Zwangere dames van het PCO - clubje.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Milla, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik heb nog niets gehoord van thamara. WIl haar ook niet zelf smsen, want wie weet ligt ze wel te puffen nu ;)
    We wachten maar geduldig af!
    Heb de hele nacht gedroomt dat ik beviel van een tweeling..whahahaha

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

Debjes, wat goed van Jesse! Knap hoor!

Pooh, we wachten maar geduldig af totdat je wat hoort..... hoe heb jij vanacht geslapen?

Hier een goede nacht gehad. Tussen 5 en 6 was meneertje een beetje onrustig maar we werden net pas om 9 uur wakker...oeps...

3. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @makkie. Ik heb veel gedroomt en moest 2x plassen. Dus en vrij oke nacht voor mij doen! Ben nu nog wel moe, maar ja, dat mag wel met 38 weken, toch?

@lekker zeg dat Seth zo laat wakker werd. Heerlijk, daar kwnapt mama ook weer van op!

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

Pooh, hihihi elke keer als ik een berichtje van jou zie, dan denk ik meteen JA NIEUWS OVER THAMARA! Maar we moeten nog even geduld hebben....

Ja joh, tuurlijk mag je moe zijn, logisch! Je draagt continue een zakaardappelen met je mee hahaha. En 2 keer plassen is idd netjes, ik moest vaak wel een keer of 5 :(

Ja, ons mannetje verrast ons zo nu en dan met een lang uitslapen! Heerlijk hoor! Hoewel ik vroeger eruit niet erg vind... ben echt geen ochtendmens, maar als ik dan meteen mijn ventje zie lachen dan maakt het me helemaal niets meer uit hoe laat het is!

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    goedemorgen meiden,
    ik heb 2 leuke drukke dagen achter de rug, en kwam even online voor het babynieuws... maar helaas:(
    Ik ben bang dat de inleiding geen resultaat heeft gehad en ze na het weekend verdergaan :(:(

@pooh, succes meid, je lichaam is nu hard aan het voorbereiden!

@milla, als je dit nog leest: de op en af ritten hier bij de snelweg zijn afgesloten, dus als je naar het zkh moet, moet je anders rijden! succes meid!

@all, fijne dag, we wachten met zn allen in spanning op babynieuws,

Liefss, Taliaa

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    sjips, vergeet ik te vertellen wat de uitslag van de fysio is:(
    maar die was ook niet om over naar huis te schrijven. Belangrijkste is: het hoofdje is gegroeid! maar... ze liet doorschemeren dat de dokters best wel eens konden vinden dat het niet genoeg gegroeid was:(:(:(
    het was ook zeg maar in de lengte minder gegroeid dan in de breedte.. en dat kan ip wel, maar zou ook kunnen duiden op problemen met de schedelnaden.
    De afplatting op de achterhoofd is erger geworden. van 107 graden naar ruim 109. En dat zit nu (bijna) in de schaal: komt niet meer vanzelf goed.
    Het aangezicht is verbeterd, daar is nu haast geen afwijking meer te zien, wel staan de oren nog net zo scheef. (scheelt ruim een cm.).
    Even kort over een redressiehelmpje gehad, maar ze zegt 2 dingen daarover: pas beslissen bij ruim 5 maanden én ze denkt dat de kinderarts best wel eens kan zeggen dat Isa geen helmpje mag ivm de kleine groei van haar schedeltje..

*zucht*. Ik probeer me echt geen zorgen te maken en te kijken naar de posi dingen (schedeltje is wél gegroeid en dr aangezichtje is verbeterd), maar knijp hem nu wel weer voor woensdag. dan moeten we weer naar de ka.
    dusssss...
    Maar ze is zooooooo mooi:):):) incl punthoofdje;)

oja, als de vervorming echt alleen maar van de voorkeurshouding komt is het niet gevaarlijk voor de ontwikkeling, mits zij zich motorisch wel goed blijft ontwikkelen. dus wat dat betreft...
    maar goed, we wachten af. woensdag dus weer naar de kinderarts!

Liefss, Taliaa

7. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @talia : ooh jeetje nog niet echt duidelijkheid dus !
    Jelmer maakt het niks uit hoor :)
    hopelijk horen jullie aanstaande week meer !

@all : hier is het lekker rustig gelukkig , de oefeningen doen goed hun werk ! heb al het vertoruwen er in dat het goed komt .

@talia'; ze heeft niet gezegd in welk gat ze wou kijken hihi .....maar ben bang in allebei ...maar dat laat ik niet toe ...gebeurt echt niet ...

