Zwangere dames van het PCO - clubje.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Milla, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    @ sybje: welkom back! Lekker opknappen! Hmm, een liesbreukje, das sneu:( hoop dat het allemaal meevalt!

@debjes; goed zo Jesse; en nu lekker opknappen!

@All, vandaag wezen wegen. Ze weegt nu 5510.. Dus is maar weinig gegroeid, maar genoeg zeggen ze.. Ze zit nu nog nét iets boven t gemiddelde, dus t "reusje" is er wel af, hihi. Maar ik mocht verder gaan zoals nu (borst/kolven/fles). Ben benieuwd wanneer de koek op is, de vriezer leeg is en ik moet gaan bijvoeden met kunst...
    Haha, ik lig echt dubbel hier, ze ligt in dr wipper en ze is zo met dr benen bezig dat t wel een attractie lijkt, ze moet zelf ook lachen.
    Oh ik zie nu dat ik dr vast moet zetten, doe ik maar meteen even!

Houdoe,
    Taliaa

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

Je zou bij de fles 10cc tot 20cc extra water kunnen toevoegen, maar wel een risico met teruggeven.... en af en toe overdag wat water geven, met bv een lepeltje. Water bevorderd de stoelgang en reinigt.

taliaa, goed van je meisje! En geweldig als ze zo druk zijn in de wipstoel! Hier doet Seth dat ook regelmatig, maar dan nog niet bewust denk ik...

Seth heeft toch vanacht zo liggen mopperen? Nou vanmorgen waren het weer overduidelijk krampjes en zijn poep was weer net klei. Moest hem ook weer helpen met de termometer.... we gebruiken sindskort Johannesbroodpitmeel in zijn fles om het dikker te maker, maar hij krijgt er dus ook weer verstopping van. Dit had hij de vorige keer ook al.... dus ik ben er maar weer mee gestopt, met het risico dat hij weer wat meer gaat teruggeven. Maar hij is weer van een heerlijk onspannen vrolijk jongentje, naar een jongetje met steeds pijn en kramp :cry: ... tis wat met die voedingen....

Heb trouwens de doorverwijzing naar het ziekenhuis gedaan. We zouden binnen een week wat horen, hopelijk kunnen we snel terecht. Verder ook voor 17 febr. een afspraak gemaakt met een goede osteopaat. Ik twijfel soms of hij echt reflux heeft of anders een hele milde vorm, hij kan ook helemaal geen last hebben en dan weer ineens wel...

heb er weer 1!

3. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Makkie ik gebruik tegenwoordig ook regelmatig kindicol van VSM voor Jaimy zijn ontlasting. Door zijn hapjes wordt het ook wat vaster en heeft hij soms wat meer moeite. Als hij weer even kindicol heeft gehad gaat het weer wat beter.

Lot hier hadden we ook meer problemen met de HA voeding dan profijt. Waarom wilt het CB dat je HA voeding probeert eigenlijk?

Sybje meid fijn dat je operatie achter de rug is. Wat zielig zeg dat Jelmer een liesbreukje heeft, maar gelukkig goed en makkelijk te verhelpen.

Debjes hoe gaat het nu bij Jullie?

Taliaa hier ging Jaimy ook een maand minder hard dan anders hoor en sowieso gaan ze steeds minder aankomen natuurlijk. Zolang I vrolijk is en der eigen goed voelt is er niks aan de hand.

Nou meiden hoor net dat mijn schoonzusje is opgenomen in het ziekenhuis. Ze is nu ruim 20 weken zwanger en heeft last van nierstuwingen. Bij haar eerste zwangerschap heeft ze er ook erg last van gehad. En het is al zo'n beladen zwangerschap voor hun aangezien hun eerste kindje dood geboren is bij een voldragen zwangerschap. Morgenmiddag gaan we bij haar op bezoek ben benieuwd hoe ze haar eigen voelt.

4. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Cira Tygo heeft waarschijnlijk reflux en daarbij had hij een onrustig huidje en lijkt vol te zitten maar is niet verkouden dus het bureau wil een allergie uitsluiten voor ze medicijnen voor het zuur gaat geven want dat kan ook door een allergie komen dus nu donderdag terugkomen en kijken of het helpt.

sterkte met je schoonzus!

5. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Lot OK alleen heb ik geleerd dat HA geen allergie kan uitsluiten alleen kan verminderen. Ik hoop dat tycho snel zijn eigen beter erbij voelt. Anders gewoon een verwijzing naar de KA vragen hoor!

6. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    De arts van het bureau wil kijken of dit helpt en anders krijgen we waarschijnlijk een verwijzing voor de 'verborgen' reflux.

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    @ Cira: pfft, spannend van je schoonzusje! is dat gevaarlijk voor de zwangerschap, die nierstuwing?
    succes ermee!

@ all, mn zwangere vriendinnetje is net langs geweest, echt lachen. Dalijk (april) zitten allebei met een hummel op schoot, gezellig:):)
    Verder alles goed hier! Net een gebakkie met haar gegeten op de goede uitkomst van de CT-scan, ben dr echt zooooo gelukkig mee! Nu nog hopen dat de voorkeurshouding snel beter wordt, en ze geen butsmuts nodig heeft, maar zelfs dat kan me niks meer schelen, ze is gezond en daar ben ik zoooooo blij mee. *snik*

Liefss, taliaa

8. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Taliaa kan een osteopaat I niet helpen ivm haar voorkeurshouding?
    Leuk he dat je vriendin ook een kleintje krijgt mijn vriendin is ook zwanger(juli) dus een vriendje of vriendinnetje voor Tygo.

9. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @all, ben weer doodmoe. Het was er ongezellig op mn werk vandaag. Een beetje ieder voor zich menatiliteit. 1 had er mot met dr vent, en dat moeten wij dan voelen...Soort PMS golf ofzo? hahaha, fijn hoor!
    Morgen kom ik wel effe hier lezen en reageren!, sorry!

Hebben jullie dat nou ook, dat je van mensen waarvan je het niet verwacht een kadotje krijgt voor de bay/ Ik heb nu al verschillende dingen gehad van klanten en vanmiddageen zelf gemaakt tut-popje van een dokters assisitente! Helemaal geweldig! Ben soms zo ontroerd hoe mensen op mn zwan

10. bengel

bengel Niet meer actief

ik breek effe in, toevallig las ik jullie laatste pagina, en dingen over krampjes.
    ik kreeg van andere moeders advies om cinababy van vsm te gebruiken, zodat Finn wat gemakkelijker poept, ennuh: het werkt! geen kramp meer gehad..1e 3 dagen heb ik zoals advies wat meer gegeven, en nu 3x per dag 3 druppels...

11. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey meiden ....
    mijn man was gisteren toch naar de kinderarts geweest met jelmer ....toen hebben ze gezien dat hij waarschijnlijk een liesbreuk zou hebben ....ze zeiden toen ook dat wanneer hij blauw tussen de benen zou worden we naar het zh moesten gaan....
    dus mijn man ging vanmorgen weer aan het werk en toen ging mijn moeder jelmer verschonen ....was hij ineens helemaal blauw bij zijn lies en scrotum...
    heb hem toen in de auto gezet en ben naar het zh gegaan ....pppff wat was ik geschrokken zeg ....schreeuwen wat jelmer deed niet normaal meer .....
    dus in het zh eerst onderzoeken en frunniken aan mijn kind en later een echo , en zijn scrotum was al zo groot geworden .
    maar al met al zeiden ze dat het geen liesbreuk was maar dat zijn buikwand nog niet gesloten is en er daar vocht naar beneden zakt zijn scrotum in ...het kan nog wel zijn dat jelmer een liesbreuk krijgt dus dat moeten we goed in de gaten houden over een dikke week hebben we weer een afspraak bij de chirurg ....
    dat was me het ochtendje/middagje wel ....

12. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Sybje; Jeetje meis wat schrikken dat van Jelmer! Kan het geen kwaad dat de buikwand nog niet gesloten is? Hopelijk krijgt hij geen liesbreuk! Hoe gaat het nu met hem?
    Vervelend dat jij zo hyperventileert!

