UITGEREKEND: 18 maart 2009: Thamara -> Meisje 21 maart 2009: Poohbear226 -> Jongen 2 september 2009: Milla 14 september 2009: Meisje AGENDA: 21 januari Thamara ziekenhuis groeiecho 22 januari Meisje 1e echo 28 januari Thamara 6de x VK 29 januari Thamara intake kraamzorg 04 februari Thamara controle ziekenhuis BIJZONDERHEDEN: BEVALLEN: 07 mei 2008: Chantje bevallen van Suze 3885 gram 07 juli 2008 : Sas7 bevallen van Thijs 4100 gram 14 juli 2008 : Deborah bevallen van Jesse 3375 gram 5 augustus 2008: Mariska bevallen van Malika 2520 gram 5 augustus 2008: Cira is bevallen van Jaimy 2650 gram 14 augustus 2008: Fleurrebel bevallen van Elena 3700 gram 22 augustus 2008: Bloemetje bevallen van Lieze 4 september 2008: Krisstel bevallen van Britt 3414 gram 22 oktober 2008: Sybje bevallen van Jelmer 4038 gram 27 oktober 2008: Taliaa bevallen van Isabella 4320 gram 13 november 2008: Lot23 bevallen Tygo 3550 gram en 52 cm 6 december 2008: Makkie bevallen Seth 3000 gram en 50 cm 16 december 2008: 1ekindje bevallen van myrthe 4470 gram en 55 cm Buddy's: Poohbear & Thamara Syb & Milla Makkie & Lot Taliaa & Chantje 1e kindje & eigen mannetje
Jee, meisje heeft het flink te pakken zeg! Lot, ja lastig he? Hier slaapt Seth ook zeeeeeeker niet tot de volgende voeding. Hij heeft vandaag overdag sowieso maar een uurtje bij elkaar geslapen denk ik . Ben benieuwd wat het CB zegt over de Puckababy, laat je het even weten? Vervelend dat voorval met je schoonmoeder... voor je moeder natuurlijk ook, die kon op dat moment ook niet zoveel. Mss heeeel voorzichtig toch aankaarten? Euh, niet dat ik daar nou zo'n held in ben.... mijn schoonmoeder doet soms ook zo onbehouwen met Seth.. Taliaa, kan me voorstellen dat je de bv moeilijk afbouwt. Dat is toch zoiets moois! Heb Seth maar heel even bv kunnen geven, maar het echt heel wat afgehuild toen ik noodgedwongen moest stoppen. (hij kwam er niet van aan, niet genoeg voedingsstoffen dus ) Dus doe het maar lekker op je eigen tempo/manier meid! We hebben al een hele tijd niets meer gehoord van Fleurrebel, Krisstel en Bloemetje... hopelijk gaat alles goed met hun en de beebjes! Was net even helemaal overstuur.... Seth was weer zo onrustig na zijn fles... dan denk ik meteen ZIE NOU WEL, DIT WERKT OOK AL NIET! ER IS IETS GOED MIS! Maar hij ligt nu toch alweer 45 min te slapen (onee, ik hoor hem alweer...) en het onrustig was maar even, maar toch....
UITGEREKEND: 18 maart 2009: Thamara -> Meisje 21 maart 2009: Poohbear226 -> Jongen 2 september 2009: Milla -> Geheim 14 september 2009: Meisje AGENDA: 21 januari Thamara ziekenhuis groeiecho 22 januari Meisje 1e echo 28 januari Thamara 6de x VK 29 januari Thamara intake kraamzorg 04 februari Thamara controle ziekenhuis 4 februari: Milla afspraak en echo ziekenhuis BIJZONDERHEDEN: BEVALLEN: 07 mei 2008: Chantje bevallen van Suze 3885 gram 07 juli 2008 : Sas7 bevallen van Thijs 4100 gram 14 juli 2008 : Deborah bevallen van Jesse 3375 gram 5 augustus 2008: Mariska bevallen van Malika 2520 gram 5 augustus 2008: Cira is bevallen van Jaimy 2650 gram 14 augustus 2008: Fleurrebel bevallen van Elena 3700 gram 22 augustus 2008: Bloemetje bevallen van Lieze 4 september 2008: Krisstel bevallen van Britt 3414 gram 22 oktober 2008: Sybje bevallen van Jelmer 4038 gram 27 oktober 2008: Taliaa bevallen van Isabella 4320 gram 13 november 2008: Lot23 bevallen Tygo 3550 gram en 52 cm 6 december 2008: Makkie bevallen Seth 3000 gram en 50 cm 16 december 2008: 1ekindje bevallen van myrthe 4470 gram en 55 cm Buddy's: Poohbear & Thamara Syb & Milla Meisje & Milla Makkie & Lot Taliaa & Chantje 1e kindje & eigen mannetje[/quote]
@ Thamara nog even over jou echo.. gelukkig hoef je niet overtijd te lopen, hoop voor je dat je kindje met 38 weken zelf komt. Is in iedergeval een flinke meid! @ All, ik heb naast de kwaaltjes nu ook de griep Mijn mannetje en kinderen waren de laatste dagen al ziek.. nu ben ik aan de beurt, koorts, spierpijn, misselijk, hoofdpijn, verkouden.. Bah, hoop maar dat het snel over is.
