Hallo meiden, Ik heb mezelf even flink toe gesproken... Natuurlijk kan ik niet zwanger zijn! Een paar steekjes is niet meteen een eisprong. En al was dat zo hebben we HET zeker niet op het juiste moment gedaan. Ik ben even flink boos op mezelf geweest! Ik heb al een wondertje gekregen,ik zou er graag nog 1 krijgen maar ik moet gewoon geen haast hebben! Ik snap niet waarom ik meteen een 2e kindje wilde hebben.... Ik heb een prachtig meisje waar ik gewoon helemaal van moet genieten. Dat deed ik wel hoor maar steeds zei een stemmetje in mijn achterhoofd "we willen er nog een...". Ik heb mezelf voor genomen om ontzettend te genieten van Suze, lekker veel sporten en gezond eten zodat de kilo's er af gaan. Mijn studie beroepsfotograaf af te gaan maken en als we er helemaal klaar voor zijn komt er misschien wel of misschien niet een 2e...... Nu ik dit met mezelf heb afgesproken ben ik helemaal ontspannen! Heerlijk! Reageer zo op de rest, Suze huilt....
Chantje meid, dat je egvoel zegt dat je 2de wil is niet zo gek! Maar dat je lekker van Suze gaat genieten is natuurlijk ook heerlijk! Weet wel beetje wat je bedoeld! Zelf zei ik ook toen ik net zwanger was van Jesse misschien toch maar snel een 2de! Stel dat het niet meer lukt? Maar andere kan denk ik nu , jeetje kom op je heb een heerlijk mannetje van 5 maanden oud, ga daar eerst lekker van genieten, ze eerste stapjes, woordjes en dan zien we straks wel verder! Wij moeten zoeizo eerst verhuizen! En ja als een 2de in de toekomst niet zou lukken, zou ik denk ik heel teleurgesteld zijn maar aan de andere kant, ik hoef in eider geval niet kinderloos door! En daar was ik altijd bang voor! Maar snap je gevoel wel hoor!
Hey Meiden Nou ik kom net van de huisartsenpost. Jesse had sidns vanmiddag 1 uur koorts, wat op liep tot 40 graden. Hij is erg hangerig en wil dus niet dat ik hem neer leg (logisch als je ziek ben) maar goed ik had vloeibare paracetamol van Daro in huis maar omdat ik hier niet mee bekend was, heb ik even naar de huisarten post gebelt, of ik dit mocht toedienen. De assistente aan de telefoon was erg aardig en schreef echt alles op, en vond 40 graden koorts wel hoog, maar omdat Jesse ook niet at (nu is jess al niet een makkelijke eter) wilde ze geen risico nemen en wilde ze dat ik toch even kwam, ze zegt al is het alleen maar voor de zekerheid! Ik zei nog maar Jesse is wel levendig hoor, hij lacht wel afentoe even naar me en brabbelt/mopperd wat. Nee zegt ze mevrouw ik wil toch liever dat hij even nagekeken wordt. Nou ja oke kan geen kwaad toch? Ik Jesse ingepakt kind over ze toeren is al niet lekker dus dan zit mama ook nog is aan hem te trekken. Eenmaal daar aangekomen bij de arts, zegt die man zo wat komen jullie doen? Ik zeg nou de mevrouw aan de bali vond toch even dat Jesse nagekeken werdt! Zegt tie oh dus tegenwoordig zijn de assistente's artsen? Ik dacht wat is dit nu? Ik zeg nou ja mijn zoon heeft al vanaf vanmiddag best hoge koorts, en omdat ik hem vloeibare paracetamol wilde geven had ik even hier naar gebelt, hoe of wat? Maar omdat Jesse ook niet goed dronk vond ze dat ik toch even moest komen. Zegt tie mevrouw luister is als wij alleen maar open moeten voor mensen met kinderen met koortst dan had het hier een gekke huis geweest, ik zeg moet u is luisteren ik ben hier omdat het me gevraagd werd en niet omdat ik denk dat me kind opgenomen moet worden! Ik zeg ik weet heus wel dat kinderen ziek kunnen worden, en dat koorts erbij hoor! Ik zeg en ik belde ook niet omdat ik wilde dat die onderzocht werd ik belde voor iets anders. Zegt tie oke zet hem maar neer dus ik wilde Jesse uitkleden zei die nee laat maar aan, hij keek alleen in ze keel en toen zei die ja heerst he er zijn 100de kinderen ziek. Geef hem maar een zetpilletje kleed hem niet te warm aan en dat was het. Nou ik was toch zo boos! Ik zeg oke goedeavond ben weggegaan heb die vent genees een hand gegeven! Alsof je 1 of andere gek bent die daar komt! Je bent echt maar nummer tegenwoordig! Ga als het dinsdag niet over is wel lekker naar mijn eigen huisarts! Ga daar in iedergeval nooit meer!
