Zwangere dames van het PCO - clubje.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Milla, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Poeh, hee een hoop geklets! Leuk weer!

Sas, duurt nu echt niet lang meer voordat je man thuis komt! En wat super zulke mooie cyclussen ! (idd wel een beetje 'eng' als je het niet gewend bent!)

Thamara, weer lekker thuis van de vakantie? Hoe was het?

Debjes, JAAAA VAN HARTE met jullie nieuw HUIS! Leuk zeg, een lekker groot lekker! Jullie gaan daar gewoon opnieuw hele mooie herinneringen maken hoor! Ik vond het ook emo toen wij ons flatje 3 jaar geleden uitgingen. Toch je eerste huisje.....wauw en al zo snel de sleutel!

Milla, fijn dat het goed gaat, ik lees je blogs ook zo nu en dan. Blijven we toch nog op de hoogte!

Pooh, o joh lekker dat Jens het zo goed doet! En succes bij het wennen bij het KDV (ook voor papa en mama!)

Taliaa, wie weet wordt het juist bij jullie wel straaaalend weer hahaha. In Nederland weet je het toch nooit. Hoop dat je de fiets snel hebt!

MvJ, hahaha lekker die kontjes he? Hier ook een klein bipsje, dus als ik heb eens lekker op zijn kontje wil slaan (ook liefkozend natuurlijk) dan is dat ook lastig met zo'n klein kontje hihihi. Jelmer is weer lekker gegroeid, fijn zeg!

Hier gister naar het strand geweest, we waren om 00.30 pas thuis, dus ben nog een beetje lui GAAAAAP. Seth vond de zee en het zand helemaal geweldig, heel veel lachen en kraaien, heerlijk!

fijne dag meiden!

2. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @milla : Jelmer en ik moesten na de bevalling ook langer blijven , Jelmer had wel degelijk afwijkende suikers maar mocht gelukkig wel bij mij blijven , voor de bevalling hadden ze me de afdeling laten zien voor " zieke baby's " dus ik was volledig in paniek daar , heb tranen met tuiten gehuild want er lagen echt doodzieke kindjes .....
    maar jelmer hoefde er niet heen , zijn suiker was zo nu en dan gevaarlijk laag toen zei de ka op een gegeven moment de eerst volgende keer meot het goed izjn anders gaat hij wel naar die afdeling , maar het was goed toen ...
    \Door dit verhaal is mijn bv ook niet op een goede manier begonnen , jelmer moest een flesje vanwege het bijvoeden tja das wel lekker makkelijk voor zo'n kleine ....

@makkie : ooh lekker zeg lekker uitwaaien aan de zee !

3. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Pooh we gaan misschien nog een paar dagen naar mijn schoonouders in oostenrijk, maar nog niets gepland.

Debjes gefeliciteerd met jullie huis, het gaat gebeuren en al snel te sleutel.
    Mvj wat groeit je kleine man goed, gaat het verder goed met hem?

Sas het komt lekker dichtbij nu dat je man thuiskomt, leuk vooruitzicht. En wat super dat je een cyclus hebt,
    hoop dat dat zo blijft, dan zou het misschien zonder zh kunnen voor de 2de!

Taliaa waar ging je ook alweer heen op de veluwe? zat je niet in de buurt?
    Hoe was het bij de ha?

Cira hoe is het gegaan gister?

Een ochtendje alleen, Tygo is naar het kdv! Ik allemaal plannen om te gaan soppen, had ik toch een hoofdpijn dus op bed gebleven. Nu voelt het beter zo lekker douchen en dan mijn kleine man weer halen!

4. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @lot : ooh lekker zeg effe zo'n ochtendje voor je zelf !

Ja hij doet het echt heel goed !

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hee meiden, zullen we gewoon weer eens wat data bedenken voor een meeting? Vond het zo leuk en hoop ook nog wat anderen van ons clubje te ontmoeten!

Cira, hoe is het met je en hoe is het gegaan??

