@meisje wow gefeliciteerd zeg. Probeer er toch van te genieten. @all hier gaat alles zn gangetje. Thijs vind de sneeuw heel leuk en spannend. Ik heb hem in zn skipak gewoon in de sneeuw gelegd en dat vond ie geweldig. totdat ie moest niezen en met zn hele gezicht in de sneeuw verdween. Dat vond ie iets te koud. Meisje maakt mij nu heel onzeker. Ik heb afgelopen zaterdag mn laatste primolut geslikt en ik ben ook nog helemaal niet ongi. Ergens ben ik wel blij, want ik ben er nu eindelijk na 2 maanden eens vanaf, maar mn lichaam doet nu niet wat de artsen ervan verwachten. zucht klote pco. Eerst moet je allerlei toeren uithalen om gewoon ongi of een cyclus te krijgen en nu moet je weer allerlei toeren uithalen om het te stoppen. Afijn we wachten het gewoon maar af. Ik zou zo graag willen gaan schaatsen, maar durf het niet vanwege mn bekken. Het gaat nu goed, straks verknal ik iets. Ik voel mn bekken wel aardig nu de laatste dagen van door de sneeuw lopen en het duwen tegen de kar. Dat gaat best zwaar zo door de sneeuw. Maar ik vind frisse lucht belangrijk dus ik ga toch lekker elke dag even met thijs naar buiten. Dan maar zwaar duwen.
@milla welnee joh. We hebben het continu veilig gedaan en we zijn geen gescheurde condoom ofzo tegen gekomen. Enneh daarbij ik zou het nu nog niet echt willen. Liever later in het jaar pas. Maar als het zo zou zijn, dan is het van harte welkom natuurlijk. Maar ik voel me niet anders, dus ik ga er van uit dat het niet zo is. Gewoon die rottige pco die een spelletje speelt. Hoe voel je je verder? Lekker misselijk?
WAUW MEISJEEEEEE!!! WAT EEN HEERLIJK WONDER INEENS! GEWELDIG MEID, JE ZORGT HIER ECHT VOOR KIPPENVEL!!! Ik ga zoooo hard duimen dat deze fruimel heerlijk blij je blijft zitten en dat alles goed gaat! JOEHOEEEEEEE! Ennuh Taliaa, mijn moeder is hier nu wel maar ik slaap niet... ben lekker met haar aan het tutten en kletsen en verder helpt ze me goed mee met Seth. Dus dat is ook al heerlijk!
Vanmorgen dus mijn groei echo gehad. En idd ons meisje is te groot voor de zwangerschaps duur van 30w. Moet over 2 weken weer terug naar de gyn en dan gaan ze alles nog maals een x nameten. En als ze dan nog te groot is dan gaan we overleggen hoe en wat. Want ik had al aan gegeven dat ik dan liever niet tot het einde wilde lopen, aangezien ik nu al zo'n mega last van mijn rug/ bekken heb Maar ze zij we wachten eerst de volgende groei echo af. Volgens de grafiek van de gyn was haar gewicht nu al 1850 gram (en dan moet ik nog 10 weken lopen pfff) Heb nog moeten bloed prikken, want ze zij als ze zo groot is lijkt het me op een suiker babytje Vandaag geprikt en morgen moet ik weer naar ziekenhuis om nuchter te laten prikken. Als je meer wil weten op mijn site (zie button website kun je het hele verhaal lezen)
Jeetje Thamara, ik snap dat je hier niet mee wilt doorlopen tot 40 weken! Heb het verhaal op je site ook even gelezen, wel bijzonder vond ik dat de mate van groeien zo verscheelt (buikje, hoofdje, beetjes). Maar misschien is dat wel vaker zo bij kindjes?