Makkie wat een prachtig mannetje zeg! En wat een verhaal van je bevalling. Geniet lekker van je ventje. Debjes jeetje zeg zo'n vent zou je toch wat. Hopelijk voelt Jesse zich snel beter. Chantje fijn dat je je beter voelt nu je jezelf heb toegesproken.
Debjes, dit snap je toch niet? Ongelooflijk dat een arts zo kan doen! Wat een enorme eikel! Hoe gaat het nu met Jesse? Hier gaat het goed, Seth heeft net heerlijk gedronken en ligt nu met papa op de bank. Hopelijk slaapt hij vanacht weer wat meer, want als ik een uurtje slaap krijg snachts is het veel.... maar goed, dat duurt vast geen weeeeeken meer (hoop ik ). Wat een scheten kunnen die kleintjes trouwens nu al laten! hihihi, daar is papa niets bij hoor!
Jesse ze koorts is gezakt van 39,9 naar 37,7! Wat zo'n pilletje al niet kan doen binnen 1,5 uur! (wat een rotzooi dus ) Jesse is weer wat gezelliger, ligt lekker bij papa op de bank! Krijgt over uurtje zijn flesje en gaat die lekker naar bed! Alleen vraga ik me nu af wat jullie zouden doen. Na 6 uur zou Jesse weer een zetpilletje mogen, maar dat is dus om 1 uur vanacht! Zouden jullie je kindje daarvoor wakker maken? Of gewoon denken, nou ja als die nu vanacht zou komen kan ik hem altijd als hij koorts heeft nog een zetpilletje geven.
@Makkie, lekker genieten hoor van dat verliefde gevoel, zal ook nog wel weer eens veranderen Ja hoor hier gaat alles goed. Ben bezig met PSP (kun je banners etc maken) maar ben nog niet zo handig Heb met tranen je bevallingsverhaal gelezen..wat mooi zoals je het beschrijft. Die pijn ben je inderdaad snel vergeten (gelukkig ). Mooi ventje is Seth (hoe komen jullie trouwens bij die naam?) @Cira, mmmm dus misschien wel zwanger? Hoe is het met Jaimy? Zie je geen witte puntjes? @DebJes, beterschap voor Jesse. Wat een onbeschofte vlerk die arts, onvoorstelbaar, zou ook koken! Ik zou wachten met de zetpil, ben benieuwd wat je hebt gedaan @Chantje, vind je dubbele gevoelens heel logisch...ben benieuwd of je nu snel ongesteld wordt Ongesteld Ben hier nog steeds niet ongesteld geweest en vraag me af of ik me zorgen moet gaan maken, wat denken jullie?
