Ach als ik het zo lees makkie weet ik weer hoe onzekere tijd het was met z'n kleintje! Maar laay hem maar lekker even mopperen hoor, huilen mag ook best! Jesse had ook overdag dat hij huilde als ik hem in bed legde, ik deed dan altijd zo. 5 minuten laten huilen/mopperen even bij hem kijken weer instoppen, speentje erin (weet niet of seth dat heeft?) doekje erbij en dan kus en muziekje aan en weg. Ging die weer huilen liet ik hem wat lanegr uilen zo'n 10 minuutjes (soms hield ik het niet vol hoor 6 minuen hoogstens) deed ik weer zelfde, in begin moet je dit best lang doen heen en weer lopen naar kamertje. En ja ik moet zeggen, jesse weet nu gewoon dat als die ze slaapzakje aankrijgt in bed wordt gestopt muziekje aan en dat hij dan moet gaan slapen. baby's van die leeftijd kan je echt verwennen hoor, ze zeggen van niet maar ik geloof het niet. Vriendin van me zus die haar babytje sleip ook elke nacht op de buik, oke in begin vond ze het onwijs leuk en lekker dat knuffelene, maarja nu is haar baby bijna 4 maanden en ze is weer aan het werk en breekt haar nu op! Wat ik ook echt kan begrijpen. Oh ja nu ik dit zeg dat Jesse altijd gelijk gaat slapen, moet ik me even verontschuldige meneer heeft net 40 minuten lang in zijn bed leggen keten! Lekker dekens wegschoppen gedraait in bed liggen, en maar lachen en gillen hahaha, kleine boef! Op gegeven moment had hij volgens mij wel gedacht dat die eruit mocht, maar helaas daar begin ik niet aan hij is uiteindelijk toch mopperend in slaap gevallen
Ja maar als ze maar niet zo groot als haar broer word. Die is geboren met 38w 5d en woog toen 4295 gram Maar weer een x kijken das natuurlijk heel erg leuk En Makkie als je zeker weet dat Seth zijn buikje vol heeft en een schone luier dan zou ik hem gewoon even later mopperen hoor. Heel veel succes er mee. @ Poohbear Ik loop en gedraag me soms ook alsof ik al 80 ben haha Nog 10 weekjes en hopelijk hebben we dan onze beebjes vast.
Makkie Tygo slaapt ook niet veel overdag en het liefst op de arm. leg hem nu soms in bed en laat hem even huilen hoe moeilijk ook maar ben erachter dat de afgelopen 2 avonden als ik hem liet huilen hij met 5 minuten sliep wel niet lang maar ok. Maar het is en blijft moeilijk met zo'n kleintje vind ik.
Debjes, bedankt voor je tips! Tis idd lastig om even door te zetten. Maar dan weet hij mss ook beter waar hij aan toe is, ipv elke keer maar zijn bedje uit.... ik ga het proberen of het werkt! (en tot 4 maanden op de borst slapen pfffff het breekt me nu al op snachts!) Lot, jee volgens mij lijken onze mannetjes qua doen en laten op elkaar! Als Seth dan eenmaal eindelijk wel slaapt, dan is het hooguit een uurtje/45 min. Vind dat veels te kort voor een baby. Hij ligt nu een half uurtje te slapen en ligt er lekker bij... kijken hoelang het nu duurt....Hoe slaapt Tygo snachts dan? Wel goed en slaapt hij ook al door? Ik ga nu maar even de kerstboom aftuigen en de boom in de tuin slingeren.... heb het helemaal gehad met die versieringen!
@ thamaraa: wel fijn, een keertje extra babygluren! Hoop jullie meid nog draait! ip tijd genoeg nog natuurlijk! lekker uitrusten! @ Makkie: niet schuldig voelen hoor! je doet juist de hele tijd het beste voor Seth! En vervelend dat hij er zo last van heeft! I spuugt ook heel veel, nouja, laat veel melk lopen. soms nog als het alweer tijd is voor de volgende voeding. maar ze huilt er niet vaak bij! Bij I is het ook waterig, soms slijmerig, ligt eraan hoelang na de voeding het is Ik hoop dat de lactulose het allemaal een beetje beter maakt! En ja dat kan zo snel helpen (haha, zal me er als verpleegkundige ook even mee bemoeien, hihi). En nu zeker niet in 1 keer stoppen, geef zijn darmpjes even de tijd ervoor! En mbt die hazenslaapjes, had je nog bij t cb geinformeerd over t inbakeren? Moet wle zeggen dat het in het begin lastig was om dr te laten huilen enzo, maar t werkt wel. En tja, ze huilt zich nog steeds in slaap dus t hoort bij haar... @ sybje: woh, al schaterlachen. geweldig! waar huur jij die dingen? (je had ook zo;n wagenbak gehuurd, was dat bij t zelfde"?) En doet Jelmer al zn hoofdje optillen? @ Chantje, schoot me ineens te binnen, hoe is het lazeren gegaan? is al wel een tijdje terug (shame on me) maar kan me niet herinneren