Echo was zoals al verwacht geen meevaller! De buikomtrek lag nu op 39,6 dagen(!!) terwijl ik vandaag 34 weken zwanger ben, dus al voldragen en 6(!!) weken voor op schema!!! Het hoofdje was heel moeilijk op te meten omdat dat al helemaal strak in het bekken ligt, ze kon het daardoor niet goed in beeld krijgen maar het hoofdje was minimaal 36 weken groot.. Omdat hoofdje en buikje niet zo veel kunnen verschillen is het hoofdje waarschijnlijk stukje groter.. Conclusie.. Beebje is nu al minimaal 6 pond! Waarschijnlijk veel meer omdat het hoofdje dat niet goed kon worden opgemeten op zijn kleinst ook mee is genomen in de berekening. De beeb zal met 40 weken naar schatting zeker 9 pond wegen. Met marge van 10% naar boven of naar beneden toe.. maar waarschijnlijk gaat het dat laatste niet worden. Omdat ik meer zekerheid wil hebben en dit niet van 1 echoscopiste en echoapparaat wil laten afhangen wil ik zelf een echobureau opzoeken om nogmaals te meten.. Als het echt de spuigaten uitloopt wil ik zeker niet over tijd gaan lopen.. Verder weten we op dit moment niet zo wat we er mee moeten, eerst vrijdag maar eens met de gyn bespreken! Ik ben er toch wel van geschrokken, weet op dit moment nog niet wat ik er mee wil/kan eerst maar eens goed laten bezinken! Thamara, hoe zat dit ook al weer bij jou meisje?
Sas ja een cyclus is echt super goed hoop dat het zo blijft. Super dat je een baan hebt en ondertussen rustig verder kijken, heb je de stress tenminste niet van geen baan. Hoelang nog voor je man thuiskomt? Taliaa ik herken jouw gevoel over een 2de wondertje, ook het gevoel of je van een 2de net zoveel kan houden als een eerste want ben zo gek met mijn mannetje. Moeheid blijft hier ook erg vervelend. En wanneer moet je ook alweer voor je bult naar het zh? Bijna vakantie heerlijk zeg goed vooruitzicht! Pooh als ik zwangere buiken zie of pasgeboren babytjes kriebelt het hier heel erg en dan wil ik zo graag maar ja ik ben een denker en ga dan ook weer twijfelen erg ben ik he! Linda je kleintje(s) zijn toch een plaatsje aan het maken waardoor het druk is in de baarmoeder dus volgens mij zijn de steekjes enzo gewoon normaal en ja ook hier denk ik aan 2 voor jullie Super mooie banner trouwens, ben zo super blij voor jullie en hoop ook zo dat het gewoon allemaal helemaal goed gaat. Milla jeetje jullie beebje ligt zeker voor op schema, goed dat je het even laat bezinken en vrijdag goed duidelijk maken hoe je je erbij voelt en wat je denkt, denk aan jezelf.
Milla, meid dat is wel even heftig zeg! Ze is nu al wel erg groot (seth was 6 pond bij 40+1) Ik vind het heel goed dat jullie nog een echo laten maken, hoe meer bevesting en informatie hoe beter! Ben benieuwd wat de gyn ervan zegt, kan me niet voorstellen dat ze je helemaal tot het einde door laten lopen!
Jeetje al 6 weken. Dacht dat het bij mij (4 weken) al erg was. Ik heb toen afgesproken met de gyn dat ik eerder zou worden ingeleid (omdat mika ook al een flinkerd was) En maar goed ook, want ze hadden haar niet langer moeten laten zitten (zei de gyn zelf) Gewoon je eigen gevoel volgen en nogmaals een echo doen. En geeft die de zelfde uitslag, erop staan dat je eerder ingeleid word Denk dat je dan het zelfde als mij heb. Ze noemde het (in het ziekenhuis) een soort sluimer suikerziekte, dan is net na het eten een giga piek en daar snoepen de kleintjes heel erg van. Want bij mij hebben ze ook geregeld geprikt en telkens waren de waarde's goed. Heel veel succes En goed naar je eigen gevoel blijfen luisteren en anders nogmaals een groeiecho in ziekenhuis vragen. En echt overleggen met je gyn
Jeetje Milla daar schrik je wel even van! Maar wat mijn vraag nu is? Je baby heeft dus aardig meegesnoept in jouw buik (door de zwangerschapszuiker) en ligt dus zo'n 6 weken voor in gewicht en lengte maar he zit dat met de organen? Zijn de longen dan ook sneller ontwikkelt? Gewoon even een nieuwsgierige vraag hoor, omdat ze het natuurlijk alleen maar over het gewicht hebben en de grote van je baby! Maar een baby mag met 37 weken geboren worden want dan is alles ''vol groeit''' jouw kindje is nu 36 weken volgens de berkening) maar volgens de brekeningen van de lengte en gewicht is jouw kind 39 weken en 6 dagen en mag het geboren worden? Het lijkt me lastige beslissing die je moet nemen! Jeetje het is toch wat bij jouw he! Met 24 weken kon je al kans hebben dat je kleine meid kwam door de bloedingen en nu is je kindje weer erg groot voor de aantal weken die je zwanger bent! Net wat Thamara zegt volg goed je eigen gevoel!
