Lekker he al dat shoppen! inderdaad een babytje kost veel geld! Elke keer koop je wat. Al die kleine koopjes kosten heel wat bij elkaar!
Makkie ben jij het echt? Woehoe Ik ben het, Afrika (if you remember me), maar heb een ander account genomen ivm bekenden hier. Welkommmm!
Deborah leuk dat shoppen. Chantje hoe voel je je? en hoe is het met de andere dames? Maandag en dinsdag had ik een beetje last van misselijkheid en vanaf woensdag echt bijna heel de dag door, ook geen eetlust. Ik wil niet zeuren natuurlijk maar soms is het best vervelend gelukkig hou ik alles nog wel binnen. Tot de hoeveelste week hadden jullie hier ongeveer last van?
Hallo allemaal, Eindelijk weer eens alles doorgelezen! (waren maar 12 paginas ) @Taliaa, allereerst wat een opluchting dat alles goed is! Hoe is het met de misselijkheid? Helemaal geen last meer van? De 12 weken is al in zicht hé..gaat toch best snel of niet? Ik heb de eerste 15 weken ook bijna geen warm eten gehad..vanaf een uur om 4 s middags draaide mijn maag regelmatig om. Nu eet ik weer normaal. @Lot23, ook nog gefeliciteerd! Wanneer heb je de eerste echo? Hier begonnen de symptomen rond de 6 weken. (misselijk en pijnlijke borsten)..misselijk was bij mij met 15,5 week helemaal weg. @Mariska, wat ontzettend mooi de babykamer! @Cira, fijn dat alles goed is met jullie ventje! Wij hebben voor de eerste maanden ook een wiegje welke we eerst op onze kamer zetten. @Deborah, ondertussen weet je natuurlijk allang het antwoord haha maar in een boek wat ik lees staat ook dat je vanaf 16 weken beter niet meer op je rug kan slapen in verband met het afsluiten van een ader waardoor de baby minder zuurstof kan krijgen. Wat een mooie babykamer, lekker knus..en lekker bol buikje. @Chantje, schiet op voor je hé..spannend hoor! Denk dat jullie meisje inderdaad niet langer kan wachten haha. Fijn dat de ctg goed was..nu dus alleen nog wachten op de dag. Mijn man gaat ook elke keer mee naar de vk, hij wil niets missen @Sas, hoe gaat het nu met je? Heb je veel last van je BI? Lijkt me ook erg moeilijk als je man langer van huis is zal voor hem zeker niet makkelijk zijn. Succes nu hij weg is.. en hopelijk geen last van overgeven. @Sybje, fijn dat de echos goed waren..mooi om te zien hé! Krijg je de flessen nog elke dag vol? De zetpillen werkten bij mij echt super, hopelijk bij jou ook! @Fleurrebel, gelukkig een goede uitslag. Jullie kabouter nog steeds lekker druk? @Bloemetje, hoe is het met de babykamer? @Makkie, gefeliciteerd! Leuk al die enthousiaste reacties. Fijn om te lezen dat alles goed met jullie en de kleintjes gaat. Hier ook..kan me geluk echt niet op dat ik de kleine nu voel. Nog even spannend tot de 20 weken echo (23 april) Afgelopen donderdag is het kamertje en de buggy bezorgd en hebben we meteen in elkaar gezet..echt leuk. Ga over een paar weken met mijn zus shoppen voor de aankleding. Zal binnenkort een foto plaatsen.
Deborah, heerlijk he dat shoppen! Wat fijn dat het kamertje bijna klaar is. Lot, na ongeveer 10 weken werd de misselijkheid bij mij veel minder. Succes! Krisstel, Fijn dat je je kleintje nu kan voelen! En spannend de 20 weken echo! Wij hebben de echo op 18 april. Het kamertje is getext, alleen het schilderwerk moet overnieuw. We vonden de kleur niet zo mooi. Verder hebben we het ledikantje al binnen en natuurlijk opgezet om te kijken hoe het er uit ziet. Zo vreemd he, het idee dat er over een tijd een kleintje in ligt All, fijne zondag!
