Zwangere dames van het PCO - clubje.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Milla, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DebJes

    DebJes Fanatiek lid

    19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Cira fijn dat hij goed onderzocht werd! Dat bloed afnemen is vreselijk! Jesse was 5 maanden toen hij heel ziek werd en zij ook bloed moesten afnemen, helaas lukte het niet in de arm/handje de aders van baby's zijn nog te elastisch dus moest het bij Jesse wel via de vinger dat duurde uren en mijn kind heeft echt geschreeuwt! Gelukkig ging het bij julloe goed.
     
  2. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @cira : jeetje wat schrikken zeg meis ....ppfff maar 4 weken jeetje dat duurt lang ?
    wel fijn dat je vandaag terecht kon , hopelijk is het iets onschuldigs

    @talia en pooh Jelmer is met 9 weken op pasfoto gegaan en dat is goed gegaan met een sterke man als hulp , ik kon niet zo lang door de knieen en Jelmer vast houden en dan ook nog zo dat niemand iets ziet
     
  3. Sas7

    Sas7 Fanatiek lid

    23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @taliaa dat gezeur van dat de man er ook bij moest zijn, heb ik ook gehad. Ik wilde destijds thijs wilde laten bij schrijven in beide paspoorten. Ik had wel mn man zn paspoort bij zich en een machteging, maar mn man moest er zelf persoonlijk bij zijn. pffff. En toen kwamen we er ook nog achter dat onze pasporten binnen een half jaar zouden verlopen, dus dat waren hele nieuwe paspoorten. We hebben dat toen tijdens de avond openstelling gedaan. Ze doen dit dat de man erbij moet zijn om ontvoeringen en gezeur van een van de ouders te voorkomen. Enneh een pasfoto moet je gewoon bij een goede fotograaf laten maken. Daar helpen ze je wel om haar goed op de foto te krijgen. Ik heb thijs doen met gestrekte armen schuin omhoog moeten krijgen. Hij mocht niet lachen. Zucht en wat deed ie, steeds lachen. Dus ik heb 10 min gestaan. Maar ja hij was toen pas 3 maanden of zo.
    @cira fijn dat het allemaal zo duidelijk was bij de KA alleen erg zielig van het bloedprikken. Bij het baby zwemmen is ook een kindje van 2 wat maar een klein stukje groter is dan Thijs nu. Het kind ontwikkeld zich ook goed, alleen groeit het minimaal, maar ze maken zich daar niet zorgen om.
    @all bleh ik liep te balen zeg vanmiddag. Ik was naar de andere kant van de stad gefietst omdat daar een fotograaf stond in een supermarkt. Dat was best grappig met Thijs om te maken. alleen die gup stak steeds zn tong uit. pfff heb ik weer. Altijd is ie makkelijk op de foto te krijgen en nu niet. maar ja er zitten volgens mij wel een paar leuke tussen. Maar kom ik terug bij mn fiets heb ik een lekke band. Ja hoor heb ik weer. Anti lek banden lek gekregen. pffff heb ik een uur naar huis moeten lopen. maar ja het was gelukkig goed weer en Thijs kon gewoon in zn zitje. Ik ben toen langs huis gelopen om de rugzak te halen om thijs op de terugweg van de fietsenmaker in te dragen. Ik kan vrijdag mn fiets weer ophalen. Ik laat er nu gelijk een buggydrager op zetten.
     
