oja Makkie, de kriebels zullen zeker komen. Ik kan ook niet wachten tot ik weer zwanger ben. Dat bijzondere... maar ik moet zeggen dat ik het me niet voor kan stellen om 2 kindjes te hebben... Hoe graag ik het ook wil, maar die eerste jaren lijken me tropenjaren En december wordt idd een hele mooie maand voor jullie! ik vind december sowieso altijd al een sprookjesmaand, maar dit jaar voor jullie helemaal!! En hier komt isa's verjaardag ook al dichterbij. ben al aan het verzinnen wat we gaan doen etc. Net vrijgevraagd voor haar verjaardag. Maar goed, duurt nog 3 maanden. Als wij in september voor een 2e gaan zit er minimaal 1 jaar en 9 maanden tussen de kindjes in.. Dat is al best veel vind ik hihi. Maar ik geef mezelf rust tot die tijd!!! @milla, ahhhh, lekker babytutten!!! En de groeiecho: spannend hoor!!! als ze echt heel groot is/ voor ligt, gaan ze je dan met 37 weken inleiden?? of weet je dat nog niet?
Met het dieet moest ik verplicht stoppen omdat ik daardoor mezelf veel te slap voelde, was dus niet goed voor mij, inmiddels ben ik zelf aan het prikken om de waarden te bepalen, morgen doorbellen, maar nog niet een keer boven de norm gezeten! Twijfel dus sterk of ik die diabetes wel heb!! Wat inleiden betreft dat doen ze in het ziekenhuis niet tenzij het echt om een extreem geval gaat.. ik vind boven 9,5 pond zelf de grens. (tja waar leg je die grens). Ik geloof dat thamara met het zelfde probleem heeft gezeten, moet dus even kijken hoe het gaat lopen. Verder voel ik me prima, van mij mag ze nog even bijven zitten!
welke waardes prik je nu? MvJ is ook ingeleid toch? Dacht ik iig. Ze zullen je iig goed in de gaten houden!!!
Ik zit nu steeds tussen de 4,3 en 7,3, (zowel nuchter als na maaltijden) ik mag niet boven de 7,8 uitkomen, dus ik vind het heeel netjes, vraag me af of die 8,6 die toen in het ziekenhuis is gemeten geen uitzondering is.. Inleiden n.a.v. een grote baby is blijkbaar geen landelijk bepaald protocol, maar hangt puur van het eigen protocol in het ziekenhuis waar je onder behandeling bent af. Er zijn zelfs ziekenhuizen die sowieso niet inleiden, en er zijn er ook die het bijna standaard doen vanaf bepaalde gewichten.. heel wisselend dus! Ik wacht eerst de echo woensdag af.. wil er nog niet te veel mee bezig zijn, pas dan ga ik en mijn man samen bekijken en overleggen wat wijsheid is. Misschien valt het mee. Hoe zwaar was I ook al weer toen ze geboren werd, zou jij de volgende keer eerder ingeleid willen worden als je weer het zelfde gewicht zou verwachten? Ben benieuwd wat anderen zouden doen.
@milla : ik ben 2 weken eerder ingeleid .......en dat had geen dag langer moeten duren ....ook al was Jelmer ( maar) 8 pond ......de gyn zei na de tijd dat het nog een week eerder had gemoeten maar dat had ten koste gegaan van Jelmer Maar goed mijn lichaam reageerde nergens op ....ook niet op 4 keer per dag insuline spuiten ....ik was niet in te stellen .....
Waarom had het niet langer mogen duren mvj? Was dat ivm de suikers en insuline of vanwege het gewicht? Wat waren anders de risico's geweest?
ben ik nou gek? Het lijkt er echt zo goed op dat Seth Mama zegt! En laatst ook al Papa..... ga er eens op letten zeg, maar het klonk echt gewoon als mama!! *trots*glunder*emo!*
Makkie mijn vriendin zegt dat ze niet weet wat het word maar denkt zelf een meisje! Ja spannend is het zeker! vervelend dat je blijft afvallen wat zei de ha? Milla succes woensdag ben benieuwd hoe groot jullie beebje is! Ben benieuwd hoe het met Cira is gegaan vrijdag? Zo net kadootjes gehaald voor mijn vriendin, een aantal dingen had ze gevraagd en wat kleine dingetjes zoals sokjes enzo. Zo laat maar komen dat vriendje of vriendinnetje voor Tygo!
