@makkie, tja nou ja, dan maar doen he? wel goed dat je even gebeld hebt!! En dank je voor je lieve woorden. bah, ben echt een softie met mijn eigen kind... @cira, dan is jaimy nu dus wel goed gegroeid? gelukkig!!! En prikjes hopelijk heeft hij er niet te veel last van!!! @Lot, haha, rinkelderinkel!!! Toen ik de kleine van mn vriendin voor het eerst ging knuffelen was ik al ruim een maand helemaal van de bv af, en spontaan begonnen ze te lekken, wahaha, hormonen sloegen op hol. En als ik nu een kleintje zie, oeioeioei Ik bekoel mezelf dan maar weer met de gedachte aan slapeloze nachten... @milla, sterkte meis! ik denk dat het met jouw meissie wel losloopt hoor, maar een moedergevoel is goud waard! laat je het even weten van de echo? @all, vandaag gewerkt en morgen nog een lange dag (van 900-1800 en de bbq op mn werk) en dan VAKANTIE!!!! liefss, Taliaa
Daar ben ik weer!! Gelukkig met goed nieuws!!! Sorry het is nogal een verhaal geworden, maar de details zijn best bijzonder, dus ik wilde ze niet weg laten... De echoscopiste was super aardig! Even vooraf: Ze werkt normaal in het diagnostisch centrum (voor metingen van medisiche gevallen) en is lerares op het HBO fontys hogeschool voor echoscopie, dus echt iemand die er verstand van heeft en waar ik wel vertrouwen in heb!! Ik had haar vooraf bewust niet vertelt wat ze gisteren hadden gemeten alleen dat het een extreme uitkomst was, en dat ik me zorgen maakte.. Ze ging dus meten en kwam vrij snel op een hoofdomtrek en buikomtrek van 33-34 weken uit. Het hoofdje en buikje zouden volgens haar volledig in normale verhouding zijn!! Ze vroeg me hoe lang ik zwanger was en toen ik zei 34 weken en 1 dag reageerde ze meteen vrolijk van: Nou, das dus volkomen normaal!! Toen vroeg ze waarom ik me zo'n zorgen had gemaakt en toen zei ik dus dat het buikje gister op 40 weken geschat is, en heb de echofoto's en het berekeningentabelletje van gister laten zien. Ze riep meteen WAT???!! En was echt helemaal verbaasd!! Ze was vooral verbaasd over het buikje en zei meteen, die verhouding kan nooooit!! Ze heeft de echo foto's nagekeken en zag al meteen dat de meting niet netjes was uitgevoerd, alles vervormd was en helemaal niet eens KÓN kloppen! Ze vond het gek dat de echoscopiste geen alarmbellen waren gaan rinkelen en verzekerde mij wel 3x dat ik me echt geen zorgen hoef te maken. Ook zei ze rechtuit dat ze vond dat de echoscopiste in het ziekenhuis een enorme blunder had gemaakt! (wilde zelfs weten wie het was geweest enz) . Ik heb haar ook nog even de echofoto's en berekeningstabel van de groeiecho van 30 weken laten zien en OOK DIE(!) waren helemaal niet gemaakt zoals het hoorde! Conclusie.. toen was ons beebje echt al niet te groot, dus al dat gedoe met die suikers is waarschijnlijk ook op gebakken lucht gebaseerd op geweest Ze vond het echt raar.. was erg verbaasd!! Ze vond het vreemd dat ik dit zo had meegekregen. Ze vroeg of dat ik haar nog wil laten weten wat de gyn hier morgen over te zeggen heeft! Voor de zekerheid omdat ik zelf maar bleef vragen hoe het kon, heeft ze nog een keer gekeken en toen ineens zag ik mijn meisje ineens onverwacht in 4d voorbij komen.. Nou, dan gaan we het nog even leuk maken, zei ze.. Eigenlijk had ik haar gezichtje nog niet willen zien, maar ik was ineens heel emotioneel, van opluchting, maar ook van het mooie meisje in mijn buik, dat dus echt sprekend op mijn mannetje lijkt Vervolgens kreeg ik nog een cdtje mee met de 4d echofoto's en een klein filmpje van 10 seconde waarin je de oogjes open en dicht zag gaan.. Wat erg lief was: Toen ik met haar af wilde rekenen, (ik had 70 Euro gepint, want had geen idee wat het zou gaan kosten ) wilde ze er niet eens iets voor hebben!! Ja.. een geboortekaartje.. zei ze, Nou die gaat ze krijgen!! Ik ben dus zooo opgelucht!! Maar ook boos omdat ze zo gefaald hebben in het ziekenhuis, niet alleen nu maar dus ook 4 weken geleden en dus waarschijnlijk ook met dat suiker gedoe!! De gyn valt hierin niets te verwijten want zij heeft alles gebaseerd op de echo's. Maar over de echoscopiste is het laatste worod nog neit gezegd!! Dat is toch belachelijk!! Verder interesseert het met niet, en ben ik alleen maar enorm blij en opgelucht!! Ik heb me wel een paar weken voor niks zorgen gemaakt maar ok, nu is de lucht dus geklaard!! Helaas mag ik hier geen reclame maken voor het echobureau maar anders had ik dat gedaan hoor Ik ben zooo blij dat ik gegaan ben, nu hoef ik me tenminste geen zorgen meer te maken!! Ben de echoscopiste dan ook enorm dankbaar! Oja ons meisje weegt nu zo'n 2200 gram, dat is heel wat anders dan ruim 6 pond!!