  4. DebJes

    DebJes Fanatiek lid

    19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Hey Meiden

    Moet het even van me afschrijven!
    Sinds 6 weken gaat het slecht met mijn zus (het is niet mijn echte zus, maar zie haar wel zo et is een te lang verhaal om uit te leggen ;) )
    Ze voelde zich de laatse maanden/jaar al erg moe en vaak een beetje depressief.
    Nu heeft ze ddus al vanaf 6 weken dat ze niks meer kan, alles is haar teveel! Ze huilt veel, voelt zich een slechte moeder en ja ook zegt ze vaak had ik maar nooit aan kinderen begonnen! Dat is voor ons heel hard! Zij heeft een zoon van 6,5 en dochtertje van 2,5.
    De arsten hebben vast gestelt dat zij een burn-out heeft. Door alle factoren wat er de agelopen jaar is gebeurd heeft zij dit eraan over gehouden. Ze kan beide kinderen op dit moment niet tegelijk samen hebben! Nu zijn de 2 wel donderstenen maar wat wil je op die leeftijd. De oudste is erg jalours op de jongste, maar komt gewoon omdat hij ziet dat zij toch iets meer aandacht krijgt. Dus doet hij haar vaak na, wij kunnen het dan wel hebben en zeggen vaak oh ben je ook 2,5? Maar zij kan het nu totaal niet hebben en kan zo uit haar slof schieten! De oudste heeft nu ook wel door dat er iets is met zijn moeder, best zielig want hij zei vorige week tegen mijn vriend in de auto, weet je mijn mama is ziek. Toen zei mijn vriend ja maar komt wel weer goed hoor mama moet gewoon even goed rusten! En dan wordt ze weer beter. Toen mijn vriend dat vertelde had ik echt tranen in mijn ogen, want ja het kind is ook niet gek! Nu komt morgen mijn nichtje weer bij mij, omdat ze het niet kan opbrengen om haar de hele dag om haar heen te hebben. Ze vind het zelf ook heel erg om te vragen ze voelt zich bezwaard! Maar goed ik heb dan maar liever dat ze bij mij zijn en dat ze gezellige dag hebben en me zus goed kan rusten. maar soms breekt het je wel even op.
     
  5. Milla

    Milla Niet meer actief

    @ Debjes, lief van je dat je je nichtje opvangt!
    Ik heb zelf 4 jaar geleden een heftige burnout gehad, had toen alleen M. (was 1,5 jaar oud) maar zag haar ook niet staan op dat moment! Dat is nu heel onwerkelijk en ik kan het me niet meer voorstellen maar je kunt daar dan helemaal niks aan doen, en alles wat je wel doet maakt je alleen maar zieker. In mijn situatie was mijn man er om alles op te vangen. De meest heftige periode heeft bij mij ongeveer 2 maanden geduurd toen ging het langzaam beter, maar heeft nog een maand of 8 geduurd voordat ik er een beetje bovenop was en moet ook nu nog steeds waken voor terugval in de zin dat ik niet te veel moet doen anders voel ik me meteen minder, ga ik dingen vergeten enz.. Ik ben de mensen, vooral mijn man die mij toen hebben ondersteunt en hebben opgevangen enorm dankbaar. Er zijn ook mensen geweest die me hebben laten vallen, maar juist wanneer mensen er dan voor je zijn, is dat zo bijzonder, op dat moment besef je het ook niet echt, maar later ben je ze zo dankbaar! M. herinnert er natuurlijk niks meer van (gelukkig maar) maar weet dat wat je doet echt de moeite waard is. Misschien kun je je niet altijd inleven in je zus, en dat kan je ook niet als je het niet zelf hebt meegemaakt, maar geloof me dat je ongelovelijk tot hulp bent en dat je echt een schat bent dat je dit voor haar doet!
    Op een dag is ze weer de oude en kan ze alles zelf weer aan, dat kan best nog een hele tijd duren, maar dat komt, weet zeker dat ze je dan enrom dankbaar is!

    @ all, met mij gaat het prima, geen bloed en krampen meer, voel me weer helemaal toppie!
    Vrijdag op vakantie, ik heb er heel veel zin in!

    @ Cira, ik hoop ook dat het meevalt bij de KA!
    Hopelijk gaat Jaimy snel een spurtje zien!

    @ Taliaa, wat een gedoe zeg bij dat gemeentehuis.. zo frustrerend!!
    Mijn man ging vorige week met oude pasfoto zijn rijbewijs laten vervangen, stond eerst (met de kinderen) 35 minuten in de rij, toen hij aan de beurt was, konden ze hem niet helpen omdat zijn tanden te zien waren op de pasfoto!! (hij lachte op die foto, niet dat hij hazetanden ofzo heeft haha) Toen moest hij naar de fotograaf en daarna weer 20 minuten in de rij.. de persoon achter de balie kan er ook niks aan doen, maar het is zooo iritant!
     
  6. lot23

    lot23 VIP lid

    13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Milla zo fijn dat het goed gaat! Lekker gaan genieten van je vakantie, je bent bij me in de buurt hihi.

    Debjes wat lief dat jij de kids op wil vangen om te helpen, wel moeilijk dat ze zo down is hoop dat het snel wat opknapt.

