Zwangere dames van het PCO - clubje.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Milla, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Makkie ik hoop dat de pepti helpt wat dit is ook zielig, en dat niet happy voelen van binnen komt me bekend voor heb zo'n medelijden met mijn ventje dat het hem allemaal niet zo lekker zit.

Heb wel het idee dat door deze voeding de reflux veel minder is en hij had zowaar vanmorgen gepoept zonder gekreun en gesteun dus hoop dat het beter gaat nu. Ook is hij niet meer zo onrustig na de fles dus we zullen zien. Maar overdag slapen blijft onrustig en kort.

ben ook erg benieuwd naar meisje?

Milla succes met de echo! Gelukkig is de oorpijn minder.

Thamara lekker dat je je ondanks de lichamelijke klachten goed voelt. geniet van je meisje in je buik.

Had hier alle zwangerschapstesten van Tygo nog liggen en vond het best even raar ze weg te doen wie weet is dit onze enige keer met zo'n vette streep, super blij dat het 1x keer is gelukt hoor maar toch even een raar idee heb wel een goeie achergehouden voor het boek.
    Vanmiddag heeft mijn vriendin haar eerste echo spannend!

2. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @milla : heel veel succes met de echo meis !

@ MAKKIE: ik deed altijd 30 cc voeding klaarmake4n en daar de lactulose door ...en als hij dat op had dan gaf ik pas de rest van de voeding ....

@all : heel verhaal maar dar komt het .....
    donderdag is mijn man naar de ka geweest met jelmer (ik werd toen geopereerd)
    de ka constateerde toen een mogelijke liesbreuk....
    ze zei ook als het blauw wordt tussen zijn beentjes moet je naar het zh gaan.
    vrijdag ben ik thuisgekomen en mijn man was net naar het werk toen mijn moeder en ik zagen dat jelmer blauw was tussen zijn beentjes.
    eerst de kinderpoli gebeld maar daar anemn ze niet op dus toen hem ik jelmer n de auto gezet en ben ik naar het zh gegaan.
    eenmaal daar is er een echo gemaakt en bleek jelmer een waterbreuk te hebben , dat is een opening in de buikholte waardoor vocht naar beneden zakt.
    er is toen geadviseerd om het na 1 week nog even aan de chirurg te laten zien.
    maar het weekend was jelmer weer veel aan het huilen en naar mijn idee had hij erg veel pijn ...
    vandaar dat ik vanmorgen weer de kinderpoli heb gebeld maar van hun moest ik de chirurg bellen....daar konden we om 10.00 terecht ....
    de chirurg vertelde gelijk dat de beste optie opereren is.
    Jelmer heeft zowel een liesbreuk als een waterbreuk , wanneer jelmer perst of huilt heeft hij veel pijn.
    en van het persen gaat hij huilen want dan heeft hij pijn ....maar van de pijn gaat hij ook weer huilen ..ja zo blijf je wel even bezig .
    Jelmer wordt volgende week dinsdag geopereerd aan zijn liesbreukje en waterbreukje ...hij zal dan 1 nachtje moeten blijven omdat hij 2 weken te vroeg is geboren.
    Liesbreukjes en waterbreukjes komen ook vaker voor bij kindjes die te vroeg geboren zijn.

3. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    @ Sybje
    A gossie je arme knul
    Hopelijk valt de operatie mee en voelt die zich daarna stukken beter.
    Vind het zo sneu he, zo klein en dan al opereren.
    Heel veel sterkte en succes voor jullie

4. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @thamara : dankje wel !

5. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @sybje, ged wat zielig! Ik wist niet dat dat nog zoveel voorkwam? Maar hoe is het met jou? Is je galblaas er al uit?
    Sorry, ben een beetje vergeetachtig.

Gan u effe wat eten en dan verplicht bankhangen.
    Ben weer veelste druk bezig, effe dit,effe dat..en oh ja nog dat!

We hebben een kamer op zolder die door de vorige bewonders als knutsel/opslag kmer werd gebruikt. Lelijke muren, oud vies zeil op de grond, je kent het wel.
    Wij hebben er ook nog niets mee gedaan. Alles wat in de weg stond (stofzuiger, verf, klapstoelen) wordt daar geparkeerd. Maar nu hebben we zoiets van, het is zonde, een kamer van 3.5x 4 meter waar we niets mee doen. Dus zijn we gisteren bezig geweest om dingen weg te gooien, op marktplaats te zetten enzo. We willen er eigenlijk een dakkapel opzetten en er een logeerkamer van maken. Maar we willen eerst zien hoe we uitkomen met het nieuwe lagere inkomen, omdat we beide een dag minder gaan werken.
    Dus hebben we bedacht dat we er een goedkoop nieuw zeil in gooien en de muren effe opfrissen enzo. Dan kunnen we er een logeerbed kwijt en heeft die kamer een betere functie.
    Maar hier komt het....met mijn nesteldrang moet het allemaal NU gebeuren. Vreselijk he.
    We zien wel hoe ver we komen, maar ik wil hem graag zsm in gebruik nemen. OEf! Waar zit die noodrem?

6. Milla

Milla Niet meer actief

@ Sybje, het zit jullie ook echt niet mee he.. Jeetje arme Jelmer..
    Ik hoop dat de operatie goed gaat en dat het daarna stukken beter met hem zal gaan. Hoe gaat het met jou? Dikke knuf!

