Zwangere dames van het PCO - clubje.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Milla, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Milla zo dan die kleine van jouw groeid dus goed ach alleen maar beter! Toen ik een pretecho liet maken was jesse ook verder dan de uitgerekende datum hun zeide dat mijn eind datum 7 juli was, en Jesse is 14 juli geboren, dus of precies optijd of gewoon week te laat. jesse was alleen geen groot mannetje 6,5 pond en 47cm

Oh ja ik hoorde trouwens dat je nu 3 weken overtijd mag lopen, hebben jullie zwangere daar iets over gehoord? Ik las dat bij iemand op zijn hyves.

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

Even snel hiero:

MvJ, heeeel veel succes meid, ik zal aan je denken en heel hard duimen dat het niets is!

Milla, jee flinke meid, die heeft het er even lekker van genomen! Ben benieuwd wat de gyn zegt en hoe je suiker is dan.... succes!

Debjes, bijna en dan is Jesse 1 jaar! Nu is het aftellen geblazen!

Ryanne, voor jou ook aftellen nu, alweer bijna 38 weken!

De rest, denk aan jullie hoor! Hier alles goed.

Liefs Makkie

3. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    3 weken overtijd ???????????? :$ dan kan het kind gelijk naar de kleuterschool ......

4. Milla

Milla Niet meer actief

:D

Ik zou het zelf niet willen hoor! Je hoort zoveel enge verhalen van placenta's en vruchtwater dat niet meer goed is, brrr niets voor mij!

Wie is eigenlijk brusje?

MvJ, krijg je meteen de uitslag?

Makkie, hoe gaat het met je buikje, voel je je weer wat beter?

Ik kom net uit het ziekenhuis, gyn vond het kindje ook erg groot. Voor de zekerheid heeft ze suiker laten prikken, ook krijg ik een extra groeiecho met 34 weken. Op dat moment zal het nog duidelijker worden wat we kunnen gaan verwachten, het kan altijd nog wat af gaan wijken. Vanmiddag kan ik bellen voor de suikeruitslag, ik verwacht dat het gewoon goed is. Verder hoeven we ons op dit moment totaal geen zorgen te maken en heeft ze het gewoon hardstikke goed daar binnen!

5. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @milla : ben benieuwd meis hoe je suiker is !

Ik krijg vanmiddag gelijk de uitslag ....ik ben vanavond weer online hoop ik ....ik krijg steeds meer het vermoeden dat het een ontsteking is.

6. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Mvj ben benieuwd hoe het is gegaan?

Milla hoe waren je suikers? Het kindje heeft het goed in je buik! :)

Makkie hoe is het?

7. Milla

Milla Niet meer actief

Even ego..
    Bloedwaardes waren helaas niet goed. Suiker was behoorlijk verhoogd, volgende week (mag zelf kiezen welke dag) moet ik een hele dag op verschillende tijdstippen bloed laten prikken om de waardes van voor en na maaltijden te laten vergelijken. Volgens de gyn waarschijnlijk dus toch zwangerschapsdiabetes. :(
    We wachten nu even de uitslagen af, heb geen idee hoe en wat er dan verder gaat gebeuren. Geen wonder dat ons 'tante betje' flink meesnoept en zo hard groeit!
    Ik sprak net mijn moeder, zij heeft het in haar zwangerschap ook gehad even als haar tantes en haar moeder. Dat wist ik helemaal niet, niet zo heel vreemd dus dat het mij overkomt. We wachten even de uitslagen af, hopelijk valt het mee!

8. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    meiden ben er weer !

Alles is goed ! tis alleen vaag dat er dus zo'n knobbeltje zit .....maar de arts zei dat ik er niet over in moet zitten ...het blijft alleen vaag waarom mijn borst zeer doet , hij is warm en voelt vaag ...maar de dokter wist er ook niks van.

@milla : als je vragen hebt over de zwangerschapssuiker weet je me te vinden he ?

9. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @milla, balen van je suikers...dat kan inderdaad de reden zijn van de grote baby
    ;)

hier is alles goed. jens doet het goed. morgen eerste afspraak bij de osteopaat!!!ben wel benieuwd!!

10. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @milla je zult nu waarschijnlijk een dieet krijgen en ze zullen je heel streng gaan controleren als het goed is.
    @mvj fijn dat de uitslag goed was. Nu ben je een stuk geruster. Hou het maar gewoon op een ontstekkinkje.
    @pooh goed zeg die afspraak bij de osteopaat. Neem een flesje mee om het daar te geven. Daar worden ze rustig van en dan valt ie vanzelf in slaap. Raar maar waar. Hou er wel rekening mee e dat hij na de behandeling heel hard kan huilen en dit een aantal uur vol kan houden. Het enige wat je dan kunt doen is hem lekker op schoot nemen en hem de ruimte geven om te huilen. Op die manier verwerkt hij de hele behandeling. (was bij thijs ook de eerste keer) of hij wil alleen heel veel slapen, of hij is gewoon vervelend en zit zich een paar dagen zichzelf in de weg. Het gaat eerst slechter om daarna heel erg op te knappen. Ik ben zelf vorige week woensdag geweest met thijs en daar was ie toch een paar dagen vervelend van. Het ging even beter, maar nu krijgt ie kiezen is ie super mekkerig. zucht super vermoeiend. Laat me maar weten hoe het gegaan is.
    @all sorry dat ik niet zo heel erg actief ben, maar ik ben heel druk met solliciteren en het valt me nu allemaal erg zwaar. man weg en baan kwijt. Ik kan niet tegen die onzekerheid. Ik weet niet hoeveel mn uitkering wordt. maaar ja even afwachten maar. duimen jullie voor me dat ik weer snel een leuke baan heb. thnx

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    hi lieve meiden,
    poe eventjes niet online geweest en nu weer een hoop te lezen:) gezellig!!
    @cira: en ongi?? Zou wel een heeeeele mooie cyclus zijn! natuurlijk heel jammer dat je niet zwanger bent dan...:(:(
    @MvJ: oh gelukkig meis! misschien idd een ontsteking? fijn dat je besloten hebt onderzoek te laten doen, dan weet je het he?
    Succes met de vroege wekker:) hopelijk is het 'slechts' een fase!!
    @Sas: meis we duimen hard met je mee!! ja erg is dat hoor!! hoe is het nu nog op je werk? met de UWV enzo?
    @Milla, hm meis... nou je meissie wordt een flinkerd;) Hopelijk krijg je je suikers snel onder controle!
    @Ryanne: hoe is het??:)
    @ meisje: en bij jou? staat het al mooi in de babykamer??
    @all,
    nou pfft, wat wij hadden. (nou ja, ik had slaapdienst, dus was niet thuis) Maar hubbie zou vanochtend nog een keer tempen, gister alleen nog maar 37/38, dus geen echte koorts meer. Was dr temp vanochten 34.7!!! en na een tijdje 35.1!!! Nah... Dus hij haar toch maar naar mn moeder gebracht (dacht dat de thermometer stuk was ofzo, ze was ook gewoon vrolijk) bij mn moeder was dr temp 35.5, dus tja veel te laag. De HAP gebeld, moesten dr warm houden en warm drinken geven, dan moest dr temp wel stijgen. Kwam wrs door de koorts, dan kunnen de kleintjes het nog allemaal niet zo goed regelen. Dus... Mn man belde me behoorlijk bezorgd op dus ik was geschrokken natuurlijk.
    Maar goed, ik ben tussendoor nog even naar mn meissie gaan kijken en toen had ze alweer 37.1:):)
    De rest van de dag heeft ze verhoging gehad, maar nu maar hopen dat ze snel echt beter is! Ze heeft trouwens ook allemaal rode spikkels op dr buik en rug, maar denk dat dat van de warmte is? (zijn wel wegdrukbaar) Als ze morgen roder / meer zijn, bel ik maar weer even.
    Dus... verder heb ik ovutesten gedaan en lijkt t streepje iets donkerder te worden, dus wieweet komt er een ei...:)

Liefss, Taliaa

12. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @talia : oh ik wist niet dat dat kon met die kleintjes wel schrikken zeg , hopelijk knapt je meisje snel op !

@all : mijn borst verhaal kan ik nog niet echt loslaten ....hij blijft irriteren ook mijn oksel .....lijkt wel of dat het allemaal onstoken is of zo

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    @MvJ, ik denk dat het een ontstoken klier is! Heel vervelend:( Anders toch nog een keer naar de ha? heb je ook koorts? Was J alweer vroeg wakker?