    Pooh een uurtje na de fles zou ik hem denk ik ook wakker maken je komt anders niet uit dat snap ik. Ik liet meestal overdag maximaal 5 uur tussen de fles zitten.

    Sas wat ontzettend balen van je fiets was een hele wandeling. Zal je net zien dat Thijs zijn tong uitsteekt. Vorige week met Tygo fotos laten maken in de supermarkt en hij is druk met zijn tong dus wanneer hij lachte kwam die tong er ook uit dus ook hier benieuwd of er wat zonder tong tussen zit :)

    Sybje hoe is het bij jullie?
     
  7. DebJes

    DebJes Fanatiek lid

    19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Milla bedankt voor je lieve woorden! En nee zeker niet soms snappen wij haar allemaal niet! En soms denken we wel is ja hallo kom zeg je moet nu weer even normaal worden, je zegt het niet maar denkt het wel! En op gegeven moment hebben wij alle ook gezegd je moet hulp gaan zoeken! Want wij kunnen jouw niet helpen wij weten niet wat het is! Haar man steunt haar ook heel goed hoor, maarja hij moet helaas wel gewoon overdag werken (net een nieuwe baan) dus gelukkig heeft ze ons nog!
    Het ergste was toen mijn zus 4 weken geleden te horen kreeg dat zij burn-out had en gesprekken kreeg met een psycoloog, dat ze binnen 2 weken wel weer de oude was. het ging ook goed met haar maar heeft sinds dit weekend weer terugval, omdat ja ze kan gewoon niet binnen 2 weken beter zijn, dat hebben wij haar ook gezegd ze moet hier zeker jaar voor uitrekken om weer beetje haar zelf te worden!
     
  8. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @sas, wat een toestand. Lekker middagje heb je zo! ;)

    @debjes in milla, ik heb een zware depressie en straatfobie gehad in 1998-1999. Je hebt echt hulp nodig om daar uit te komen. Ik heb therapie gehad en slik nu nog antidepressiva. Vandaar dat Jens in het ziekenhuis geboren moest worden. :(
    Het lijkt me heel moeilijk om iemand zo te zien, in de knoop met zichzelf. Uit ervaring zeg ik, wees er voor haar, maar ze moet er wel zelf it komen. Ik bedoel, jij kan diegene niet uit de put praten. Bij mij werkte al die goedbedoelde adviezen averechts. Dan voelde ik me nog zieliger zeg maar. Maar er gewoon voor haar zijn, helpen met dingen etc.
     
  9. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.469
    1.656
    113
    Brabant
    @cira, zoooo gelukkig zeg! dat de KA ip nog tevreden is. En dat bloedprikken, zo zielig joh...Nou ventje, lekker beter worden en goed gaan eten hoor!!
    @Sas, bahbah een lekke band:( Maar ehm, hoe liep de fiets? is dat dan niet hartstikke zwaar?
    @Debjes, lief dat je je nichtje opvangt!!! En heftig joh.... ben er een beetje stil van. Het zal je toch maar overkomen. ben ervan overtuigd dat je nooit kunt zeggen dat het je niet zal over komen. natuurlijk zullen sommigen er gevoeliger voor zijn door hun hormonen of andere stofjes.. Ik zelf heb ook een burnout gehad, nu alweer bijna 5 jaar terug. Had gelukkig nog geen kinderen, maar mn trouwen zat er wel aan te komen. mijn man heeft dus al het regelwerk moeten doen, ik was werkelijk waar de hele tijd moe. Wilde alleen maar in bed liggen, vre-se-lijk.. maar goed, ik hoop dat je zus er heel snel uit is! Succes met je nichtje!!
    En ja, je moet een eigen id aanvragen voor de kleine! of bij laten schrijven in het paspoort dus.
    @Milla fijn joh dat het nu goed gaat! ik snap dat je over die 26 weken grens heen wilt! ik had dat ook, terwijl er bij mij niet eens complicaties waren.
    @all, nou ik kan isa dus niet ontvoeren onder dat mn man het weet;) Hij heeft net eventjes getekend, maar hij vond ook dat het er super vaag stond. (was dus niet blonT...)Morgen heb ik gelukkig een afspraak staan bij het gemeentehuis, dus hoef niet in die ellenlange rij te staan met een mekkerende baby. De fotograaf deed het trouwens prima, ze staat er alleen suf op omdat ze niet mag lachen en recht moet kijken... (hihi, dr hoofdje is natuurlijk nog íets scheef aan de voorkant, maar toen de fotograaf dat eenmaal doorhad ging het een stuk sneller)
    Nou morgen dus weer fysio, na 3 weken. ben echt benieuwd hoe trots de juf gaat wezen;)

    Liefss, taliaa
     
  10. Chantje

    Chantje Fanatiek lid

    5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Jeetje, wat schriijven jullie veel!!