@ Debjes wat een eikel zeg die arts. Ik zou echt die 6 uur aanhouden hoor. @ Makkie mooi dat SETH nu goed drinkt en hopelijk kun je snel weer een nacht lekker door slapen. Mooi mannetje is Seth. @ Chantje ik begrijp je dubbele gevoelens ook wel hoor. Afgelopen zaterdag de pretecho gehad. Foto staat in album. Alles was goed en mijn meisje was goed gegroeid, ik was tijdens pretecho 26w 3d en volgens die vrouw was mijn meisje al 27w 4d. Dus ze doet het goed in mijn buik Fijne middag allemaal. Liefs Thamara
Thamara, nou die kleine meid jeeft het prima naar haar zin bij mama in d'r buik! Lekker gevoel joh! Krisstel, succes met prutsen met PSP! Als ik tijd heb ga ik ook eens een mooie banner maken. En tja, hoe we aan de naam komen.... kennen jullie de tvserie The O.C? Ik ben daar helemaal gek van. In die serie heet een van de hoofdrolspelers Seth en dat is zo'n leuk karakter! Kreeg altijd meteen een warm gevoel bij die jongen. En hele guitige grappige knappe jongen. Moet dan altijd aan mijn vriend denken, qua doen en laten... vandaar dus! Hopelijk ben je trouwens snel ongesteld! Debjes, ik zou ook die 6 uur aanhouden. Zielig om wakker te maken, maar des te eerder denk ik hij helemaal opgeknapt is. Vanacht weer de hele nacht bezig geweest met Seth. Hij was vanmorgen weer niet aangekomen (maar gelukkig ook niet afgevallen) De vlos was hier en in overleg ga ik hem voeden met de borst en daarnaast 30 cc bijvoeden met kunstvoeding. Seth drinkt goed, maar waarschijnlijk heeft mijn borst net te weining melk nu nog. Daarom moet ik na elke voeding gaan kolfen om het meer op gang te brengen. We hebben hem net bijgevoed en mijn hart brak echt.... hij is nu zo tevreden en voldaan, zo heb ik hem nog niet eerder gezien... ik heb hem dus al die tijd niet genoeg kunnen geven. Nou daar voel ik me als moeder toch er schuldig onder... kan er niets aan doen, maar al die keren dat hij huilde, gewoon van de honger dus.... Nu 2 dagen intensief bij gaan voeden. Hij MOET vanaf nu aankomen. De vlos zei dat we boffen dat het zo'n sterk kindje is en het verder goed doet (goede kleur, genoeg ontlasting, huilt erg krachtig, goed wakker en allert) anders waren we al veel verder van huis geweest. Ik stop nu even, moet even een zakdoek pakken...
hai meiden, @ debjes, jeempie wat een **kel! je hebt het goed gedaan hoor! Hoe is het nu met jesse? heb je hem vannacht nog een p'mol gegeven? @ chantje, fijn dat je dat deelt met ons! En ik snap je wel, beide kanten! Lekker genieten van jullie knappe meid! (en dat is ze!) @ Makkie, dat wordt echt beter hoor, dat slapen (oeioei, klink nu wel als een échte moeder). ik gaf natuurlijk geen bv, dus dat zal ook wel anders zijn, maar toch, het wordt écht beter! wanneer moet je weer laten wegen? @ Thamaraa: oeioei, die van jullie zit lekker all-in en wat een mooie foto, heeft ze nu dr handje voor dr gezichtje? @Krisstel, je geeft flesvoeding? wat was je cyclus voor je zwangerschap? Mij is nl verteld dat het goed kan dat ik helemaal niet ongi ga worden, dat ik dan maar gewoon moet beginnen met de pil... Anders even de huisarts bellen? @Lot, hoe gaat het bij jullie? @ Cira: en bij jullie? @meisje: heb je nog werk? hey, wat zou je zeggen: nu wel gaan kijken voor een koophuisje of juist niet? (wonen nu in een huurappartement).. Hoe gaat het met je meid? @ Milla: oooooohhhhh ik hoop voor een heeeeeele mooie kerst voor jullie! je ging niet eerder testen deze ronde he? Hmm, vind het spannend hoor! hoe voel je je? @ Linda, ik ga je eigen topic dalijk weer lezen hoor! @ 1e kindje: het is stil bij je...? @ all, zooo, ons meissie heeft vandaag alweer 2 voedingen aan de borst gedronken, wat knap he? en wat fijn dat ik niet hoefde te kolven. Dalijk krijgt ze de fles weer, want wil wel zeker weten dat ze voldoende binnenkrijgt.. Hoe weet je eigenlijk met bv wanneer je moet switchen van t**t tijdens het voeden en wanneer ze genoeg gehad heeft? MErk wel dat ik dat dus allemaal niet weet, moet over een week naar het cb, dus deze week kijken we het even aan hoe we het doen met fles, kolven en t**t maar als jullie nog tips hebben? Heeft trouwens een van jullie een refluxkindje? ik twijfel nl. een beetje over I. ze spuugt wel erg veel en makkelijk, vooral als ze plat ligt. Maar heb niet het idee dat ze het vies vindt (geen maagzuur dus).. Nou iedereen een dikke knuffel.. Paps had gisteren gezegd dat ik niet zo moe hoefde te zijn, want ik kon de hele dag slapen.. Dus ik doe vandaag echt helemaal niks in het huis, zoekt het maar uit hoor.. Ik maak dalijk lekker een soepie en ik zorg natuurlijk voor I, maar dat is het dan hoor. Jeempie zeg, denken die mannen dat we echt kaboutertjes in dienst hebben? (sorry ben een beetje chagie ineens) Liefss, Taliaa
wat knap van haar! Als ze zelf ineens loslaat of begint te 'spelen' met tepel dan kan het zijn dat je borst leeg is. Dan geef je andere. Je kunt het ook merken aan je borst, deze voelt dan leger en slapper aan als de andere.
