Zwangere dames van het PCO - clubje.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Milla, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Mvj balen van je niet ongi worden en neg test kan je niet een afspraak maken bij de gyn als dat je gerust kan stellen.

Makkie hoe gaat het de ha nog gebeld?

Taliaa ga zo door! Ik vind het zo moeilijk om te blijven gaan maar wil zo graag mijn buik wat strakker en mijn rug sterker maken.

Dames een vraag: Wat geven/ gaven jullie rond deze leeftijd als papfles?? Tygo krijgt nu nog rijstebloem vanaf 4 maanden maar wil over naar die vanaf 6 maanden, weet niet welke ik het beste kan gebruiken?? Tygo had met de eerste flessen rijstebloem krampjes zou hij dat nu weer gaan krijgen of kan ik rijstebloem met 6 maanden een beetje mengen, wat een vragen hopelijk heeft iemand antwoord.....

2. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Taliaa Goed Zo!!!!! Applaus voor je zelf.

Lot ik gaf Jaimy in het begin de fijne granen pap van Friso. Bambix kreeg en krijgt hij nog steeds niet door een speen.. Ik zou dan wel met pap rustig aan beginnen (eerst een schepje en dan steeds verder ophogen).

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.093
    2.237
    113
    Brabant
    @lot, isa ging vanaf de 6 maanden over op een bord pap in de ochtend. Ik heb bambix groeiontbijt. De friso is trouwens op rijstebloem basis, dus misschien is dat wat beter ivm krampjes en gewenning?
    Isa heeft gen last van krampen, dus meer tips heb ik niet?
    En ik ga echt een maand knallen op de sportschool, lekker zweten. En dan zien we wel... Hopelijk heeft het effect.
    Ga jij ook fitnessen? of iets anders?

@cira: kregen jullie nou binnenkort nog meer uitslagen? of zit ik er nu naast?

@ryanne, ja ik voel me meteen helemaal fit en moet tegelijk, heerlijk:)

4. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Cira en taliaa dank je wel. De bambix groeiontbijt is ook wat groffer volgens mij gaan gewoon verder met friso. Zou je dat kunnen mengen met rijstebloem zodat hij aan de overstap kan wennen....
    Taliaa ik was begonnen met fitnessen maar de laatste/derde keer vond ik de begeleiding slecht en wil toch graag begeleiding omdat ik zo snel last heb van mijn rug en nek.

Wanneer zijn jullie begonnen met brood? Moeten ze niet eerst goed fruit en groente eten? Wat een vragen telkens he ben soms gewoon onzeker wanneer ik waar mee moet beginnen vandaar!

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.093
    2.237
    113
    Brabant
    @lot, ik zou dat gewoon mengen hoor! als je dat wilt dan he.. Ik heb ook wel eens rijstebloem erbij gedaan, toen de pap bijna op was...
    Brood mag vanaf de 7 maanden, maar ik zou even wachten tot fruit en groente goed gaan
    kom maar op met de vragen hoor, 2 (ehm 10 ofzo) weten meer dan 1 he:)

6. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Ik geef Jesse nog teeds leke dag rijstebloempap door zijn flessen, anders lust hij het niet! En verrder krijgt hij's morgens door zijn pap melkpap appel van bambix

7. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    @ Taliaa wat goed zeg sporten.
    Ik ben ook al bezig sinds begin deze maand (en vind het heerlijk, ga 3x per week)

@ Mvj zou even bellen of je een afspraak kunt/mag maken.
    Heb je wel duidelijkheid.

@ Makkie had je al gebeld ??

@ Sas heel veel succes met kiezen voor een verjaardags kado

Nomi drinkt nog steeds niet echt goed :(
    En de nitriton ben ik van de week mee gestopt (was ook op)
    Maar kan merken zonder nutriton gaat het veels te snel voor haar (en dan heeft ze erg veel last van lucht.
    Maar aangezien ze over zo'n 2 weekjes rijstebloem door de fles mag vind ik het jammer om nog zo'n pak nutriton te halen (ondanks dat het de 2de van mij is vind ik sommige keuze's best nog wel moeilijk)

ZO ga even bakkie doen bij vriendin, kunnen onze prinsesjes even kletsen met elkaar ;)

8. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Ik ben net terug van het CB met Jens. Alles was goed, hij weegt nu 6390 gram en is 64 cm!! oeF!!!! lang en slank dus! :)
    Hij ligt nu te pitten met 2 prikken in zijn beentjes, ahhh! Hij moest wel erg huilen maar was ook moe!