te hebben gelezen hoe het is gegaan? @all, vanochtend weer bij de fysio geweest. Ze heeft nu dr hoofd en afplatting gemeten enzo en daar krijgen we maandag als we weer komen de uitslag van. Ze was tevreden met hoe I het doet, maar we moeten er wel intensief mee aan de slag blijven! Dus volgende week gaan we weer terug. Dat i dr hoofdje nog niet optilde is niet erg, maar ivm haar voorkeurshouding en nekspierprobleempjes moeten we die dingen wel gaan stimuleren. Hoe sterker zij in heel haar lijfje is, hoe beter te allemaal goed komt. Bij de 5 maanden wordt het allemaal weer opgemeten en dan wordt besloten of ze een helmpie moet.. maar goed, de afwijking kan ook komen door dichte schedelnaden, dat moeten we dus ook nog afwachten... he bah over anderhalve week weer werken, ik voel me er gewoon ziek van...kan wel janken.. Wordt dat minder? zal wel he? Nou ik hoop dat ik mezelf kan motiveren wat ik huis te gaan doen als ze slaapt, hihi.. Liefss, Taliaa
Taliaa, fijn dat ze tevreden waren over I! En spannend de uitslag volgende week. Hopelijk is alles alsnog weer goed! Jee, alweer bijna werken, dat is snel gegaan... denk dat het heel normaal is hoor hoe je je voelt! Gewoon aan toegeven en je zult zien dat als je eenmaal weer aan het werk bent, het vanzelf weer 'normaal' wordt.... Moet maandag naar het CB voor het eerst.... ga daar eens vragen over zijn korte slaapjes/inbakeren... Aan de mama's: als jullie kindjes dan eenmaal sliepen overdag, hoe lang sliepen ze dan? Seth ligt te slapen vanaf 13.15 en is nu alweer wakker en onrustig.... dat is toch niet normaal? Hij moet toch veel langer kunnen slapen?
Makkie dat is inderdaad kort ja. Jesse deed dit in het begin ook tot dat ik hem zelf beetje inwikkelde in een omslag doek (begrijp me niet verkeerd was geen inbakeren) gewoon even in de omslag doek leggen ene punt naar de ander en dan lagen zijn handjes lekker dicht bij elkaar zodat hij zich zelf niet kon wakker maken. jesse heeft zeker wel tot 3 maanden met een omslag doek geslapen zal is kijk if er een foto van heb. jesse sliep toene cht wel 1 a 2 uur achter elkaar. Hij heeft nu 's middags nog 3 slaapjes, dat verschilt van 1 uur tot 3 uur achter elkaar. Dus het ene slaapje is een uurtje en de ander kan ook wel is 2,5 uur zijn, ligt gewoon aan zijn dag maar goed Jesse is natuurlijk nu alweer ouder.
Makkie hier een foto hoe ik dat deed met jesse http://img178.imageshack.us/my.php?imag ... 024ph0.jpg En laged eik hem ook zo in ze ledikantje met een deken erover heen en dan leker goed instoppen.
@ Pooh, ik ging vaak niet naar de zw.gym, was voor mn bekken niet zo;n succes! Dus nu lekker rustig aan doen hoor! @ thamaraa: zo jouw zoon was een flinkerd! Hopen dat je meisje niet zo groot is, en dan nog eens 42 weken blijven zitten @ Makkie, I sliep(even spieken hoe oud Seth nu is)ja toen ze ook een maand was overdag een half uurtje ongeveer tussen elke voeding, haast niet in bed. 's nachts sliep ze wel wat langer, dus dat was prima. Over het slapen 's nachts: ik geloof dat ze 2 weken oud was dat we dr lieten huilen na de late fles.En dat was écht huilen, niet gewoon een beetje mopperen. maar we konden gewoon niet meer.. En wat bleek, na 15 min sliep ze! (we hadden 15 min als limiet staan hoor). Ik ging dan wel douchen, want ik kon er écht niet tegen. Maar zo hadden we haar wel slapend in haar eigen bedje, op haar eigen kamertje! Over t slapen overdag: dat was ook alleen maar bij mij op de arm. Maja, toen we gingen inbakeren hebben we ook meteen het slapen-eten-knuffelen-verschonen-spelen-slapen patroon ingevoerd. Maakt niet uit waar we zijn (nouja, soms kan het écht niet) maar dat patroon volgen we braaf! En dit werkt voor ons! ze huilt nog steeds als ze gaat slapen, maar valt wel in slaap. Dus dat hoort erbij. Ook tussendoor wordt ze wel wakker en huilt of moppert dan. Als ze huilt ga ik erheen, kijken of er iets is en dan weer meteen naar bed (dus bv boertje laten of schone broek) als ze moppert wacht ik even af, vaak wordt ze wel stil. Oja, ze ligt ook wel wakker in bed hoor, dan is het huilen-stil en wakker-slapen. Pfft, heeeel verhaal, maar dan weet je hoe wij het deden En over t werken, ja het zal best beter worden, maar krijg nu steeds buikpijn. Ik weet niet goed waarom. ze