Cira, van harte gefeliciteerd! @ Poohbear ik zou ook niet zonder kleintje op vakantie gaan, ik geef je groot gelijk! Wat een gedoe trouwens met dat ziekenhuis.. Toen ik zwanger was van mijn jongste dochter moest ik om de zelfde reden als jij ook in het ziekenhuis bevallen. Dat was duidelijk maar onduidelijk was hoe lang ik daarna moest blijven volgens de ene kinderarst 24 uur volgens een andere 4 dagen.. Toen ze het met 28 weken nog niet wisten en een grove fout hadden gemaakt met een echo (er zou iets mis zijn met het hartje terwijl het aan de nieuwe appartuur lag) ben ik naar een ander ziekenhuis over gestapt, daar zeiden ze bevallen in het ziekenhuis en 24 uur blijven. Het ging overigens gewoon goed allemaal. Meestal hangt het van het protocol af, is overal weer anders. Kan je wel onzeker maken, hopelijk is het voor jou allemaal duidelijk! @ Lot, is ook fijn om soms dingetjes met zijn tweetjes te doen. Zelf zorgen we minimaal 1x per maand (meestal vaker) voor oppas, erg belangrijk vinden we dat. Het wordt wel makkelijker als ze ouder worden. @ Makkie fijn dat Seth het zo goed doet nu! @ Taliaa, vast heel veel succes voor maandag.. Ik ga gewoon lekker mee kletsen.. althans zo ver als kan. Hier gaat het prima, voel me goed, nergens last van, gelukkig maar. Vanaf welke week kregen jullie kwaaltjes? Wanneer mocht bij jullie iedereen weten dat je zwanger was? Ik wil het nog even voor me houden, maar wil het ook weer graag kwijt.. lastig he! Mijn hyvespoke poppetej heb ik trouwens wel 'dubieus gekleed' maar niemand heeft het door
Milla; ik werd bij 6 weken ONWIJS misselijk! En bij mij mocht iedereen meteen weten dat ik zwanger was. Veel mensen wisten van ons ziekenhuisgebeuren en leefde zo onwijs met ons mee dat ik ook het goede nieuws eindelijk met ze wilde delen! Helemaal na de miskraam die ik een paar maanden had voordat ik zwanger was van Suze. Ik ga ff naar je hyves kijken!
@milla, ik heb vanaf week 7 bandenpijn gehad. Niet misselijk geweest, maar wel dat eten met tegen stond tot een week of 12 denk ik. Daarna en periode veel patat en kroketten willen eten, tot met week 15 het maagzuur begon. Dan leer je vet eten wel af! Nu schreeuwt mn lijf om groen! Ik voel me schuldig als ik niet goed eet, dus we eten veel fruit en groente...maar ook nog chocolade hoor! Enne bij mij wist iedereen het vanaf de test al hoor. Al mn collega's ,vrienden en familie wisten wara we mee bezig waren en wanneer ik mocht testen, En mij kennende had ik dat toch niet verstopt kunnen houden! Ja, dat ziekenhuis verhaal. Ik weet dat we beide 24 uur ter observatie moeten blijven,. Smurfje op de kinderafdeling, vandaar ook kinderarts bij de geboorte. Maar hopelijk krijg ik maandag nou meer duidelijkheid. Wie ik moet bellen, wel verloskundige of niet..etc etc. @all We hebben eigenlijk alles wel in huis nu geloof ik. Over een week komt de kraam kijken en praten en dan hoor ik nog wel wat we eventueel missen. Ik heb zelfs al 2 pakken babyvoeding klaar staan en 3 pakken luiers (allemaal gekregen). Trouwens bij de babywinkel vetelde ze dat 1 kruik genoeg is...in mn kraamboek staat dat je er 2 moet hebben. Hoe zit dat?