Gisteren ben ik op kraamvisite geweest bij iemand van het forum. Haar zoontje is nu 7 weken en wat een verschil is dat met die van mij! Hij begint net te lachen en Jens klets sinds gisteren hele zinnen en lacht de hele dag door! Hij was gisteren middag weer slecht met slapen maar bleef vrolijk en kletsen. Volgens mij had ie gisteren opeens in de gaten dat dat erg leuk is!!!

Ik zat net te vertellen aan de CB-arts dat ie aan het oefenen is met pakken maar dat het nog niet lukt. Wat doet meneertje, pakt ie opeens een rammelaar op die naast hem ligt en gaat er driftig mee zwaaien hahahaha!
    Over dat inbakeren zei ze dat we volgende week moeten afwachten, maar dat je met 4 maanden al weer moet afbouwen. Nou lekker is dat, want Jens wordt zaterdag 3 maanden !!
    Ach, we zien het wel!

uh oh, ik hoor hem, ik lees staks wel verder

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.093
    2.237
    113
    Brabant
    hey pooh, fijn dat hij weer is goed gekeurd! ik hoop dat hij verders geen last van de prikjes zal hebben!!! En lang en slank, ach dat heeft hij niet van een vreemde dan..:)

@thamaraa: hm, als je nog niet met de rijstebloem wilt beginnen, zou ik toch nog even die nutriton halen, wieweet drinkt ze dat wat beter.

@all, zo de onderste planken van onze boekenkasten zijn leeg. Die tijger van ons trok steeds alles uit de kast. Nu zijn we nog op zoek naar een megabreed traphekje (1,5 m) voor tussen de doorgang woonkamer- studeer/eet/rommelkamer, waar ze dus niet heen mag..
    Het vergt wat aanpassingen zo'n voortbewegende baby...:)
    Ik zag trouwens net even haar hoofdje, wordt steeds rechter:):):)

Liefss, Taliaa

ps gister was de sluitingsdatum van de vacature, nu dus afwachten...

10. Milla

Milla Niet meer actief

@ Pooh haha die Jens! Maak jij je zorgen gaat hij meteen het tegendeel bewijzen.. slimmerik!

@ Taliaa, goed bezig met dat sporten!

Morgen alweer 29 weken zwanger, wat gaat het snel! De laatste loodjes komen over een paar weken ook weer in zicht. Vanaf 34 weken heb ik zwangerschapsverlof, niet officeel want ik heb zoals jullie weten geen betaalde baan, maar ik zie het wel zo, want vanaf dat moment hebben de kinderen schoolvakantie en hoef ik niet elke dag op tijd te leven.. fijn vooruitzicht.

Verder druk bezig met de babykamer, en morgen 2e gesprek met de doula. Ben benieuwd! Fijne dag nog allemaal!

11. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    Taliaa ik ken geen hekjes die zo breed zijn. maar je kan er eens op googlen.

Thamaraa als je nog geen rijstebloem wilt geven zou ik toch ook nog nutriton gaan halen.

Makkie hoe is het??

Pooh die Jens toch :) Hij groeit lekker!

Lot hier mocht ik al met 6 maanden met brood beginnen, maar heb Jaimy in het begin alleen een korstje gegeven om een beetje te knauwen (vond hij lekker met zijn kaakjes) met een maand of 8 ging Jaimy echt gesmeerd brood eten.

Taliaa ik duim voor je! Uitslagen heb ik nu gehad alleen op 15 juli heb ik weer een bel afpraak met de KA.

Hier gaat ons boefje inmiddels echt continue staan. Alles wat hij voor zich ziet trekt hij zich aan op en dan probeerd hij er verder boven op te klimmen. Mama's en papa's reactie vermogen is nog behoorlijk goed meot ik zegen:D

12. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    heloo!

@pooh : ooh super zeg hij groeit goed !
    @ talia : waar heb je gesoliciteerd ?????
    @cira : oooh al staan wat goed zeg !
    @milla : ooh het gaat echt snel ....ben bneiwud naar de kk krijgen we nog foto's te zien ? hihi

@all : hier lekker rustig ! ik ga vanavond naar de prenatal ....een autostoel kopen ....( nog niet gelijk gebruiken )

13. Milla

Milla Niet meer actief

@ taliaa, weet niet waar ik mijn hekje gekocht heb hoor, maar is het niet zo dat je ze in verschillende standen kan zetten wat betreft de breedte? Misschien navraag doen bij een babyspeciaalzaak en vragen of zij eventueel in een catallogus kunnen kijken wat de mogelijkheden precies zijn. Als dat niet lukt misschien een ervaren timmerman zoeken via marktplaats die er eentje op maat maakt?

14. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @taliaa voor een hekje kijk een bij kiddyguard. Dit is een soort stevig rolgordijntje die tot 150 tot 180 cm kan gaan volgens mij. Ze zijn niet goedkoop, maar dan heb je wel iets.:)
    @milla en ryanne. jullie zwangerschappen schieten al lekker op de laatste loodjes breken nu aan.
    @all leuk he al die actieve kindjes. Ok ze krijgen er gratis een hoop blauwe plekken bij. Thijsje heeft zn eerste blauwe oog te pakken. Hij werd gemept met een stuk speelgoed door een ander kindje op het kdv. Tja dat hoort erbij. Morgen met Thijsje naar de osteopaat. Hij begint weer een behoorlijke voorkeurshouding te krijgen en zn nekje wordt ook weer scheef. Hij houdt zn schouder op en zn hoofd scheef. Dus het wordt weer tijd voor een behandeling.:D Ook heb ik zn kado gekocht de constructie brandweerauto van hout en een trekeendje. Als ie deze achter zich aantrekt gaat zn hoofdje heen en weer en zn vleugeltjes. Het lijkt me grappige kado's.
    O ja en 6 juli moet ik naar de gyn om te kijken hoe het nu met mn pco is, want we willen binnenkort weer beginnen voor een 2e. Ik ben benieuwd. En volgens mij wordt ik nu al weer ongi. Dat zou dan de 4e maand op rij zijn dat ik rond de 18e ongi wordt. Het gaat nog op een cyclus lijken. Ik ben benieuwd wat ze zeggen erover.

15. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Hoi dames,

Vandaag een lekker dagje gewerkt.
    Heerlijk die ondernemende kindjes, Tygo vind het nog wel prima op zijn buik komt vanzelf.

Thamara wat lastig dat Nomi nog niet zo goed drinkt, moeilijk wat je dan moet doen je bent zo snel bang dat ze te weinig krijgt in ieder geval als ik naar mezelf reken.

Pooh wat super dat alles goed was met jens gaat hard he worden snel groot.

Wij hadden ons ingeschreven voor een nieuwbouw huis dat wil martijn zo graag nu zijn we dus uitgeloot we hadden maar 1 huis opgeschreven. Dus van de week eens even naar de hypotheekadviseur voor info want wil niet heel krap komen te zitten dan zit ik hier prima, vind dit altijd weer een hele stap en spannend helemaal met de crisis.

Tygo drinkt op het moment ook niet echt goed, sap en fruit wel maar flessen niet zo. Hij heeft ook wat dunne luiers misschien wat onder de leden.

16. Makkie

Makkie Niet meer actief

Lot, mss een tandje op komst bij Tygo? En spannend zeg, een nieuwbouwwoning.....

Ga slapen, truste meiden!

17. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @all, ik moet naar mijn werk, maar wil alleen effe melden dat meneertje hier al 2 dagen doorslaapt! Van 2200 uur tot 5.30 geslapen, toen wat water gegeven en nu om 7.00 weer wakker voor een echte fles. Trots trots trots!!!!!

Sorry dat ik wat minder schrijf, maar ik heb 4 hele drukke dagen gehad. Hopelijk lukt het vanavond even om terug te lezen.

18. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    Lot inderdaad misschien een tandje. Spannend hoor huren jullie nu?of hebben jullie al een koophuis?

Sas ja dat hoort er allemaal bij de blauwe plekken. Heb zelf een grote tube vallen en stoten gel gehaald van VSM. Gelukkig valt het nog mee bij Jaimy.

Makkie hoe is het met je?

Pooh 'ja die drukte ken ik. Zit hier gewoon weer even snel illegaal te kletsen met jullie op me werk.

MVJ jeetje het grote stoeltje alweer in zicht. Hard gaat het he!

Gisterenavond merkte ik dat Jaimy echt snel aan het vorderen is met het staan en proberen te lopen. Meneer trok zich vanaf buikligging omhoog aan de tafel en zijn duw karretje stond in de buurt zie je dat ene handje ineens naar die duwkar gaan:$. Meneer duwt de kar alleen en heeft nog niet in de gaten dat je tegelijk moet stappen8) dus ligt dan recht op zijn snufferte als je hem alleen zijn gang laat gaan.

19. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    Wat is het hier trouwens rustig

20. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Pooh wat goed zeg dat jens doorslaapt, voor jezelf ook lekker! Pooh hoeveel dagen/uur werk je nu?

Cira leuk dat jaimy ineens druk is met van alles tegelijk, gaat ineen keer zeker.

Cira wij hebben nu ook een koophuis en wonen hier ook mooi daarom gaan we het allemaal eens rustig berekenen en geen overhaaste beslissing nemen.

Hier is het heerlijk weer, lekker gewandeld naar de markt vanmorgen, vanmiddag de hond van mijn ouders halen die komt weer logeren want hun zijn op vakantie. Verder lekker rustig aan doen.

Deel Deze Pagina