Makkie; wat heeft Seth prachtige haartjes! Suze was in het begin zo "kaal". Haar haar gaat nu pas een beetje groeien!

Suze heeft al zo veel gehad aan allerlei druppeltjes van vsm, echt super merk!

Pooh; lekker rustig aan doen meis!

Deb; hoest nu met je mannetje?

Gezellig he al die zwangere vriendinnetjes?! Suze heeft al een heleboel kleine vriendjes en vriendinnetjes! Zo leuk!

Cira; wat heftig van/voor je schoonzus en man!

Ik kom vast nog wel ff "buurten" maar wil jullie gewoon allemaal een heel fijn weekend wensen!
    Gaan jullie nog leuke dingen doen?

13. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    nu gaat hwel weer met mijn boefje ...och wat hij geschreeuwd zeg ...vond het zo erg ....mijn mannetje en dan zo'n enorme scrotum ...gelukkig is dat wat minder en ligt hij lekker te slapen

14. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Hey meiden even snel update Jesse was vandaag weer heerlijk vrolijk, soms wel wat huilerig maar hij zat wee rbeter in ze velletje! Hoop alelen dat hij vaancht weer helemaal door slaapt, want vanacht kwam hij om 3 uur weer voor flesje die heb ik maar gegeven want hij zal wel hinger hebben gehad!

Alleen ben ik nu zo ziek koorts, keelpijn hoofdpijn! Maar wat gehaald bij de dokter, want merk nu echt dat moeders niet ziek kunnen zijn!

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    @ debjes: fijn dat hij weer beter is! hoop dat jij ook snel opknapt! vervelend he? ik had het van de week ook, gelukkig maar 2 dagen. Maar je kunt idd niet ziek zijn! Wat heb je gehad van de dokter?

@Sybje: sjongejonge, wat akelig. Pfft, zielig voor hem:( Hoop dat hij er geen last meer van krijgt! En hoe gaat het met jou? Mag je al tillen enzo?

@Makkie,wat een vent zeg! Echt een knapperd!:):) Hoe gaat het nu met zn poepies en flesjes en slaapies? hihi, ga er zelf een beetje teletubbietaal van spreken;)

@ Chantje, idd leuk die zwangere om je heen. Moet zeggen dat mijn vriendin ook echt mn soort van enige vriendin is.. oei klinkt wel zielig, maar ja, het is nu eenmaal zo. Dus dalijk extra leuk als zij ook een kleintje heeft, dan zijn we weer in hetzelfde vaarwater:) (hmm, wat een openheid op internet...)
    Jij ook alvast een fijn weekend! Ga jij zelf nog wat leuks doen?
    Wij gaan wrs even langs mn schoonouders. (op zich niet wervelend leuk, maar wel ff lekker met isa showen) en verder weet ik het niet.. Mn laatste weekend..:(

@pooh, hoop niet dat je halverwege van je stoel bent gevallen, want je berichtje houdt half in een woord op;) maar ja, lief he? Zo heb ik een cadeautje gehad van onze bovenbuuf, helemaal geen contact mee.. En toen we in de onzekerheid over Isa zaten ook heel veel meeleven en smsjes enzo.. Echt fijn!

@all, zo net ff een krijsende I. Ze wilde niet slapen.. dus laten huilen, hield wel steeds even op. Uiteindelijk haar eruit, kwam er toch een spuug uit:( en daarna een boertje, ahhhh dus lekker bij mij gehouden. En daarna terug naar bed (nu toch weer ingebakerd) en ja hoor ze slaapt. Pfft zo lastig, moeder zijn en de juiste beslissingen maken!
    Liefss, Taliaa

16. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @talia : ik mag niet tillen de eerst 6 weken ...alleen mijn boefje gelukkig wel.....
    moet eerlijk zeggen dat ik me echt k*t voel maar goed dat hoort er bij ....
    heb ook trek in allerlei dingen maar weet niet wat ...mag alles eten maar durf niet

17. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    eh taliaa.. je hebt gelijk zie ik..hahahha
    Nee ik lig niet naast mn stoel! Ik had alleen dit stukje ook bij de 30plussers getypt en was zo moe at ik effe dat het te kopieren en hier neer te zetten. Lui he?
    Niet helemaal gelukt dus.

maar wat ik wou zeggen: verrassend hoe mensen reageren op je zwangerschap. Juist diegene waarvan je het niet verwacht!

ps, let niet op mn spelfouten hoor. Ik ben nooit goed in grammatica geweest en sinds ik met een zweed samen woon, lijkt mn nederlands soms nergens op. Ik ga net zo praten als hij.... hahahahah!
    Gelukkig spreekt ie goed nederlands nu, maar hij moet nog wel de puntjes op de I zetten!

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    haha, ik let niet op spelfouten hoor. (nouja, normaal wel, maar ik maak hier uitzonderingen, haha doe het hier zelf ook...;))
    Gelukkig ben je niet van je stoel gevallen:)

@ all, ben een beetje aan het surfen naar een nieuwe baan.. Een de ene kant wil ik echt iets anders, iets met uitdaging en pit. Aan de andere kant heb ik nu zekerheid en best een leuke baan.. Zooooo moeilijk he?
    Pfft;)

19. Milla

Milla Niet meer actief

@ Taliaa, ik zou gewoon lekker blijven zitten waar je zit en zodra je iets tegen komt wat precies is wat je wilt er gewoon voor gaan! Succes!
    Wat vriendinnen betreft is ook wel een beetje herkenbaar. Ik heb wel vriendinnen maa ze wonen allemaal wat verder weg sinds we 2 jaar geleden verhuisd zijn. Ik woon nu in een heel klein dorp waar het moeilijk is om er tussen te komen, dacht dat het zou veranderen toen M. naar school ging, maar nee, bijna alle moeders zijn hier ook tegen de 40 kennen elkaar al jaren, is toch lastig.

@ Deb, fijn dat het weer wat beter gaat met jesse..

@ Syb jee wat schrikken het zit jullie ook niet mee!
    Hopelijk is het snel over en geen liesbreuk!

Dikke knuf voor alle verdrietige/zieke kindjes en hun mama's!

Hier gaat het prima, niets bijzonders te vertellen. Wel last van de bekende kwaaltjes, maar ja het hoort gewoon bij. Maandag weer een echo.. zal vast goed zitten, vind het alleen maar leuk!
    Voor D. kreeg ik gister een brief dat ik haar in februari op moet geven op de basisschool, terwijl ze in april pas 3 wordt...
    Meiden geniet er van want ze zitten zo op school! :confused:

20. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @ all zo, wat zijn jullie plannen voor het weekend? Nog leuke dingen op de agenda?
    Wij moeten straks boodschappen doen en een bedzeiltje halen bij Prenatal. Ik hoop dat ik me daar in kan houden en niet nog meer ga kopen, hahaha!

We willen de box ook in elkaar gaan zetten en ik ga beginnen met de kleertjes voor de baby te wassen. Spannend!

Ik heb nu wel zoiets van, wat willen we nog doen, voordat de kleine er is?! Misschien dat we morgen naar de film gaan en uit eten. Wie weet wanneer dat pas weer kan, hahaha!

Ach we zien wel wat de dag brengt.

@milla, met je nu al over een basisschool nadenken? hellupie...wat vroeg! Niet normaal meer!
    "fijn" dat je klachten hebt. Das een goed teken hoor. Heb je geen bloedverlies meer?

@taliaa, een andere baan. Ja met dat idee speel ik ook. Maar ik wil niet nu beslissingen nemen. Ik vind moeder worden al een grote verandering en wil eerst dara aan wennen voordat ik die stap zet. En tis nog maar 12 werken voor me nu, en dan 4 maanden verlof! Ben ik effe uit dat gezeur en zo en misschien kan ik er daarna wel were goed tegen. Succes met het zoeken en de beslissing!

Deel Deze Pagina