pfffff milla, wat een verhaal!! en wat cool dat je gratis mocht echo-en!!! Wat een afgang zeg dat ziekenhuis!!!
he Milla dat zei ik toch, als ze er 1 milimeter naast zitten, krijgen ze gelijk een hele anders uitslag. Ik ben blij voor je dat het allemaal toch goed zit en dat je als slagroom op het toetje nog even het gezichtje gezien hebt. gaaf hoor. geniet er maar van. Nog een paar weekje en dan kun je het kindje in je armen houden.
Milla; wat fijn om te lezen! Goed dat je baby "normaal" groeit. Maar wel vervelend dat je je al die tijd druk hebt gemaakt terwijl dat dus eigenlijk niet nodig was. Maarre wat een enorm lieve vrouw zeg!! Makkie; kan me voorstellen dat het moeilijk is om te testen, dan wordt je zo met je neus op de feiten gedrukt he?! Maarre waarom moet dat dan?? Taliaa; lekker vooruitzicht vakantie!! Een lange dag zeg je, wij werken elke dag van 7:30-17:30 of van 8:30-18:30.... Gelukkig werk ik maar 3 dagen, anders zou ik dat niet meer volhouden! Rammelende eierstokken las ik ergens.... nou de mijne STUITEREN door mijn lichaam, ze springen,schudden, draaien en vliegen... maar dat is volgens mij toch het enige dat ze doen:x
ohoh milla, wat een opluchting!!!!!!!!! Ik heb zo'n idee dat die vrouw die jij nu hebt bij mij ook echo's heeft gmaakt. Ik heb echo's laten maken bij de fontys voor die opleiding.. anyway echt super wat een opluchting! Ben ook érg benieuwd wat de gyn zegt! Hopelijk tzt vraag ik je om de naam van dit bureau! en wat lief dat ze het gratis deed, en jij je meissie gezien, super hoor! maar wel raar dat ze nu dus het hoofdje zelf in beeld kon brengen en gister helemaal niet konden meten! Maja, opluchting en dus goed nieuws!!! @mvs: haha een nieuwe naam gezellig dat je er weer bent! ja rammelende eierstokken... Ben je bang dat je toch geen ei hebt gehad?? Ik maak ook genoeg lange dagen, maar dat zijn bij mij vaak slaapdiensten dus een andere dagindeling. En morgen draai ik een BSO groepje, 3 kids 2 begeleiding, geeft wel aan dat het zwaar is... maar goed, ik heb mn vakantie in het vooruitzicht, dus ik kan alles aan!!! Liefss, Taliaa
Milla reageer even op jouw en snel op Linda! Sorry voor de rest ben jullie niet vergeten hahah! Milla kreeg gewoon tranen toen ik je verhaal las over dat mooie gezichtje van je kleine meisje! En wat een enorme blunder hebben ze gemaakt! Ik zelf heb dit ook meegemaakt met het ziekenhuis toen ik 28 weken zwanger was bleek mijn kindje een enorme reus te zijn (niet wetend waar die dan zou hebben gezeten want ik was mega slank toen ik 28 weken zwanger was ) en dat ik met 36 weken nog maar extra echo moest laten maken, want anders liep het de spui gaten uit! Nou ik was super geschrokken en moest echt huilen bij mijn zus en moeders! Vooral omdat het je eerste bevalling is en als je een mega baby krijgt zijn dat soms geen leuke bevallingen (verhalen gelezen) met 28 weken zwangerschap mocht ik ook kiezen of ik van de gyneacoloog naar een verloskundige ging bij mij in de beurt (aangezien ik niet meer medisch was op dat moment en alles goed ging) mijn moeder had mij al verteld dat ik me geen zorgen moet maken en dat ze vond dat ze erg overdreven regaeerde (ze was erbij) eenmaal besloten om naar de vk te gaan hier om de hoek, had ik haar ook niks verteld van mijn enorme reuze baby! Ik kreeg de intake en meteen wilde ze even naar de baby kijken aangezien zij daar geen appratuur had (dan moet je echt naar het ziekenhuis) voelde zei met haar handen en had ze ouderwets zo'n meetlintje om je buik op te meten (mijn moeder was ook weer mee en vond dit vrij normaal aangezien het vroeger niet anders ging) toen zei mij had gecontroleerd zei ze je licht echt mooi op schema, je heb niet een enorm grote buik, maar je baby is ook niet heel groot maar niks om je zorgen te maken, je buik groeid goed via de richtlijnen. Ik keek natuurlijk meteen zo en vertelde het verhaal dat ik een echo had gehad en dat mijn baby al eenenorme reus was in vergelijking, zei vertelde mij ook dat dit absurt was en ik me echt geen zorgen moest maken, als ik nou toch twijfels had rond de 34ste week dan wilde ze voor de zekerheid nog wel een extra echo laten maken (en wilde ze persoonlijk mee gaan) nou eind goed al goed mijn reuze baby was maar 6 