@talia : ooh gossie , de tranen staan me hier ook in de ogen ....jeetje meis ik hoop zo dat het mee valt .....maar ik ben er van overtuigd dat als er een operatie nodig is dat nl hiervoor de perfecte plek is toch ? @makkie : het lijkt mijn bv verhaal wel ...maar hoe ervaar jij zefl de bv? bij mij deed het godsgruwelijk pijn
De mijne ook had erger verwacht! Ben intotaal 14 maanden niet ongi geweest, en heb geloof ik maar 3 dagen beetje gebloed, niet eens extreem erg
Makkie als hij toch veel uitpsuugt, betekend het toch wel dat hij veel binnen krijgt! Ik zlef kon ook niet kolfen lukte me gewoon niet vanaf het begin af aan al niet, was te geobserdeert hoeveel eruit kwam en gewoon te gestresst. Toen ik met 3 maanden stopte met bv heb ik nog wel een maand gekolft! Was niet optimaal wat eruit kwam hoor, had zeg maar 2 flessen op 1 dag dus ik combineerde het 's morgens een bv fles en dan 3 flesse nutrelon en dan zijn laatste fles was ook een bv fles (ik kolfde dan wel 3 a 4x per dag om 2 flessen van 150 cc te krijgen) zo kon ik zelf ook beetje bij beetje afscheid nemen van de bv! En dat heeft bij mij echt geholpen! Want zo ineens stoppen met bv kon ik niet! Ik kreeg na 4 weken kolfen ook geen 2 hele flessen meer vol toen heb ik nog een week volgehouden om 1 fles bv te geven en toen ineens was ik er klaar mee, ik zag dat mijn kind ook gewoon op nutrelon kon verder leven en toen was het voor mij goed! Zeg wel als ik nu foto zie van Jesse aan de borst weet ik nog wel zo goed hoe dat voelde dat fijne gevoel! Nee dat kan niemand je meer afpikken! En een traantje laten mag gerust hoor!
Taliaa ja snap wel dat dit even schrikken is, zou me ook dood schrikken hoor! Maar goed meis denk maar zo gelukkig komen ze er nu snel genoeg achter wat er mis is, en is dat nu over 2 jaar! Als ze al volle besef heeft (klinkt even hard, maar bedoel het goed) Maar snap echt dat je even flink moet slikken hoor!
shit taliaa, da's geen goed nieuws! En erg ingrjpend voor jullie alle drie! Heel veel kracht en sterkte!
taliaa@ Heel veel sterkte meid... Het zal allemaal wel goed komen met je kleine meisje, ze kunnen nu toch al veel doen hé in de tijd dat we nu zijn. Zat hier met tranen in m'n ogen hoor... Hele dikke knuffel O meiden wat vind ik dat spijtig dat ik niet op jullie date kan zijn Maar zou de weg nooit vinden naar chantje hoor Hier alles goed met ons klein meisje, gisteren, vandaag en morgen is het bloemkoolpuree dat ze voorgeschoteld krijgt. Maar ze is er nog niet echt grote fan van hoor van die groentjes nog een foto van m'n mooie prinsesje... Wat ben ik super verliefd op m'n meisje
Taliaa, jee meid wat schrikken zeg! Tuurlijk ben je van de kaart! Maar ze zijn er snel bij en wie weet dat het na het onderzoek wel mee blijkt te vallen? Weet niet hoor, moeilijk om je gerust te stellen, want dat kan nu natuurlijk helemaal niet. Veel sterkte meid... Debjes, wel super fijn dat je toch nog 3 maanden bv hebt kunnen geven! Idd zoooo'n speciaal en fijn gevoel samen met je kleintje. En super dat je zo voor jezelf afscheid hebt kunnen nemen.... Syb, nee bij mij doet het totaal geen pijn. Seth hapt en zuigt goed, echt een natuurtalentje! Maar helaas heb ik gewoon niet genoeg melk. Tenminste, niet genoeg om um lekker te laten aankomen, wat nu gewoon moet en het belangrijkste is. All, ik zat er net even helemaal doorheen. Rond 19.00 uur echt heerlijk bv gegeven. Seth dronk goed, grote teugen met veel geslik. Hij heeft toen bijna een uur gedronken. Maar even later kwam hij alweer, dus heeft hij wederom niet genoeg gehad aan de voeding..... papa heeft hem toen voor het eerst een flesje gegeven.. ik heb er al huilend naar gekeken... waarom lukt het mij nou niet? Tenminste, het komt maar niet op gang en Seth heeft nu gewoon een flinke groeispurt nodig. En waarschijnlijk zit hij nu rondom een regeldag, dus vraagt hij nog meer melk, wat ik hem dus wederom niet kan geven Ben zo verdrietig van binnen....