@ meisje: I love your banner! @thamaraa; zou goed kunnen dat de volgende echo weer anders is hoor! hoop dat je suikers wel goed zijn. die van mij zijn toen ook extra in de gaten gehouden omdat ik zelf zoveel aankwam. @makkie, nou lekker tutten met oma en Seth is ook héérlijk! Fijn he zo;n moeder? Ennuh alweer s-e-k-s! goed hoor! ben blij voor je! hier wil mannetje nog altijd niet.. Ben zelf ook bang dat t "niet past" en we hebben het er al over gehad.. ik bedoel, ik hoef ook niet meteen "all the way". Maja t helpt geen klap, we lijken wel een enorm kuis stel, haha. En dat vloeien lijkt me wel normaal hoor! is het al over? Toen de gyn mij controleerde begon ik ook weer te vloeien, is gewoon nog allemaal gevoelig daar! Oh nog een privévraagje, hebben jullie condooms gebruikt? En ga jij dalijk aan de pil? (haha, negeren hoor als ik nu te ver ga!) @sas, hm balen, nog niet ongi Idd kl*te PCO! Ik heb me toen we zwanger wilde worden niet gerealiseerd dat PCO voor altijd was. Ik zag het alleen als hindernis om zwanger te worden, maar helaas.. Ik ben btw wel gaan schaatsen, gewoon lekker rustig aan en niet "te wijd met de benen"hihi, dan ging het prima qua bekken! Heb jij nog fysio? Liefss, taliaa
@tamarah ben jij ook een reus en groeit er nu een minireusje in je? grijns. Nee hoor meid ik hoop dat alles gewoon lekker goed is met jou en je beebje. @taliaa gewoon lekker seksen joh, dat hele zaakje daar beneden is lekker opgerekt geweest en nu past alles zeker wel. ha ha. Ik had altijd wel een beetje pijn omdat het zo straks was, maar dat is nu over. grijns. lekker praatje zo. enneh wij doen het met rubbers, want de pil was afgeraden door de gyn, maar als ik straks ongi wordt dan moet ik er wel aan om er regelmaat in te krijgen. Maar ik stop dan weer half maart, als mn mannetje naar verwegistan moet. zucht, waarom dan rommel gebruiken als ie er toch niet is. Ik denk dat ik dan half juni contact op neem met het ziekenhuis om weer de mmm in te gaan, zodat ik er dan helemaal klaar voor ben voor een poging in augustus als het mannetje weer thuis komt. mmmm ik denk dat ik het van het weekend ook maar eens ga proberen. Lekker achter de kinderwagen.
Thamara, jee dat is wel een flinkerd nu al ja! Maar mocht het suiker zijnn dan moet jij nu toch ook zwangerschapssuiker hebben? Of ben ik nu een enorme muts . Ik ga zo je verhaal op je blog even lezen. Hopelijk laten ze je idd niet zover doorlopen! En wordt het dan waarschijnlijk ook een KS? Ik hoop voor je dat je natuurlijk mag bevallen.... Taliaa, nee hoor, vraag gerust! Ik zet het hier toch ook zomaar allemaal neer . Nee we hebben niets gebruikt. Er liggen wel condooms in huis, maar helemaal niet bij na gedacht. De volgende keren wel hoor, scheelt weer wat rotzooi . Verder wil ik straks weer aan een (lichte) pil. Dat ik wel elke maand vloei maar niet teveel rotzooi in mijn lijf krijg. Jammer dat je mannetje nog niet wil... en als je hem nou eens verleid met een mooi setje aan? Kaarsjes aan, wijntje, sexy mama... dan wil ie vast wel! En het past echt wel hoor, daar was ik ook bang voor (of eerder bang dat het te wijd zou zijn....) En ik vloei alweer bijna niet meer, zou idd wel zijn omdat het daar nog wat gevoelig is... jee wat een verhaal weer zeg, hihihihi. Nog 6 dagen meid, trek je het nog een beetje? Debjes, spannend als jullie weer de mmm in gaan! Lijkt me wel een gek idee of niet? Niet van, we stoppen weer met de pil en we zien wel, maar nee, dan gaan we weer het ziekenhuis in... helaas is het met PCO niet anders, maar gelukkig kan het wel via deze weg! Hoeveel maanden blijft je man ook alweer in totaal weg? Lijkt me wel pittig voor jullie beide zeg.... Meisje, staat je goed die banner Heerlijk meid, hoe voel je je verder? Geen kwaaltjes, ook niet dat je achteraf dingen toch hebt gemerkt? Wauw wat een wonder zeg! Linda en Didlina, meiden, weet niet of jullie dit lezen maar DE VOLGENDE KEER ZIJN JULLIE AAN DE BEURT HOOR! Dikke knuffel! Seth ligt alweer heerlijk een tijdje te slapen. Mijn moeder heeft um een flesje geven. Heb hem deze keer weer wat meer gegeven en hij heeft het heerlijk opgedronken. Ik hou het nu maar bij deze hoeveelheid (120cc water, 4 scheppen) Ik heb net zelf even getukt op de bank, lekker hoor! En vanacht was Seth weer flink bezig, maar dan niet met huilen maar met klaarwakker zijn en heeeeeel druk zijn! Ik heb hem maar weer bij me genomen.... mocht hij nou vanacht weer zou doen dan probeer ik hem te laten liggen. Pas als hij huilt, want er was niet zoveel aan de hand... en als dit nou zo blijft de komende dagen (druk zijn, niet willen slapen maar niet huilen) dan leg ik hem mss wel op zijn eigen kamertje... ik kan anders niet slapen en lig de hele tijd wakker..... (en te wachten dat hij begint te huilen, wat helemaal niet hoeft te gebeuren, maar heb geen rust... ) Genoeg weer, ik klets weer veels te veel! xxxx Makkie
thamara met de groei echo van myrthe was ze ook te groot ze liep 3 weken voor op de duur van de zzwangerschap. ze was dan ook 55 cm en 4470 gram met de geboorte en ze is een week tevroeg geboren. alleen achteraf denkt de vk dat de uitgerekende datum niet goed is geweest.
