O taliaa, heerlijk hoe je over je meisje praat! zo trots en liefdevol! Lekker blijven mee doen hoor, kunnen wij ook lekker mee emo-en! (is dat een woord trouwens??) je meisje is ook een schatje en doet het super! Lekker blijven genieten hoor! (hier ook van die dagen dat alles alleen maar leuk en geweldig is doordat je zo geniet van de kleine!!) En over de lekkage, kan je niet helpen/tips geven oid.... lastig hoor Lot, ooo das al veel beter zeg! Heerlijk! Denk dat Tygo dan een uurtje van Seth eraf gesnoept heeft, Seth slaapt de laatste 3 dagen een uurtje korter hahaha, het lijken soms echt wel broertjes!! Morgen om 20.30 uur pas de echo... gaat een hele lange dag worden ben ik bang.... En dat van het snachts wakker worden, hier ook soms hoor. Speentje erin, kusje en het is weer goed. Soms nachten niet, dan weer 3x per nacht... ach ja, hoop verwerken die kleintjes natuurlijk ook in hun slaap. Als morgen met de echo alles goed is en we een heerlijk mooi kleine kindje zit met een knipperlichtje, dan trek ik de volgende dag Seth zijn shirt aan met Stoer ik word grote broer! En dan naar buiten, kijken of mensen het zien... als ik dan hier de super in loop dan wordt het feest hahahahah. Ben wel zenuwachtig hoor...pfffff. Ben nu dubbel misselijk, van de zenuwen erbij hahahaha
@ makkie, hihi, je bent lief! En ik tel met jou de uren af tot morgenavond!!! zo, spannend joh! En dat t-shirt, helemaal leuk!!! Als het bij ons ooit zover is, dan krijgt ook een shirt aan: geef mij een dikke kus, want ik word grote zus, oid. haha, we zijn al lekker aan het dromen. maar vooral aan het genieten van onze kleine meid!!! En seth dus een uurtje minder geef je hem nog een late fles eigenlijk? @all, haha, isa net huilen in bed, nou, doet ze eigenlijk nooit zomaar. Dus na 5 min. toch maar even gaan kijken, ligt ze overdwars boven in bed, op dr buik, haha. En ze is langer dan t bedje breed is, dus t was ook wel t huilen waard, arme meid maar goed, nu is ze weer wakker, dus ik duw dr een beetje fruit in en een fles en dan maar boodschappen doen! Houdoe weer, Taliaa
Makkie half 9 dat word zeker een lange dag, kom je morgenavond nog wel verslag doen of niet? Anders weet ik het woensdagavond pas omdat ik woensdag werk als je het niet red morgenavond wil je me dan smsen hihi nieuwsgierig he! Taliaa geeft niets soms heb je van die momenten, ik zit soms ook echt met tranen in mijn ogen naar mijn lieve smurfje te kijken, ik geniet zo van hem. En dat springen, niezen enzo hier ook nog last van ben bang dat het niet meer over gaat maar misschien dat de oefeningen nog helpen. Zo de hond is weer weg opa en oma zijn weer terug van een weekendje weg en mijn moeder vond het niets 4 dagen zonder Tygo word nog wat als we een week weg zijn wel super om te zien hoe Tygo op ze reageert, als hij ze ziet komt er gelijk een big smile op zijn gezicht!!
@taliaa, moet van mn vriend zeggen dat er bij jou geen grammetje af hoeft hoor! Hij vond je een slanke meid!! hahaha! @all,ben net terug van de verloskundige. We hebben het nog even over de bevalling gehad, de weeen storm, de stuitligging en de lage apgar score. Ze vertelde dat kindjes die in stuit geboren worden veel druk op het hoofdje krijgen en daarom vaak standaard een lage apgar score hebben van de eerste minuut. Ze heeft mn hb bekeken, was 7.9 en ik vertelde dat ik zo heftig ongesteld was geweest afgelopen week. Dat blijkt erbij te kunnen horen. Soort laatste opruim beurt van binnen. Ik had ook maar 3 weken gevloeid na de bevalling, wat zij kort vond. Mn knip is inderdaad litteken weefsel. Ik mag het wat masseren met babyolie, maar het kan een jaar duren voor het echt weg is. Alleen mn bloeddruk was nog steeds aan de hoge kant. 140/85. Ze adviseerde om over 2 maanden bij de huisarts eens mn bloeddruk te laten meten. Misschien heb ik van mezelf wel een hogere bloeddruk...