makkie; ik had voordat Suze er was het boekje van Ria Blom over rust en regelmaat omdat een ouder op mijn werk er veel aan had voor haar kindje. Misschien ook iets voor jullie? Ik denk niet dat je je heel druk moet maken om Seth (ja natuurlijk maak je je druk om je kindje maar ik bedoel het niet in de negatieve sfeer),ik bedoel jullie hebben best wat "gedoe" gehad met het soort voeding enzo. Da't moet zo'n klein lichaampje ook steeds verwerken. En als Seth echt kma heeft kan dat uiteraard ook een rede zijn waarom hij hazeslaapjes doet en onrustig is. Misschien dat als blijkt dat hij echt kma heeft en het gaat goed met de voeding dat hij dan rustiger wordt, beter slaapt enzo. Meisje; ik ga duimen voor een mooie eecho morgen! Milla; beterschap meis! Oja, bloemetje heeft ook hyves daar heb ik wel eens op gekeken en volgens mij gaat het goed. Van Krisstel weet ik dat ze ook in een ander topic meeschrijft maar ik weet niet welke. En Fleurrebel? Ik hoop dat alles goed gaat!? Lot; wat een nare situatie met je schoonmoeder! Die van mij kan ook nog wel eens irritant zijn. Moeilijk je wilt het beste voor je kindje en ook niet vervelend zijn naar familie toe... AAAAAH die tycho bij de kapper.... Taliaa; fijn te leen dat je zo ontspannen bent wat jouw kleine meisje betreft! Hopelijk gaat het lukken een leuk huisje te kopen!
Milla mocht je meisje spreken wens haar veel succes voor morgen en denk aan haar hoop dat er een mooi wondertje te zien is. En beterschap! Thamara gelukkig laten ze je niet overtijd lopen, succes en rustig aan met je bekken en rug. Makkie ze is nu een week ergens anders en komt volgende week nog een paar dagen. Erg he die onzekerheid waarvan je niet weet wat te doen. Gelukkig ligt hij lekker te slapen. Rustig aan meid!
@linda hoe is het gegaan. hopelijk een mooie collectie eitjes vandaag. @sybje ach wat zielig. Sterkte en hopelijk knapt je mannetje heel snel op en wordt het een vrolijke lach baby, enneh jij ook snel opknappen en lekker samen lachen en genieten. @taliaa het wordt makkelijker hoor werken en kindje achter laten. enneh lekker effe blijven mutsen met je bv zolang het kan geniet ervan. @chantje knappe meid zeg, nog even en het is gedaan met je rust. Enneh nu die bodem van het bedje en box naar beneden, want ze hoeft het vallen nog niet te oefenenen. grijns @makkie de 3 rrrs werken echt wel. Thijs had de 1e weken ook erg last en geen dag en nacht ritme. Wij hebben hem toen om de 4 uur eten gegeven, als ie sliep dan maakten we hem wakker. Het is een weekje gemopper geweest, maar daarna ging het super, en nu nog steeds eigenlijk. Als er een keer door omstandigheden geen ritme in de dag zit, dan is hij gelukkig niet meer van slag. en als er kraambezoek komt of ander bezoek, hou hem dan lekker bij je en geef hem niet aan een ander. Dat geeft hem ook rust en minder prikkels. Eerst dat ritme en van daar uit kun je verder uit breiden. succes ermee @debjes lukt het al met de speen afleren? @all he he sorry dat ik even niet geschreven heb, maar het was een beetje druk. Man heeft een oefening dus is nu niet thuis en dan is het best druk met Thijsje. We zijn nu begonnen met fruit eten en groenten. Eerst ging het niet goed, hij deed zn mond niet open. Maar sinds maandag