Zwangere dames van het PCO - clubje.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Milla, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Meiden, ik verwarm zijn bedje al met een kruikje. Zelfs snachts tijdens zijn flesje verwarmen we meteen zijn bedje, dus dat kan het niet zijn. Nu is hij ook al vanaf 14.30 wakker, slaapt dan weer in, dan weer huilen, dan weer honger.... soms weet ik echt niet wat hij dan weer wil hoor! Moeilijk is dat.... Ook gaat zijn stoelgang slecht, pas als we zijn poepertje stimuleren (met vinger ertegen aan, of de temp. erin) dan lukt het hem om het eruit te persen... hij krijgt nu vanaf gister de Omneo voeding, hopelijk helpt hem dat snel.

En ja, ik ga morgen bellen over het inbakeren (taliaa, weet jij wie te bellen, gewoon het CB? en wat de kosten zijn?) ik heb het gevoel dat hij zichzelf steeds wakker maakt/houd met het drukke gedoe van zijn handjes. Hij is dan zoooo onrustig.

We gaan zo uiteten met mijn ouders in Arhem, heb er zin in maar vind het ook wel eng zo nu hij zo onrustig is....

2. Milla

Milla Niet meer actief

Inderdaad Poohbear dat heeft iedereen die voor het eerst moeder wordt, komt helemaal in orde, echt waar!

Debjes, leuke foto weer, wat ben jij daar toch goed mee! Ben je fotograaf? Zo niet, ik vind je wel geschikt!

Vanmorgen de laatste clearblue test gedaan (had ze toch nog liggen) vandaag 18dpo, test staat in mijn album. Nog steeds fijn om bevestiging te krijgen.
    Heb echt al last van kwaaltjes, maar vind het heerlijk!
    Ik ben niets aangekomen, maar krijg sinds vandaag in eens mijn broeken nauwelijks dicht... :confused:
    Komt volgens vriendin door hormonen en banden. Door de hormonen laten de spieren en banden los, omdat ze al 2x flink uitgerekt zijn begin ik dus al een buikje te vormen :confused: of is er wat anders aan de hand (tweeling..) Maar er zat toch maar 1 follikel? :rolleyes:

3. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Makkie

Je kan zelf seth ook even instoppen voor vanacht met een doek, gewoon handjes naar beneden of lekker bij elkaar, dat deed ik met Jesse altijd (tip van de kraamhulp) dit doen ze trouwens ook bij kids op een kinderdagverblijf die niet goed kan slapen, doordat die handen steeds hun wakker maken. Ik legde jesse al lekker in die doek als ik hem de fles gaf dan kon die zo meteen door naar bed

4. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Milla hahah nee ben geen fotograaf, gewoon pedagogisch medewerkster ;)
    Maar ebdnakt voor je compliment!

5. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    hahaha, milla...je weet het maar nooit he...eitjes kunnen spontaan gaan delen!

Ik had met week 9 al zwangerschaps broeken aan. Ben heel hard aangekomen om nu al 2 weken stil te staan! Zit nu op 10 kilo, valt wel mee toch?

6. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Makkie Tygo drinkt ook zijn fles valt bij je in slaap maar wanneer we hem in bed leggen is hij weer klaar wakker, soms wil hij dan niet meer slapen en is hij overstuur en soms valt hij toch in slaap. Ook Tygo geeft een mondje terug en ook na een poosje wanneer hij op bed ligt geeft hij nog wat terug.

Sinds gister krijgt Tygo 2 schepjes friso comfort door zijn voeding en 3 schepjes friso standaard omdat wij toch het idee hebben en het cb ook dat hij wat last heeft van maagzuur(hij zit veel te slikken) dus dit proberen.
    Hij is nu wat huilerig vraag me dan echt af wat er is moeilijk soms hoor, zo'n klein onschuldig mannetje met verdriet. Verder zijn wij weer terug van vakantie heerlijk weer thuis.

7. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Valt mee hoor mijn neefje was 11 maanden met ze eerste tand hahaha, we dachten op een gegeven moment die heb geen gebit ;)

8. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Hallo dames.
    Allemaal de kerstdagen goed door gekomen.

@ Milla ik had met 6 weken al zomerbroeken met elastieken boorden aan, want in gewone broeken paste ik niet meer.
    Ben tot nu toe 3,5 kilo aangekomen.

@ Makkie ik legde mijn zoon ook altijd in een doek.
    Daarna kon ik lekker warm in zijn bedje leggen.

@ Poohbear dus je kamer is bijna klaar LEUK HE
    Nu alles lekker aankleden en tutten.
    Ik ben ook wel eens bang hoor, en dit word dan mijn 2de.
    Had ik met mijn 1ste ook, maar zodra je je kleine in de arm heb dan word je helemaal overspoeld door moedergevoelens.