soo krisstel, dat gaat hard joh! al bijna 20 weken! Hier gaat het heeeeeeel stiekum ook best hard, toch al bijna 12 weken. ik kijk de dagen en de weken vooruit. Ik wil zooooo graag frummeltje in mn armen houden! De misselijkheid is hier echt weer een stuk minder! alleen bij boodschappen doen, denken aan eten en denken aan koken, maar mag dus niet klagen. Wel ben ik nog zoooo moe, maja, dat hoort erbij. Stomstom, ik heb een angelsound gekocht en net al flink liggen luisteren. Nou mijn hart doet het prima, maar die van frummel kunnen we nog niet vinden maja, is ook helemaal normaal voor 11 weken.. Liefss, Taliaa
Taliaa, laat je niet gek maken door die Angelsound hoor! Heb al zovaak gehoord dat het niet lukt wat te horen en dat vrouwen zich dan toch druk gaan maken! Gewoon nog even een paar weken wegleggen dat ding! Ff een vraagje van een onzekere muts: het ene moment voel ik me keizwanger: pijnlijk borsten, zelfs met lopen, weeig gevoel in mijn maag, beetje buikpijn (geen krampen) Dan kan ik ineens mijn borsten minder voelen en mijn maag en denk dan meteen, is het wel echt zo? Hoort dit erbij? Herkennen jullie dit?
Taliaa, ik heb dat ook vaak gehoord over de angelsound, is idd normaal. Wat fijn dat je bijna aan de 12weken-grens zit. Makkie, heel herkenbaar, had ik ook. Maar het zit nog steeds goed, dus het zal erbij horen. Relax
@kristel : krijg de flessen nu niet vol hihi ..heb nachtdienst en dan doe ik het niet ,.....voel me best schuldig maar kan er niks aan doen .... @makkie : klinkt heel bekend ........ @all : vraagje hebben jullieook wel eens een irriterend gevoel aan je urinebuis ? dacht iedere keer dat het een blaasontsteking is ...maar dat is niet zo ......mijn moeder zei dat het heel normaal is ...maar het is mega irritant ..... misselijkheid is wat minder ......mede door de zetpillen ....
@ sybje, ja ken dat gevoel. Ben dan ook meteen bang voor bo. bij mij helpt het om dat meteen flink water te drinken. Weet niet of dat tussen mn oren zit, haha @ all, ja die angelsound, ik weet het ook wel. Maar wil gewoon zo graag bevestiging dat frummel het goed doet! Pff, ik moet de verzekering nog bellen voor kraamzorg... Bah geen zin in, haha. We zijn trouwens wezen kijken voor een kinderwagen. We denken nu aan de mutsaerts style, de 4 wieler, iemand ervaring mee? Waren jullie ook zo blij met die 12 weken grens? Ben idd blij dat ie in zicht is! @ krisstel, wat super dat je de kleine steeds voelt! issie al te voelen aan de buitenkant? @ lot, vervelend die misselijkheid. Ik had ook het idee van ik mag niet zeuren, want het blijft binnen. Maar dan nog is het vervelend! @sybje, wat goed dat die zetpillen helpen. is het toevallig primperan? @makkie, ja die symptomen wisselen steeds hoor! hier zeiden sommigen: oh, je bent zo misselijk, dat is een teken dat het goed zit. Erg fijn om te horen, maar niet als je daarna niet meer misselijk bent (en het is sowieso onzin hoor!) @ chantje, oeioei, wat spannend, jij bent de eerste van het huidige clubje die haar wondetje gaat vasthouden! @ all nogmaals vandaag vindt er een gesprek plaats of ik kan blijven op mijn voorwaarden (op mn werk) spannend, ik hoop dat het goed uitpakt! ik heb n uren opgeschroefd van 18-22 naar 20-24 (ik werk nu zeventwintig tot eenendertig) Duimen jullie mee? Liefss, Taliaa
Taliaa ik heb de angelsound express pas gekocht met 14 of 15 weken. Nog even wachten met luisteren. En zelfs dan hoef je het hartje niet altijd te vinden. Meiden vandaag na twee weken weer werken bleeeeeehhh. Maar nog max 12 weken en als alles meezit nog maar 8 weekjes. Ik slaap op het moment echt belabberd. Als ik het niet vergeet zal ik morgen fotootjes neerzetten van het kamertje.
Cira, succes weer met werken....is nooit leuk om weer te moeten beginnen.... ga de weken maar vast aftellen meid! Het schiet al aardig op! Was vanmorgen met opstaan voor het eerst behoorlijk misselijk en daar was ik stiekum wel een beetje blij mee.....hihihihi alleen doen mijn borsten gister en vandaag niet zo heel veel pijn, is toch niet een slecht teken he? (blijf nog wel een tijdje onzeker denk ik) Voel me verder echt wel zwanger, merk dat mijn lijf hard aan het werk is!
