Zwangere dames van het PCO - clubje.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Milla, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Lot; ja ik voel me wel beter dan de afgelopen weken hoor! Inmiddels is het 5 dagen geleden dat ik voor het laatst overgegeven heb, dus ik hoop maar dat dat zo blijft!

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

hihihi dat van die grote navel herken ik! Ik denk dat ik een grotere piercing ga halen, deze valt nu een beetje in het niet hahahaha. Leuk een roze, lekker blingbling! ennuh, hier ook geen strakke buik hoor, wel weer plat maar wel slap zeg maar. Maar goed, ga straks weer aan spinning beginnen, hopelijk weer strak in bikini straks!

Meisje, hopeijk blijf je spuugvrij! En mooie smaak hebben jullie dan, past helemaal bij een jaren 30 woning!

3. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    meiden ik moet door naar het ziekenhuis...bloeddruk 140-100
    ga een middagje onderzoeken tegemoed en wie weet wat nog meer.!

4. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Pooh heel veel succes en sterkte en hou ons op de hoogte!

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

Pooh, veel succes meid, hopelijk is alles gewoon goed en komt het omdat je aan het einde loopt!

6. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Spannend Pooh!
    Wie weet kom je wel met een beebje thuis!

Succes!
    X

7. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @pooh : succes met de bevalling ! ;)

8. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ben weer thuis, zonder baby!
    CTG was goed, bloeddruk 140-95 en urine goed. Hij heeft getoucheerd om tezien of ik "rijp was",maar helaas...
    Anders was ik morgen ingeleid.

Moet vrijdag terug komen...
    Ga nu effe liggen, ben kapot moe!

9. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Hier mijn bevallings verhaal

Donderdag 5-3-09 moest ik me om 07.30 melden in het ziekenhuis.
    Ik kon me gelijk installeren in verloskamer 1.
    Na even wachten kwam er een GYN kijken en ik kreeg te horen dat er een ballon werd ingebracht om ontsluiting te krijgen.
    Om 16.00 werd ik naar de normale afdeling gebracht en moest daar de nacht door brengen.

Vrijdag 6-3-09 werd ik om 07.30 wakker gemaakt.
    Eerst een half uur weer aan de CTG gelegen en daarna kwamen er 2 mensen van de verloskamer om de ballon weer te verwijderen en te kijken of ik al ontsluiting had.
    De ballon verwijderen deed geen pijn.
    Maar toen gingen ze voelen of ik ontsluiting had pfff die vrouw ging niet al te zachtjes te werk.
    Maar gelukkig kreeg ik te horen dat de ballon zijn werd had gedaan en ik al 2 a 3 cm ontsluiting had.
    Mijn vliezen werden ter plekker door geprikt en ik kon naar de verloskamer toe.

Op de verloskamer werd alles op me aangesloten.
    De ctg werd weer op mijn buik gedaan, alvast een infuus en een kabeltje op het hoofdje van NOMI om haar hartslag in de gaten te houden.
    Kreeg al snel weeen, en die waren best goed te doen.
    Om 11.00 kwam er een gyn kijken en die vond dat ik weeen opwekkers toe gedient moest krijgen zodat de weeen sterker zouden worden.
    Tegen 12.00 kwam ze weer even voelen hoe de ontsluiting nou was, en ik zat toen op 5cm ontsluiting (dus ging lekker)

De weeen werd langzaam sterker en sterker PFFFF
    Kon ze op een gegeven moment niet eens meer opvangen, zo snel kwamen ze achter elkaar.
    Had nog geen tijd om me om te draaien, of ik was alweer aan het puffen voor de nieuwe wee.
    Gelukkig kwam er net iemand kijken en die stelde me voor om een ruggeprik te nemen.
    Gelukkig was die snel geregeld en gezet en wat werkte die goed zeg, ik voelde de weeen helemaal niet meer.
    WAT EEN GEWELDIGE UITVINDING ZEG.

