Zwangere dames van het PCO - clubje.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Milla, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla

Milla Niet meer actief

Weet je wat het is, ik zou het jullie echt heel graag willen vertellen, ben alleen bang voor meelezers hier en wil het graag geheim houden voor mijn naaste omgeving. Ben ook bang dat jullie je misschien een keertje 'verspreken' en een keertje hij/zij gaan schrijven.. maar zou het aan jullie heel graag willen vertellen!

2. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @milla, ik heb me niet versproken, en gooi bewust hij en zij door elkaar heen met het vertellen.
    Alleen hier weet iedereen het en op 2 vriendinnen na mn oma. Maar die 3 kunnen heeeel goed hun mond houden!

Wat gaaf...je maakt me wel nieuwsgierig hoor! ;)

3. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Milla spannend hoor! Je heb al een jongen en meisje toch? Of 2 meisjes?

4. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Milla wat super dat alles goed is. Ben wel heel benieuwd hoor!

Pooh zo lekker geslapen super zeg en vandaag is een mooie dag dus wie weet!

Makkie wat een slaapkoppie zeg!

Debjes ach is toch lekker een grote baby. Ze groeien al zo super snel.

Taliaa bah de tandarts. Succes!

Zo de fotoos zijn volgens mij heel leuk. Op 1 april krijg ik ze te zien dus ben benieuwd. Jaimy stopte niet met lachen.
    Net ook op het KDV wezen kijken. Heb er best een goed gevoel bij. Nu nog even verder dubben of we de plek vanaf april nu wel of niet aannemen. We weten namenlijk niet wanneer ze daarna weer plek hebben.

5. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Mijn gevoel zegt dat Milla nog een meisje krijgt :-$

Cira; vanaf wanneer heb je een plekje "nodig" op het kdv? Wel fijn dat je een goed gevoel bij het kdv hebt!

Makkie; ik mis de tijd van uitslapen wel een beetje dus geniet er nog maar lekker van! "vroeger" sliep Suze na haar fles soms wel tot half 10! Maar tegenwoordig is mevrouw om HALF 7 :confused: klaar wakker en wilt ze eten/spelen/knuffelen/lachen/staan/dansen/in haar hanjes klappen.... :(
    Soms valt dat niet mee maar als ik mijn ogen goed hebt uitgewreven en zie dat vrolijke wijfies zo gelukkig zijn dan vind ik alles prima!

6. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Chantje ik heb geen plek nodig op een bepaald moment. Ik wil Jaimy 1 dag in de week naar het KDV laten gaan omdat ik vind dat dat goed is voor zijn sociale ontwikkeling e.d. We willen het liefst op donderdag maar dat is blijkbaar een hele moeilijke dag. Maar als ik het goed begreep kan ik nu vrijdag accepteren en dan hem op de wachtlijst laten staan voor de donderdag.

7. Milla

Milla Niet meer actief

@ Pooh, ik dacht dat jij het tegen iedereen gezegd had, wel grappig dat je dan weer hij en dan weer zij zegt, wij houden het voorlopig op 'het'.
    Ben echt benieuwd wanneer jij gaat bevallen!

@ Debjes wij hebben 2 meiden.

@ Cira doen wat je gevoel zegt!

@ Chantje, ik zeg niks ;)

8. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Cira; ik snap het! Ik werk op een kdv en bij ons is de donderdag ook een hele drukke dag. Woens en vrij vallen wel mee. Voor een wat jonger kindje is het wennen op het kdv vaak wat makkelijker dan voor een ouder kindje. Tenminste zo ervaar ik het op mijn werk. Kindjes van bijv. ongeveer een jaar hebben het vaak wat moeilijker in het begin dan een kleiner baby'tje. Misschien is het daarom niet verkeerd om alvast de vrijdag te accepteren totdat er plek vrij komt op de donderdag.

9. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @milla, neeee ik vind de verassing veelste leuke dadelijk. En ik moet ook erg lachen om het gespeculeer van iedereen. De een is er van overtuigt dat het een jongen wordt, de ander een meid. Maar dat wisseld per dag!