    Uhm, ff denken of ik het een beetje onthouden heb...

    Makkie; super een goede echo! En wat een STOER shirt!! Hoe voel je je verder??

    Sas; wat lekker dat jullie nu kunnen gaan aftellen!!

    Cira; wat vervelend dat bloed afnemen! Arme Jaimy.

    Lot; Tycho al een half jaar, wat gaat het hard he?!

    Deb; wat vervelend van je zus joh!

    Milla; lekker vooruitzicht, vakantie, alvast heel veel plzier gewenst! Ben zo blij dat het goed met je gaat!

    Ik duik mijn bedje in, lekker met mijn mannetje naast me!!

    Veel lieve groetjes voor iedereen!
     
  11. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.469
    1.656
    113
    Brabant
    ahhhh chantje, dat klinkt goed, je bedje induiken met je mannetje naast je! geniet ervan meis! hoe gaat het nu????
     
  12. DebJes

    DebJes Fanatiek lid

    19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Chan dat klinkt zeker goed!:D
     
  13. DebJes

    DebJes Fanatiek lid

    19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Goede morgen Dames!

    Jesse is vandaag 10 maanden oud! Nog 2 maanden te gaan ;)
    Jesse ligt nu weer even in bed, had hem vanmorgen om half 7 eruit geplukt, maar hij trekt dat toch niet. Kan ik zo even de hond uitlaten en dan gaan we in de auto opweg naar mijn nichtje en daarna rijden we door naar mijn nicht en haar dochtertje. Dus wordt wel een gezellige middag! Nog 2 nachtjes en dan komt mijn vriend weer terug! Ben zo neiuewd hoe Jesse regaeert als hij hem ziet.
     
  14. meisje0123

    meisje0123 Fanatiek lid

    24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik sluit me bij Chantje aan: WAT IS ER VEEL GESCHREVEN!!!!

    Hihi, heb dus geen tijd om op iedereen te reageren, en heb zelf ook niet veel bijzonders te melden. Ja, vandaag 23 weken!

    Tot gauw!

    X
     
  15. Thamara00

    Thamara00 Fanatiek lid

    30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    @ Cira je das zielig he dat bloed afnemen.
    Bij Mika ook 1 x gehad, ze hebben hem met 5 man moeten vasthouden :cry:

    @ Makkie wat zeiden ze van de t-shirt (of ben je niet gaan wandelen ?)
    De verbouwing gaat rustig aan door, man moet alles in avonduren en weekend doen.
    Gang is nu zover klaar (op behangen na)
    Keuken zijn nu alle muren glad gemaakt, van het weekend komt er een nieuw plafon in en dan kan de tegel zetter de vloer in de keuken doen.
    Week 26 komen ze maandag's pas de keuken plaatsen (dus we zitten nog even in de troep :( )
    Met Mika gaat het super, is heel erg gek met zijn zusje en super lief voor haar.
    Lief dat je er naar vraagt.

    @ Taliaa je die regels ook bij het gemeentehuis.
    Mss ook maar goed ook, dat ze zo streng zijn.

    @ Debjes wat super dat je die kindjes op vangt.
    Hopelijk voelt ze zich snel weer wat beter.

    @ Milla wat fijn dat je geen krampen meer heb gehad.
    EN lekker op vakantie leuke vooruitzicht, alvast heel veel plezier.

    Zo ga hier weer even alle stof verwijderen en dweilen.
    Hele fijne dag allemaal.
    Liefs Thamara
     
  16. lot23

    lot23 VIP lid

    13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    hoi dames,

    Meisje 23 weken gaat hard!

    Debjes nog 2 maandjes en dan is Jesse alweer 1!!