@ Makkie, heeft Seth al vanaf donderdag al niet meer gepoept :confused:
    Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, misschien even met een deskundige (huisarts ofzo) overleggen?
    Hopelijk is de melk die je nu hebt de uitkomst!

@ Lot, wie weet heb jij in de toekomst gewoon ook nog eens een streep! Kijk maar naar mij.. ik heb zware vorm van PCO en als alles goed gaat in september 3 kindjes!

De echo was goed! Termijn klopt, kindje is nu 1,5cm en heeft al armpjes, hartje klopte snel en regelmatig, de lengte is in een week tijd dus verdubbeld :confused: Ik ben helemaal blij.
    Wel gek om weer in de kliniek te komen, deze keer zwanger. Dat was de laatste keer, toch een beetje een emotioneel moment, ik hoop er ondanks de super begeleiding nooit meer terug te komen.

7. Milla

Milla Niet meer actief

@ Pooh onze post was tegelijk... haha jou nesteldrang! Mag ik daar wat van lenen, ik ben niet vooruit te branden (lees: lig de hele dag misselijk op de bank onder een dekentje )

8. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Milla wat super dat de echo goed was en de kleine goed is gegroeid. Dat is een afsluiting van een periode in de kliniek dat is best moeilijk. Geniet lekker van je zwangerschap!

Sybje zielig voor Jelmer maar hoop dat hij snel van de pijn af is. Wel zielig dat hij moet blijven.

Pooh die nesteldrang ken ik ik wilde voor de bevalling de gang en langs de trappen gedaan hebben en de vloerbedekking op de trap.

9. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @pooh : ik ben vorige week donderdag geopereerd ...eindelijk is dat gekke ding er uit ....het gaat wel redelijk , had alleen verwacht dat ik minder last zou hebben omdat het een kijkoperatie is geworden.
    maar goed je kan niet alles hebben hihi

@milla dankje wel !

10. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @milla, oh ja, dat had ik ook zo erg in het begin. Mn luikjes ginegn haast dicht rond een uur of 2 smiddags.
    Nu heb ik periodes van heeeeel veel energie, om vervolgens 2 uur te liggen pitten!
    Fijn dat die kleine gegeroeid was!

@sybje, doen ze dat via een kijkoperatie?
    En mag je nu alles nog eten, of krijg je een dieet?

11. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @pooh : ja dat doen dmv een kijkoperatie heb 4 sneetjes in mijn buik en ze gaan via je navel met een camera .
    Ik heb niet echt een dieet , ik moest gewoon alles maar proberen maar de meeste mensen hebben met galblaas meer klachten als zonder galblaas
    Heb zelf het vermoeden dat ik niet zo goed tegen vruchtensap kan zonder galblaas maar dat moet ik nog een keer proberen

12. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    en vet eten?

13. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @pooh werd wel voor gewaarschuwd maar meer onder het motte probeer het maar gewoon en kijk maar wat er gebeurd ....
    we gaan zo stampot andijvie eten met spekjes ...ben benieuwd hoe het valt

14. Makkie

Makkie Niet meer actief

Sorry, even ego:

heb vanmorgen het CB gesproken. Het is prima dat we de Pepti voeding nu geven. Even een paar dagen aanzien. De klachten kunnen inderdaad heel goed van een KMA zijn, maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit... Seth drinkt wel niet zo veel van deze voeding, tussen de 70 en 100 cc. Maar dat was niet erg, kan zijn dat hij aan de smaak moet wennen, schijnt niet zo lekker te zijn :( Verder heb ik hem net nog een keer geholpen met poepen. Het begin ging moeilijk, dikke klei. Maar daarna kreeg hij de rest (en dat was veeeel!) zelf eruit en dat was alweer een stuk dunner en beter van kleur! Hopelijk is ie het nu kwijt en gaat het weer beter.

15. Milla

Milla Niet meer actief

@ Makkie, las zojuist op je hyves dat Seth inmiddels heeft gepoept.. super! Hopelijk gaat het vanaf nu beter

@ Sybje klinkt lekker andijviestampot met spekjes. Hopelijk valt het goed!

16. Milla

Milla Niet meer actief

Nog even over meisje..
    Ik weet dat ze het afgelopen week ofzo hier of op het andere forum had over een weekendje weg met vrienden naar centerparcs in duitsland, misschien was dat dit weekend en is dat de reden dat ze er niet geweest is... ze was vorige week nog flink misselijk dus heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat! :)

Hoop dat ze zich snel meld.

17. Makkie

Makkie Niet meer actief

Dan hoop ik gewoon dat Meisje heerlijk met vakantie is!

Milla, wat goed dat de echo weer zo goed was! Fijn hoor, kun je nu al wat meer onbezorgd genieten?

18. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @makkie : ooh lekker zeg dat je kleine man zijn ei weer kwijt is

19. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    fijn dat seth gepoept heefT!

20. Milla

Milla Niet meer actief

Ik lees net op Linda haar topic dat ze woensdag de punctie heeft!
    Kunnen we met ons allen niet iets voor haar doen om haar een beetje extra te ondersteunen?
    Misschien gezamelijke afspraak om een kaarsje te branden, een kaartje voor haar maken, dat we allemaal een stukje tekst schrijven, of wat anders? Als iemand ideeën heeft?!

Deel Deze Pagina