Laatst schreef ik een smsje expres naar mn baas, "poppie ligt met het hoofd naar beneden". Nou die dacht gelijk aan een meid, want normaal zeg je dat niet over jonegns. etc etc

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

Milla, wat fijn een goede echo! Heerlijk! En tja, wie weet komen we er nog achter ;) , maar tis ook leuk hoor, voor ons een verrassing straks! Geniet er maar lekker van (mijn gevoel zegt een jongen....)

Cira, Seth heeft vanaf 1 april ook plek op het KDV terwijl ik nog geen eens een baan heb. Gelukkig hoef ik het niet altijd te brengen (als we maar betalen natuurlijk :rolleyes: ) en dat ga ik ook echt niet doen zolang ik niet werk. Maar 2 keer in de maand een ochtendje om alvast te wennen....

Chantje, ja dat uitslapen is heerlijk! Nu het nog zo is genieten we daar maar extra van. Maar dat jou meisje meteen zo lekker wil spelen en kletsen en doen, is toch ook wel erg schattig. Snap dat je hoe moe je dan ook nog bent, het met alle liefde doet!

11. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik zie dat Cira wat schrijft over het KDV.
    Wij zijn gisteren ook bij een KDV geweest, en we hebben er een super goed gevoel over. De vrouw die het gesprek met ons voerde trok echt veel tijd voor ons uit, heeft veel praktische zaken verteld maar ook toegelicht wat de visie van de organisatie is ten aanzien van pedagogiek. Ja, het was echt prima en we hebben er een goed gevoel over.
    Nu maar hopen dat we terecht kunnen (want wij willen ons kindje graag op dinsdag en donderdag wegbrengen, wat meteen de drukste dagen zijn :rolleyes: ).

Ik heb in ieder geval net tegen mijn baas gezegd dat ik 1 dag in de week minder wil gaan werken, en hij was meteen akkoord (pffff.... weer een zorg minder), nu gaan ze intern overleggen in hoeverre ik salaris in moet leveren en zo ja, hoeveel. Ik ben benieuwd!

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    ha meiden,

net mn superzwangere vriendin op bezoek gehad, haha. Ik heb het gevoel dat ie maandag gaat komen bij haar:) De tandarts was goed gegaan, had niks!JOEPIE!

@pooh, laat ik nu toch steeds gedacht hebben dat jij een jongens kreeg, haha... maar hoe is het? rustig in de buik?

@cira: waar gaat jaimy nu heen dan?

@chantje, pfft, moet er niet aan denken, zo vroeg, haha.. Maar aan de andere kant, ik wil best om half 7 mn bed in om haar te zien dansen:) dat zal idd alles goed maken, hihi... Hoe is dat eigenlijk? ga je zelf dan ook vroeger te bed?

@meisje, nou wat fijn! en ook fijn van het KDV! Lekker gevoel he? om die dingen te regelen..:)
    gaat de kleine dalijk ook nog naar opa/oma?

@all, mn meissie heeft net worteltjes zitten bunkeren, niet normaal, haha! MOrgen is broccoli aan de beurt, geeft iets minder vlekken he;) Maar t meeste is nu schoon geworden, en ik houd gewoon slabs en doekies apart voor dr happies! en idd de keukendoek bij hand:)

*tips gevraagd* hebben jullie tips om wat structuur te krijgen mbt slapen? hoe gaat dat bv op t kdv? en hoe doen jullie dat thuis? ze slaapt sowieso vanaf een uur om 8/9 tot half 8 de volgende dag. (nouja, dan komt ze uit bed).
    maar de rest van de dag hangt t er zo vanaf...soms een hazenslaapje, andere keer een winterslaap... hoe krijg ik daar structuur in? zodat ik ook een beetje kan plannen? want dalijk gaat ze in de wandelwagen en heb ik dus niet meer de bak bij me om dr te slapen te leggen.. dus tips?

Liefss, Taliaa

13. Makkie

Makkie Niet meer actief

Taliaa, lastig he, dat structuur. Dat is hier ook elke dag anders, vooral omdat de 1e fles elke dag anders is, maar ook omdat Seth zo wisselt slaapt. Soms een uurtje, max 1,5 na een fles, maar vanmiddag ineens bijna 4 uur achterelkaar :confused: Dus ik denk dat ik het ritme daarin maar laat varen en gewoon doe zoals Seth zelf aangeeft. Hij slaapt savonds en snachts hartsikke goed, dus het maakt me niet zoveel uit hoe hij dat dan overdag doet.