Om 15.30 zat ik al op 8 a 9 cm ontsluiting
    En om 17.00 zat ik op 10 cm (dus volledige ontsluiting)

Maar de gyn die vertelde me dat Nomi toch veels te groot was, want ze was totaal nog niet ingedaald (terwijl ik al ruim 1 uur indaling weeen had)

Dus ik kreeg te horen dat Nomi net als mijn zoon met een keizersnede zou worden gehaald.
    Baalde op het moment wel, want had zo gehoopt het dit x normaal te kunnen doen.
    Maar ja alles voor mijn kleine meid en als het met een keizersnede beter zou gaan dan moet het maar.

Om 17.47 is Nomi geboren en ze woog 4465 gram en was 54 cm groot.

Alleen met mij ging het wat slechter.
    Ik heb namelijk tijdens het verwijderen van de placenta een eclamptisch insult gehad (lichte coma)
    Kan me er verder niks van herrineren, maar mijn man helaas wel die zag het allemaal gebeuren (en die is zich rot geschrokken hij dacht echt dat die mij kwijt was)
    Toen ik weer bij kwam had ik het koud echt ijskoud en rilde over mijn hele lichaam.

Heb de 1ste 2 dagen na de keizersnede magnesiumsulfaat gekregen om zo een nieuwe insult tegen te gaan.

Met Nomi ging het ook niet zo goed.
    Haar bloedsuikers was laag veels te laag 0,4
    Dus ze moest naar de kinderafdeling toe, en daar heeft ze de gelegen t/m 9-3-09
    Dinsdag morgen kwam ze eindelijk bij mij op mijn kamer en kon ik eindelijk genieten van mijn kleine meid.

Woensdag 11-3-09 hebben ze s'morgens eerst bij Nomi nog bloed geprikt ivm bili.
    En dat was gelukkig goed en konden we om 10.45 eindelijk naar huis toe.
    En echt gaan genieten van onze zoon en dochter.

De gyn heeft ons nog wel toevertrouwd, nu tevreden te zijn met ons gezinnetje.
    Ze zei ik zal het je niet verbieden, maar toch wel aanraden om niet nogmaals zwanger te worden (kans was volgens haar toch wel groot dat ik met volgende zwangerschap weer zo'n insult zou krijgen, en dit x was ik er goed vanaf gekomen)
    Nou mijn man en ik zijn zo geschrokken dat we er nu ook klaar mee zijn.
    We hebben 2 prachtige gezonde kinderen, en nog wel van ieder geslacht 1 (en kleurtjes kunnen we niet maken)
    Dus dit was mijn 2de en laatste zwangerschap, want wil nog wel graag van mijn 3 schatten kunnen genieten.

Liefs Thamara en Nomi (10 dagen oud)

[/b]

10. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Gelukkkig was je ctg, bloeddruk en urine goed.
    Hopelijk krijg je vrijdag beter nieuws te horen.
    Heel veel succes buddy

11. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Thamara jeetje zeg dat is niet niks zo'n insult, gelukkig is alles goed gekomen en ben je nu lekker aan het genieten van je gezin.

Pooh fijn dat alles goed was in het zh en wie weet begint het voor vrijdag zelf wel.

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.088
    2.221
    113
    Brabant
    @thamaraa: poehee, heftig! krijg dr helemaal rillingen van! Nou geniet maar extra van jullie kraamtijd saampies!

@pooh, hmm, geen baby...nou t blijft spannend. wel fijn dat alles goed was!