@all, I heeft ons gisteravond/ vannacht goed wakker gehouden. Mijn man had haar nog even goed gelegd en toen begon het feest..:( dus.... GAAAAAP
    Maar goed, ze heeft geen koorts / ondertemp meer JOEPIE! Nu hopen dat het niet weer oploopt. ze is wel huilerig, maar goed...
    Liefss, Taliaa

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    ik zag net de spikkels erger waren geworden, gelukkig geen koorts meer. Maar toch even de ha gebeld (ik had er geen alarmbellen bij, maar voor we het weekend in gaan...) En de assistente zei dat het of van de koorts kwam of de 5e/6e kinderziekte is. Ik heb even gegoogeld en ze heeft de 6e kinderziekte. Gelukkig helemaal onschuldig!!! JOEPIE!
    De koorts blijft waarschijnlijk nu wel weg en de vlekjes zullen over een paar dagen verdwijnen, nou gelukkig!!!

15. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Taliaa als I de 6de ziekte heeft moet ze er wel voor behandeld worden want gaat niet zo uit zich zelf weg! Kinderen kunnen daar heel beroerd van zijn!
    Tis trouwens heel gevaarlijk voor zwangervrouwen de 6de kinderziekte.

MVJ kan ook zijn dat je er nu zo oplet (niet dat je, je aanstelt hoor) dat de verschijnselen erger worden, denk maar is aan mensen die hoofdpijn hebben die hebben na uur zo'n hoofdpijn dat ze niet meer uit hun ogen kunnen kijken! Dus misschien verklaart dat, dat het nu meer pijn/gevoelig is, omdat het je toch niet lekker zit allemaal! Wat heel logisch is want ik zou ook zo zijn hoor! Ik heb is een ontstoken klier gehad onder mijn oksel/borst en was ook erg ongerust! En anders moet je gewoon weer naar je HA gaan.

Sas vervelend he die onzekerheid! Ik hoop dat het sollciiteren beetje mee zit voor, want tis in deze tijd heel moeilijk om een baan te vinden!

Milla ik hoop dat ze de zwagerschapssuiker snel onder controle hebben, wat raar dat je meoder dat eigenlijk nooit heb verteld, want ik geloof dat zwangerschapssuiker erfelijk kan zijn.

Makkie hoe is het met jouw?

Ryanne nog eventjes en je bent aan de beurt meid ben je er al klaar voor?

Nou hier alles goed hoor, ga vandaag maar weer werken voel me niet echt fit maar goed met dit mooie weer (komen nu trouwesn dikke wolken aan) binnen te zitten vind ik ook niks!

Jesse kan sinds gister zelf staan! Dus hij staat nu overal en in de box. Gister wilde hij zich zelf optrekken aan de tafel maar toen viel meneer en had hij een bult :( Maar goed he van vallen en opstaan worden ze groot! Jesse sliep 's morgens een aantal dagen heel slecht! En nu slaapt hij alweer bijna 1,5 uur er is geen touw aan vast te knopen, zal wel aan de leeftijd liggen ;)

Oh ja wij hebben ons ook ingeschreven voor een nieuwbouw huisje dus ben benieuwd!

16. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ha dames,

Ik ben (net als Sas) ook wat minder online, heb het hartstikke druk op mijn werk wat op dit moment al mijn energie nodig heeft.
    Verder staat op mijn Hyves een foto'tje van het kamertje, en wat vakantiefoto's voor de liefhebbers!

@ Milla: Meid, balen zeg, van die (vermoedelijke) diabetes! Bij mij is afgelopen dinsdag door de vk gezegd dat ik ook bloed moet laten prikken en urine in moet leveren omdat mijn bloeddruk maar blijft stijgen. Dat, in combinatie met het vocht dat ik (nu al) vasthoud en de hoofdpijn die ik best af en toe heb, doet haar vermoeden dat ik misschien pre-eclampsie c.q. zwangerschapsvergiftiging aan het ontwikkelen ben. Dus ik ben erg benieuwd wat er uit die urine gaat komen, en ik moet over 1,5 week weer terug naar de vk om mijn bloeddruk nog een keer te laten controleren.
    Ik hoop voor jou dat het allemaal wel losloopt met de uitslagen bij jou, denk vooral aan jezelf meid!!!