@milla : de meeste risico's waren voor mij , omdat voor mij de suiker te hoog was maar dat had ook het geolg dat Jelmer of ik in suikercoma kon raken ......klinkt heel eng is ook wel zo maar gebeurt niet zomaar .....zodra er maar een scheet dwars zat bij controleerde ik mijn bloedsuiker ......en als tie niet goed was belde ik de diabetes verpleegkundige , gyn of seh Het ook wel gevolgen voor het gewocht ...maar dat was pas ernstig geworden als jelmer tot 40 weken was blijven zitten
@milla, isa was 4320. Als de volgende hetzelfde is hoef ik niet ingeleid te worden. Ik wil zelfs thuisbevallen bij de volgende, maar waarschijnlijk mag het niet van de vk. Bij mij kwam het btw niet van de suiker hoor! die waren vrij laag in de zw schap. Ik zeg nu: ik wil thuis bevallen en bij alles onder de 10 pond (5000) wil ik geen suikercontroles van het kindje. Omdat isa al groot was is de kans dat een 2e (meisje) ook weer zo groot / groter wordt en het dan niks met zijn/haar suiker te maken gaat hebben...
hallo allemaal gaan jullie lekker met vakantie? Geniet er maar lekker van met jullie lieve kids. @ linda mijn duimen draaien nog steeds!
heb er gister met vriendlief over gehad wat en hoe we het zouden doen als we voor een tweede gaan (niet dat we daar nu al aan denken maar moet wel voorzichtig zijn de eerste maanden) Zitten gelukkig op één lijn en willen begin volgend jaar er weer langzaam voor gaan. Raar om daar nu al over na te denken maar moet me wel nog even bedenken hoe we het de eerste maanden aan gaan pakken (wil niet weer aan de pil voor die paar maanden) Hoe is dit bij jullie gegaan?
Ryanne ook wij willen niet aan de pil en gebruiken nu nog condooms tot het moment dat we voor een 2de willen gaan.
toch vind ik die condooms verschrikkelijk .....bah maar goed ik heb toch geen zin meer door medicijnen
Wij willen voorlopig nog niet aan een tweede beginnen pas over jaar of 3 a 4. Ik slik gewoon de pil! Als ik die niet slik wordt ik helemaal niet ongesteld en condooms kan ik niet tegen ben overal allergisch voor.
@ryan, leuk dat je daar nu al aan denkt! wij hadden van te voren al besloten dat als alles goed zou zijn en gaan ik niet meer aan de pil zou gaan en we het wel zouden zien. Na de bevalling dacht ik écht dat ik het nooit meer zou willen. Maar goed, ik ben dus niet meer aan de pil gegaan en zie onderschrift: wrs gaan we in september weer de MMM in voor een 2e wonder. Het gaat waarschijnlijk niet zonder de MMM lukken, wat ik érg jammer vind. Had goede hoop dat het wel zou lukken, iig dat we een kans zouden hebben, maar helaas. @MvJ, wat slik je voor medicatie dan? (sorry heb je vast al gezegd). Hoe is het eigenlijk met J zn kontje? is de fistel helemaal weg?? Zat me net af te vragen, in welke maat zit J eigenlijk al? vast al in 80?? de reus en lekker met de caravan!!! hebben jullie een eigen caravan?? wij willen er misschien in de toekomst ook een aanschaffen. @pooh: nogmaals dank! heb het idee dat het nu al helpt!!! hoe is het wennen jou vergaan?
Ryanne, je kunt er maar beter alvast goed over nadenken! Wij dachten ook, lukt ons toch niet zelf, en je zag het, was snel weer zwanger! Maar ik ga toch ook niet aan de pil (was eerst wel ik dubio hoor) maar ik ben bang dat de pil weer alles door de war schud. Dus even rubbers totdat we in december weer gaan proberen! Pfffff, soms sta ik er ineens bij stil dat ik nu al 20 weken zwanger was geweest van ons 2e wondertje.... bah, waarom is dat nou niet zo! Hij/zij was zoooooo gewenst! Ik denk maar dat het kindje anders een afwijking had gehad en dat moedernatuur zo het kindje geholpen heeft.... maar goed, had gewoon gewild dat alles goed was en dat ik nu een lief kindje in mijn buik voel schoppen....
Jeetje makkie 20 weken dan alweer! wat vliegt die tijd he! Maar goed dat je je gedachten er bij neerlegt dat er toch iets fouts zou zijn geweest! maar god dat maakt he verlies niet minder moelijk! En toch logisch dat je er afentoe bij stil staat!! Ik hoop dat jullie straks in nieuwe jaar snel zwanger zijn van jullie 2de knappe kind! (zal ongetwijfeld net zo knap worden als zijn broer)
Hihihi dank je! ja, lekkerding dat ventje van mij he? Ben zo verliefd op hem! En ik merk dat ik er toch nog wel veel aan denk aan de miskraam. Vooral omdat mijn beste vriendin nu ruim 16 weken zwanger is en een buikje krijgt enzo. Het verdriet wordt wel minder vers en scherp en het krijgt een plekje, maar vergeten dat nooit..... PS. jesse is ook een stuk! Die jongens van ons krijgen het later maar druk met al die meiden hahahaha