gaat het super. Die klep gaat direct open als ik hem in de wipstoel zet met de poef ervoor (kan ik op zitten) en hem zn theedoek omknoop. (slapje was te klein zo smeert hij de boel onder. handjes in de mond met eten is geen goede combi) Hij heeft dan een vol schaaltje banaan met appel zo op. Ik ben sinds gisteren op potjes groenten over sávonds en dat gaat ook super. Ik heb de middag fles maar gehalveerd, omdat hij dan niet zo'n honger heeft. Zwemmen begint hij ook steeds leuker te vinden, en onder water vind hij helemaal niet erg. Hij kan al een bommetje maken. grijns. (hou zn billen een klein stukje boven het water en zeg dan bommetje? 1, 2 ,3 en dan loslaten en dan gaat ie met een hoop gespetter kopje onder. Hij moet dan als ie boven is erg lachen. Ik heb ook ouderschapsverlof aangevraagd in de periode als mn man naar afganistan is. Thijs gaat dan lekker naar de oppas en dan heb ik lekker een ochtendje voor mezelf. Het verlof is goed gekeurd ook voor de periode als we lang vakantie hebben. jippie. Ik baal alleen ontzettend vandaag, mn auto moest voor een grote beurt naar de garage en die belde op om te zeggen dat een onderdeel wat de remmen aan de achterzijde regelt stuk is en vernieuwd moet worden. Zucht dat is een duur onderdeel, dus mn beurt is nu geen eur 250 meer maar eur 900. arggggg Maar ja het is voor mn veiligheid. Ik hoop alleen wel dat mn auto morgen klaar is, want vrijdag ga ik een weekend naar mn ouders en dat wil ik graag in mn eigen auto doen en niet met een huurauto, want dan wordt het allemaal nog duurder. bleh wat baal ik hier van.
o ja wie gaat er nog meer naar de 9 maanden beurs. Ik vond het vorig jaar erg leuk, en er waren goede aanbieding, dus dit jaar ga ik weer met mn thijsje. een volgend auto stoeltje kopen.
Sas nee leer de speen niet af nu hij heeft er echt nog teveel behoefte aan, gisternacht heeft hij gewoon door geslapen moest er 1x uit rond 5 uur. Ik heb Jesse gisteravond om 23:00 uur de fles gegeven, maar normaal verschoon ik hem ook altidj en wordt hij dus wakker, leg hem daarna wel gewoon in bed hoor maar gisteravond dacht ik dus ik doe dat dit keer niet geef alleen de fles en leg hem weer terug, dus misschien is dat het wondermiddel, ga het vaanvond gewoon weer proberen.
@debjes geef jij zo laat nog een fles? Thijs heeft vanaf 3 maanden die fles al lang niet meer. Hij krijgt s'avonds om 19.00 uur een fles pap (was eerst met rijstebloem maar nu met bambix) en dan om 07.00 uur wordt ie pas weer wakker of ik moet hem wakker maken. Ik dacht dat jij die fles er ook al lang af had. Ik gebruik voor de nacht wel een maat grotere luier omdat ie ander doorlekt. Maar die maat luier ga ik gebruiken als dit pak op is, want deze wordt te klein. Misschien nog een tip voor die speen, bij de prenetal is een soort eendje te koop, waar de snavel zn speentje is. Dus het is een knuffelspeenhouder. Misschien is dat de oplossing. Het is ontworpen door een moeder waarvan het kind ook altijd het speentje kwijt was.
Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Ik zit alleen http://94.100.115.137/468950001-4690000 ... _QvMy.jpeg Jesse maakt ineens een spurtje haha of het is toeval! En vandaag paar keer gerolt van buik naar rug! En wel miuut of 5 alleen gezeten!