@ De andere dames: Ik lees en leef met jullie mee hoor! Even uit het oog, maar zéker niet uit het hart!!

X

17. Fleurrebel

Fleurrebel Niet meer actief

Spannend Debjes , een nieuw huis.

@Milla , he bah jammer zwangerschapssuiker, ze dachten dat ik dat ook had omdat Elena ook groot was maar gelukkig was er niks aan de hand. Ben wel eerder ingeleid omdat ze dachten dat ze anders wel heel groot zou zijn, woog ze nog maar 3700 gram.

Taliaa, hopelijk is ze snel van de 6de ziekte af.

@sas, het valt inderdaad niet mee het solliciteren. En dan iedere x een afwijzing gaat je niet in de koude kleren zitten. Ik heb weer de verlenging voor de ww binnen en nu mag ik gaan werken met een personal coach via een extern buro , omdat ik niet zoveel heb aan wat het cwi zelf te bieden heeft.

Ben vanmorgen met Elena naar het buro geweest, madam woog 10145 gram bij 75 cm. Ze groeit in verhouding prima, wel boven het gemiddelde maar dat was niet erg. Elena was weer erg grappig daar en ze vonden haar een bijdehandte tante.

Ik heb nu het neefje van 1,5 mnd een middagje, ouders moesten naar een crematie en opa & oma zijn naar de kermis.

Morgen gaan we ook overdag en we gaan op de boerderij logeren, kan Elena daar naar bed want opa & oma hebben aangeboden op te passen. Heb er zin in!

Fijn weekend allemaal!

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    @debjes, dat is de 5e kinderziekte. Maar lief dat je eraan denkt! Een nieuwbouw huis, spannend!!!! koop?
    @Meisje: geeft niks, lekker druk bezig zijn, dan gaan de laatste weken extra snel! Ik hoop dat er niks uit de onderzoeken komt meid!!
    @all, nou, ons meissie is met tijd en wijlen, net een aardbei. helemaal onder de spikkels, maar ze heeft er geen last van. Net lekker wezen bbq-en bij mn zus, daar heeft ze lekker gespeeld en vooral veel geslapen:) Verder alles oke hier!!! (heb t idee dat er mis. een ei aan komt komende dagen, alleen zeggen de ovutesten en mn temp daar nog niks van.. maar goed, nu weekend, dus we zullen de zwoele zomderavonden eens goed gebruiken, hahaha)
    liefss, Taliaa

19. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey meiden !

@thalia : 6e ziekte ? mmhh oke ....dacht er vand eweek al toen ik je hoorde ( maar ja das makkelijk lullen achteraf )
    Boefje was hoer om 06.30 wakker ...vroeg zat maar mag niet klagen toen heb ik om om 08.30 weer op bed gelegd ...maar dat heeft toen een uur geduurd voor dat hij sliep ......het was gelukkig ook maar 29 graden op zijn kamer ...dus toen heb ik de ventilator hoog gezet en aangezet en dat ging wel goed gelukkig en toen heeft hij en ik ook hehe tot 11.00 geslapen ....heerlijk!

@fleurrebel : fijn weekend geniet er van !

20. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Thalia ja je heb gelijk, ging het vandaag op me werk navragen, wij ahdden namelijk kindje met de 5de kinderziekte toen ik zwanger was ik moest meteen bloed gaan prikken! Sorry had natuurlijk in die tijd zwangerschaps dementie ;)

Het is een huurhuis, koopwoning is voor ons nu niet te doen! Mijnvriend heeft geen baangarantie dus als we dan gaan kopen is het vragen om problemen, als hij eventueel ontslagen wordt kan je met een huuhuis altijd nog huursubsidie aanvragen. Wil hier echt weg ben het zat na 5 jaar hier gewoond te hebben!

ZO net lekkere strand wandeling gemaakt, ja ik woonimmers tegen over de duinen/strand! Was heerlijk! Heb net gedoucht en ook even hier de vloer gewist (HOND NEEMT VEEL ZAND MEE HAHAHA) en net ook nog even gedweild dacht is het maar weer schoon voor morgenochtend als Jesse gaat kruipen! Kan ik morgenochtend lekker rustig aan doen! Kan nu toch nog niet slapen het is hier 28,5 graad thuis

Deel Deze Pagina