makkie@ versta je heel goed hoor meid, maar je hebt het allensinds geprobeerd hé. Als het niet lukt is dat maar zo, je hebt echt reuze je best gedaan. Geef je kleine ventje maar lekker een flesje, want inderdaad hij heeft een groeispurt nodig hé. Dikke knuffel hoor
dank je wel! Vind ik ook hoor, hij moet nu lekker gaan groeien... maar oh god wat is dat een fijn gevoel, zo'n kleintje aan je borst. Wat ga ik dat missen.... Ennuh, mooi meisje hebben jullie hoor!
@makkie, meid, niet iedereen lukt het om voeding te geven. Waarom, dat is niet altijd duidelijk. Maar kan me voorstellen dat je er verdrietig om bent. Komt goed!
@ Taliaa hier schrik ik even van. EN heel begrijpelijk dat jij er verdrietig om ben Heel veel sterkte voor jou en I @ Makkie denk maar zo je heb je best gedaan meid. Ik hoop voor je dat je borstvoeding alsnog goed op gang komt. Liefs Thamara
Lieve taliaa, Wat een ellende.. Ik vind het zo verschrikkelijk voor je. Had zo op beter nieuws gehoopt! Even ter ondersteuning: Toen onze jongste dochter nog een baby was heeft ze ook zo'n scan gehad om de hersentjes te bekijken omdat er iets helemaal niet goed was. Haar schedeltje was door onbekende oorzaak helemaal plat aan de achtekant, de ontwikkeling gaat alles behalve normaal. Dat is overigens niet het enige onderzoek dat ze gehad heeft, ik heb er wel eens vaker wat over vertelt.. De angst en de pijn waar je dan doorheen gaat is echt onbeschrijvelijk kl*te.. nachten lang heb ik in zorgen wakker gelegen van wat er aan de hand kon zijn.. Vooral al die onderzoeken en uitslagen en de spanning daarbij waren een hel. Ik zag de meest enge (toekomst) scenario's voor me. Als je kindje geboren wordt heb je toch een bepaald beeld van het kindje en te toekomst als dat ineens op losse schroeven komt te staan, is een enorm ingrijpend iets in je leven. Wat ik wil zeggen is.. ik weet hoe het voelt, als je behoefte hebt er over te praten of vragen hebt over het onderzoek of over hoe het was pb dan maar even. Er zijn ook veel dingen die ik enorm vond meevallen, de sedatie enzovoort was minder eng dan ik dacht. Los van de uitslag kan het weet ik uit ervaring je hele wereld al op zijn kop zetten. Niet alleen nu maar ook op allerlei manieren in de toekomst, ook al zal de uitslag bijvoorbeeld meevallen, dat ik zo enrom hoop, de angst kan weet ikuit ervaring heel lang in je blijven zitten. Ik wens je samen met je man heel veel sterkte! Mocht je de behoefte voelen te praten met iemand die wat betreft het onderzoek en de gevoelens daarbij in het zelfde schuitje heeft gezeten dan ben ik er voor je! Ik meen het je mag nu of in de toekomst altijd contact zoeken.
