FF een reactie op de anticonceptie. Heb er lang over nagedacht maar vanmiddag laat ik de mirena spiraal zetten. De pil vind ik zooi. En ik heb nu nog een cyclus (voor zo lang het duurt) Na de bevalling was ik na 9 wkn ongi en nu weer met 8 wkn ertussen , heb ook mijn ei gevoeld. Kan nu niet het risico nemen om toch spontaan zwanger te raken. Eerst goed ontzwangeren , bekken herstellen en genieten van Elena. Dat van de baarmoederhals kanker wist ik niet . Wat is die PCO toch een klote syndroom. Ik had last van fladderen van het hart. Tydens de zwangesrschap nergens last van en nu is het weer begonnen , en dan ben je bij de dokter niks aan de hand. Als het zo blijft moet ik terug komen en gaan we een 24 uurs meting doen met zo'n kastje.
Dat heb ik ook wel, niet dat ik ooit een cyclus heb gehad... Maar (morgen) 3 weken geleden had ik 's avonds wat steekjes (deze deden me denken aan de 2 keer dat ik een eisprong had dankzij clomid. Ik lag op de bank en zei tegen mijn man dat ik het jammer vond dat ik mijn ovulatiestrips had weggegeven..... Nu 3 weken later lijken mijn tepels groter, donkerder. Er lijken meer bultjes op te zitten. De zijkanten van mijn borsten lijken pijnlijker, ik zie mijn aders op mijn borsten heel duidelijk.... Ik ben emotioneler, moe, humeurig. Soms wat krampjes... Maar goed, iedereen is op het moment moe komt denk ik door het weer, nou als je moe bent wordt men humeuriger en ik zie dingen omdat ik ze wil zien. Maar vrijdag krijg ik mijn 1e laserbehandeling ivm overbeharing, dan mag je niet zwanger zijn. Dat kan ik eigenlijk ook niet zijn..... maar toch denk ik soms....... GRRRRR wat kan een mens zich toch gek maken he?!
@DebJes, irritant zeg als je lichaam zo raar reageert is het bij één dag gebleven? Jesse en Amber lijken best wel een beetje op elkaar of niet? @1ekindje, gefeliciteerd met je neefje! @Taliaa, ik wil niet meer aan de pil, maar ben ook nog niet weer ongi geweest..dus ook nog geen idee hoe mijn cycli eruit gaat zien. Eerst maar eerst verder met bv en als ik daar mee gestopt ben zie ik wel. Succes vandaag bij de kinderarts. @Makkie, kost inderdaad tijd om het dag- en nachtritme goed te krijgen. Fijn dat verder alles goed gaat. @Lot, heeft de gyn ook gezegd na hoeveel tijd je ongi moet worden? @Sas, fijn dat je niet meer terug hoeft naar de osteopaat en dat Thijs zo goed groeit. Kan me voorstellen dat je man jullie mist net als jullie hem. @Chantje, durf je geen test te doen dan?
Meiden hier even snel een berichtje. Ik heb het echt super druk. Deborah jij ging deze week toch bij een huisje kijken? Mooie foto's op hyves. Mariska ik heb op mijn hyves een hoop fotoos staan. Makkie komt allemaal goed meid! Hopenlijk is Seth goed gegroeid. Sybje Jeetje meid! anders gewoon weer naar de HA gaan hoor! Sas wat wordt Thijs groot! Lot ik hoogde de flessen op wanneer Jaimy bijna alle flessen helemaal leeg dronk. Milla Meisje en Linda ik duim voor jullie meiden! Betreffende anti conceptie Ik moest aan de pil omdat ik echt nog niet zwanger mag raken na de keizersnede. Ik baal daar wel behoorlijk van, maar het is niet anders
Krisstel ik was net op controle bij de vk en zij zei dat je na de bevalling normaal na 6 tot 8 weken weer ongi moet worden maar dat dat bij ons(mensen met pco) dan wat langer kan duren. Dus hier afwachten of ik uit mezelf ongi ga worden. Verder zag alles er goed uit mijn ijzer was goed en dan denk je alles van onder gehad te hebben en dan zijn mijn hechtingen niet opgelost dus moest ze ze eruit halen eentje zit er nog want deze deed zo zeer dat ze nog even wil afwachten of die er nog uit gaat en anders moet ik in januari terug komen. Chantje zou toch even testen.....