1ekindje, hoe gaat het met jou en de kleine meid? En jee, wat een flinkerd zeg... Seth weegt nu nog maar net 3500 gram, wat een verschil zeg! Jee, Seth ligt al vanaf 14.15 te slapen! Het lijkt wel of hij een ander kind is nu zijn ontlasting goed gaat. Ik denk dat hij gewoon zo verstopt heeft gezeten, dat hij daar zo naar van was en zich niet lekker voelde.... hopelijk blijft hij zich zo lekker voelen! Vanmorgen met verschonen was is zo vrolijk! Lekker om zich heen kijken, ontspannen, af en toe een lachje (en neeeeee het zijn geen stuipjes, mijn kind kan echt al lachen hoor! ) Nu nog het nachtritme beetje bijstellen en dan gaat het helemaal de goede kant op! Taliaa, heb je nog interesse in de Dr. Brown fles? Ik heb um maar 2 keer gebruikt, Seth vind de speen 10x niets... ik wil hem je wel opsturen? Goed uitkoken en nieuwe speen erop, dat kan toch wel? Ik hoor het wel van je.
oke ik zit met een soort van dilemma! Morgen schijnt het weer glad te zijn en er zal mist zijn. Ik HAAT autorijden, vind het eng! Ik moet morgen om 7.30 op mijn werk zijn en voor die tijd moet ik Suze naar mijn moeder brengen. Dat betekend voor morgen xtra vroeg op omdat ik dan extra voorzichtig moet rijden, misschien is het wel drukker op de weg en ik moet krabben (de autoruit). Dus Suze moet ik vroeg uit bed plukken, hopen dat ze snel haar fles drinkt. Goed inpakken in de auto zetten, wagen en de rest in de auto proppen. Dan alles bij mijn moeder uitpakken, Suze weer de kou in, even praten met mijn moeder en dan naar mijn werk rijden (voorzichtig)... OF Ik breng Suze straks naar mijn moeder. Kunnen mijn man en ik samen de auto uitpakken. Op mijn gemak even kletsen over Suze en haar eten en slapen enzo. Dan kan ik morgenochtend wat rustiger aan doen en hoeft Suze niet mega snel de fles te drinken en de kou in.... Mijn verstand zegt het laatse maar mijn hart wil haar niet missen... Het zou de 1e keer logeren zijn.. WAT MOET IK DOEN EN WAAROM BEN IK ZO'N MUTS?
oef thamara! dat is niet misselijk! Krijg net berichtje door van oud buurmeisje. Die was 30 kilo aangekomen en is vandaag bevallen van een 10 ponder met een lengte van 55 cm...oef! Ben benieuwd hoe groot die van ons is volgende week. Maar aan het voelen dacht ze dat ie juist aan de kleine kant is. Dinsdag weten we het!
Tja, een keer moet de eerste keer zijn he... Dus waarom niet nu, net een avondje dat het goed uitkomt? Pfff... moeilijk he meid. En ik volg jouw verstand ook, maar begijp je gevoel wel hoor!
Chantje, ik zou voor optie 2 gaan.... lijkt me ook heel moeilijk, maar mss ga je je toch morgenvroeg onbewust te veel haasten en dan met die gladheid... voor Suze ook lekkerder als ze rustig aan wakker kan worden/de fles kan drinken en niet de kou in hoeft! Maar je moet doen wat JIJ goed vind voelen voor JEZELF en SUZE
Meisje, je kunt nu jezelf op het zwangerenlijstje zetten! Moet je denk ik wel ff terugzoeken... milla heeft er voor het laatst iets in gewijzigd, toen ze net zwanger was....
@ Meisje en Makkie, lijstje staat op de vorige pagina of 2 of 3 terug, iemand heeft het onlangs nog aangepas i.i.g. @ Thamara, kan me voorstellen dat je het een beetje raar vind. Hopelijk ziet alles er over een week of 2 veel beter uit. @ Sas, Gelukkig dan maar! Ja lees nu ook al 2 x over die primolut, maar met PCO is het misschien anders. @ Chantje, als moeder zijnde moet je het niet te moeilijk voor jezelf maken vind ik. Je kunt niet altijd alle schoteltjes hoog houden, doe wat het beste voelt zou ik zeggen. @ Taliaa, ik denk aan jou en je meisje, is het wachten een beetje te doen?