Bedankt voor jullie antwoorden, door de weinige kwaaltjes ben ik heel onzeker, lijkt zelfs wel of ik vorige week meer kwaaltjes had dan nu. Voel me helemaal niet zwanger. Hoop maar dat het goed zit.. ben zo onzeker. Oh ja Pooh, ik mocht D gewoon bij me houden na de geboorte. Is overal dus echt helemaal anders.
ja, het beleidt in ziekenhuizen is overal anders geloof ik. SMurfje moet op de kinderafdeling om het hartje en ademhaling in de gaten te houden, omdat ik anti depressiva gebruik tijdens mn zwnagerschap. Ach ja, als ze hem maar goed in de gaten houden... Ik had eigenlijk ook geen kwaaltjes verder hoor in het begin. Ik stond steeds naar blauwe adres te zoeken op mn borsten,maar die zijn pas halverweg mn zwnagerschap gekomen! hahahaha!
@poohbear ik heb ook 2 kruiken aangeschaft maar heb er maar 1 in gebruik de andere ligt nog steeds in de kast
Ik heb wel 2 kruiken gebruikt. Mocht ze lenen van mijn vriendin, heb daar dus geen geld aan uit hoeven geven.... Ik heb heel veel kunnen lenen, best fijn. Gebruik nu de box van een vriendin. Alleen krijgt zij in april haar 2e kindje dan zal ik hem weer terug moeten geven. Maar ik denk dat ik dan nog wel een box wil hebben. Ga tegen die tijd maar opzoek naar een ander, misschien via marktplaats. Dat is dan wel een nadeel van lenen.... Pooh; kan het erg schadelijk zijn voor de baby als je anti deprissiva gebruikt?
@ Cira van harte gefeliciteerd. @ Milla gewoon hier blijven kletsen hoor. Bij mij kwamen de kwaaltje met zo'n 5 a 6 weken (misselijk, honger maar ook weer geen zin in zwaar eten) @ Makkie wat super dat Seth beter drinkt uit die dr brown fles. @ Poohbear nee ik zou ook niet zonder mijn kindjes op vakantie gaan. En ik heb geen 1 kruik. Ik leg mijn eigen kruik in haar bedje (want ze hebben mij gezegd dat de kruik toch niet in haar bedje mag blijven liggen als ze er in ligt) Had toen met mijn zoon er 2 gekocht en die heb ik later gewoon terug gebracht gebruikte ze nooit (jammer geld dan) @ All Ik ben moe en slaap mega slecht. Ben iedere avond blij dat ik naar bed mag (bekken/rug pijn) Hele fijne avond allemaal. Liefs Thamara
@chantje, nee anders zouden ze me wel hebben late nafbouwen. De psych, gyn en huisarts hebben goedkeuring gegeven, dus daar moet ik maar op vertrouwen toch? @milla, ik gebruik Remeron nu al 10 jaar. Mag geen borstvoeding geven en kindje moet effe op de kinderafdeling. Meer weet ik niet. Ik heb er vertrouwen in dat het goed komt!
Milla Ik kreeg bij 8 weken zwangerschaps kwaaltjes en helaas zijn deze niet meer opgehouden tot dat Jesse eruit was dus ik hoop dat je alles bespaart blijft! Bij ons wist iedereen het vrij snel, omdat ik vrij snel zwangers was en dat doktoren daar zelfs versteld van stonden! Ik heb trouwens ook de 2 kruiken van mijn zus geleend (zij heeft ze gebruikt bij haar 2 kids) en ik heb ook de box van mijn zus, verder hebben wij alles nieuw, dat wilde ik zelf ook graag! ben nog al een piet leut daarin hahaah.
oke, dus dat van die 2 kruiken zal ik maar navragen aan de kraam die volgende week komt. Wij hebben veel overgenomen van een goede vriendin, dus ik weet waar het vandaan komt en hoe schoon diegene is. Van marktplaats zou ik niet alles kopen. Nu wel wat kleertjes daar gekocht, nieuwe met labeltje! De commode, kledingkast, schommelstoel, box,matrasje zijn nieuw.\Maxicosi, kinderwagen, bedje van mn vriendin. Verder hebben we wat kleerjtes van haar en mn schoonzus gehad. Maar het meest is nieuw!