@makkie: meis je hebt toch gedaan wat je kon doen ? jij kan er niks aan doen dat seth niet groeit van je voeding !geef hem lekker een flesje joh en je zult zien dat je er een heel ander kind voor terug krijgt ! Jelmer groeide ook niet van mijn voeding ......hij is geboren met 4038 en zat na 5 dagen nog maar op 3700 gram ..tja toen heb ik gezegd als hij morgen niet aangekomen is geef ik de fles ...maar het ging diezelfde avond al niet meer ...ik werd gek van de bv ....het deed bij mij ook ontzettend veel pijn
Jeetje, wat een verhalen hier zeg! @ Taliaa: Meid, ik snap HELEMAAL wat jij geschrokken bent zeg! Ik denk aan je hoor meid, probeer positief te blijven voor je meissie! @ Makkie: Lekker bijvoeden met de fles hoor! Ik hoor zó vaak van die verhalen waarbij de bv niet goed loopt, je bent echt niet de enige waarbij het niet van een leien dakje gaat. En meestal (ik hoop ook dat dat voor jullie gaat zijn) gaat het ineens veel beter als er fv wordt gegeven (als enige voeding of als ondersteuning). Gaat goedkomen meid, echt waar! X
Hee meiden, Gister Seth nog 2 flesjes gegeven, maar dit kwam er in een grote golf weer uit. Denk dat hij te veel te snel alles binnen heeft gekregen. De rest van de nacht weer bv gegeven en wat bijgevoed. Hij heeft goed geslapen en was vanmorgen 40 gram aangekomen! Ik had vanmorgen ook weer ineens stuwing en hij dronk vanmorgen heel gulzig en lang aan mijn borst. Ik hoop stiekum dat de bv nu wel ineens op gang is gekomen (kolven ging ook ineens wat beter!) en dat hij vanaf nu genoeg heeft aan mijn borst en eventueel wat bijvoeden. Overleg vanmiddag even goed met het CB. Hij valt in iedergeval niet meer af! Ben weer helemaal blij! (die hormonen gaan echt van diep naar hoog zeg.. .pffff) Taliaa, beetje kunnen slapen meid? Vast niet, je zult je wel enorm verdrietig voelen en zorgen maken. Konden we maar wat voor je doen meid! Als je maar weet dat we er hier voor je zijn, hoewel dat natuurlijk niet de oplossing is. Hoop zo dat alles goed komt en is met jullie prachtige meisje! Al, bedankt voor de lieve woorden over de bv! Ik ga toch nog even door, wie weet gaat het nu ineens toch lopen en doet Seth het er goed op! [-o< Syb, jij moet toch vandaag naar het CB voor prikjes? Heel veel sterkte meid en voor je kleine man natuurlijk!
makkie@ Als je een flesje geeft aan seth gebruik dan zo'n speen met 1 2 3 erop... Hou dan nummertje 1 onder z'n neusje dan zal hij niet zoveel melk in één keer binnen krijgen.
Taliaa; jeetje meis, wat een rotnieuws! Er is natuurlijk nooit een "goed moment" voor zulk nieuws, maar zo voor de feestdagen........ Hopelijk kan je toch samen met jouw mannetje en jouw lieve mooie meisje van de feestdagen genieten! Hele dikke ((knuffel)) Mariska; wat een heerlijk mopje heb je! Makkie; wat fijn dat het met de bv beter lijkt te gaan!
makie : ooh gelukkig gaat het beter ! @all : @cb : tje daar weten ze maar al te best hoe ze moeders onzeker moeten maken .... Ik deed Jelmer zijn romper uit en zag dat hij uit slag op zijn borst en buik heeft ...ja dat had hij gisteravond niet .....nou daar moest ik maar gelijk mee naar de ha ...ttssss oke ....en ik moest ook naar de ha voor zijn oogjes die nog steeds prutten ...vorige keer zeiden ze dat het geen kwaad kon ... en jelmer heeft op de een of andere manier op het cb geen zin om dingen te doen die hij thuis wel doet haha hij moest haar volgen ...nou dat deed hij echt niet ...hij lag wel vrolijk om zich heen te kijken maar hij had echt zoiets van ja daag jou niet ...dus op een gegeven moment had ze hem een beetje ingebakkerd ....en toen deed hij het wel ...ze vond hem ook onrustig ...want hij zwaaide/maaide wat met zijn handjes ...ja oke ...maar hij kon mij ook niet zien en was constant bezig om zijn hoofd naar achter te drukken om mij te ... heb verteld dat hij regelmatig spuugt ...dacht aan voedselallergie ....nou ik niet....hij heeft al hypoallergeen gehad voor deze voeding en dat werkt hij er net zo snel uit en met die voeding kan hij niet poepen ....ik hoef geen nutriton toe te voegen want dat zit al in omneo ..... ze zou me volgende week weer even bellen .... ik moest een vast patroon volgen met Jelmer ...dat doe ik al maar laat maar ....wat een gezeik zeg @de prikjes ....hij was heel blij en gezellig ....en ze propte die naald er in en hij schreeuwde moord en brand .....t is al net zo'n stoere vent als zijn vader
Syb, als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel het cb, ze hebben er met mijn jongste dochter voledig de plank mis geslagen en met de oudste dachten ze vanalles op te merken dat helemaal niet bleek te kloppen... Ik ben klaar met ze, ga alleen nog maar met de prikken. meten en wegen kan ik (zeker met mijn HBOV achtergrond) zelf ook wel. Als er echt wat is ga ik naar de ha, daar heb ik wel vertrouwen in. Misschien ook iets voor jou? Makkie wat fijn meis! Ik kan helaas niet mee praten over borstvoeding (mocht het niet geven voor heen, hoop in de toekomst nog wel ooit) maar kan me wel een beetje voorstellen dat je nu weer wat positiever bent. Hopelijk lukt het als nog, en anders is flesvoeding een heel goed alternatief.