Hey meiden, Allereerst bedankt voor al jullie lieve berichtjes en support, doet me goed!! Ik heb gister nog even telefonisch contact opgenomen met het ziekenhuis. Ik had oudbruin verlies zat met een boel vragen en gelukkig was er een gyn aanwezig. Deze denkt dat de bloedprop nu kleiner aan het worden is, wat zich resulteert in bloedverlies, het oudbruin van gister is het restant van de dag daarvoor dus gelukkig geen nieuwe bloeding. Eigenlijk goed want dan kan het er uit. Over een paar weken moet ik terug komen om te kijken of de bloedprop kleiner is/weg is. De rest van de placenta ziet er volgens hem goed uit. De kans blijft dat als de placenta door groei verschuift dat het dan weer begint te bloeden, maar gelukkig kan het meestal geen kwaad, al zijn er wel extra risico's waardoor ik het met bloedverlies steeds even moet laten controleren! In het ergste geval laat de placenta vroegtijdig los of wordt door het bloedverlies de baarmoeder eerder geprikkelt weeën op te wekken. In de meeste gevallen wordt een zwangerschap wel volledig uitgedragen. Ik moet wel rustig aan doen, dat betekent niet rennen, springen, drempels niet te hard nemen, niet te zwaar tillen, dat soort dingen, ik mag wel gewoon wandelen, traplopen enzo. Gelukkig maar want bedrust is met een peuter en kleuter in huis, D. heeft nu ook nog griep, niet gemakkelijk. Morgen ben ik jarig, heb besloten het klein te houden, heb voor de avond maar 3 vriendinnen uitgenodigd terwijl het normaal een drukke boel is. De beeb gaat nu voor alles! Zaterdag ga ik wel gewoon mee, neem aan dat we niet gaan trampline springen, bungyjumpen, carten?? Nee zonder gekheid, lopen en zitten gaat prima, tenzij ik de komende dagen een nieuwe bloeding krijg, ga ik gewoon mee! @ Sybje, Linda komt niet naar de meeting, maar ik heb nog veel medicijnen over die gaan via Makkie naar haar. Misschien handig als we inderdaad alvast gaan reserveren! @ Taliaa, hopelijk zakt de koorts snel, wel knap van dat omdraaien! Fijn weer zo'n mijlpaal! @ Debjes, fijn dat het weer wat beter gaat met Jesse! @ Lot, oh wat heerlijk Ibiza! Dat is een leuk vooruitzicht!
@ Milla en Taliaa: Misschien is het handig als Taliaa naar Milla gebracht wordt (of zelf heen rijdt)? Dan kan ik jullie daar allebei ophalen? Is dat een idee? En dat ik jullie daar dan ook weer allebei afzet aan het eind van de middag? X
Jelmer wat goed een tandje!! Taliaa ja tandjes tijd kan vervelend zijn. Ach gelukkig duurt het steeds maar even. Makkie wij moeten ook nog even afspreken he hoe laat. Ik dacht dat het van Tiel naar Ridderkerk een dik uurtje rijden is, maar ik zal dat nog even nakijken. Hoe is het nu met Seth? Drinkt hij al weer beter? Milla Gelukkig dat de Gyn zo positief is! likt me allemaal wel heel erg eng. Ik ga duimen dat de rest van je zwangerschap rustig en goed verloopt. Lot lekker hoor Ibiza. De varkensgriep krijg ik hier ook echt de bibbers van. Moet er niet aan denken dat het ook aar NL komt. Jaimy ligt nu lekker te lapen ga snel nog even wat opruimen voordat meneertje wakker word. Gelukkig heb ik de boodschappen al gedaan. Ow ja meiden de Hema heeft een mama fiets dezze week en volgende week in de aanbieding voor 299 euro. Ik ga er morgen een halen. (hema is hier morgen open).