@pooh, lief van je vriend Maar ik ga gewoon gezond eten en bewegen en probeer zo weer goed in mn vel te komen Ah, dus alles goed bij de vlos? heb je de bevalling al een plekje kunnen geven? Je tensie is idd nog een beetje hoog, maar goed, wie weet is dat altijd zo. En dat littekenweefsel, dat masseren klinkt een beetje mutsig, haha, maar het helpt wel wat hoor! (hier in ieder geval wel, heb er nu haast geen last meer van) @all, mn meissie gaat helemaal los met haar nieuwe boxactivityding. Zo'n ouderwetse zonder batterijen, lichtjes en andere drukke dingen. maar ze maakt er zelf wel wat druks van, schoppen en trekken, gaat tekeer joh... Nou fijne dag weer! liefss, taliaa
Taliaa, dat zei ik toch ook al! Dat je er zo goed en slank uitziet! Maar goed, nogmaals je doet het voor jezelf! Ik wou dat ik wat langer was, voelde me zo klein bij sommige van jullie hahahaha. Vond dat trouwens iedereen er goed uitzag, net bevallen en de zwangere! Mooie mama's zijn we hoor! Lot, is goed hoor, ik sms je of ik laat het hier weten (waarschijnlijk het laatste, wil het natuurlijk meteen allemaal met jullie delen!) En super dat Tygo zo op opa en oma reageerd, doet Seth ook (bij mijn ouders dan he ) Pooh, als je bloeddruk mss altijd wat hoger is, dan is het natuurlijk normaal dat ie tijdens de zwangerschap ook hoog was..... en maak je je nu niet meer zorgen om dat de apgarscore eerst laag was? Tis immers dus iets wat bij veel stuit(eigewijsjes!!)kindjes voorkomt. Natuurlijk schrik je, maar wel fijn om te weten dat het dan 'normaal' is! Meneertje hier was helemaal kapot op, hij slaapt nu en dat doet hij noooooit om deze tijd! Zijn flesje ging ook niet op, omdat hij te moe was. Mss nog steeds van de prikkels van gisteren? Nou ja, als hij straks wakker is ga ik nog eve met hem naar de super lopen. Ben echt alweer de hele dag misselijk, bleghhh. De afgelopen dagen ging het goed, bijna niet misselijk. Maar nu weer wel (aan de ene kant balen maar ben ook weer blij dat ik wat 'merk'. hihihi stomme onzeker muts!) Seth gaat trouwens morgen mee naar de echo, hoewel hij er natuurlijk niets van snapt, vind het wel een speciaal moment dat hij er ook bij is! Tis toch ook zijn toekomstige broertje of zusje! Hihihi wat denken jullie wat er in mijn buik zit (ja een baby hihihi , maar een jongen of meisje??) Vind ik altijd leuk om te horen!
@taliaa mmmm bij niezen en springen of hard lachen effe iets laten lopen. Yep dat heb ik ook nog steeds helaas. Je kunt je er aan laten helpen las ik laatst. (zetten een soort rubberbandje om je plasbuis) maar als ik dat laat doen, wacht ik effe tot nr 2 er is. Ik kan gelukkig mn ontlasting wel al steeds beter ophouden. Behalve vandaag dan. het ging net aan goed. Ik liep in het bos te nordic walken en toen kreeg ik toch een krampen en een behoefte dat ik snel naar mn auto gelopen ben (15min) en toen snel naar huis gereden ben (15 min) ik heb echt bij mn voordeur staan springen om het tegen te houden. en met jas aan zat ik op de wc. Het ging net goed. Het had geen seconde langer moeten duren. grijns grijns. Maar lastig is het wel. @pooh weet je wat ook goed helpt om je litteken soepel te krijgen is vitamine e creme. Een chirurg had dat mn vader voorgeschreven toen ie aan zn oog geopereerd was en zijn litteken op zn ooglid soepel moest krijgen. Enneh ik heb het zelf ook gedaan en het werkt echt. Gewoon een simpel potje bij de drogist. Ik had dr van der hoogh. @all ik kreeg thijs doodmoe van de oppas terug, terwijl ik vanmiddag nog boodschappen moest doen. Die gup licht nu al 2 uur te slapen. Ik ga hem zo wakker maken voor wat eten en dan kan ie nog even spelen en dan doucehn en weer naar bed. Enneh ik heb nu geen boodschappen. Dus het wordt super gezond vanavond. Even creabea doen met ei, komkomer en tomaat. grijns. Om nu nog met hem de winkels in te gaan lijkt me geen strak plan.
sas, ben benieuwd wat je gaat brouwen dan met ei, komkommer en tomaat! En omelet? Ben zelf echt geen keukenprinses en creatief in de keuken al helemaal niet! Zo dat Thijs nog 2 uur overdag slaapt zeg (of is dat nu echt een uitzondering?) Seth slaapt overdag echt alleen maar hazeslaapjes. O hoor um alweer, heeft echt precies 45 minuten geslapen, boef! Ga nu met hem boodschappen doen!