Milla, hoe is het met jou? Voel je je alweer helemaal goed en lekker zwanger? Jee, Seth is echt voorbeeldig vandaag! Hij heeft van 14.15 tot 17.30 geslapen en ligt nu alweer vanaf 19.00 uur te slapen! Flesje tussendoor gehad, even wakker en gezellig zijn en hop weer naar bed! Nu maar hopen dat hij vanacht ook lekker slaapt en niet denkt van HALLO NU IS HET PARTY TIME! Dit had hij in mijn buik wel, dus dat ritme zit er nog een beetje in denk ik.... Vraagje, ik merk dat Seth het heerlijk vind om lekker warm in zijn bedje te liggen. Ik hou de kruik dus nog in zijn bedje, aan het voeteneind op de dekentjes. Nu heeft hij ook nog een dun dekentje om zich heen, lekker strak toegedekt, en daarover heen dus nog een dekentje. Is dat niet te warm? Ik merk dat hij hierdoor beter slaapt dan alleen een dekentje.... er kan toch niets gebeuren? Verder is de kamer koel, denk een graad of 18/19.... en het ophogen van de fles is denk ik ook goed geweest. Hij doet er wel een klein halfuurtje over, maar is veel voldaner en moe.... Chantje, ben je er al uit wat je vanacht doet?
nou, meiden, wat moet ik hier nu mee? We zijn net op de voorlichtingsavond geweest van het ziekenhuis waar ik ga bevallen. Valt mn vent bijna flauw. Ze vertelden over pijnbestrijding etc...gaat ie zweten (kletsnat) en bijna onderuit. Nou ben ik weer in de war over hoe dat nou dadelijk moet met de bevalling! Hij is al eerder onderuit gegaan toen zn collega vertelde over hun bevalling.... Zit hier echt mee....
Taliaa Ik zzal i wel wakker maken voor haar flessen, en als ze dan verder wilt slapen gewoon terug leggen, want zo krijgt ze zelf wel beetje ritme in de dag. Thamara ja ik zou me nog niet echt mega zorgen maken, ik zeg het ik had precies het zelfde! Mijn baby lag met 28 weken overal boven de groeilijnen! Toen werd er nog gezged dat ik 2 weken verder zou zijn dan dat ze hadden uitgerekend! n uiteindelijk met 34 weken zwangerschap was ineens alles goed en schatte ze Jesse op ruim 7,5 a 8 pond! Helaas Jesse was maar 6,5 pond 3375gram. Maar goed extra testjes en echo's kan geen kwaad! En als het zo zou zijn dat je babytje echt te groot is snap ik dat je er niet to de volle 40 weken mee kan doorlopen! Makkie: je had even de fout gemaakt om te schrijven dat ik de mmm inging maar dat is Sas hahaha geef niet! maar even over te warm of juist niet? Zolang je baby niet oververhit aanvoelt als hij wakker wordt is er niks aan de hand hoor! Jesse sliep dus ook in een omslagdoek en deken en dan met die deken ahd ik gewoon leuk lakentje erover zodat ik hem lekker goe dkon instoppen! En soms 's nachts liet ik ook het kruikje liggen, maar met die kruik moet je wel oppassen, want je baby moet nu ook wel zelf proberen zijn lichaam op temperatuur te krijgen! 1stekindje, jeetje viel hij echt flauw! Nou misschein de zenuwen straks zla het wle anders zijn! Chantje: Ja optie 2 klinkt wel lekker, maar lijkt em ook erg moeilijk heeft Suze al is ergens geslapen? Ik wil het met Jesse toch ook wel is gaan doen om bij mijn meoder te slapen, maar aan de andere kant vind ik eht dood eng ik weet gewoon wat mijn mannetje wil als hij 's nachts is wakker komt! Wat een muts ook he Nou jesse heeft vanavond rond uurtje of 7 voor eerst een liga gekregen, hij moest er wel beetje raa rvan kijken zo van wat is dit? Hij sabbelde er wel wat aan! Jeetje wat wordt hij dan groot toen ik hem daar zo zag zitten met ze liga! Hier een foto http://94.100.113.206/456000001-4560500 ... _kxjQ.jpeg http://94.100.113.205/456000001-4560500 ... _bBtw.jpeg http://94.100.113.118/456000001-4560500 ... _TJs-.jpeg