@milla heb even in je topic gereageerd ....Jelmer lag trouwens 3 weken voor vanaf 25 weken @all : ik heb niet alles terug gelezen ( heb wel terug gelezen maar kan het niet opslaan in mijn volle hoofd .....) Morgen gaan we op vakantie ...heerlijk! Maar wat gedoe zeg met een baby pppfff
Ik heb een paar uur wakker gelegen vanacht, kan maar niet de rust vinden.. ik denk elke keer van hoe kan een buikje nu in 4 weken tijd voor 7 weken gegroeid zijn terwijl het hoofdje maar 2-3 weken gegroeid is.. Ik voel me erg onzeker over die echo, heb zo'n sterk gevoel dat er iets niet klopt.. Ben zo bang dat het hoofdje zoveel groter is. Ik heb morgen afspraak met de gyn, maar ben bang dat ze net als de echoscopiste zegt dat het wel meevalt omdat het hoofdje niet zo hard gegroeid is, terwijl dat nou juist niet goed op te meten was Debjes, ontwikkeling van orgaantjes is wel leeftijdsgebonden, die goeien niet harder door. MvJ en Linda; Alvast een fijne vakantie!
@milla, heb geen ervaring met een baby die voor ligt, hoewel dat best had gekund bij isa, maar na de 20 weken is er geen echo meer gemaakt. Ik weet alleen dat isa bijna 9 pond was en mn eerste en dat dat qua bevalling wel te doen was hoor!(haha zeg ik nu he..) Al heb ik bijna 2 uur geperst, ik denk niet dat dat door dr gewicht kwam. Uiteindelijk is ze met fundus expressie (duw op je buik) geboren, maar ook dat was niks spannends aldus mijn vlos. (op het moment zelf is dat wel indrukwekkend). Mijn vlos zei dat ze wel wilde dat ik bij een 2e in het zkh ging bevallen, maar dat ze dacht dat een 2e groot kind geen probleem ging geven hoor!!! En bij jou is de boel al lekker opgerekt! dus komt echt goed! laat het rustig bezinken en praat met je gyn!! (dr N? die is écht goed hoor!!!) @mvj, fijne vakantie! wij gaan overmorgen! huis staat nu al vol.... haha, wat een gesleep ja!! @Lot, ik moet 13 augustus naar de dermatoloog Ben in staat die bult nu steeds af te plakken zodat ik hem niet meer zie.. @Sas: gefeli met je baan!!!!!! @all, isa trekt zich steeds op tot hoog op dr knietjes, maar kan zelf niet terug... erg vermoeiend (voor mama, haha) en ze valt ook vaak maakt me wel bezorgd, want t is toch steeds dr hoofdje dat het moet ontgelden, maja hoort erbij he? liefss, Taliaa
@milla je morgen niet laten afschepen bij de gyn. Je maakt je echt zorgen en daar moeten ze gewoon op ingaan. Zeker omdat je zwangerschap niet geheel zonder zorgen is verlopen. Ik heb toen gewoon zitten janken bij de gyn en geroepen dat ik zo bang was na alle troubles dat mn wiegje leeg bleef, dat ze toen besloten hebben om mij de volgende dag in te lijden. Dus gewoon bespreken en desnoods je tranen laten lopen. Maar ik had een gyn die altijd zegt dat je altijd naar het moeder instinct moet luisteren want die hebben het altijd goed. Bespreek het anders met je huisarts. Sterkte ermee. @lot23 mn mannetje komt volgende week zondag thuis. Jippie. @taliaa trek je niet al te veel aan van dat vele vallen. Dat hoort er gewoon bij. En Isa valt niet ver natuurlijk. Je bekijkt het allemaal vanaf jouw hoofd hoogte en isa zit veel dichter bij de grond, dus haar klap is zachter dan jouw klap. grijns grijns. Als je snapt wat ik bedoel. Enneh Thijsje heeft bij mij ook zoveel van die klappen gemaakt. Dat heeft een week geduurd, voordat ie het goed door had. En het is nu veel minder. Maar hij heeft in het begin ook een regenboog hoofd gehad, met al die blauwe plekken. Komt allemaal goed.
