Zwangere dames van het PCO - clubje.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Milla, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    @makkie, t scheelt dat jij het voor je figuur niet nodig hebt:) *grijns*. Echt joh, als ik nu over straat loop trek ik echt bekijks met al mijn spieren, hahaha... Ach ik hou me maar voor dat het iig gezond is om te sporten!

@all, mn moppie ligt nog te slapen, heerlijk. Ik heb net commentaar bij de foto's in het babyalbum geschreven. ah wat verlang ik terug naar die kleine uk, die bijzondere tijd. Maar toch ook weer niet, want wat was het vermoeiend;)
    binnenkort maar weer nieuwe foto's bestellen, want ze is nu wel wat ouder dan 14 dagen...

Liefss, Taliaa

2. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Sas gefeliciteerd met Thijs zijn eerste verjaardag! Een hele mijlpaal, en misschien wel moeilijk zonder je man! Hoop dat je een leuke dag heb gehad!

Meisje heerlijk vanaf 34 weken halve dagen word het al zwaar?!

Taliaa heerlijk dat je man jullie verzorgd heeft en je even bij kon tanken! Hoe is het met soliciteren?

Cira al een bord in de tuin staan?

Makkie beterschap voor je man! Jammer van je dagje shoppen! Seth alweer 7 maanden gaat snel he Tygo is gewoon alweer bijna 8 maanden!

Vandaag gewerkt, was een lekker dagje alleen jammer van het weer. Ik twijfelde nog over een nieuwe fiets maar nu heeft mijn man hem besteld dus hoef ik niet meer te twijfelen :) heeft hij de knoop voor me doorgehakt, over 2 weken komt mijn fiets!

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    @debjes, haha, fijn zo'n man! wat lief van hem! watvoor fiets krijg je??
    ja jammer he dit weer:( maar goed, wel lekker voor de plantjes!!:):)

nou ik ga isa er maar weer eens uithalen, want ze ligt al een half uurtje te jammeren, ze wil niet slapen:(

Liefss, Taliaa

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

Lot, leukkkkkkk een fiets! Lekker met je mannetje weg. Fijn dat je vriend het voor je gedaan heeft, ik zou ook te lang blijven treuzelen. En zag net al je banner ja.... dacht ook al, tjee Tygo alweer bijna 8 maanden! Lijkt nog zo kort geleden dat ze in onze buik zaten!

Taliaa, ben ook benieuwd naar je sollicitatie-avontuur, hoe staat het er nu voor?

Nou Seth is ook echt niet fit hoor, wilde om 18.30 gaan slapen! Tja, dat doet ie nooit! Dus ben benieuwd hoe de avond gaat lopen zo. Heb nu twee slapende mannen boven liggen hihihi. Gelukkig gaat het met mijn vriend weer wat beter.

Seth heeft zonet voor het eerst een aardappeltje door zijn groenten gehad en lekker dat ie het vond mmmmmmm!

5. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Cira heb ik ook hoor dat dubbele gevoel denk dat alleen moeder dat kunnen voorstellen! gewoon het idee dat alles zo snel gaat!

makkie nee kan het me haast niet meevoorstellen dat ik nu rond deze tijd hoogzwanger was En als ik dan nu etrug denkt wil je toch graag wel weer even voelen hoe dat voelde heel raar dus ook weer dat dubbele gevoel he hahaha. Zo'n jengeldagje ken ik ookhoorm denk dat het ook een spronegtje misschien is! Seth kan weer wat nieuws en moet hij toch even allemaal verwerken!

Taliaa fijn dat er zo goed voor je wordt gezorgt! En ja tis gewoon rot dat je nog steeds heen eisprong heb gehad! Ik ben al weer 12 dagen ongesteld!

Lot leuk een fiets welke heb je? Ik hoop echt dat deze week de fietsenwinkel belt en alles via me werk geregeld is en ik ook mijn fiets is kan ophalen! Duurt zo lang!

Pooh grappig die datum 28 juni wij gingen toen 5 jaar geleden onze hond ophalen dus die datum vergeet ik ook nooit! Maar goed heb dat ook hoor met al die datums! toen ik positief testen was mijn vriendin haar moeder net overleden! heel dubbel gevoel had ik toen! heb haar toen ook meteen als eerste gebelt! Moest zelf heel erg huilen! Maar zij was zo blij voor mij en zei meteen me moeder heb dit geweten want gister sprak ze nog met je over kinderen! Krijg nu weer tranen als ik het opschrijf! Ach ja al die momente blijven gewoon speciaal! pisitieve test! bevalling! eerste keer rollen, zitten, staan, lopen, woordjes, fietsen, zwaaien etc! Wat is het toch mooi om moeder te zijn! Vind het echt 1 van de mooiste dingen van mijn leven!
    Zo weer genoeg gezwijmelt ;);)

6. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Taliaa je bedoeld mij ipv Debjes denk ik,
    Dit word mijn fiets alleen dan de andere kleur even op het plaatje ernaast klikken:
    http://www.izibike.nl/product/2267/Sparta-Amazone_Dynamic_2009&p=3

Al de datums blijf ik ook aan denken en dan gaat de tijd zo hard.
    Debjes het is zeker een van de mooiste dingen, moeder zijn blijf er ook zo van genieten!!