gaat naar mn moeder of gewoon bij papa, dus is in goede handen. Ik heb heel leuk werk zonder stress..maar toch...ik wil gewoon bij I zijn.. @all, mn meisje ligt braaf te pitten, lekkerrrrr. Ik heb vandaag een ander ritme geprobeerd, ik hoop dat dit iets blijvend kan zijn, dit was het vandaag: 7:30 wakker en eten (was wel vroeg voor ons, hihi...)spelen en nog even slapen 10:15 eten (moest haar wakker maken, want we moesten naar de fysio) 14:15 eten 18:15 eten (dalijk dus, ik ga haar wakker maken) 22:15 eten (hoop ik) Dus gewoon 5 voedingen, maar wat eerder naar bed dan normaal (vaak rond 0:00) en tja, dan maar wat eerder wakker. Maar dat is wel fijn als ik moet gaan werken. Hmm, was best een berichtje waar jullie niks aan hebben, maar ik wilde het toch even delen, hihi! Eetsmakelijk alvast, Taliaa
Tygo slaapt de afgelopen 3 nachten ongeveer 6 uur achter elkaar, afgelopen nacht hoorde ik hem wel tussendoor maar dat was meer even mopperen en dan weer verder slapen. Hoop dat die 6 uur zo blijft en alleen maar langer word. Overdag slaapt Tygo in bed vaak max een uur vaak, vanmiddag op visite viel hij op mijn arm in slaap en sliep in de maxicosi wel verder en dan 2 uur achter elkaar. Vind de maxicosi niet echt wat maar ja mijn arm werd anders zo zwaar
Hallo dames, Hier NOG geen nieuws... Wordt er een beetje simpel van. Heb afgelopen vrijdag mijn laatste primolut gehad, en nog steeds niet ongesteld. De vorige 2 keren dat ik primolut had, werd ik respectievelijk 3 of 4 dagen na de laatste pil ongesteld. Vandaag zit ik op de vijfde dag na de laatste pil (en deze dag is bijna voorbij) en ik ben dus nog niet ongesteld. VAAAAGGGG! Nu had ik pas geleden gelezen dat Elke29 ook maar niet ongesteld werd na haar Provera, en die is maar eens gaan testen, en zij bleek gewoon hartstikke zwanger. Had een verlaat ei op het laatste moment gehad meen ik. Tja, dan ga je dus toch weer hopen he... (hoewel de kans dat mijn lijf gewoon weer eens niet doet wat ik wil veel groter is). Ik zal morgen eens bellen, binnen hoeveel dagen ik ongesteld moet worden. In de bijsluiter staat meen ik binnen 2 à 3 dagen na het stoppen... X
@meisje : wat raar inderdaad , ook wel weer spannend , maar jij kent je lichaam het beste ........ @talia : ja jelmer doet zijn hoofdje zo nu en dan optillen (heel soms) hoeveel drinkt I nu per flesje ? @all : jelmer heeft net weer een half uur alles bij elkaar geschreeuwd ....was wel kort maar echt heel heftig de tranen rolden over zijn wangetjes .... nu is hij weer even aan het tukken ....weet ook niet wat het is hoor , denk nog steeds krampjes
ahhh meisje vaag he? maar moet zeggen dat ik na primulut ook pas laat ongi werd, weet alleen helaas niet meer wanneer En ja hopen, is iets vaags he? ik bedoel zit zo;n verschil tussen hopen en verstand! Maar we hopen met je mee hoor meid! @ Sybje, wat een sterke vent heb je Ik weet niet precies hoeveel ze drinkt, ze krijgt 4x borst en 1 x fles en daar doe ik 160 in, die drinkt ze soms wel en soms niet leeg (is ook de laatste voeding) Maar ze is ook ietsje minder groot dan Jelmer.. @all, ahhh mn meisje wil niet gaan slapen, ze ligt te krijsen,, acherm. maja, we zetten wel door, want anders zijn we terug bij af.. nog 10 minuten, dan ga ik troosten Liefss, Taliaa en pooh, weltrusten
Meisje; jeetje meis, dat schiet ook niet op Sybje; aaaaah arme Jelmer. Taliaa; ik ben nu 1 keer geweest voor het laseren. Ik moet om de 6 weken. Pijnloos is het niet. Het doet ookniet echt pijn. Wel een rot gevoel, maar ik heb het er zeker voor over. Lief dat je er nog aan denkt! Ik denk ook vaak aan jou, maak je je erg druk om de uitslag van de scan?
@ chantje: hmm, nou gelukkig dat het niet écht pijn doet! zie je al resultaat? ik hoop dat het mooi wordt! Ook lief dat je aan mij denkt! en ja en nee. mannetje gaat ervan uit dat de uitslag niet goed zal zijn. Ik kan dat niet, ik blijf gewoon hopen dat er niks is.. maar goed, ergens krijg ik toch steeds zo'n zenuwvlaag door mn lijf als ik aan woensdag denk... Nog maar 7 dagen, dan weten we het. het vervelende is alleen wel dat als de uitslag nu wel goed is, het toch nog kan zijn dat ze toch nog te snel dicht gaan groeien, maar goed eerst dit maar... Wil ook niet te veel beren op mn weg zien... Liefss, Taliaa