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.090
    2.225
    113
    Brabant
    @milla, houd er rekening mee dat ze je kindje gaan bijvoeden! Isa is ook bijgevoed en ik denk dat dat mede de reden was dat de borst geen succes werd! Laat van te voren vastleggen dat je wilt dat ze cupfeeding of fingerfeeding gaan toepassen!! ivm tepel/speen verwarring! En zoals mvj al zei: bijvoeden is zo easy voor de kids, de borst is veel harder werken!
    Voordeel is dat je kindje gewoon bij je op de kraamsuite kan blijven (indien plek!!!!) en je man zou ook evt nog kunnen blijven slapen! laat je goed voorlichten meis! en stel evt je vragen over bijvoeden bij je bv voorlichting! (ik weet nl hoe graag je het wilt!!!)

@makkie, ja leuk een meeting! roep maar wat data!!!!:)

@all isa heeft een schimmeltje, dalijk een creme ophalen, dan gaat het snel weg.
    Ik daarentegen moet naar de dermatoloog. De bult zag er niet goed uit, de dokter schrok ervan. De bult zit er al 10 jaar en hij heeft het zelf al een keer beoordeeld, maar hij schrok nu toch echt van die bult. Jeetje, en ik dus ook. net het zh gebeld, kan 13 augustus pas terecht. Ook wel logisch, want ben zelf dalijk op vakantie.
    maar goed, de dokter zei: het is waarschijnlijk wel goedaardig hoor. AHHHHH. Ik ga even googlen op wat hij zei, hij dat aan iets van vaat woekering ofzo?? hmmm. Het goede nieuws is dat ze er wel iets aan kunnen/ gaan doen, aldus de dok. Want ik ben die lelijke bult wel beu:(

Liefss,Taliaa

7. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Makkie goed idee!

Taliaa goed dat je er toch even naar heb laten kijken! Goed smeren bij I dan is de schimmel vast snel weg wel vervelend!

Chantje hoe gaat het met jullie?

Net even naar amersfoort geweest, traphekjes gehaald want durf Tygo niet meer uit het oog te verliezen nu hij is ineens zo snel!

8. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Effe een ego berichtje. Ik werd net gebeld voor een sollicitatiegesprek. Jippie als dit wat gaat worden ben ik helemaal blij. Het is vlakbij mn oude werk en dus ook in de buurt van het KDV. Ik moet dinsdag. spannend. En woensdag kijk ik mee op een andere functie. pfff straks moet ik kiezen uit 2 banen. Wie had dat gedacht in deze moeilijke tijd.

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

Sas, wauw wat super zeg! Idd voor deze tijd wel uitzonderlijk! Succes met kiezen straks, hihihi

Taliaa, hopelijk is de schimmel snel weg bij I. En tjee, das wel even schrikken dan van je bult. Gelukkig dat je ha je verder stuurd, komt vast goed (maar snap dat je schrikt,helemaal omdat zelfs een ha ervan schrikt....)

Lot, traphekjes! Goed plan! Hier ook snel aanschaffen, ze zijn echt megasnel he?

Seth heeft aan de binnenkant van zijn bovenlip allemaal witte plekjes. Geen blaasjes hoor, beetje zoals je vingers eruit zien als je te lang in bad hebt gezeten maar dan wittig... snappen jullie het nog hahaha. Beetje uitgebeten lijkt het. Dus of iets van spruw (geen idee hoe dat eruit ziet) of mss uitgebeten door het zoute water en zand van gister... als het niet minder wordt dan maar even de HP bellen.

10. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @makkie : klinkt niet bekend , hou het effe in de gaten

@sas : wauw super zeg !

@talia : aahh gos wat irritant zeg voor je meisje !
    die bult van je klinkt eng .....is het geen mega vet bult ?

@ makkie : ja leuk een meeting !

11. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    @ Makkie is het helemaal wit of alleen de randjes ??
    Als alleen de randjes wit zijn en binnenin rood zouden het wel eens aften kunnen zijn (heeft Mika ook gehad toen die de waterpokken had)

@ Debjes super zeg een ander/nieuw huisje.
    En je blijft ook nog lekker dicht bij je oude buurt.