@ Meisje, als taliaa dat ook goed vind, moet dat moet geen probleem zijn! Dan vraag ik of mijn man ons afzet en op dat punt weer ophaalt. @ CIra, wat leuk en handig zo'n fiets, geen gedoe meer met moeilijk opstappen ed! Ik vind het ook maar naar die varkensgriep, al schijnen er goede medicijnen tegen te zijn.. maar vraag me af of je die wel mag hebben tijdens de zwangerschap, en heb geen idee wat zo'n virus doet met een ongeboren kindje of pasgeboren baby. brrr.. hoop maar dat het weg blijft!
@sybje, was maar een grapje hoor! bij mij thuis past ook niet, haha! als we ons niet meer vermaken verkassen toch ergens naar een terasje ofzo?? Komt goed, wil jij of pooh idd even reserveren?lijkt me wel handig!! Dus is iedereen het er mee eens dan we naar ridderkerk gaan? Liefss, taliaa ps meisje: is prima, maar volgens mij is het niet de handigste weg om van jou naar limburg naar ridderkerk te rijden. Ik kan ook wel Milla ophalen en dan naar jou? whahaha, we maken het wel heel ingewikkeld?
@ Meisje en taliaa, volgens mij had ik het berichtje van meisje verkeerd begrepen.. Het maakt mij helemaal niet uit hoe we het gaan doen, ik laat het aan jullie over. Ik kan eventueel ergens afgezet/opgehaald worden, maar vind het ook prima als jullie/een van jullie mij en M. op komt halen, ik laat het even aan jullie (en Meisje, wat voor haar het makkelijkst is) over. Ridderkerk/pannenkoekenhuis is prima! Even concreet: Wie gaan er nu eigenlijk allemaal mee? Sybje & Jelmer Cira & Jaimy Taliaa & Isab Meisje Makkie & Seth Milla & M. Lot & Tygo ??? Pooh & Jens??? Dan zijn we afhankelijk of Pooh en Lot mee gaan met 8 volwassenen en 7 kindjes toch? Of vergeet ik nu iemand? Ik geloof dat Sas, Chantje, Debjes Thamara, 1ekindje, Mariska, Ryanne niet mee gaan. Pooh en Lot gaan jullie wel of niet mee, dat is me niet helemaal duidelijk of ontgaan. Hoe laat spreken we dan in Ridderkerk af en wie gaat reserveren?
Hmmm.... mij maakt het niet veel uit (het rijden met Milla en Taliaa). Ik denk dat Helmond op zich wel makkelijker is voor mij dan Limburg. Eventueel kunnen jullie ook naar mij komen en dan rijd ik verder door. Overleggen jullie samen maar, dan pas ik me aan aan jullie.
Ok voorstel: Misschien is het handig als Taliaa en ik naar Meisje toekomen en misschien kunnen we afspreken dat meisje ons (taliaa en mij) dan aan het einde van de middag, naar huis brengt? Voor mij fijn want dan hoef ik mijn man niet te bellen en nergens op hem te wachten en hij niet de hele middag op mijn telefoontje te wachten. Ik woon vrij dicht bij de a67, van Eindhoven naar Venlo, bijna een rechte weg, afhankelijk van de snelheid ongeveer 20 minuten vanaf eindhoven. Tenzij het niet goed uitkomt, dan is het niet erg en moet mijn man maar aan de telefoon gekluisterd blijven en mij ergens op komen halen Zelf rijden is wat lastiger omdat mijn man dan de gezinsauto niet thuis heeft en zelf met D. niet de deur uit kan. Ik kan zelf ook niet met onze andere auto en M weg (onze 2e auto heeft geen gordels achterin vandaar).
@ Makkie, ik zat te denken, de Puregon/pregnyl mag niet heel lang uit de koelkast blijven.. Heb jij misschien koelelementen (van een koelbox)? In dat geval zou ik de medicijnen tussen mijn koelelementen en aluminumfolie kunnen inpakken, als jij dan ook eigen voorgekoelde elementen/aluminumfolie kunt meenemen, kan ik ze aan jou overdragen en blijft de puregon/pregnyl eventueel in een diepvriestas goed koud totdat jij ze thuis weer in jou koelkast neer kunt leggen. @ all, jullie zullen wel denken waar hebben Makkie en Milla het over, maar ik heb nog voor meer dan duizend euro een heleboel medicijnen (puregon/pregnyl) over en deze aan Linda beloofd. Linda, Makkie en ik hebben afgesproken dat ik de meds zaterdag meeneem, aan Makkie geef en dat Linda ze weer bij Makkie ophaalt, vandaar!