nee weet je ik kan die fles er gewoon nog niet afgooien! Wat ik al vaker heb geschreven, Jesse is geen goede fleseter! Laat vaak 80 cc staan en volgende fles weer 40cc, soms ook wel is 100cc. Als Jesse echt een goede dag eheft laat hij bij elke fles 40cc staan en dan die fles op 23:00 uur eet hj dan wel helemaal op dat is dan een fles van bijna 260cc 210 water 7 scheppen en dan 3 scheppen rijstebloem (jesse krijgt trouwens bij elke fles 2 scheppen rijstebloem pap, anders eet hij zijn flesse helemaal niet)
@ sas, wat fijn dat je verlof is goed gekeurd! Wanneer is de 9 maandenbeurs? en is dat te doen met een kleintje? (haha, vast domme vraag, heet niet niks voor niks 9 maanden beurs, maar toch, lijkt me best druk) En waar is de beurs.. hmm, zal zelf eens googelen. Lijkt me op zich wel leuk Ik had het hier op t cb gevraagd over wanneer naar 4 voedingen, en dat mocht nog LANGGGG niet (dikke neus!) pas als ze hapjes krijgen, dan de fles van 7 uur eraf. zoooo dom, alsof ik tot dr 18e om 2300 een fles ga zitten geven. Merkte jij aan Thijs wanneer de tijd daar was? I drinkt nu weer erg goed die late fles, al moet ik haar wakker maken. Dus voorlopig heeft ze hem nog nodig, denk ik.. Oja, je had gezegd dat jullie zwemmen in zout water, is dat niet vies? (in je mond bedoel ik dan..) @Makkie, meissie, wees nou niet zo onzeker. ik had toch gezegd dat je trots op jezelf moest zijn! Ik had trouwens ook een boekje van Ria Blom: inbakeren brengt rust. Daar staat heel duidelijk de RR in. En inbakeren helpt daarbij. (ik denk dat dit de dunnere versie is van het boekje van Chantje). Maar weet wel, dat regelmaat bij zo;n kleintje echt nog niet hoeft hoor! Hij moet alleen wel meer gaan slapen, en echt hoor, ik raad je echt inbakeren aan! Overleg maar even met t cb anders ivm t spugen. Spuugt Seth met boogjes of loopt het in golfjes uit zn mondje? en verslikt hij zich erin of laat hij het rustig gebeuren? I had nl vaak die golven en dat kon geen kwaad, kwam door t maagklepje, en ik mocht gewoon gaan inbakeren. En sindsdien werd het zoveel leuker voor mij, ik kon gewoon overdag iets voor mezelf doen, héérlijk. Ik hoop dat dat voor jou ook snel komt! Oja, als je écht regelmaat wil inbrengen zul je je een paar dingen voor moeten nemen en je daaraan houden. een paar dingen hier waren - 15 min laten huilen, hoe hard ook... - spelen in de box, slapen in bed - als ze uit bed gehaald werd, en uit de doeken, dan werd er gegeten. - bij eerste tekenen van vermoeidheid meteen naar bed, dus wakker op bed leggen maar goed, ik deed dit pas toen ik ging inbakeren, want I kon anders gewoon overdag niet in slaap komen en blijven.. En meid, het komt echt wel! ik wil nu niet de ervaren moeder uithangen, maar jullie komen er wel! er komt een dag dat je denkt: wat heerlijk, hij slaapt door etc.. @Milla, beterschap En fijn dat je ons op de hoogte houdt! en wat vervelend van meisje, ze heeft het zo te pakken. is vast een goed teken! Ik denk morgen aan dr! @debjes, wat knap van Jesse! en hoelang draait hij al van rug op buik? @ all, fijne avond nog, ik ga kolven en voeden Morgen een lange dag werken: eerst van 900-1200 vergadering en dan van 1500-vrijdag 900 werken (en slapen op mn werk dus). Wat zal ik mn meissie missen, kan wel janken.. Liefss, Taliaa
Taliaa Jesse draaid sinds vandaag naar zijn rug buik, kep een late! Maar meiden even over de flessen weg laten! Kijk er wel mee uit vooral als ze nog ZO klein zijn, ze hebben ut gewoon nog zo hard nodig! En ook al eten ze een hapje, zegt echt niet dat ze meteen vol zittten van een potje (wat ze lang nog niet helemaal opeten) zodat er een fles afkan! Ja je moet het zelf weten en je eigen gevoel volgen natuurlijk! Maar goed die flessen zijn er niet voor niks! En ach ja ik zie het eit als een strop tot 23:00 uur wachten ik ga nooit vroeger naar mijn bed hahaha en bij Jesse verscheelt ut soms mag die 22: 00 uur al zijn laatste fles maar rek ik het zelf naar 23:00 uur. Weet niet hoe andere meiden er over denken, ik weet ook niet of Chantje Suze al minder flessen gaf> Maar geloof dat ik eht toen is aan haar had gevraagd en Suze er als ik het goed is ook nog lang niet aan toe was (Chan je moet me verbeteren als ik nu lieg )