@pooh oei onderdruk is hoog ja ...doe maar lekker rustig aan !
    1 tip slaap zoveel mogelijk goed voor jou en je bloeddruk ....en je bent het echt nodig voor de bevalling

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

Taliaa, ja wat een dubbelgevoel zeg... tuurlijk zijn er wat posi punten, haar schedeltje is mooi gegroeid en aangezicht is beter... maar ja, je blijft je dan zorgen maken om de afplatting, wel geen helmpje.... moeilijk voor je hoor meid! Heel veel succes alvast woe bij de KA, we slepen je wel door de dagen heen! Hele dikke smakkerd voor je mooie meissie!

9. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Taliaa snap dat je je toch wel een beetje zorgen maakt, je had zo gehoopt dat alles positief was gelukkig is er wel positief nieuws over haar hoofdje, hoop dat het bij de ka mee valt.

Makkie wat heeft Seth goed geslapen zeg hoelaat gister laatste fles?

Debjes wat heerlijk zo'n goede nacht voor jullie en ook voor Jesse natuurlijk.

Sybje fijn dat de oefeningen helpen! Gaat het met Jelmer ook goed?

Pooh gelukkig heb je een redelijke nacht gehad als ik het zo lees. Als je het doet zoals bij mij dan beval je over 2 dagen ;) succes met de laatste loodjes en rust lekker uit.

Tygo heeft weer heerlijk geslapen, gister en kdv en babyzwemmen dus total loss, wakker gemaakt om 22uur voor de fles en toen weer lekker slapen tot 6.15 toen hoorde hij zijn vader gaan douchen. Hij blijft sommige dagen nog niet super drinken laat veel staan, bied hem 180 cc water aan met poeder en hij laat sowieso meestal 40cc staan en soms wel meer gister een keer 80cc en 100cc dus toen helemaal veel, maar toch heeft hij er genoeg aan want hij is niet onrustig en komt ook niet eerder dan om de 4 uur ongeveer, soms een kwartiertje dat is niet veel.
    Ik voel me gelukkig weer beter vandaag, alleen nog een beetje schor en wat last van mijn keel. Vanavond uit eten met mijn collega's.

10. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @lot : wat goed dat tygo niet eerder dan om de 4 uur komt ...jelmer wel hoor die wil zijn flesje graag om de 3 uur ....

Verder gaat het helemaal goed met jelmer , ben eergisteren begonnen met de papfles.
    Hierna kreeg hij weer meer eczeem ....dus heb de ka gebeld vanochtend en die zei dat ze niet kunnen reageren op rijstebloem...nou ja zeg en als je het googeld word je er mee doodgegooid ..maar goed zij is artse ik niet ...dus we gaan gewoon door en smeren wat vaker zalf .......

Jelmer heeft 2 weken geleden voor het eerst gedraaid op zijn zij en buik en echt vaak achter elkaar ....en tot vandaag heeft hij dat nooit weer gedaan ...tot vanochtend toen had hij er weer zin in haha maar hij heeft alleen op zijn zij gedraaid ...

11. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @taliaa, jammer dat je nu nog wat onzekerheden hebt over I d'r hoofdje! Maar tis een prachtbaby hoor! :)
    Succes bij de KA!

@lot23, dank je! Ik kijk er nu ook echt naar uit. laat die weeen maar komen! Ik heb gisteren zo moeten lachen om een topic hier op het forum, over wat voor onzin je uitkraamt tijdens het bevallen! Ik hoop dat ik me ga gedragen, want ik kan goed vloeken hoor! ;)
    Zelf gokken we nog op woensdag 11 maart, volle maan!

12. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @pooh dat dacht ik van te voren ook ....nou dat ging mooi niet door ...heb alleen het grootste gedeelte van de bevalling liggen mekkeren wanneer ik mocht slapen ...was zo moe ......ik vroeg ook iedere keer als het kindje er is mag ik dan gelijk slapen ? is dat niet raar ?

haha domme doos ben ik ook he toen jelmer er uti was werd ik helemaal euforisch ....dus geen slaap meer (heb verder ook niet meer geslapen )

13. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Pooh ik ben ook bevallen met volle maan dus heb goede hoop voor je ;) Wij zeiden iedere keer als grap beval vast donderdag dan is het volle maan en toen beviel ik ook nog :)
    Ik heb me aardig gedragen tijdens de bevalling tegen mijn man en verloskundige het enige rare dat ik zei was: Onder het persen hield mijn man mijn hoofd vast en voor mijn gevoel hield hij zijn adem ik dus ik zei adem jij ff door voordat je naast me ligt iedereen lachen en ik door persen. :)

Sybje ik was ook heel moe en dacht zo ff slapen maar toen Tygo in mijn armen lag had ik weer energie genoeg.

14. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik ben nu ook al weken zo moe. Ik slaap slecht en ben niet voorruit te branden. En roept iedereen om me heen, je moet uitgerust de bevalling in gaan! Ja, hoe dan?
    Ik vertrouw maar op mn oerkracht dadelijk!
    Mn verlof ziet er tot nu toe ook anders uit dan ik me had voorgesteld. Dact nog effe leuke dingen te kunnen doen en op pad te gaan. Maar lig nu al 4 weken het grootste deel van de tijd op de bank. En als ik effe anderhalf uur energie heb, doe ik wat. Maar het is van te voren niet te voorspellen!

15. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @pooh sorry zo bedoelde ik het niet sorry meis ....

ook al ben je moe , je kindje komt er wel uit ........ik vind het vervelend voor je dat je niet kan uitrusten.
    en lekker in bad of douche en dan gaan liggen ? of eerst lekker zwemmen en dan naar bed een poosje ? werkt zo iets ook niet ?

16. Milla

Milla Niet meer actief

Nog steeds geen babynieuws? Ik had inmiddels wel wat verwacht, hopelijk gaat alles goed met Thamara en haar beebje!

@ pooh, alweer 38 weken.. ik ben nooit verder gekomen dan 38,1 ben benieuwd wanneer jou kleintje zich aandient, misschien toch niet zo handig om elkaars buddy te zijn haha.. vind het wel grappig dat jij schreef dat je aan het wachten bent op weeën.. dat heb je alleen bij de eerste ;) . Mocht het beginnen dan wens ik jou alvast heel veel succes, die oerkracht komt vast wel!

@ Taliaa, bedankt voor de tip, maar ik wist het gelukkig al, we zijn even omgereden.. Hier onder het verslag..
    Wat vervelend dat I. haar hoofdje niet helemaal op schema zit, ik hoop dat het gewoon loos alarm is! Onze jongste heeft ook een geplat achterhoofd, als babyzijnde was dit heel erg, je ziet dit nog steeds, maar het is niet storend.. hopelijk komt het met I ook helemaal goed!

@ Syb, wat knap van Jelmer!

@ Lot, veel plezier vanaaf!

@ Makkie, fijn dat Seth zo'n goede slaper is! Heerlijk dan kom je zelf ook aan rust toe!

@ Debjes, super dat het slapen bij jou nu ook zo goed gaat.

Ik ben vandaag in het andere ziekenhuis geweest (waar Taliaa ook bevallen is). Het was echt super, we werden goed opgevangen door de gyn en mochten ook de kraamsuites bekijken.. jeetje, net een hotel, de man en baby mogen bij je blijven zo lang je daar ligt, dus zelfs na bijvoorbeeld een keizersnede heb je wel 5 dagen je eigen kamer, badkamer en keukentje! Zag er echt super de super uit! Je kunt er ook dag en nacht een ruggenprik krijgen iets dat bijna nergens zo is!
    De gyn daar gaat de controles overnemen, (voor taliaa, dokter N. een hele aardig gyn!) ik krijg nu met 20 weken en 32 een extra uitgebreide screeningsecho in Maastricht.. niet de normale 20 weken echo dus, maar een echo onder begeleiding van verschillende deskundigen, ze checken dan echt alles met speciale aparatuur, dat je de bloedbanen kunt zien en elk orgaan uitgebreid wordt onderzocht. In het ziekenhuis krijgen we daarnaast elke controle een groeiecho. Dit ivm de ontwikkelingsachterstand van onze jongste dochter, ik vind het heel fijn die extra controle! Het geeft me na alles wat we hebben mee gemaakt een goed gevoel.

17. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @sybje, wat bedoel je nou?

18. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Zie ik je naam staan Pooh denk ik iedere keer ja nieuws maar nee nog niet hoop wel voor thamara dat het inleiden zijn werk doet en ze niet tot na het weekend hoeft te wachten.

Milla wat super dat je goed opgevangen bent en je zwangerschap goed begeleid word en extra echo's krijgt.

Pooh moeilijk om zo van je verlof te genieten he hoop dat het je wel een beetje lukt ook al ben je zo moe.

19. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @pooh ik bedoelde het niet zo rot .....

20. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Nog geen babynieuws....

Ik lees straks/morgen de rest bij, heb nu ff heeeeeeeeeel vlug langs alles heen geezen....

Wel even een dikke knuf voor Taliaa en haar kleine meisje!

Pooh; het komt wel goed straks, als straks jullie kindje er is ben je in een klap alles vergeten (hoe je je nu voelt enzo). Komt helemaal goed meis!

Deel Deze Pagina