jeetje wat schrijven jullie veel, ben ik niet meer gewend hihi meiden die op mijn vraag gereageerd hebben thnx, dat is toch wel geruststellend hoor, zeker toen je het zo specifiek beschreef debjes, echt fijn om te horen. milla jeetje zeg, snap dat dit grote onzekerheid geeft, ik wil je heel veel sterkte wensen, ik denk aan je, dit is geen makkelijke zwangerschap voor je he? pppfff meiden als ik jullie niet meer spreek na mijn vakantie zal ik me melden!!!
@linda, jazeker, je moet je melden na de vakantie! een hele fijne tijd meid! lekker uitrusten en genieten! en dan de echo! natuurlijk spannend maar vooral leuk!!! hoe ver ben je dan ook al weer? eenweek of 7/8? dan is er echt al wat te zien, leukleuk!!! @Milla, he meissie, wat vervelend dat je je zorgen maakt! benoem dit zeker bij je gyn!!!! en laat je niet afschepen! (ben wel benieuwd naar je buik? die moet echt mega zijn..)
Ik heb de echo morgen over drie weken dus zou dan 8 wkn en een dag zijn. Zeggen ze dan ook hoeveel je precies zwanger bent of kunnen ze dat pas later meten? Nouja maakt ook niet uit als het maar goed zit!!!!!!!!!!!!!! Ik meld me zeker!!!
MvJ, hoe laat gaan jullie vandaag? Als we je niet meer 'spreken' hier, heeeeele fijne vakantie en goede reis! Taliaa, jij ook bijna vakantie heerlijk! Seth viel net ook weer om, op zn bolletje. Ik neem aan dat er echt kan gebeuren zo 123 hoor. Dus probeer te ontspannen. Elke baby gaat vallen als ze gaan klauwteren. En je merk echt wel als er iets is! Milla, ik snap dat je vanacht even hebt ligen spoken. Tis ook weer heftig dit nieuws. Je ging er al vanuit dat de kleine flink zou doorgroeien, maar al die onzekerheid zo is maar niets. Ik hoop dat de volgende echo meer duidelijkheid brengt! Linda, jullie ook een hele fijne vakantie! Die kan nu echt niet meer stuk! Lekker met z'n 2tjes (euh, 4tjes!! hihihi) op pad, genieten en dromen! Have fun! Wij gaan volgende week op vakantie, joepie! Heb er zin in! Fijne dag meiden, pas op dat jullie niet weg spoelen (het regent hier al de hele ochtend blegggh!!) liefs meike en seth
Sas heerlijk vooruitzicht zeg! Linda kom je internet tegen krijgen we dan even een update, want ja zolang zonder nieuws van jullie word lastig Toch maar aan die buddy hihih Geniet lekker van jullie vakantie! Mvj fijne vakantie en wat moet je een hoop meenemen he! Milla hoop dat je morgen gerustgesteld word want dit is niets. Vanmogen op kraamvisite geweest bij een vriendin, jongetje is 2 dagen oud en zo lief en klein daar rammelen die eierstokken weer
Lot, hahaha ik kan je hier horen, tringelingelinggggg!! Lekker zo'n klein moppie weer he! Sas, sorryyy! Van harte met je baan, wist het wel, maar even vergeten te reageren! Super joh, zo snel al meteen weer! En nog even en je mannetje komt thuis!!!!!!