@all, ben verkouden, moe etc etc.. haha, ff lekker klagen. Maar... mn meissie heeft gister voor t eerst een happie gehad, hihi. Ze was er, dachten we, aan toe. De borst wilde ze niet meer :)-(), en alles wat wij drinken en ook eten is super interessant. Maar goed, tis geen natuur talent van-een-lepeltje-eten. En tja, als die wortelprut dan toch in je mond belandt, wat moet je er dan mee? Dus ging dr tongetje heenenweer, waardoor alles natuurlijk naar buiten kwam, hihi.
    Maar goed, we gaan nu wel door hoor!:)
    De richtlijn 150ml melk per kilo, geldt die bij 4 maand ook nog? want dan zou ze niet genoeg krijgen aan 4 flessen?

Oja @sas: ok, rijden wij samen. Ik vind mezelf ook niet onaardig, alleen een beetje een malloot als ik mensen nog niet ken, dus daar moet je dan maar doorheen prikken! hihi..

nou, mn meissie wil weer op de rug, en weer, en weer en weer..
    Liefss, Taliaa

13. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Echt een ritme heeft Nomi nog niet.
    Maar we genieten wel volop van haar en onze zoon.

14. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @thamara : ooh jeetje heftig verhaal zeg .....die ballon klonk ook heel erg eng ....bbrrrr
    hoop dat je snel weer opknapt geniet er maar lekker van !

15. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Pooh; jeetje wat een heftig verhaal zeg! Gelukkig zijn jullie nu enorm aant genieten van jullie gezinnetje!

Taliaa; Ben met Suze ook met 4 maanden begonnen met hapjes maar het duurde maaaaaaanden voordat ze dat echt goed at!

Mag ik ook ff klagen? Ben nu 2,5 week ongesteld en ben het helemaal zat!

16. Makkie

Makkie Niet meer actief

Thamara, wat een verhaal zeg! Erg jammer dat je het niet zelf af hebt kunnen maken, je was al zover! Wel fijn dat je nu mee hebt gemaakt wat weeen enzo zijn, dat pakken ze niet meer van je af! Heftig dat je een insult kreeg.... moet echt naar zijn geweest voor je man. Heerlijk dat jullie nu gezond en wel thuis zijn!

Pooh, fijn dat toch alles goed was (of toch wel een beetje jammer dat ze je niet ingeleid hebben?)

Chantje, dat is niet fijn zeg, zolang ongesteld! Bah, rot pco ook....

Taliaa, wat leuk zeg, eerste hapjes! Hihihi, straks gaat het vast beter, ze moet er natuurlijk gewoon aan wennen!

17. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    jeetje thamara, wat heftig! Eng hoor he?!
    Fijn dat het nu weer goed gaat!

Ik heb effe op bed gelegen. Ben kapot moe van de spanning en hoop dat ze vrijdag meer voor me kunnen doen. Ik voel er niet veel voor om overtijd te gaan lopen zo!
    En ja, ik had gehoopt dat ik rijp genoeg was om morgen in te leiden, helaas... De rest was goed, dus zagen ze gene noodzaak voor medicatie op rijper te worden of de bloeddruk te laten dalen.

Toch voel ik me er niet gerust op.!

18. Milla

Milla Niet meer actief

Neeeeeee hoe kan dat nou, heb ik een heel lang verhaal getypt druk ik op enter, is alles ineens weg! :( :evil: Echt heeeeel irritant!

Nou ja even in het kort..

Pooh, ik snap dat je niet gerust bent, wat vervelend van je bloeddruk, hopelijk zakt deze weer en hoef je ook niet over tijd te lopen! Sterkte!

Thamara, wat een verhaal! Jammer inderdaad dat je het laatste stukje niet zelf hebt kunnen doen, gelukkig is het uiteindelijk helemaal goed gekomen is, geniet lekker van je gezinnetje!

Taliaa, Wat goed het eerste hapje!

Chantje, rot ook dat PCO, de ene keer wil je ongesteld worden en dan wordt je het niet en dan kom je er weer niet vanaf! Hopelijk is het snel over.

Makkie, wat vervelend van je broer, ik snap helemaal hoe je ouders zich moeten hebben gevoeld, de onzekerheid over de toekomst, het ziekenhuis gedoe. Hoe gaat het nu met hem, kan hij straks wel zelfstandig gaan wonen?