Makkie Jesse slaapt hier soms overdag ook 2 uur. "s morgens een uurtje en 's middags vaak 2 tot 1,5 uur. Ik heb lekker asperges gegeten heerlijk zeg! Ik kan ni dingen eten die mijn vriend niet lust (dus heetf ook weer zijn voordelen)' Taliaa fijn dat je meisje het zo goed doet! En daar mag je zeker trots op zijn! Linda heel veel succes met de voorbereidingen van je bruiloft en ik hoop jouw binnen kort hier ook vaak te zien!
aan alle nieuwe mama's. Zijn jullie kindjes ook zo snel van slag als je het even druk hebt gehad of weg bent geweest met ze? Jens slaapt dan slecht/minder en wordt daardoor zo knorrig en huilerig. Vanochtend zijn we anderhalf uur op verjaardagsvisite geweest. We waren de enigste, dus super druk was het er niet. daarna door naar de verloskundige, wat maar 15 minuten duurde! Ik krijg hem overdag ook echt zn bedje niet in. Vanmiddag heeft ie 45 minuten gekrijst in zn bed..toen was ik het zat. Nu heeft ie anderhalf uur op mn buik geslapen en heb ik hem voorzichtig in zn hangmat in de box gelegd. Meestal trapt ie daar wel in. Het CB zegt dat ik hem in slaap moet laten huilen,maar dat werkt echt niet! Hij raakt alleen maar overstuur en zodra ie ons ziet/hoort wordt ie pisnijdig. Dus valt ie vaak in slaap op de arm of of de buik en dan is het een hele truc om hem slapend in zn bedje te leggen. raar genoeg slaapt ie 's nachts wel in zn bed, meestal zonder problemen.
Pooh als Jesse's ritme anders loopt dan normaal is hij de volgende dat knorrig en huilerig en weet ik gewoon voor min zelf, dat ik zijn schema weer strak moet houden die dag. Jesse is een kindje die gewoon regelmaat nodig heeft, maar denk alle kinderen wel.
Jesse heeft net gekropen in de box joehoeeeeeee! Hij is nu flink aan het oefenen om het weer te doen! Zo schattig!
@makkie en pooh dat slapen komt echt wel goed hoor. Bij ons was het in het begin ook drama niet willen slapen en hazeslaapjes, maar met 5 a 6 maanden werd dat echt beter en ging het over in regelmatig slapen. het zijn echt van die periodes. Een week of 3 terug sliep ie overdag ook erg slecht en lag ie alleen maar te keten in bed en niet te slapen. Resultaat een super chagerijnig kind aan het einde van de dag, maar de nachten gingen gelukkig wel goed. En nu sinds een week of 3 slaapt ie weer als een roos overdag. Dus meiden het komt vanzelf goed. @jesse goed zo lekker kruipen en dan is de volgende stap zitten en jezelf aan alles optrekken. @all he he Thijs heeft het eindelijk door hoe ie vanzelf kan gaan zitten. Kruipen doet ie nog steeds niet, maar met het tijgeren komt ie ook overal waar ie wil wezen. Alhoewel nu ie gaat zitten komt ook dat kruipen. En meneer trekt zich werkelijk waar aan alles op, en als ie dan op zn voeten staat laat ie zichzelf los en klapt dan achterover. Hij heeft nog niet door dat ie zich dan ook nog moet blijven vasthouden. Gelukkig is ie wel steeds op het kleed gevallen. Ik oefen nu maar met hem, staan zitten staan zitten, in de hoop dat ie dat zelf doet als ie zich heeft opgetrokken. Afwachten maar. Soms trekt ie zich achter mijn rug op en ben ik niet op tijd om te vangen, maar wel om te troosten.
Goed zo Jesse. @ Pooh Als Nomi overdag niet wil slapen dan is ze vaak niet voldaan. WIl niet zeggen dat dat bij Jens ook zo is. En inbakeren heeft Nomi ook echt nodig bij slapen in haar bedje. @ Makkie Ik denk dat je nu een meisje in je buik heb. Ik zit nu boven achter de laptop. De mannen zijn de muren van de keuken aan het glad maken. Nomi slaapt nog niet, de mannen maken zo'n kabaal dat ze er telkens wakker van word. Dus hopelijk zijn ze klaar voor ze de volgende fles moet hebben. Hele fijne avond allemaal. Liefs
thanks sas en thamara. Ik moet volgende week met Jens naar hetCB, ga ik eens vragen over dat inbakeren!