Fijn dat Meisje een goede echo heeft gehad! Ben heel blij voor haar! Deb; inderdaad Suze had toen ze net zo oud was als Jesse ook nog een late fles en eigenlijk pas sinds een week of 2 niet meer maar gisteravond in 1 keer weer wel.... En weetje, eigenlijk geniet ik er nog enorm van! Lekker met de heel familie in het donker in bed. Lekker een flesje met het nachtlampje aan. Daarna nog even lekker knuffelen met z'n allen. Dan ben ik de gelukkigste persoon op aarde! Suze slaapt wel elke avond zo rond 7 uur. En slaapt meteen weer na de late fles. Ik denk wel dat ik naar de 9 maandenbeurs ga.... ff me agenda checken. Sas; fijn dat je ouderschapsverlof hebt als jouw man weg is! Wanneer vertrekt hij en voor hoelang? Makkie; ik heb zo nu en dan ook wel eens een baby op mijn werk die zo goed als niet slappt overdag.... En Seth is nog zo jong.... Weetje bij Suze kwam op een of andere manier het ritme "in eens". Daar heb ik toen geen oeite voor gedaan. Dat kwam toen we op vakantie waren,ze was toen een week of 10... Geef het de tijd, volg je gevoel en heb vertrouwen. Je bent een super moeder! Taliaa; heel veel succes met werken! (wat voor werk doe jij eigenlijk? Of ben ik dan te nieuwsgierig?)
hey meiden ! Wij zijn weer thuis ! jelmer is weer helemaal de oude godzijdank ! hij heeft volgens mij alleen wel iets opgelopen in het zh want hij spuugt wat meer en peopt dun ...maar goed als dat alles is ! wij zijn weer helemaal blij ! @meisje : gelukkig hebben ze een hartje gezien ! @all : vanaf nu ga ik alles weer scherp bij houden ...was te veel om terug te tikken maar iig bedankt voor alle lieve reacties !
Sybje heerlijk dat Jelmer thuis is! Meisje super een goeie echo en een mooi kloppend hartje! ik ben naar het cb geweest moet volhouden met deze voeding kijken hoe het gaat. En vanaf nu proberen inbakeren overdag kijken wat hij ervan vind. Makkie ik heb het gevraagd van de puckababy maar ik moet echt inbakeren omdat dat strakker is dan de puckababy.
Okee dan... nou ja, ik zie het wel aan met de puckababy, echt inbakeren kan dan altijd nog! Verder alles goed met Tygo? Was hij weer flink gegroeid/aangekomen? Syb, wat fijnnnnn! Joepie, Jelmer is weer beter! En dan voelt mama zich natuurlijk ook meteen goed! Hier gaat het ook nog steeds goed... Seth heeft na de fles van 09.30 geslapen tot 12.15... toen schone broek (hij had alweer gepoept!) en lekker gespeeld (hij vind het geweldig op de commode, is echt zijn favoplekje!), daarna de fles (hij bleef na de fles heerlijk rustig!) boeren en ligt nu vanaf 13.15 weer op bed.... kijken hoe het nu met slapen gaat. Als dit zo doorgaat, dan zit mijn mannetje echt goed in zijn vel! Oooo dat gun ik hem toch zoooo! [-o<
@makkie : ooh hoop het ook voor je meis ! in het begin moet je er een vaste gewoonte van maken wat je met hem doet ... ik haalde jelmer uit bed , knuffelde hem , schone broek , flesje er in , boeren , knuffelen in bed leggen en muziek aan ! iedere keer weer het zelfde ! nu is het inmiddels al weer wat anders maar ik probeer er een gewoonte van te maken om hem s'morgens te laten slapen en s'middags in de box te laten spelen ...en wanneer hij dan tekenen van moeheid aangeeft hupsakee naar boven in bed (werkt niet altijd ) maar meestal gaat jelmer tussen 1800 en 20.00 naar bed en dan slaapt hij netjes heel de nacht door
Makkie heb Tygo niet gewogen verder hij hoefde zijn kleren niet uit dit was vorige week gebeurd dit was een extra afspraak ivm zijn andere voeding. Hij ligt nu ingebakerd in bed ben benieuwd hoe dat gaat. Sybje slaapt Jelmer vanaf 18.00/20.00 de hele nacht door doet hij dat al lang? Tygo krijgt om 22.00 zijn fles en slaapt dan ongeveer een uurtje of 6 maar als hij om 4 uur komt en niet meer wil slapen krijgt hij maar een halve fles zodat hij om 6.00 een volle kan drinken omdat we hem naar die tijd willen hebben of zou dat fout zijn hoe we het doen? Lijkt me wel wat als hij van 22.00 uur tot 6.00 gaat slapen maar komt vast.
wow meiden, wat schrijven jullie veel! Ik kan het gewoon niet bijhouden! Gelukkig gat het met jullie allemaal goed (en de kleintjes)... Ik heb gisteren de eerste puregon gezet en ik hoop op een punctie binnen zo'n twee weken denk ik, moet maandag terug op controle voor fm...