Zo dadelijk boodschappen doen, en als we terug zijn gaan we de boom afbreken.
    Afgelopen weekend hebben we ook nw meubels gekocht voor de woonkamer, levertijd 12 a 13 weken.
    Dus dat word straks een drukke bende, kleine net geboren en dan komen de meubels Pffff.
    Hopelijk komt de kleine dan wat eerder :D
    Hele fijne dag allemaal.
    Liefs Thamara

9. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Debjes@ Malika krijgt haar laatste flesje meestal rond 21u / 21u30....

Dan rond 22uur leggen we haar in bed en dan slaapt ze tot 8 uur maar nu al gans de week tot 9 uur :)

Makkie@ Malika had ook altijd verstoppingen hoor, wij geven nog steeds transit van néstle, maar vroeger ook nog de druppeltjes van VSM kindicol om de ontlasing zachter te maken. Dit hielp echt heel goed bij onze meid...
    Gelukkig is dit nu heel goed verbeterd haar ontlasing met haar groentenpuree...

Wat eet ons meisje toch goed zeg, ze is verzot op groentenpuree... Mama & papa zijn zo trots op haar :D

10. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @all, ben net terug van de controle bij de gyn. Alles was goed. Hartje, bloeddruk etc etc. Heb een kaart mee gekregen waarop staat wanneer ik waarheen moet bellen (minder leven, vruchtwater verlies, bloed, weeeen)
    Over 2 weken krijgen we een groei echo en een anti rhesus prik.
    Verder hoef ik niet meer naar de verlsokundige en blijf ik alleen dus onder controle in het ziekenhuis. De bevalling is ook met een gyn!

Pfoe, ik krijg het druk met al die afspraken!

@thamara...pas 3.5 kilo? netjes! Ik zit op 10 kilo nu. Gelukkig sta ik al 2 weken stil!

Ik zal straks eens fotos maken van de babykamer! En mn kruitvat doos ophalen!
    toedeloe!

11. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    ha dames iedereen goed de kerstdagen doorgekomen? Hier wel en Thijsje doet het goed deze vakantie. Hij slaapt lekker veel. Hij heeft niet meer van die hazeslaapjes. Straks lekkeer met hem even de stad in, om nieuwe wantjes te kopen en alvast een jasje in maat 74 want deze die hij nu aan heeft gaat denk ik niet meer de hele winter mee, en die wantje die hij nu heeft krijgt hij ijskoude handjes in, en dan wordt ie harstikke zielig en huilt hij heel hard. Hij moet er ook nog aan wennen dat ie nu buiten een erg koud neusje en wangetjes krijgt. Dat is het enige wat echt in de buitenlucht zit. Verder pak ik hem goed in en dan in de maxicosi op de kar. Thijs heeft trouwens al weken 2 tantjes aan de onderzijde en volgens mij krijgt hij nu ook een hoektantje. Hij heeft in ieder geval al weer van die lekkere spuitluiers. Verder baal ik nog steeds dat mn ongi nog steeds niet helemaal over is. Het is met die medicatie wel hele stukken minder maar nog niet helemaal weg. Zucht wat baal ik daar van zeg. Maar ja mn verkoudheid is wel helemaal weg, dus dat is wel fijn. We zouden vrijdag een lang weekend weg gaan en pas maandag terug komen, wordt mn man gebeld dat hij die maandag al weer aan de slag moet. Verlof op die dag is ingetrokken. grrrrrrrr nu gaan we zondagavond laat maar terug naar huis. We hebben lekker een huisje in Vaals. Ik ben benieuwd of we dat wat vinden, want we zijn verstokte kampeerders.

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.097
    2.246
    113
    Brabant
    hai lieve meiden,

wel teruggelezen en volgens mij is iedereen goed de kerstdagen doorgekomen!

@ makkie: gewoon t cb bellen! even uitleggen. Dan moet Seth nog wel even nagekeken worden door de arts (kan denk ik ook de HA doen) en dan komt de verpleegkundige thuis het uitleggen. Zij heeft dan doeken bij zich en die doeken kun je zelf ook kopen of maken. Dat zijn de enige kosten.. hmm, dat was iig zoals het hier ging.. Laat even weten hoe het gegaan is?

@all, vandaag met ons moppie naar de fysio geweest, ze deed het helemaal goed! hihi, kei vrolijk. De fysio merkte wel het een en ander, maar daar gaan we hard aan werken en hopen dat de afplatting mee gaat vallen en ze dr nekje goed gaat gebruiken!

Liefss, taliaa

ps sas: :( dat jullie eerder terug moeten! have fun! ben benieuwd, wij zijn ook écht kampeerders,...

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.097
    2.246
    113
    Brabant
    hai meiden,
    jullie zijn rustig vandaag.. hoe is het bij jullie allemaal?
    hubbie heeft lekker vakantie, dus we doen het lekker met zn 2-tjes! Hij heeft nu een paar avonden de late fles gegeven (die ik kolfde) zodat ik naar bed kon, heeeerlijk. En dan doe ik de vroege (hihi tussen 8 en half 9 ong.) lekker bij ons in bed, dan nog kroelen en dan gaat ze terug en ik lekker ook. Ik merkte dat ik het erg nodig had, weer even bij slapen!
    Oja, over t gewicht: ik ben nu weer een kilo aangekomen:( Dus dalijk in het nieuwe jaar moet er een kilo extra af.