@ Milla (en Taliaa): goed plan! Dan zie ik jullie wel verschijnen bij mij thuis. Ik PB mijn adres wel. Hoe laat willen we afspreken? Misschien een beetje afhankelijk van hoe laat we in Ridderkerk afspreken? Dat laten we dan nog maar even in het midden denk ik he! X
ik word gek!!!!! Heel de ochtend was ie lief en nu weer schreeuwen, niet normaal. Ik moest net echt oppassen niet boos op hem te worden. Dus heb hem in zn bed gelegd met de deuren dicht. Hij doet zo driftig terwijl hij doodmoe is. Wat moet ik nou???? Kan wel janken!
milla jeetje wat laat je mij schrikken. morgen het laatste dagje genieten en vrijdag moet ik weer beginnen bij mijn nieuwe baas, vindt het wel heel spannend.
hahaha wat een geregel! Leuk meiden, krijg er steeds meer zin in. Milla, ik kijk even of ik van iemand een (klein) koelboxje kan lenen. Komt goed! En fijn dat je meegaat, we zorgen er wel voor dat je rustig aan doet hoor, je gaat gewoon lekker zitten en verder niets! Hoop dat je nu van de bloedingen af bent, wat schrikken elke keer. Cira, wat spreken wij verder af? Ik kom naar jou toe en dan rijden we samen in jou auto (dat past namelijk wel hahaha) verder? Moet je maar even je adres pb of hyven. Gezellig! 1e kindje, heeeeel veel plezier dan vrijdag, spannend! Hoe gaat het verder met jou en Myrthe? Syb, wat goed!! ook een tandje! Weten jullie nog dat ik een tijdje geleden OVERTUIGD was dat Seth een tandje kreeg?? Nou euh... dat tandje moet nog steeds komen hoor.. .hahahaha. Er zit nog steeds een scherp wit puntje, maar zet niet door. Dus mijn mannteje is nog tandloos hoor! (vind ik stiekum ook niet erg, komt vanzelf en het gaat al zo snel allemaal!!) Ga vanavond of morgen met rijstepap beginnen in de laatste fles. Dit mag gelukkig wel met een KMA. Ik blijf proberen Seth 4x 200cc aan te bieden maar dat lukt hem nog echt niet. Wat denken jullie, is 4x 170cc en de laatste met rijstepap erbij te weinig?? Hij slaapt zo enorm uit, dat de laatste fles zo laat wordt. Ik denk dat als ik de laatste fles laat vallen en hem wel als laatste rijstepap geef, hij ook echt wel goed slaapt. Alleen weet ik niet of het veels te weinig is... denk zelf van wel, wat denken jullie?? (Bah zeg, ik moet ook niet aan die griep denken hoor, doodeng... )
Ik denk tcoh dta je hem even moety troosten. Hij merkt nu ook aan jouw dat je egspannen bent en dat kan weer tegenwerken. Heeft hij een speentje? of een doekje? waar hij mee slaapt? Meestal helpt het wel om een kind iets te geven waar hij aan kan hechten (veiligheid) Jesse wilde in het begin 's middags ook niet in zijn eigen bed. Ik wilde hem eerst nooit een speen geven in bed, omdat ik best wel vaak terug moest lopen omdat de speen eruit viel. Maar goed toen ik na 2 weken zo gespannen was heb ik de speen gegeven, en ja tuurlijk moest ik afentoe naar hem toe omdat hetr speentje was uitgevallen (ze kunnen hem nog niet zolang vasthouden) maar na paar dagern had hij het door en sliep meneer heerlijk in zijn bedje zonder huilend naar bed te gaan. Jesse heeft overgens ook een doekje daar wrijft hij mee in ze gezicht tot die in slaap valt. Dat doekje gaat ook echt overal eme naar toe, want als hij verdrietig is kan hij zich zelf en met zijn speentje troosten.