Linda fijne vakantie! MVJ als je het nog leet ook een hele fijne vakantie! Sas gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat een super nieuws! En bijna je man weer thuis lijkt me een heertlijk gevoel. Taliaa hier ook een wildebras maar eentje die niet vaak valt. Hij blijft dus ook maar overal op klimmen. En ze leerd zelf dadelijk te gaan zitten hoor dan hoef je niet elke keer te gaan rennen om Isa te helpen. Makkie heb je behalve vermoeidheid nog meer klachten? Ik heb ook overmatig zweet, haaruitval, tachycardie en nog wat dingen die bij een schildklier probleem kunnen horen. Goed in de gaten houden hoor en vraag de waardes, want overal houden ze andere waarden aan. Bij mij vinden ze het in Tiel niet zo super afwijkend, maar de internist van mijn nicht in Gorinchem vind mij waardes slecht. Wat gaat Seth toch hard zeg! Lot hier vanochtend op het CB met een paar kleintjes. Wil er spontaan weer de MMM van in om het snel weer te proberen. Maar wellicht doet de natuur bij ons zijn werk goed. Milla jeetje zeg kan goed begrijpen dat je je eigen ongerust maakt. Ik had het net andersom. Met 20 weken lag Jaimy nog zo'n 2 weken voor maar uiteindelijk met 32 weken liep hij al ruim 3 weken achter. Gewoon zorgen dat je gyn weet dat het je niet lekker zit. En desnoods dadelijk blijven zeuren om een eerdere inleiding. Vanochtend weer op het CB geweest Jaimy is nu 74 CM en 7990 gram. Een echt vol slanke mannetje dus. Moet nog wel even van ze nagaan of er door de KA getest is op coeliakie (weet het niet meer zeker) dit dacht het CB namenlijk toen ik vertelde waarom de KA nog opvolging deed. Verder zijn ze weer zeer tevreden. Jaimy kreeg nog 2 prikjes gelijk weer huilen. Hij wou ook niet gedag zwaaien :x (dit was zijn gezichtje ongeveer). Nu ligt hij heerlijk te slapen en verder geen last van zijn prikjes gelukkig. Zo vandaag maar eens de boel wegwassen hier en poetsen. Het weer is toch bagger.
Bedankt voor al jullie lieve berichtjes! Ik heb vanmorgen toch maar even even naar de poli gebeld, en kreeg een assistente aan de lijn, eerst werd mijn status erbij gezocht, daarna zei (terwijl ze naar de uitslagen keek).. 'Het valt wel mee hoor het hoofdje ligt redelijk op schema (1-2 weken voor)'.. Toen heb ik haar uitgelegd dat het buikje al 40 weken is en de meting van het hoofdje waarschijnlijk ook volgens de echoscopiste niet klopte, en dan veel te langzaam gegroeid is (2 weken in 4 weken) zei ze: 'je moet het maar tijdens de volgende afspraak met de gyn bespreken, en liet doorschemeren dat de metingen doorgaans vrij accuraat zijn' Toen ik zei dat ik me echt zorgen maak omdat het buikje in 4 weken tijd voor 7 weken gegroeit is terwijl het lijkt alsof het hoofdje dus 2 weken is achtergebleven in vergelijking tot de vorige echo, heeft ze me afgewimpeld en gezegd dat de gynaecoloog ook echt uit gaat van de meting van de echoscopistes, hoe die ook uitvallen.. Met andere woorden, het is nu eenmaal zo... Tja daar kan er dus niks mee.. Ik kan het hier niet bij laten zitten en heb nu stappen genomen voor second opinion bij een echobureau, daar kan ik vanmiddag nog terecht. Ik vind het erg fijn, al is het maar voor onze eigen gemoedsrust en om meer duidelijkheid en uitleg te krijgen. Het is niet dat ik nu al meteen bang ben voor een extreem geval, maar wil wel graag zekerheid, want heb echt het gevoel dat er het een en ander niet klopt!!
@milla volg je gevoel. Heel goed dat je een second opinion doet. Ze hoeven er bij de echo maar een milimeter naast te zitten met de metingen en dan zijn de uitslagen gelijk heel anders. Succes vanmiddag en schakel anders je huisarts in.
Milla, jammer dat zeje niet echt verder hebben geholpen bij het contact bij je ziekenhuis. Dit noem ik niet echt een bezorgde mama helpen. Goed dat je vanmiddag al terecht kan, hopelijk zo meer duidelijkheid en minder onrust. Ik zal aan jullie denken. Cira, Jaimy is ook een lekker slank ding! Fijn dat het verder helemaal goed is en dat hij weer goedgekeurd is! Ik heb verder last van naast vermoeidheid, een opgejaagd gevoel, vaak trillerig en soms hartkloppingen. Dit kan ook een symptoom zijn zei de ha. Ik hoop volgende week te kunnen prikken en dan nog de uitslag voor onze vakantie. En jij bijna je NOD! Wat denk je zelf, voel je al iets?? Ik duimmmmm! Seth ligt lekker te slapen, moet nu wel wat vaker naar bed, hij is eerder moe van al dat ontdekken! Hij eet goed en heeft zelfs gister bijna een heel potje op! Terwijl dat eerst amper de helft was. Oja, heb mijn gyn gesproken over dat 1 malige heftige bloedverlies. Ik moet nu een test gaan doen.... had al gezegd dat ik 2 weken na de curettage een test heb gedaan en dat deze toen negatief was, dus geen resten meer. Maar moet het toch doen... waarom nou? Mezelf onnodig kwellen! Grrrr nou ja, doe het morgen wel.