Oja, nog een belangrijke noot:) ik heb toegegeven dat ik best ooit nog een kindje zou willen. Ehm, eigenlijk dat ik best nog een keer zou durven bevallen:) hihi, dat is stap 1 he?

nou fijne avond allemaal,
    liefss, taliaa

14. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Taliaa heerlijk dta je lekker bij kunt slapen!
    En ja zie je die trauma van de bevalling verdwijnt vanzelf!

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.097
    2.246
    113
    Brabant
    hihi, jaaa , jullie hadden allemaal gelijk: t slijt:)

16. Milla

Milla Niet meer actief

Haha taliaaa, als ik die teks van iemand niet verwacht had was het wel van jou! Petje af hoor, goed dat het slijt!

@ Sas, jammer dat je eerder naar huis moet, toch alvast een fijn weekend gewenst!

Met mij gaat het prima.. weinig bijzonders te melden.. voel me goed en nog steeds in de wolken.. ik belde vandaag de apotheek voor nieuwe foliumzuur.. zo gek om te zeggen dat ik bijna 5 weken zwanger ben. Ik ben zwanger ik ben zwanger, haha ik kan het niet vaak genoeg herhalen!
    Weten jullie trouwens wanneer je je moet aanmelden voor kraamzorg. Ik heb begrepen dat er flinke tekorten zijn en dat je er optijd bij moet zijn, heb dus vandaag al gebeld, weet iemand van jullie er meer van?

17. 1ekindje

1ekindje Bekend lid

4 jun 2006
    506
    0
    0
    ik heb een vraagje. vanaf vandaag is het net of myrthe melk terug wil geven maar er komt niks en het is dan net of ze er bijna in stikt. komt dit vaker voor maak me er wel een beetje ongerust over.

18. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @milla, ik heb ook in week 6 me al aangemeld. Woon bij R'dam, dus veel kraam tekorten hier! 12 januari komt er iemand bij me langs, en dan maar zien hoeveel uur we krijgen. Daarnaast beval ik in het ziekenhuis en blijf daar minimaal 24 uur met de kleine, dus dat zal wel van mn uren af gaan!

Je kan er maar beter op tijd mee zijn, toch?

19. Makkie

Makkie Niet meer actief

Je bedoelt een beetje kokhalzen? Dat heeft Seth ook wel eens, dan komt er denk ik toch een beetje naar boven, wat hij dan weer doorslikt. En dat is natuurlijk zuur en niet lekker.... verder zou ik het niet weten!

Vanmorgen trouwens zoiets engs gehad... in het badje doen gooide Seth zijn hoofd opzij en ging onderwater... hij verslikte zich flink en was aan het hoesten en overstuur... zoooo eng! Ik zie steeds dat beeld voor me dat hij onder water ging... brrr kan wel janken steeds....

Verder blijft hij de laatste dagen slecht drinken, drinkt hooguit 80cc, komt soms na 2 uur alweer en slaapt overdag en snachts slecht.... we hebben al meerdere flessen/spenen geprobeerd... hij blijft constant onrustig... we denken zelf aan (verborgen) reflux, namelijk:
    - tijdens voeding veel kreunen en onrustig
    - niet willen slapen, onrustig in bedje
    - alleen slapen rechtop, op onze borst of arm
    - snel in slaap vallen na een voeding, niet genoeg drinken en vervolgens binnen het uur weer wakker worden met veel gekreun en heeft dan meestal flink gespuugd
    - veel terugslikken van melk, tijdens de fles en de uren daarna
    - veel willen drinken en daarna weer veel teruggeven
    - alleen maar hazeslaapjes, hooguit een uurtje, niet plts willen liggen
    - zure lucht uit zijn mondje...

Als ik deze symptomen vergelijk op het internet, dan lijkt het op reflux... maar kan dat al bij een kindje van nog geen maand oud? En ik ben zo bang dat de HA of het CB ons niet serieus nemen... ik weet gewoon zeker dat er iets niet lekker zit bij hem...

HEBBEN JULLIE TIPS?

20. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Makkie sommige dingen wat jij beschrijft komen me bekend voor. Ik heb dit bij het bureau aangekaart en zij dacht ook aan een beetje reflux. Tygo krijgt nu sinds zaterdag comfort voeding met standaard voeding op advies van het cb. Wij geven Tygo zijn fles niet helemaal plat liggend maar iets omhoog, je zou zeggen als Seth snel in slaap valt dat hij te zwaar aan de fles moet trekken maar als hij veel spuugd kan je haast geen grotere speen proberen... Heb je seth zijn bedje al wat omhoog staan? Is Seth druk met zijn handjes dat hij zichzelf misschien wakker maakt?
    Anders gewoon dat nummer van icare bellen zij kunnen je ook tips geven heb er zelf ook al een keer heen gebeld.

Deel Deze Pagina