    Thamara erg die rotzooi maar je krijgt er wel wat moois voor terug! Wat leuk dat Mika zo gek is met zijn zusje!!

    Zo net terug van het cb, Tygo is goed gegroeid, 69 cm en 7160 gram. Verder deed hij het prima! Hij mag vanaf nu fruit en groente beide op een dag, dus morgen maar eens proberen. Hij is weer nagekeken en goed gekeurd :)
     
  17. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    fijn dat het goed gaat met de kindjes!!
    Die van ons sliep wat rommelig vannacht. hij ligt nu te drinken en hopelijk gaat ie daarna wat slapen. denk dat ie wel wat in te halen heeft ;)
     
  18. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Sas, wat een boef die Thijs, zijn tong uitsteken hahaha

    meisje, gaat zeker snel zo! 23 weken alweer...

    Thamara, fijn dat het zo goed gaat! Met je meisje, je zoontje (schattig dat hij zo lief is voor haar!) en de verbouwing. Gaat dus gewoon zijn gangetje bij jullie, lekker hoor!

    Debjes, heftig van je zus..... ik heb er geen ervaring mee, ook niet in mijn omgeving. Heel veel succes voor jullie en haarzelf natuurlijk! En nog 2 nachtjes.... tik tak tik tak!!

    Milla, oooo wat klinkt dat weer fijn! Een Milla die goed in haar vel zit en geen buikpijn/bloedverlies meer heeft!!!!! Hele fijne vakantie alvast meid, lekker genieten van je man en meisjes en pronken met die buik natuurlijk!

    Pooh, tja dat blijft toch wisselen hoor, de ene nacht wel dan weer niet goed slapen... vooral als ze nog zo klein zijn. Gaat vanzelf beter!

    Syb, rustig met jou hier! alles goed met jou en jelmer??

    Taliaa, wat een rare bedoeling met die foto maken.... je gaat vandaag alsnog? Nou veel succes dan :(

    Cira, wat fijn dat de KA zich voor alsnog geen zorgen maakt om zijn gewicht! Ben benieuwd wat er uit de onderzoeken komt... en gossie dat bloedprikken, wat naar en oneerlijk voor de die kleintjes (en voor mama!!) Hoe gaat het met je kersverse nichtje?

    Chantje, klinkt idd goed, lekker bij je mannetje kruipen in bed! Nog een leuke avond gehad?? :oops: ;) Ben blij voor je meid!

    Er is idd veel geschreven, dus vergeef me als ik een hoop vergeten ben!

    Hier alles goed (behalve ineens zoooooooo moe en misselijk....) maar ik klaag niet hoor, schieten we toch niets mee op! straks weer met Seth wandelen (neefje van school halen) met zijn shirt... nu hopelijk wel mensen die het lezen hahahaha. Gister helemaal niemand :cry: hihihi. Nou meiden, fijne dag allemaal!!
     
  19. Milla

    Milla Niet meer actief

    Ik kom jullie even snel gedag zeggen!
    Ik vertrek morgen voor een weekje op vakantie, daarna ben ik weer terug!
    Ik heb daar wel internet en mijn laptop mee, dus misschien dat ik even een keertje kom kijken, maar heb het waarschijnlijk te druk met andere leuke dingen!

    @ makkie, wat gek dat niemand het gezien heeft, hopelijk vanmiddag beter en beterschap!

    @ Chantje, blij om te lezen dat het weer wat beter gaat!

    @ all, fijn om te lezen dat de kindjes het zo goed doen allemaal!

    Hier een hele blije Milla, we zijn inmiddels op een andere basisschool gaan kijken (buiten ons dorp in brabant) en zo'n goed gevoel over het beleid, sfeer en mentaliteit daar.
    De kogel is door de kerk, onze kindjes gaan vanaf het nieuwe schooljaar daar naar school, echt fijn, weer een (flinke) zorg minder! Ook nog steeds geen last meer van bloedverlies/krampen.. Lief dat jullie er steeds naar vragen, we hopen dat het nu goed blijft gaan.

    Tot over een weekje!
     
  20. meisje0123

    meisje0123 Fanatiek lid

    24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Fijne vakantie Milla! Geniet er maar lekker van, jullie hebben het verdiend!
     

Deel Deze Pagina