@chantje die fles eraf merkte wij omdat wij hem altijd wakker moesten maken om 23.00 uur en hij viel halverwege de fles al weer in slaap. We hebben een keer lopen bakkeleien wie de laatste fles zou geven (we waren allebei erg moe) dus toen hebben we het erop gewaagd om te wachten tot ie zelf kwam. Dat was dus de volgende ochtend 7 uur. Dit hebben we toen steeds gedaan en hij bleef om 7 uur komen. We moesten van het cb alleen de flessen overdag met 30 cc ophogen. mn mannetje krijgt nu 4x 210 + 7. @debjes potjes niet leeg eten? Die van mij gaat huilen als het potje leeg is. Hij vind het allemaal zo lekker. Ik merk nu alleen dat ie zn flessen melk niets meer aan vind. Die drinkt ie slecht leeg of niet, terwijl het echt een vacuumdrinker is. Maar ja het kan ook een sprongetje zijn. @all Thijs was vanacht zn speentje kwijt. Ik ben 1x naar hem toe gegaan en daarna heb ik hem maar een beetje laten rommelen en hij is toch weer vanzelf gaan slapen. Ik vond hem vanochtend met zn duim in zn mond. Dus dat probleem is nu dan ook opgelost. werkze
@ all, sorry ik sla het voeden/poepen/speentjes gedeelte over, kan er niet echt over meepraten. Ik kreeg zojuist een smsje van meisje, ze schrijft: De echo was goed, we hebben een hartje gezien. De echoscopiste kon niet goed zien hoever ik ben maar gaat uit van ongeveer 6 weken. Over 1,5 week mag ik weer terug! Ik ben nog wel heel ziek dus duik mijn bedje weer in. Ben helemaal blij voor haar!
Heb het ook niet over leeg eten van potjes als je kind 6 maanden is (Jesse is altijd al een uitzondering met eten), maar een kind van net 4 maanden. Een fles weglaten met 3 maanden is gewoon wel een risico vind ik ze zijn nog zo klein! Verder bedoel ik er niks mee! Iedereen moet doen wat hij of zij het beste lijkt voor zijn kind !
Wat goed van Meisje, wat een opluchting zal dat voor hun zijn! Taliaa, dank je voor je lieve woorden... maar soms is het zo moeilijk.... maar goed, het heeft tijd nodig denk ik. Ik hoop zo dat de puckababy gaat helpen, we zullen zien. Succes met je lange werkdag! En dat slapen... lijkt me ook echt moeilijk de eerste keer... maar je kunt het meid! En bedankt voor je RR tips! Als het slapen nou met de puckababy beter gaat, dan kan ik dat mss wel gaan toepassen. Milla, he bah, de griep, beterschap! Dat met wel geen late fles... ik denk dat het echt aan het kindje ligt of het wel of niet nodig is. De kleine van mijn vriendin heeft echt haar 1e levensjaar nog laat een papfles gehad. Niet alleen voor de honger, maar ook als gewenning. Maar wel moeilijk lijkt me dat, hoe kom je daar nou het beste achter? Chantje, jij ook bedankt, ga even op bol.com kijken voor dat boek. En tja, je hebt gelijk over al die verschillende voedingen, dat lijfje heeft al een hoop te verduren gehad... ik moet het mss wat meer tijd geven. En het is niet zo dat hij voor mij nou moet slapen hoor... maar het lijkt me voor een baby niet zo gezond de heeeele dag wakker te zijn, wel willen slapen maar dat het niet lukt.... Syb, hoe is het met jullie Jelmer? Trouwens, wat ben ik trots op mijn ventje! Gister om 00.00 uur de laatste fles....heeft ie geslapen tot 06.00 uur! Wist niet wat ik zag toen ik op de klok keer! Hij was wel een paar keer wakker, beetje mopperen, speentje erin... maar hij huilde niet van de honger, dat deed hij pas om 06.00 uur! Goed he? En hij heeft vanmorgen zelf gepoept! En ik hoor hem nu weer zelf poepen in bed..... durf niet te hopen dat het nu beter zou kunnen gaan.....
@debjes ik ben ook niet boos hoor. Maar bij ons kon het gelukkig met 3 maanden omdat Thijsje zwaar genoeg was, en hij grotere flessen overdag kreeg om toch zn quota te halen. @taliaa 9 maanden beurs is van 19 feb tot en met 22 feb. (yep met de carnaval) en is in de rai, en je kunt goed een kleintje meenemen. Er is gewoon een grote verschoningsruimte met gratis luiersl. Neem wel genoeg contant geld mee, want als je daar moet flappentappen sta je een uur in de rij. enneh er zijn genoeg leuke koopjes.