goedemorgen meiden, @milla, bij mij begonnen de kwaaltjes na de 1e echo, hihi. Weet ik nog goed, we gingen een hapje eten om het te vieren, maar op de heenweg werd ik al kits en kits misselijk.. Dus met 6 weken en 3 dagen ofzo Maar moet zeggen dat ik niet heb hoeven spugen, de hele zw.schap haast niet, dus wat dat betreft geen klagen.. Heb je buddypoke gekeken, hihi... @Pooh, ik had 2 kruiken, maar er ook maar 1 gebruikt hoor. En alleen maar om t bedje op te warmen.. Had ze trouwens ook geleend @ chantje, ja lijkt me handig om dan toch nog een box te hebben. al is het maar om Suze even in te zetten als je naar t toilet moet ofzo wij hebben onze box ook van marktplaats af, prima ding, leuke prijs @ thamaraa: twordt niet echt beter met je bekken he/ bij mij ging t vanaf de 34 weken ofzo beter. Toen zorgde beebje ervoor dat t wat stabieler werd en ik deed toen niks meer, hihi. Helpt fysio niet? @all, I heeft vanochtend tot 9uur geslapen, wat een braverikje he? heeeerlijk.. Hmm ik heb vandaag mn laatste "ik mag eten wat ik wil-dag". hihi, vanaf morgen ga ik mn best doen om er zo;n 7 kilo nog af te krijgen... Maja, wil het wel, was voor de zw.schap ook niet erg strak en slank, maar nu blubbert en rolt het allemaal wel extra flink. Dus gewoon extra bewegen en minder snoepen.. maar goed, morgen eerst een spannende dag met die CT.. Liefss, Taliaa ps Milla: jouw meissie had ook een CT gehad he? had ze die ook onder een soort roesje? Weet jij nog een beetje hoe dat ging bij jullie?
goedemorgen ! voor iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar ! hoop dat er snel zwangere meiden bij komen ....en de zwangeren een voorspoedige zwangerschap en bevalling hebben ! en laat de beebjes die er al zijn maar goed en gezond doorgroeien ! @pooh : 1 kruik is meer dan zat ! meestal gebruik je ze ook maar een paar dagen he ... bij jelmer hebben we ze een paar weken gebruikt ....omdat meneer niet in een koud bed wou slapen !
@ Taliaa, ze kreeg dat roesje in de vorm van een zetpil hier werd ze heel slaperig van. Toch bewoog ze nog wel tijdens de scan. Ik mocht er bij blijven en kreeg oordopjes in, D. kreeg ook iets over haar oren, het maakt zo'n herrie! Na het roesje was ze vrij snel weer wakker, en mocht ze weer bij komen op de kinderafdeling. Viel eigenlijk hardstikke mee! Ik vond het enger dan haar. Het vervelende vond ik wel dat er 4 mensen naar haar foto's zaten te kijken maar dat ze tegen ons niets mochten zeggen, wij kregen pas een dikke week later de uitslag, gelukkig was alles goed, dat had ik niet verwacht omdat ze met 4en stonden te kijken! Maak je daar dus geen zorgen over! Ik ben vandaag 2 x flink misselijk geweest! Voor het eerst, ben er blij mee want zo weet ik tenminste dat het goed zit!
Milla ik kreeg rond week 6 klachtjes maar heb nooit gespuugd gelukkig. Sybje goede vakantie gehad? Is alles goed gegaan, en de reis? Tygo heeft een hoge lichaamstemperatuur dus kon zich na dag 1 goed op temperatuur houden gebruikte soms 2 kruiken om zijn bedje voor te verwarmen, nu vaak 1 kruik in de wagen of in bed. Dames hebben jullie allemaal hyves, heb volgens mij niemand van jullie aangemeld....