Ik weet niet meer wie het vroeg maar met D. gaat het redelijk goed nu, ze gaat nu naar de reguliere peuterspeelzaal maar heeft wel nog fysiotherapie, de kans is groot dat ze straks wel naar de gewone basisschool gaat, iets dat we een jaar geleden nooit hadden durven dromen!

Over precies een week hebben we de geslachtsbepaling ik ben echt heeeeel nieuwsgierig!
    Sinds een week heb ik last van mijn bekken, althans vooral mijn benen en billen als ik langer dan 2 minuten stil sta, hoop niet dat dit het begin is van opnieuw maanden lang niet kunnen lopen :(

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.088
    2.221
    113
    Brabant
    @milla, vind het zo bijzonder om je banner te zien:) ik geniet daarvan! net als die van meisje :) Ga je al naar de fysio ivm je klachten? spannend, de geslachtsbepaling. je wilde het ook voor ons geheim houden he?:(
    Loop jij bij de gyn ivm je dochtertje D?
    En wat ontzettend bijzonder dat de kans er dik in zit dat ze naar het reguliere onderwijs gaat / kan! Door mijn werk heb ik ook "ervaring"met kinderen met een ontwikkelingsachterstand. En ik herken het dat je juist bij zulke kinderen extra blij bent met elke mijlpaal! (en mijlpaaltjes)

@pooh, jouw banner ben ik zat hoor, hihi! nou meissie, hoop dat je lekker slaapt! heb je aan de CTG gelegen? was er al activiteit te zien?

@chantje, he bah! rot PCO! Ik ben ook zoooo benieuwd hoe het bij mij zal lopen met mn cyclus!
    Hm, geeft me moed dat Suze het eten ook echt moest leren:)

@Alle anderen: sinds zaterdagochtend geen bv meer gegeven. maar moest net echt even afkolven, vanochtend onder de douche al met mn handen gedaan. maar net even de kolf gepakt, kreeg zulke harde, zere plekken.. En om nu nog een ontsteking te gaan kweken, zie ik niet zitten:)
    Hmm, dalijk maar vroeg naar bed, beetje bijslapen!

Fijne avond nog,
    Taliaa

20. Milla

Milla Niet meer actief

Precies daarom ben ik ook onder strenge controle van de gyn, moet ik veel vaker komen en krijg ik elke keer een groeiecho, ik heb met mijn 15 weken al 6 echo's gehad! In het nieuwe ziekenhuis zetten ze dit voort.
    Met 20 weken krijg ik niet de gewone screeningsecho maar een hele uitgebreide screening met 3 deskundigen in Maastricht.. dat is niet voor niks, want er is een kans dat wat onze jongste dochter heeft toch nog genetisch is en dit kindje dat heeft of nog erger (3-25%).
    Lang heb ik onze derde kinderwens daardoor in de ijskast gezet (weten jullie nog dat ik daardoor een tijd gestopt ben proberen en hier schrijven totdat ik genetische uitslagen had (dec 2007-mrt2008?)
    Ik ben bij met die extra vinger aan de pols maar ik wil me niet druk maken, soms ben ik wel eens bang voor een kindje met het zelfde of nog erger, maar gelukkig kan ik het naast me neer leggen, moet ook wel, anders kan ik niet genieten van deze laatste zwangerschap.

Na de bevalling moet het kindje wel uitgebreid worden nagekeken door de kinderarts en ook blijf ik daar onder controle ipv het consultatiebureau, bij onze dochter kwamen we er pas met 7 maanden ofzo achter maar nu zitten we er heel er bovenop, hoe eerder hulp hoe betere toekomstmogelijkheden vandaar. Maar we gaan er gewoon vanuit dat het kindje gezond is, bovendien is onze oudste ook gezond.

Deel Deze Pagina