Even nog over die baarmoederhalskanker.. De gyn in de kliniek (voor sas bekent) zei dat ik juist als mijn gezin voltooid is het beste onafgebroken aan de diane pil kan gaan.. Omdat dat de hormoonhuishouding het meest de kop in drukt (ik het sinds ik menstrueer last van stemmingswisselingen door mijn eigen hormonen). Nu lees ik van jullie dat het slecht is, hoe zit dit nu eigenlijk? Chantje, komt me bekent voor ik had ook rare klachtjes toen ik spontaan zwanger bleek te zijn, maar ik voelde me ook erg zwanger. Ik weet natuurijk niet hoe dat jij er tegen over staat, maar ik zou het wel leuk vinden een nieuwe zwangere erbij, want het wordt wel weer eens tijd na maart heeft iedere zwangere hier een beebje!
hoi meiden, daarnet met ons meisje geweest voor haar prikjes... ze doet het heel goed hoor. Ze weegt nu 5kg 290 en meet op de kop 60 cm... Zaterdag starten we met de groentenpap, zal alvast m'n fototoestel klaarhouden Hier ook al de 2e maand aan de pil hoor, volgend jaar in juli zou ik terug naar de gyn gaan om voor een 2e beebje te gaan terug clomid te nemen en dan pregnylspuit. Cira@ Zal vlug eens zien op je hyves... Chantje@ Zou er ook een testje tegenaan smijten hoor, je kan maar nooit weten hé 1e kindje @ gefeliciteerd met je neefje
@mariska : spannend hoor de groentehap ! hihi dek je alles af met zeil ? @anticonceptie : wat ik wel altijd had met de pil is eeuwig en altijd blaasontsteking .....en daar hbe ik geen zin in .... maar een spiraal wil ik ook niet .....ik ben hefitg tegen op alles wat in je lichaam wordt gestopt en er niet hoort ....ook tampons ...jakkes ...als ik er aan denk heb ik al de neiging om hard weg te lopen ....
Mariska! Leuk volgend jaar 2de baby! Krisstel: ja als je goed kijkt zie je in Jesse en amber wel dat ze familie zijn! Cira: Ja we waren naar huisje wezen kijken, maar was 3x niks veelste duren huur (kan beter kopen hebben we al uit laten rekenen) en de huiskamer was 2x zo klein als wat ik nu heb! Dus daar doe ik ons ook geen plezier mee, je kan dan wel lekker grote tuin hebben maar goed die gebruik je maar 3 maanden per jaar? Wij gaan gewoon weer aan de pil, ik wil pas over 3 a 4 jaar een 2de! Hopelijk lukt alles gewoon en gaat het net zo goed als de eerste keer maar goed dat zien we dan wel, ik ben nog jong en geniet nu volop van mijn kleine man! Vandaag fotoboek opgehaald die ik bij de kruidvat heb laten maken,tenminste heb hem zelf gemaakt op pc, is ene programma van de kruidvat! Hij kis echt super mooi geworden! Morgen nog 1 dagje werken en dan weer heerlijk weekend! Morgen komt mijn neefje van 6 slapen, hij wilde keer bij Jesse logeren, zo schattig!
hai even weer een egobericht (heb wel alles gelezen hoor) Ben met mn meissie naar de kinderarts geweest (ivm te kleine fontanel). Was helemaal niet ongerust meer, maja, dat zegt dus niks.. Ik moest meteen foto's van dr schedel laten maken (das echt kei zielig, zo'n klein frummeltje dat stil moet liggen..) om te kijken of dr schedelnaden nog niet al dicht waren gegroeid. De arts voelde nl. al wel een richel.. Ze morgen écht nog niet dicht zijn, dan moet ze geopereerd worden..(dan wordt dr schedel dus weer opengemaakt..dus flinke OK) Als ze nu nog niet dicht zijn, hoef ik over 3 maanden pas weer terug. De arts wil haar wel goed in de gaten houden dan (schedelomtrek met name, plus dr fontanel en dr schedelnaden) en ook het cb wordt op de hoogte gebracht zodat ze daar bij elke controle extra aandacht aan besteden.. Nou foto;s zijn dus gemaakt en volgende week woensdag heb ik een telefonische afspraak met de arts voor de uitslagen.. Ze zegt wel dat ze pas 3x heeft meegemaakt dat er ook daadwerkelijk een operatie nodig was, maar toch... Dus dat was mijn verhaal. Morgen nog naar de vlos en 's middags naar de kaakchirurg, zie ik ook tegenop, maja.. he bah, ik baal gewoon even... Nou goed.. chantje wel even testen! @ anticonceptie, hmm, 4x per jaar ongi, dat haal ik ook wel met mn pco alleen niet zoals vorig jaar: wel steeds bloedverlies, maar geen echte ongi... nou, ik ga kijken of we chocolade hebben. hmmmm ben toch al lelijk en vet.. zucht hormonen
@Chantje, kan me voorstellen dat je het een beetje eng vindt. Laat je het ons wel weten? Ja hoor, met Britt gaat het goed. Ze slaapt nu echt door (tot 8:00 uur) en na de voeding weer tot 11:00 uur dus kan nu echt lekker bijkomen. @Lot, zei ze dan niet dat als je borstvoeding geeft dat het dan langer uit kan blijven? Hoop dat de hechting er snel uitgaat, het is wel genoeg daar hé. @Mariska, wat leuk het eerste groentehapje @Taliaa, nog even in spanning dus...pff hoop dat alles goed is, lijkt me niet niets zo'n operatie.