makkie en milla super thanx!!! we lijken snel een stel dealers hihi van de een naar de ander via de snelweg, gelukkig hebben we hier nicknames
Haha Linda, de M van Milla is ook van Mafia, dus pas op...hihi! Ik doe het graag voor je, komt goed! Over nicknames, ik ben zaterdag wel gewoon E. hoor, mijn dochter weet anders niet wat haar overkomt Makkie, is prima! Mijn koelbox is 70 cm hoog en 50 cm lang, dus die kan ik niet meenemen vandaar de elementen Pooh, wat vervelend voor je! Weet zo ook niet wat ik zou doen.. Kom je wel zaterdag? Meisje, ik heb jou mail ontvangen, nu nog afwachten hoe laat, dan komt het helemaal goed. Misschien ga ik te snel, dan hoor ik het wel.. maar gezien we niet zoveel tijd meer hebben.. Sybje, zou jij misschien willen reserveren voor 6-8 personen (en 4-6 baby's en 1 kind)? Meiden, hoe laat spreken we af?
Makkie ik zal even mijn adres door PB-en.Tijd is afhankelijk hoe laat we afspreken. mbt de fles. Ik probeerde op een gegeven moment de eerste en de laatste fles bij Jaimy net is meer te laten drinken dan de andere flessen. Vooral 's avonds lukte dat regelmatig. Pooh ik zou ook even troosten. Probeer anders zachtjes een liedje te zingen of samen met een knuffeltje knuffellen. Dan ontspan jij ook en dat merkt Jens gelijk. Het is moeilijk hoor maar dadelijk vind je jullie manier. 1e kindje succes bij je nieuwe baas vrijdag! Milla mbt het opstappen op de fiets is ook de reden waarom ik een mama fiets wil. heb nu een goede mooie fiets, maar het opstappen is zo krap. (gaat echt maar net).
hij heeft net een uur op mn buik geslapen en ligt na zn 1630 fles alweer te dutten op mn arm. het is echt pas sinds maandag dat ie allen maar op schoot wil. volgens het oei ik groei boek zit ie in een sprongetje en uit dat zich in hoe hij nu is! ik ga er van uit dat ik zaterdag kom hoor! of het moet heel gek lopen. ik laat jullie tenslotte helemaal naar mn dorp komen! ben wel een beetje nerveus,maar dat ben ik in het begin altijd...maar heb er ook zin in! komen er nog mannen mee???? syb wil jij reserveren??? hopelijk is het mooi weer, kunnen we op het terras zitten ! http://www.pannenkoekenhuisoosterpark.nl
@ MEETING; heb er zin innnnnnnn hihi. Oja, even over mezelf, ik kán echt super verlegen zijn enzo en onzeker.... maar gun me dan maar gewoon even de tijd om te wennen en dan komt het wel goed hoor! maar goed.. Oja, jullie vinden het toch hopelijk niet erg als Isa jammert, want ze is een beetje jengelig (verhoging, tandjes...) en ze is zoooo gewend om in dr bedje te tukken... Dus ben wel benieuwd hoe het zal gaan... @cira: ik heb gehoord dat een moederstuur ( http://www.moederstuur.nl ) een ideale oplossing is als je een goede fiets hebt, maar een te krappe instap. Ik ben zelf nog in dubio, ergens wil ik gewoon een nieuwe fiets, haha. maar mijn fiets kan nog wel, maar dan met zo'n stuur. maja, hij is weer niet stabiel genoeg als er een 2e komt en aangezien we daar wel op hopen... Welke moederfiets ga jij kopen? @Pooh: meissie, we herkennen allemaal wat jij bedoelt hoor!! Oh mn frietjes zijn er!Liefss, taliaa