@ Sas wat goed zeg.
    Zal helemaal super zijn dat je dadelijk kunt kiezen :)

@ Taliaa hopelijk is de schimmel bij I snel over.

@ All
    De vakantie was super, en Mika heeft zich helemaal uitgeleeft en vermaakt (en daar deden we het om)
    Park was mooi en voldoende voor de kids te doen.
    Alleen vonden we het huisje minder, we willen nog wel een x in de toekomst terug maar dan nemen we wel een ander type huisje.
    Nomi voor het eerst in het zwembad en ze vond het heerlijk (water was echt lekker warm) je zag haar gewoon genieten en daarna als een blok in slaap gevallen :)

Hele fijne avond allemaal

12. @ talia nog ff geduld meid end an komt je fiets
    goed dat je ff naar je bult hebt laten kijken
    @ deb gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!!
    @ milla en meisje nog een paar weekjes...
    @ thamara wat fijn dat jullie een heerlijke week gehad hebben
    @ sas wat spannend. Alvast heel veel succes dinsdag

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.090
    2.225
    113
    Brabant
    @thamaraa: wat fijn dat jullie het leuk hebben gehad! minder dat het huisje je wat minder beviel, maar goed dat je dat de pret niet hebt laten drukken!!!! je hebt wel geboft met het weer zeg!!
    @all, heb toch even zitten googelen naar wat de dokter nou precies zei van die bult. Maar daar wordt je niet vrolijk van.
    mvj het is iig geen vetbult of iets anders "normaals".Het begon als een rood bultje wat maar niet wegging, toen eens naar laten kijken, niks aan de hand, was een soort litteken. Maar nu een jaar of 8 verder zeggen steeds meer mensen dat hij gegroeid is (klopt ook hoor, hij is nu zeker 2x zo groot, qua diameter een 20centje) en was het eerst mooi rond, nu is de vorm ook wat karteliger. Ook de structuur is veranderd, is niet meer constant. De kleur is ook onrustiger geworden, dwz meer verschillende tinten.
    Dit alles is genoeg om iemands alarmbellen te laten rinkelen en naar de dokter te laten gaan, laat staan bij een verpleegkundige *schaam*. Maar goed, ik moest meteen t zh bellen,maar t was geen spoed. Immers hij zit er al 10 jaar;)
    Dus... afwachten maar...
    I dr schimmel zal snel beter zijn.

Nog een vraagje aan pooh, ik heb ipv 1 tube zalf, en potje en een tube meegekregen, dat was goedkoper? want ik moest het zelf betalen? Dat ene potje is een zinkoplossing en moet ik met een spateltje aanbrengen en dan moet ik die andere antischimmelcreme daar weer overheen aan brengen. maar waar is die zink voor? het is niet open ofzo?? En zou het niet beter werken als ik die antischimmelcreme rechtstreeks op de huid aan zou brengen??
    Ik had gedacht namelijk dat ik een tube daktarin zou krijgen ofzo?? (tube ligt op haar kamer, maar het is iig geen daktarin..:))
    Nou iedereen weer een hele fijne avond en weekend, ik mag morgen WEER werken, BLEGH!
    LIefss, Taliaa

ps MvJ, hoe is het met je borst?

14. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @taliaa, de prijzen zijn enorm gestegen voor diengen die de apotheek zelf moet maken. Echt heel hoog! Voor een zalf waar jij het over hebt betaal je makkelijk 25 euro, terwijl het als je het opsplitst in 2 bestaande zalven (met het zelfde geneesmiddel erin) je misschien10 euro betaald...
    Voorbeeld: De dokter schrijft voor daktarin in zinkolie.
    Dei bestaan los van elkaar maar niet al samen gemengd, dat doen wij. (2 minuutjes werk, duh)
    Maken wij het, kost het 25 euro. Neem je een tube daktarin en een potje zinkolie los, kost het 10 euro en moet de patient het over elkaar heen smeren.
    Echt belachelijk maar waar!

