Zwangere dames van het PCO - clubje.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Milla, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Vanaf wanneer zijn jullie aan een bedritueel begonnen zoals Debjes beschrijft?

Tygo is toch ook wat onrustig qua slapen vooral word snel wakker huilt zich overstuur en als we hem pakken is hij nog heel moe maar wil niet meer op bed, net in mijn armen in slaap gevallen en ligt nu op kussens op de bank te slapen zou dit een fase zijn vind het wel zielig, zou het ook met de osteopaat te maken kunnen hebben?!

2. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Lot ik begon daar toch wel rond de 8 weken mee. Ik merkte dat Jesse dit heel erg nodig had.

3. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Wat is het rustig hier!

Jes heeft goed geslapen, maakte mij om 6 uur wakker, hij lag onderste boven in bed! Heb hem goed gelegd en toen kwam hij half 8 voor zijn fles, toen heb ik hem weer terug gelegd. Ik zelf was om half 10 eruit en Jesse heeft geslapen tot kwart over 10! De lui lak hahaha. Vandaag nog 1 dagje werken en dan morgen lekker dagje vrij!

4. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Makkie volgens mij is babyzwemmen rond de 12 de week om te beginne.
    Hoe was het in het zh bij de ka?

Jesse dus helemaal gedraaid in bed.. :) wel lekker geslapen dus het gaat beter he

Hoe is het met de zieke kindjes?

Tygo heeft vannacht weer goed geslapen tot vanmorgen half 6 en lag nog heerlijk vast in zijn doek. We gaan straks de 2de prikjes halen hoop dat hij er geen last van krijgt.

5. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @all, heb wat last van indalingspijntjes. Meneertje is super aktief !
    Ik ga vanmiddag eens een ziekenhuis koffertje klaar zetten. Hebben jullie nog tips?

Babyzwemmen is hier vanaf 12 weken. Ik wil dat ook gaan doen, naast baby massage! Sorry dat ik niet zo veel mee schrijf nu. Over een week of 5 hoop ik ook over voedingen en slaapjes mee te kunnen praten!

6. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Pooh ik heb vanavond laatste avond babymassage vind het erg leuk ben benieuwd hoe het zwemmen bevalt. Nog even en je kan hier ook alles vragen want het schiet echt op he. Vergeet vooral je fototoestel niet met een volle batterij en evt camara opladen.

7. Didlina

Didlina Actief lid

7 aug 2007
    386
    0
    0
    België
    @ makkie:Ik heb wel gevoelige (.)(.). Dit heb ik altijd van de pregnyl en dat wordt dan minder, maar sinds het weekend lijken ze steeds gevoeliger. Ik maak mezelf maar wijs dat het door de utrogestan komt.
    Ik voel verder eigenlijk niets en ik wil ook niets voelen, ik ben te bang voor de teleurstelling! De spanning valt mee, ik heb mijn week goed volgepland en 's avonds doodop dus geen tijd om te piekeren :(

8. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    oeh didlina, wat schiet dat wachten nu op zeg!
    Ik hoop dat je een vet postieve test in handen hebt!

9. Didlina

Didlina Actief lid

7 aug 2007
    386
    0
    0
    België
    Dat hoop ik ook, maar ik durf er niet aan te denken. Zeker nu ik normaals met het verdriet van Linda (en anderen) geconfronteerd word, ik sluit me er een beetje voor af eerlijk gezegd...

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    @ didlina, nog maar een paar daagjes... je ging zelf niet testen he? nou nog 2 meis! we denken allemaal aan je!

11. Didlina

Didlina Actief lid

7 aug 2007
    386
    0
    0
    België
    Dankjewel, ik hoop dat het werkt ;) . Overmorgen is het zo ver, dan weet ik na een zenuwslopende dag wat de uitslag van de bloedtest is...

12. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    @ Didlina hopelijk gaan de komende dagen snel en krijg je goed nieuws te horen over 2 dagen.

@ Pooh ik wil binnenkort ook de tas klaar maken
    Nog een paar weekjes en dan hebben we onze kindjes vast.
    Flesje water, dextro, lippenbalsem
    En natuurlijk je trouwboekje klaar leggen voor als je man de baby wil aangeven bij de gemeente.
    Fotocamera + xtra batterijen
    Speen voor de baby, maxi cosi niet vergeten.
    Verder weet ik zo even niks meer.

@ All net met mijn zoon naar de winkel geweest daar waren ze van beel photo even nieuwe foto's van mijn zoon laten maken.
    Laatste x alleen volgende x kan die samen met zijn zusje op de foto :)

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    @pooh, ik had er ook een deo en shirt voor mn man inzitten:) en natuurlijk mn eigen spulletjes enzo. oja, lees ook vaak dat dikke sokken fijn zijn voor de koude voeten.. maar ik had het bloedjeheet..

moet zeggen dat de vk hier, toen we besloten naar t zh te gaan, samen met mn man nog de laatste dingetjes heeft verzameld..
    maar volgens mij ga jij sowieso naar het zk he?

14. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    oh, deo en shirt voor mn vriend is misschien wel handig!
    De pufjuf had het ook over iets van AA-drink ofzo, om je suiker spiegel effe een boost te geven!

15. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Didlina het word wel erg spannend duim voor je mee!

Tygo heeft zijn prikjes weer gehad, hij was heel verdrietig. Ze zei niets over inbakeren na inenting hoe zit dat ook alweer Taliaa?
    Ik heb al een aantal keer gezien dat Tygo wat blauw is rond zijn mondje vind dit heel eng vandaag aangegeven donderdag kijkt de arts er even naar en anders moet ik naar de ha, hou niet zo van dat soort dingen, ge;ukkig lijkt hij niet benauwd ofzo.

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    @lot: bij ons is het: 24hr na de prikjes niet inbakeren omdat hij dat kans op koorts heeft en zn warmte dan niet kwijt kan. (dus ook niet inbakeren als hij koorts heeft, los van de prikjes..)
    Hoop dat hij geen last gaat krijgen van de prikjes!

@Pooh, dextro of AA is wel handig ja. Ik kreeg t van de vpk in het zkh. Zo;n vieze dextro in mn mond, die gortdroog was van het persen en puffen... bahbah..
    hihi

17. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Hij is niet helemaal in zijn doen.
    Doen jullie de kindjes wel in een slaapzakje na het inenten?

18. Milla

Milla Niet meer actief

@ Didlina, ik duim voor je, hopelijk heb je een positieve test.

Hier gaat het zijn gangetje Ik heb niet zo veel te vertellen, behalve dat ik met een doula ga bevallen! Dat heb ik van de week geregeld.
    Wat Pooh schrijft herken ik wel, ik kan ook niet echt mee praten over slaapjes en huilerige kindjes, voedinge en dat soort dingen, dus vandaar dat ik niet meer zo actief ben.

@ pooh, wat nog handig is voor in je tas is wat te eten voor na de bevalling, al zijn het maar koekjes, ik had beide keren echt reuze honger na mijn bevallingen. Oh ja en warme sokken, een lang shirt om in te bevallen en een pyama voor daarna (of hadden jullie dat al?)

19. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Milla hoezo de beslissing voor een doula?

20. Milla

Milla Niet meer actief

@ Lot, ik heb 2 hele zware bevallingen gehad, medisch gezien waren ze goed, maar ik heb er hele nare herinneringen aan overgehouden.
    Een gyn kijkt puur of een bevalling medisch goed gaat, het kindje gezond ter wereld komt en een goede score heeft, er is vind ik weinig ondersteuning voor de barende vrouw. Alles draait logisch alleen maar om het kind zo goed mogelijk ter wereld te brengen.

Een doula is er juist wel om jou en je partner om je te ondersteunen. Ze bemoeit zich niet met gyn of vlos, maar is er helemaal voor jou, ze bied je veiligheid en ondersteuning. We hebben eerst een paar gesprekken vooraf en samen met haar maken we vooraf een geboorteplan waarin we onze wensen opstellen. Zij probeert er aan de hand daarvan tijdens de bevalling voor te zorgen dat onze bevalling zo fijn en ontspannen mogelijk verloopt op een manier waarvan wij vooraf aangeven dat we dat zouden willen, mits dat medisch verantwoord is.
    Verder weet ze alles over bevallingen, over houdingen, pijnbestrijding, massage, rust brengen, veiligheid bieden enzovoort.
    Toen ik er over las was ik al enthousiast, nu ik het geregeld heb en er inmiddels heel veel van weet nog veel enthousiaster.

Tijdens mijn 2 bevallingen heb ik me heel onzeker en gespannen gevoeld doordat ik niet wist dat het zoveel pijn zou doen en zo heftig zou zijn. Er gebeurde vanalles waar ik geen invloed op had en ik had soms ook geen idee wat de artsen deden/ wat er om me heen gebeurde. Er zijn ook dingen gebeurd die ik achteraf heel anders had gewild. Met zo'n geboorte plan en iemand die voor jou, je partner en je wensen zorg draagt voel ik me zekerder.

Wat trouwens ook fijn is, is dat ze achteraf een geboorte verslag geeft, daarin kun je van moment tot moment terug lezen wat er precies is gebeurd. Iedereen die ooit bevallen is weet dat je soms hele stukken kwijt kunt zijn, of dat het allemaal heel snel aan je voor bij is gegaan, en dingen niet precies meer weet, en heel anders herinnert als je partner. Met zo'n verslag krijg je een goed beeld van de bevalling en dat helpt bij de verwerking.

Deel Deze Pagina