Jee, heb de hele dag alweer zo'n buikpijn, wordt er niet goed van. Oja, Seth kan echt ineens goed naar dingen grijpen en vasthouden. Ineens veel gerichter! Zo leuk is dat! En hoppa alles naar de mond natuurlijk, hihihi. Ga nu nog even boodschappen doen, nu schijnt de zon nog!

14. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @all, sorry dat ik effe niet op iedereen reageer.
    Ik loop als sinds eind van de ochtend met een enorme druk op mn onderkantje. Het is soms even weg en komt dan weer terug.
    Dat zijn toch nog geen weeen he?! Heb meer het idee dat ie aan het zakken is. Mn schaambeen doet dan ook pijn.
    Op wat harde buiken na voel ik niet dat mn buikspieren mee persen. Dus ga er vanuit dat het nog "loos alarm is".

15. Makkie

Makkie Niet meer actief

Pooh, joh maakt niet uit toch, je hebt nu wel wat andere dingen aan je hoofd! Maar ik herken wat je beschrijft niet echt.... maar goed, iedereen voelt andere dingen natuurlijk. Wie weet is het wel wat voorwerk, sommige merken er maar weinig van dat er al wat ontsluiting inkruipt, wie weet! Ik deed 24 uur over krap 2 cm :( ... hahahaha. Spannend he, bij elk dingetje denk je meteen van alles!

16. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Pooh; nee dat zijn jammer genoeg nog geen weeen. Wel is je lichaam "voorwerk"aant doen!

Makkie; wat vervelend joh zo'n buikpijn!

Taliaa; structuur wat slapen betreft; bij Suze is het min of meer vanzelf gegaan. Op een gegeven moment is ze 2 slaapjes gaan doen. Wel deed ik haar na ongeveer 2 uur wakker weer naar bed.
    Ik ga wel vroeg naar bed elke avond. Vaak lekker in bed tv kijken en ik denk dat ik elke avond voor 10en slaap.

Voel me niet helemaal top, hoorde dat de oma van Robin (mijn man) 2 hartaanvallen heeft gehad. Oh, wil haar echt nog niet missen! Mijn hersenen gaan dan ook meteen ratelen, ga ik vreselijk nadenken over het leven, en hoe kort het kan zijn enzo. BAH. Kon ik mijn hersenen zo nu en dan maar ff uitschakelen!

17. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @pooh : mmhhh druk op je onderkantje .......heel apart ....had ik ook heb je het gevoel dat je moet poepen ?
    toen ik dat had ...dacht ik dat ik moest poepen ...dus wat deed mw voorizhtig persen ...en toen schoot mijn slijmprop er uit .....naar mijn gevoel lag jlmer toen in de pot ...

oohh meiden ....heb nog steeds niet getest , manlief blijft volhouden dat het niet kan .....en ik ben de hele dag aan het broekloeren met hele gemengd gevoelens .......haha
    weet ook niet zo goed wat voor test ik moet kopen .....gek he ? denk een kruidvat test maar het liefst zou ik eem matcare testje doen ...denk dat ik een matcare ga bestellen

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    @sybje, muts ga toch eens testen, wahaha;) ik zou de kv 2 voor 5 euro kopen! schijnen erg goed te zijn!hup nog vlug even naar de kruidvat:)

@chantje, nou ik ga er van uit dat het ook wel vanzelf een beetje zal komen. maar wil haar er graag bij helpen. Ze weet zelf ook niet zo goed wat ze wil.. Ik merk dat ze vandaag ook weer lekker een bij-mama-hangen-dagje heeft... en veel slapen..

@pooh, die druk op onderkantje ken ik wel, had ik ook die laatste weken. Hoort toch bij het voorwerk! en op een gegeven moment zet het gewoon door hoor!

19. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik ga morgen naar de kruidvat meiden ..hihi

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    Goed zo:) gewoon doen, dan weet je waar je aan toe bent meid!:):):)

Deel Deze Pagina