ahhh makkie toch! niet schuldig voelen hoor meis! je hebt zooooo je best gedaan! En je bent afgegaan op wat de vlos zei, dus meer heb je niet kunnen doen! En nu lekker bijvoeden en dat gaat hij super groeien hoor! Nou, snuit je neus nog maar, en dan is het klaar hoor! gewoon weer lekker lachen met je mannetje! (ik ken het wel hoor, I had de eerste 2,5 dag ook niks gegeten.. *oops*. Voelde me ook zooo schuldig toen ik zag hoe ze op de fles aanviel en toen ein-de-lijk in slaap viel! oja, Seth zal dalijk ook beter slapen! daar zet ik mn geld op in hoor!) knuff
en de voeding erop beginnen met de borst waar je mee geëindigd bent he? Hmm, denk dat ze net niet genoeg gedronken heeft, is alweer wakker...
Hihi, ik heb dat ook een tijdje gehad met zwanger willen worden van een derde, toen we in de periode zaten dat we moesten wachten op het erfelijkheidsonderzoek.. maar je kunt je gevoel niet uitschakelen, wel voor even, en je op andere dingen concentreren maar er hoeft maar wat te gebeuren (vriendin zwanger, kindjes geboren in de omgeving, kleertjes die te klein zijn opruimen enz) en de gevoelens komen weer in alle hevigheid terug. Althans dat is mijn ervaring, ben er maar op voorbereid ben benieuwd hoe lang jij je gevoelens nog kan weerstaan. Ik zei altijd tegen mijn man die er ook last van had: die gevoelens zijn net als een luchtbed in water, je kan het wel even onderdrukken, maar het komt toch steeds weer naar boven.
@ Makkie, wat een prachtig bevallingsverhaal, heb even een paar traantjes gelaten, wordt altijd emo van bevallingsverhalen, heeft niets met zwanger worden te maken hoor, heb ik altijd al gehad en zal altijd wel zo blijven.. Mooi verhaal!
Makkie; ik weet precies hoe je je voelt, Suze kreeg bij mij ook te weinig voeding (borst) en was ook helemaal voldaan na "kunstvoeding". Ik heb "rare"borsten en moest helaas over gaan op de fles. Ik moest er ook vreselijkom huilen. Oeps, ben ff de rest vergeten..... ff denken... Deborah; hoest met je mannetje? Taliaa; fijn dat jouw kleine meisje uit de borst drinkt! 1e kindje; spannend he dat het elk moment kan gaan gebeuren. Milla; dat verhaal van het luchtbed is echt waar denk ik! Nou, ik plassen op mijn werk, merk ik dat ik bloed van onderen. Donker rood bloed. Heb maar een innieminnie tamponnetje ingedaan. Dat zat wat bruine viezigheid aan... Misschien (ik denk van wel) dat ik dan ongesteld wordt.... Dat vind ik dus echt super, want voor mijn bevalling ben ik in 3,5 jaar 1 keer spontaan ongesteld geworden... Even een lijstje gemaakt; 7 mei bevallen, na 44 dagen ongesteld (24-6). Na 153 dagen weer ongesteld... (28.11 dacht ik een eisprong/groeien van(?) te voelen, en na 17 dagen dus ongesteld geworden) Tenminste ik ga van een menstruatie uit, of kan je ook zomaar ineens bloeden? Nou beelde ik me toch al mijn veranderingen aan mijn lichaam niet in, was er dus werkelijk wel iets aan de hand. Dat vind ik wel fijn om te weten!
Oja Suze kreeg een kerstkaart van haar oma met de tekst: Sterretjes twinkelen Kerstbelletjes rinkelen Duizend engeltjes op een rij Maar de liefste, dat ben jij! ***SLIK***