@talia : nou ja zeg doe niet zo gek , je bent niet lelijk en vet ....je moet eerst even goed herstellen van de bevalling en zwangerschap en daar na ga je gewoon weer lekker lijnen ! spannend van je meisje , snap dat je daar best mee zit ! @all ; Jelmer heeft vandaag goed gedronken , niet verslikt of zo !
Taliaa logisch meid dat dit even inpackt op je maakt! En lelijk en vet dat zal best meevallen! Je bent net bevallen van een prachtige dochter dat moet allemaal nog herstellen! Ik hoop dat alels goed komt met jouw meisje!
@mariska leuk volgend jaar, dan gaan we misschien wel weer gelijk op. Ik ga volgend jaar in juni de gyn bellen om de boel weer op te starten, zodat als mn mannetje thuis komt in augustus, dat we dan alleen nog maar zijn input nodig hebben. ha ha. Ik ga wel gelijk met puregon beginnen. Clomid krijgen ze er bij mij niet meer in. @chantje he getver wat een nare verhalen zeg. Hopelijk doet I het gewoon goed en is een OK niet nodig. @all even ego berichtje hoor. Ik ben vandaag toch maar aan de pil begonnen, want ik werd al weer ongi, na het 5 dagen niet geweest te zijn. Daar heb ik nu echt geen tijd en zin in. Als mn man straks thuis is willen we wel gewoon leuke dingen doen. grijns als je begrijpt wat ik bedoel. Straks in januari stop ik weer met de pil, want als ik dan 4 weken ongi ben, maakt het niet uit, want dan is mn mannetje op de lange eind oefening. bah wat heb ik toch een hekel aan pco. Verder komt mn schoonvader straks Thijs naar mn werk brengen zodat ik daarvandaan gelijk de A2 op kan richting mn ouders. Daar ga ik nu lekker een weekendje logeren. PFFFF wat sleep je toch veel mee met zo'n kind. Ik rij nu in de opel corsa van mn man en de achterbak ligt vol met kinderwagen en reiswiegbak, en de achterbank vol met tassen en een tummietup met zijn bedspullen. Het ziet er trouwens wel grappig uit, want zn knuffels kunnen net boven de rand van de tummietup uitkijken en ze kijken daadwerkelijk ook naar buiten, en aan het andere raam kijkt zn grote nijn net boven de speelgoed tas uit ook uit het raam. Ik had dit niet gezien toen ik vanochtend de auto in pakte, maar toen ik net wegliep zag ik het. Het ziet er echt grappig uit. Thijs zit straks lekker naast me op de voorstoel, want daar was alleen nog plaats voor hem. Lekker een strandwandeling maken vanmiddag.
Nou, hier wéér geen goed nieuws. Er was nog steeds niks te zien.... Volgende week woensdag laatste FM, als er dan weer niks te zien is, krijg ik een kuur Primolut en gaan we verder met Clomid 100. Balen zeg... X
Sas geniet ervan meis! Heerlijk even lekker weg! En ja je sleept zeker veel mee, wij gingen toen jesse 10 weken oud was weekje weg, volgens mij had ik de hele babykamer bij me hahahah. Miesje rot meid, ik hoop dat er een wonder gebeurt!
@meisje zucht clomid wat niet werkt. Je bent echt niet de enige hoor. Zo te horen moet je het hele protocol af. Lukt het je man nog een beetje. Die moest toch medicatie laten staan nu. Ik zou gewoon om puregon vragen ipv clomid. Dat is veel beter te managen en levert altijd wel een ei op, dit ivm je man zn medicatie stop. Ik zou het gewoon daarop gooien. Enneh je hebt ook minder bijwerkingen van clomid, alleen veel meer controles. En dat prikken stelt echt niets voor. succes en hou je taai
@meisje, wat zijn er toch nog veel meiden waarbij die Clomid niet of amoer aanslaat. jammer genoeg beginnen ze we l daar standaat mee, voor het spuiten. Ik vond het ook frustrerend dat je die hele reidel af moest maken, terwijl ik van binnen wist dat het niets voor me zou gaan doen. Spuiten is inderdaad veel makkelijker, maar vanwege de kosten beginnen ze met Clomid. Succes verder he?!