@all hier gaat het goed, alleen begin ik weer die misselijkheid te krijgen van in het begin. Daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Ik zal het morgen eens overleggen met de gyn. ik heb dan toch controle. Ik ben trouwens best wel jaloers op die meiden die hun babykamertje al alf hebben. Zucht bij mij ligt het nog stil omdat mn mannetje er niet is. Ik sprak hem gisteren nog en het valt hem erg zwaar dat ie nu weg is. Hij heeft daar normaal gesproken geen last van, maar nu wel heel erg. Gelukkig komt ie vrijdag weer lekker thuis. Gaan we zaterdag lekker gordijnen kopen voor op onze nieuwe slaapkamer, want de hema heeft een goede aanbieding en s'middags komen onze ouders om mn verjaardag te vieren. Ik was dat helemaal vergeten dat ik jarig ben. Ik heb ook nog niets geregeld. We vieren het wel na de verjaardag van mn mannetje. Iemand vroeg of we ervaring hadden met een bepaald soort kinderwagen. Volgens mij is dat die kinderwagen met die knik in het midden van de wielen. Wij vonden hem er stoer uitzien, maar mn mannetje maaide de halve winkel omver met dat ding, dus we hebben die niet gekozen. We hebben nu de Quinny Speedi SX gekozen en we vinden hem ideaal. Hij past zelfs achter in de bak van mn Yaris en de wielen hoeven er niet af. Binnenkort nog wel even de draden van de airbag aan de passagierskant door laten knippen bij de bovag garage, zodat de maxi cosi op de passagiersstoel kan als ik alleen in de auto zit, wat best wel vaak gebeurd.
Sas rot dat je de misselijkehid weer terug hebt, ik heb het zelfde! Ben 's morgens weerd heel erg misselijk! Fijn dat je man weer thuis komt, kan je ook verder aan de slag! De quinny speedi heeft me zus ook, ja ik vond hem zelf iets te groot, wij hebben gekozen voor de quinny buzz, maar goed ik vind quinny een erg goed merk en zijn ideale wagens!
ja quinny buzz vinden wij ook mooi en handig. alleen 2 minpuntjes voor ons; kleine boodschappenmand (wij hebben maar 1 auto en ik zal dus vaak lopend boodschappen moeten doen) en hij is zoooo duur... (vonden wij, hihi). Maar misschien zijn wij krenten, haha Hebben jullie de 2 of de 3 wiels? Liefss, Taliaa
3 wiels en ja het boodschappenmandje is klein, maar je kunt er ook nog een boodschappennetje aan de kinderwagen hangen. Wij hebben wel 2 auto's, maar ik wil lekker veel gaan wandelen met de kleine. (ben een echte wandelfreak) dus vandaar dat ik voor de Speedi gekozen heb en niet voor de Buzz. Enneh als je elke dag boodschappen doet, dan heb je niet zoveel nodig. 1x in de week gewoon de grote boodschappen met de auto. Wat ik nu tijdens mn zwangerschap heel erg mis is het nordic walking. Dat mag ik nu niet doen vanwege de bi, maar straks na de bevalling, wil ik dat weer helemaal oppikken. De kleine in de draagzak en gaan.
WIj hadden de quinny buzz voor 479 was in aanbieding, wel de zwarte editie met alles erop en eraan, alleen boodschappenmandje en voetenzak moesten we zelf kopen. En wat jezegt vind tegenwoordig overal de boodschappenmandjes erg klein vergeleken met vroeger
Lot; ik was misselijk vanaf 6 weken tot ongeveer 14 weken. Ik ben voor mijn misselijkheid naar de acupuncturist geweest en daar heb ik heel veel aan gehad! Ik ga nog steeds naar hem toe en nu is ie mijn baarmoeder aan het voorbereiden om de bevalling..... Taliaa; ik heb de angelsounds met 14 weken gekocht en kon het hartje toen redelijk goed horen na heel wat zoekwerk op mijn buik. Cira; vervelend dat je zo rot slaapt! Ik wil je niet bang maken maar dat wordt alleen maar erger! Wij hebben als kinderwagen de Kees Delta 4 gekocht. Een hele stoere, makkelijke en betaalbare wagen.
Wij mogen van mijn ouders een kinderwagen uitzoeken! Echt een super gaaf kado! Geen idee wat er allemaal is, dus daar ga ik me straks eens lekker in verdiepen! ben zo blij dat ik hier met jullie eindelijk kan kletsen!