Makkie hoop niet dat Seth ziek word!

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    @ lot, ja idd jij ja:) sorry.mooie fiets! heb ik ook op gefietst, maar was te klein:( maar volgens mij een hele fijne fiets!!!
    @ debjes, alweer 12 dagen ongi:) pfft dat is ook niks hoor!!
    @ Makkie, beterschap met je mannen! laat ze maar lekker slapen, worden ze beter van!!!:)

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

Meiden, gelukkig is Seth niet ziek hoor, gewoon ff een hangdagje. En mijn vriend zit nu ook alweer op de bank te eten, dus waarschijnlijk valt het allemaal wel mee!

hebben jullie een tip om Seth rustig te maken voor het slapen? Hij is dat zooo moe maar kan niet rustig gaan liggen. En maar draaien en tijgeren en op zijn handen en knieen staan. Maar wel mopperen want hij is moe. Als ie dan eenmaal slaapt, slaapt ie ook de hele nacht, maar voordat hij slaapt.... vind het zo zielig, hij is dat gewoon te druk! Doe al rustig hiervoor met hem, zachtjes liedjes zingen, gordijnen dicht, slaapzakje aan. Een half uurtje van te voren beginnen we al met hem te kalmeren. Maar dan nog zo'n gewoel in zijn bedje!

9. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @makkie, ja dat herken in van Jens ook. Moe zijn, maar alles willen zien en niets willen missen. Moet hem schommelen en zachtjes zingen en dan half slapend in bed leggen.

@all, zucht smelt, ben net terug van een brandweer oefening op mn werk. Brandje blussen en voorlichting wat te doen etc etc. Had die brede vent speciaal voor mij zn uniform meegenomen. hahahha
    Ik kan er niets aan doen ik kwijl daarvan!!

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    haha, pooh, dus jij bent ook lekker gevoelig voor mannen in uniform? oeioei, ik ook....:):)
    @makkie, oh gelukkig is Seth niet ziek! Gewoon een lekkere ik-wil-bij-mama-hangen-dag:) ik heb geen tips, helaas. Isa gaat ook flink tekeer voor ze slaapt. Maar die huilt zich ook nog in slaap. Ik ga ook niet meer kijken totdat ze slaapt (of het moet echt te erg zijn).

11. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    goedemorgen !

@sas : gefeliciteerd met Thijs !!!!

@makkie : misschien heeft Seth wat mee gekregen van je vriend ? dus misschien ook niet lekker ?
    Wij doen Jelmer altijd in bad , soms met goodnight douchespul .....slaapt hij als een roosje van

@talia : lekker zeg dat je hebt kunnen bijtanken !

12. Makkie

Makkie Niet meer actief

bericht van een trotse mama:

Seth heeft gister zelf zijn laatste fles laten vallen. We hebben hem lekker laten slapen. Hij heeft om 19.30 een papfles gehad en heeft vanmorgen tot 09.15 uur geslapen! Goed he!! Dus weer een flesje minder en natuurlijk wel wat meer hapjes.

liefs Meike

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    @makkie, wat goed zeg!!! ennuh, het blijft een uitslapen zeg!!! toen wij de laatste fles lieten vallen was het uitslapen verleden tijd:(:( NOu goed zo Seth! wat word je toch al groot zeg....

14. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ja, dat dachten wij ook hoor toen we hem door lieten slapen, dat hij vast wel wat vroeger wakker zou worden (12 uurtjes na de laatste fles, rond 07.00 uur / 07.30 uur ongeveer). Maar goed, tis pas de 1e nacht, dus wie weet gaat hij nog wel eerder wakker worden, we zullen zien. Maakt me ook niet uit, hij verwent ons al 7 maanden met uitslapen, kan niet eeuwig duren natuurlijk :):) (lijkt me wel lekker trouwens hihihi)

wat is jou schema met Isa? De tijden en wat ze krijgt? (seth mag de komende maanden nog geen brood met beleg enzo, dus alleen fruit en groente en een tussendoortje)

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    isa krijgt nu:
    rond 800/830 1 bord pap (= 180 water, 6 melk, 7 EETlepels bambix groeiontbijt)
    10:00 fruit (ong 200gr, gelijk aan een potje, alleen maak ik het zelf vaak)
    1200/1300 1-1,5 boterham met beleg en wat dixap na als ze goed gegeten heeft en anders een fles melk (meer water ivm het warme weer en dan 4 scheppen melk)
    eventueel 's middags een klein koekje (nijntje:)) met wat te drinken
    rond 1700 (tussen 1600 en 1800) krijgt ze warm eten, een heel potje of zelf gemaakt (200gr) met een toetje(danoontje) of een flesje melk na (als ze vroeg eet)
    rond 2000 laatste fles (200 water, 6 scheppen melk en een beetje rijstebloem tegen het slordige drinken en spugen).