Ik weet niet wat I heeft en hoe het eruit ziet, maar zinkolie wordt gegeven als het nattend eczeem ofzo is. Dan droogt het uit en die daktarin is tegen schimmel.
    kan je me schrijven wat er precies op je etiket staat?

@all ,wij gaa n zo een dagje naar spakenburg. Naar mn neef en nicht en hun 2 meiden. We zien wel hoe lang we blijven want ik ben erg moe (lange drukke week gehad) en we laten het ook afhangen van Jens.

Fijne dag allemaal!!

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.090
    2.225
    113
    Brabant
    ha pooh, haha die prijzen die je zegt kloppen precies!! ikz al even de bijsluiters halen!
    ze heeft gekregen: 1 potje linimentum zinci oxidi oleosum fna. (ehm ik denk dus gewoon zinkoxide mengsel;))dit is dat met het spateltjes
    En ze heeft een tube Miconazolnitraat actavis hydrofiele creme 20mg/g
    (is volgens mij hetzelfde als daktarin?)
    Ze heeft btw geen natte schimmel/ exceem. Volgens mij een candida schimmel, want ze heeft van die typische "eilandjes voor de kust" Maar goed wat ik me dus afvraag is waarom ik die zinkspul heb gehad?

Fijne dag vandaag! gaat het nog zo goed met Jens zijn slapen??
    LIefss Taliaa

ps @all, Linda heeft dit weekend een érg spannend weekend! ze kan vanaf gister ongesteld worden, wat natuurlijk NIET gaat gebeuren! ze gaat maandag testen... Dit weekend komt ze wrs niet online, maar we denken aan haar!!!!

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.090
    2.225
    113
    Brabant
    oh pooh als je het nog leest: (toch wel handig zo'n prive deskundige;)) is de bijlsuiters staat dat je die mico blablabla helemaal in moet smeren en daarna pas een vettige creme erop, terwijl de apo zei dat ik eerst die zink moest smeren en dan die mico blablabla. Dat is toch vreemd? volgens mij kan ik dit beter omdraaien toch? die zink beschermt hartstikke, dan komt die mico er toch niet meer bij?

17. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik moet ook steeds zo aan Linda denken... ppfff spannend zeg. Hoop op een overgetelijke dag voor ze maandag!!

18. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Ik hoop ook op een wonder voor Linda!

19. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Ik zat ook aan Linda te denken, hoop echt zo dat ze een geweldig weekend krijgt en een super maandag. Hoop echt op een wonder voor hun! Blijf voor ze duimen! Het zou ze zo gegunt zijn!!

Sas spannend zeg 2 sollicitaties, zal wat zijn als je kan kiezen zometeen! Alvast succes met je gesprek!

20. DebJes

DebJes Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.421
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Even op terug te komen ;)
    Ja wij gingen hier wonen toen ik nog studeerde. En we hadden altijd wel kamertje (met de nadruk op tje ;) ) over voor een baby! Dus toen ik zwanger was, was er nog geen reden tot paniek! Alhoewel ik tijdens me hormonen flink er van baalde dat we toch klein woonde! en aangezien we ook een hond hebben dat toch wel vol leek. Na jaar hier gewoond te hebben met zijn 3en was ik het zat! (al maand of 2) ik moest alles meten en passen om iets te kopen, aangezien Jesse zijn kamertje niet groot is en onze linnenkast daar ook staat kon je daar geen speelgoed zetten wel stond vaak de wagen er als die niet in de auto gestalt was. Maar goed al dat speelgoed in je woonkamer opgeslagen wordt je ook niet blij an! En tuurlijk spelen kinderen altijd in de woonkamer! Maar als je kindje naar bed gaat kun je toch alles weer in zijn eigen kamertje op zijn plek zetten, en dat hadden wij hier dus niet! dus ja er gaat nu een nieuwewereld voor ons open!

Sas lekker je man bijna thuis, ben ook benieuwd hoe Thijs regaeerd! Je man heeft toch de afgelopen maanden wel foto's van Thijs gezien? En wat super zeg dat je zo regelmatig bent nou wie weer snel een leifdes baby voor jullie;)

Deel Deze Pagina