Lot, leuk kom ook hyven! Hier ook een mannetje dat graag een verwarmd bedje in gaat! Milla, heerlijk die kwaaltjes! Als het tenminste binnen de perken blijft.... ik vond het nooit erg, maar ben ook nooit hondsberoerd geweest. Misselijk van week 7 tm 11, maar nooit hoeven spugen. Vanaf week 18 geen vermoeiheid meer en heb ik me tot de dag van de bevalling heel goed gevoeld! Bij ons wisten mensen die dichtbij ons stonden vanaf de positest van de zwangerschap. De rest (werk, ooms tantes, enzo..) na de eerste echt bij 7 weken. Syb, leuk dat je er weer bent! Was het leuk, vertel vertel! Ging het allemaal goed met jullie mannetje op reis? Chantje, een box om even snel wat te kunnen doen lijkt me toch wel fijn. Anders haal je tegen die tijd die van de Ikea? Die is gewoon mooi en niet zo duur. En dan heb je die toch ook al in huis voor een eventueel nog een kindje toch? Ons ventje heeft vanacht van 01.00 tot 06.00 geslapen! Wist niet wat me overkwam joh! Welliswaar op mijn borst, maar goed, hij heeft geslapen en vanaf 00.00 uur met een fles gedaan! Zoooo knap van hem! Ik dacht te merken dat hij 2 keer met 100cc niet genoeg had, beetje ontevreden. Geef ik hem nu 120cc, drinkt ie alsnog maar 100cc op... hihihi wat een kerel is het toch! Maar goed, ik denk dat hij snel de 120cc gaat drinken, hij is alweer flink wat dikker geworden en weegt nu bijna 3500 gram. We gebruiken ook sinds gister de druppels van VSM voor krampjes. Kan dat zo snel werken? Hij lijkt nu al rustiger en minder last te hebben?
hey meiden ons mannetje heeft zich voortreffelijk gedragen tijdens de reis (heen en terug) echt wonderbaarlijk gewoon. we hadden een bak gehuurd waar je hem in vast kunt leggen zodat de kleine ook lekker kan liggen en slapen ..... hij kwam wel regelmatig om de fles maar niet eerder dan 3 uur. tijdens de vakantie deed hij het ook super , alleen de eerste paar nachten kwam hij ineens s'nachts weer voor de fles terwijl we er thuis mee klaar waren eigenlijk .....maar goed geeft niks (volgens mij kon je hem dan wel door het hele hotel heen horen brullen ) jelmer en ik hebbe heel veel gewandeld en lekker genoten en papa is lekker veel wezen skieen ! heb nu wel weer een beetje de balen er van dat we thuis zijn ...blijf liever daar in oostenrijk @makkie : die druppels kunnen snel werken hoor ! ik moet wel zeggen dat ze de ene keer wel werken bij jelmer en de andere keer niet ..... maar dat seth doorgeslapen heeft ! toppie zeg ! kun je zelf wel slapen als hij op je borst ligt ? ik kan dat niet hoort ...qls jelmer toevallig in ons bed slaapt slaapt hij bij papa maar echt niet bij mij , tijdens de vakantie sliep hij bij ons op de kamer en daar werd ik ook behoorlijk nerveus van .....want als ik dan even dacht hem niet te horen ademen dan zat ik recvht op in bed ....terwijl als hij op zijn kamer slaapt ik daar geen last van heb ..... ooh meiden weet je wat er gebeurt is ? ik heb voor jelmer een dekbedje voor in de kinderwagen .... en op een gegeven moment was ik een keer een ander dekentje vergeten mee te nemen om te slapen dus moest hij onder het dekbedje ..... dus jelmer lag te slapen boven terwijl we zaten te eten ....en ik werd ineens zenuwachtig en bang en onrustig ...ik zei tegen mijn man stel je voor dat hij onder het dekbedje zou liggen .....iedereen zei ooh dat valt wel mee en waar denk je wel niet aan .....dus ik op een gegeven moment naar boven want ik werd bang ...ja hoor lag hij helemaal onder het dekbedje ... ik heb dat stomme ding er af getrokken en heb eerst een half uur zitten huilen zo was ik geschrokken ....pppff hqad het niet meer ...weet dat het mijn eigen schuld is maar ik schrok zo
@sybje, ach meid, wat een schrikken is dat! Ik vind de info wel wisselend hoor. De en zegt mag wel onder dekbed, de ander zegt van niet. Nou wij doen het niet! Mn moeder heeft vandaag een ledikantje van Marktplaats gekocht, zodat ze ook een bedje bij haar thuis heeft voro msurfje. Ze vind een kampeerbedje te diep om te moeten bukken. Ik heb gelijk gezegd dat ze dan ook een dekentjem oet hebben en geen dekbedje!
@pooh dit was het dekbedje van de kinderwagen daar sliep hij idd in , normaal thuis in het campingbedje slaapt hij onder een vellux dekentje