Didlina, spannend weer de volgende poging.... hopelijk over 2 weken de punctie! Maar dat gaat lukken hoor, we duimen hier keihard met je mee! Ben je zenuwachtig voor de punctie? Lijkt me toch wel 'eng'.... hoewel je natuurlijk alles overhebt voor een wondertje.... Meiden met een beeb: hoe haal je snotkorstjes uit de neus? Seth is niet verkouden ofzo, maar heeft wel snotkorstjes in zijn neus.... met zo'n pompje lukt het niet. Andere manieren?
Didlina was dit de eerste keer puregon en vond je het meevallen om het zelf te doen? Spannend hoop dat er mooie eitjes groeien! Hoe is het met je moeder(zij was toch ziek, hoop dat ik het niet met iemand door elkaar haal Makkie ik doe het soms met een puntje van mijn nagel als het aan het begin zit en anders een puntje van een zakdoek misschien
lot myrthe slaapt ook van 22 uur tot 6 uur half 7 en als we om 23 uur de fles geven is het meestal 7 uur voordat ze komt.
@lot : ik weet niet of je dat kan doen ...lijkt me wel maar ieder beebje heeft zijn haar eigen ritme .... spookjes haal ik ook weg met het puntje van mijn nagel .... je kan ook het lege neusgat dicht drukken (zachtjes ) en hopen dat hij hem er uit blaast
zo, deze fles ging ook goed! Hij begon zelfs na de fles lekker te lachen! Mama helemaal blij en trotsssss!
Gaat goed Seth, goed zo en Makkie hoe is het met je eigen gemoedsrust? Weet niet of het toeval is maar Tygo heeft vanmiddag ingebakerd en wel 3 uur geslapen hoop dat dit morgen ook goed gaat we zullen zien en wachten af. 1e kindje wat goed van Myrthe zeg en hoeveel drinkt ze overdag? Taliaa baker jij I ook snachts in? Ik moet het nu eerst alleen overdag proberen.
dat gaat Seth echt nog niet redden. Ben al lang blij als hij zijn fles van 120/4 opdrinkt. En vaak is dat nog zo rond de 90/100 cc. Knap van je meisje hoor! Maar zij is natuurlijk ook een stuk zwaarder.... Lot, jee wat goed zeg! Wie weet is dat inbakeren wel de manier om Tygo lekker te laten slapen! Hoop dat de Puckababy hier ook gaat werken, krijg um denk ik morgen binnen. Seth lijkt al de hele dag een ander kind! Hij is de hele avond al zo vrolijk en gezellig erbij! Heeft zonet wederom een schitterende poepluier gehad, goed gedronken (hij geeft nog wel regelmatig wat maagzuur, maar dat doet um bijna geen pijn meer!) Hij is rustig na de fles en tevreden.... denk toch dat hij een KMA heeft, deze voeding gaat veeeeeel beter! Hij slaapt nog steeds niet veel overdag, maar al wel wat meer en is minder aan het mopperen. Op hoop van zegen.......
goedemorgen meiden ! @makkie : lekker zeg dat je kleine mannetje het zo goed doet ! @all : tis toch nog nog niet 100% lekker met Jelmer .....moet zeggen dat ik er erg onzeker van wordt .... Volgens mijn man ben ik overbezorgd en daar word ik dus ook niet vrolijker van ...ik vind namelijk van niet .... ik kijk heel nuchter naar alle dingetjes die mij bij hem opvallen en alles bijelkaar baart het me zorgen .... zou graag een keer naar de osteopaat gaan maar dat mag niet van mijn man ..... Maar gelukkig lacht en kletst jelmer nog wel veel .... maar hij spuugt ook veel ....en hij drinkt al omneo voeding .... nu net heeft hij ook maar 90 cc gedronken ipv 180 hij viel weer als een blok in slaap .... ik weet het gewoon niet en heb geen zin meer om naar dokters te rennen dat is ook niet goed voor hem zijn huideczeem wordt trouwens ook steeds erger
@ Sybje, ga op je eigen gevoel af, moederinstinct is toch meestal het naukeurigst! Met mij gaat het helemaal niet goed, ik lig al sinds zondag alleen maar op de bank zo ziek en misselijk.. Het vervelende is dat ik niet kan drinken, wordt er zo misselijk van. Heb nu uitdrogingsverschijnselen (oranje urine, droge mond, droge huid, 1x per dag plassen) niet goed dus, ik doe zo mijn best maar het lukt me niet te drinken, moet er zo van kokhalzen.. Ik ga straks de huisarts bellen voor medicatie want ik trek het niet zo.