Dat is hoe het nu gaat:)
    geen brood ivm kma? je zou ook tussendemiddag dan wat pap kunnen geven ivm een fles, dan went hij al aan een fles minder. zeg maar wat hoor:)
    Haha, moet wel lachen om mezelf, ik ben echt een strikte moeder geworden:) dit is wat ze krijgt. Moet wel zeggen dat ze geen hongerlap is, maar ze groeit genoeg.:)

16. Makkie

Makkie Niet meer actief

Taliaa, bedankt voor je schema! Vind ik altijd handig om zelf een beetje structuur te krijgen. En vind dat ze goed eet hoor, ondanks dat ze geen hongerlapje is.

Hier is het nu zo:
    09.30 uur papfles 220 ml (bordje pap lukt nog niet zo goed)
    12.00/12.30 uur fruit (maak ik ook zelf, is veel lekkerder!)
    14.00/14.30 uur papfles 220 ml (200 ml, 6 scheppen melk, 4 scheppen bambix = 220 ml)
    tussendoor iets van diksap (lust ie nog niet echt) of water en een ligaatje (niet helemaal, paar hapjes)
    18.00 uur groenten en als toetje beetje fruit (dan meestal wel een potje, eet dan ongeveer de helft)
    20.00 uur papfles 220 ml

En dus eventueel nog een flesje (met 1 schepje bambix) later als hij daarom vraagt, maar gisteravond dus niet.

Heb met de dietiste overlegd, hij mag 1 a 2 flessen melk en 1 a 2 bordjes pap. Aangezien pap met een bordje niet echt lukt (wil ie echt niet) en ik niet ook nog 2 keer pap kan geven omdat meneertje echt niet om eten schreeuwt en echt geen hongerlapje is, om dan de melk en pap te combineren, dus alleen papflessen te geven. (en hij kan het hebben met zijn slanke lijfje)

Dus zo ziet het er nu bij ons uit. Rond 9 maanden mag ik met (koemelkvrij)brood beginnen.

Hihihi vind dit zo leuk he, dat vaste voedels. Seth is dan wel geen vreetschuur, gelukkig vind hij alles lekker en leuk. Moet meneertje wel goed afleiden met hapjes geven, hij verveelt zich anders zo snel! Dus of voor het raam zitten of voor de tv! (tja eten voor de tv, niet echt een goed voorbeeld, maar nu kan het nog wel voor een tijdje....)

17. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Zo net even terug gelezen
    En 1 jaar geleden was ik net zwanger (heb toen dan wel 1 dag later getest)
    Ongelooflijk dat er nu zo'n mooi meisje hier boven in bed ligt.
    Wat heerlijk is het toch MAMA zijn :D

Aankomend weekend weer lekker pronken met mijn 2 kanjers op de kermis.
    Krijg nog steeds heel erg veel reactie's op Nomi's haar hahaha
    En als ze Mika dan erbij zien dan helemaal (1 blonde knul en 1 donkere meid)

Ga zo even rond rennen met de stofzuiger en dan zal Nomi zo ook wel komen voor een flesje.
    Hele fijne middag allemaal

18. Makkie

Makkie Niet meer actief

Thamara, lekker pronken hoor, met je wondertjes! Terecht, dat kan toch ook niet anders! En het idee dat je vorige jaar net zwanger was, jee wat lijkt dat dan alweer zo lang geleden he!

19. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Makkie wat voor diksap geef je weet dat Tygo absoluut geen sap wilde en toen probeerde ik exotisch ipv appel
    en dronk het zo weg. Tygo zijn schema is nu: rond half 8 fles, 10.00uur fruithap en sap, 12.00 paar stukjes brood om te proberen en een fles rond 12.30uur smiddags wat sap en soms een liga, tussen 17.00/18.00 groente en om 20.00 zijn papfles.
    De papfles savonds word een gewone fles en de ochtendfles een papfles op advies van het cb dat probeer ik het weekend. Tygo eet nog niet echt brood, soms een paar stukjes dus nog niet echt een ander schema dan voor het brood.

Thamara wat vliegt de tijd he, heerlijk he mama zijn!

20. Makkie

Makkie Niet meer actief

Lot, ik geef nu appel diksap. Ga maar eens een andere proberen idd, maar geloof dat niet alles al mag ivm zijn allergie. Even navragen bij de dietiste. Ik wil ook binnenkort thee gaan geven, iets van venkel of rooibos, mss dat dat beter gaat.

Tygo eet en drink ook netjes zeg! Maar waarom de eerste fles een papfles? Je zou juist zeggen de laatste, dat is lekker slapen.

Deel Deze Pagina