pond en op 46 cm geschat! Allemaal onzekerheid voor niks! Ga jij niet terug bellen naar het ziekenuis? ik zou dat toch wel doen hoor! Ik vind dit toch wel mega grote fout! Linda ze kunnen meteen op de echo zien hoever je bent rond de 12de week krijg je weer een echo en soms kan dat nog verschillen paar dagen terug of vooruit! Ik weet dat ik met 8 weken echo kreeg toen was mijn bevallingsdatum 18 juli (zelf had ik uitgerekend 14 juli) toen kwam ik met 12 weken toen was het 16 juli geworden. Maar goed mijn kleine man is toch echt op mijn uitgerekende datum gekomen 14 juli Sas nog gefeliciteerd met jnieuwe baan! En bijna je mannetje weer thuis! Nou ik ben niet lekker keelpijn en hoofdpijn! Jesse had gisteravond ok koorts en was vandaag bij mijn moeder heel hanerig! Dus griepje onder de leden? Nu is er vandaag brief de deur uit gegaan van mijn werk over de mexicaanse griep ik denk dat dit meer voorzorgsmaatregelingen zijn omdat straks ouders van warme landen terug komen en dat ze toch hun kind en hun zelf goed in de gaten moeten houden als je in 1 van de landen bent geweest waar het is uitgebroken! maar goed nu ik niet lekker ben en vandaag die brief onder me neus gedrukt kreeg ben je meteen weer bang Ach ben altijd al zo'n panikezaaier met dat hahahaha dus moet gewoon maar mezlef en jesse even goed in de gaten houden! nog 1 dagje werken en dan lekker weekend! Wel druk weekendje 2 verjaardagen zaterdag zonag op kraambezoek en dan maandag weer aan de slag nog 1,5 week werken en dan lekker 2,5 week vakantie!
milla@ Wat een enorme blunder zeg met die echo... Gelukkig heb je een nieuwe echo laten nemen en is alles in orde met je meisje leuk dat je haar gezichtje hebt gezien op 4d zeg ...
Milla, wat een enorme blunder van het ziekenhuis!! jee zeg, dat kan toch niet! Maar wat fijn dat alles dus in normale proporties is en dat je straks geen 10 ponder uit hoeft te poepen..... blij dat alles toch weer goed blijkt te zijn en wat bijzonder om jullie meisje zo goed te zien in 4d!! MvSuze, er kunnen nog eventueel wat resten van de curettage achtergebleven zijn, vandaar mss die gekke bloeding van 15 min heel heftig. En dat kun je dan zeker weten als de test positief is. Maar goed, denk zelf dat dat niet mogelijk is omdat ik na-controle heb gehad en na de curretage nog een test heb gedaan die negatief was. Hoe gaat het verder met Suze? Loopt ze al het hele huis door? Debjes, heeel veeel beterschap, hopelijk knappen jullie snel weer op! Oooo vanmorgen weer tot 9.30 kunnen uitslapen, ons ventje verwend ons daar al zo lang mee, heerlijk! Verder hier alles goed, Seth gaat echt hard vooruit met alles!
@ all goedemorgen!!! wat hebben jullie veel gekletst. Houdt t ff niet bij. Papa is hier sinds woensdag werken dus het is ff moeilijk om mn draai te vinden. Hij heeft de hele week avonddienst (18.00 - 02.00) en ons meisje heeft elke avond haar hanguurtje dus zit ik maar wat te zitten. Gelukkig begint het ritme erin te komen. sorry voor mn ego bericht en ik kom snel weer lezen en reageren' @ iedereen hele fijne vakantie en kom gezond en veilig weer terug
@ryan, ja dat is heftig, die eerste tijd alleen!!! succes! en dat ritme zal er echt steeds meer inkomen!! @all, haha, ben al thuis! isabella is nog even bij ons mam, dan kan ik inpakken en poetsen (en even internetten) en daarna naar mn meissie, dan met mn meissie naar mn werk (bbq) en dan komt mn man haar ophalen en daarna kan ik ff ongestoord bbq-en, drankje drinken en relaxen en dan morgen ... VAKANTIE!! ik zie btw dat er hier om de hoek een grote brand is, dus even ramptoerist spelen.... liefss, Taliaa
en, ramptoerist??? nog wat te zien daar???Ik moet morgen werken van 1300-1730, daarna naar een verjaardag en zondag lekker saampjes uit eten bij de japanner en past oma op Jens. effe tijd voor elkaar...pfffff
Taliaa; ja een nieuwe naam. Ik kon niet meer inloggen met mijn oude naam. Ben een tijdje niet actief geweest hier. Heb toen wel meegelezen hoor. Kon het alleen even niet opbrengen om te reageren op iedereen. Was erg druk met mezelf en mijn mannetje enzo. Ik wist mijn wachtwoord niet meer. Heb inmiddels een ander emailadres daar lukte inloggen niet meer en dus een andere naam... Dat ei tja... ik weet het niet hoor... voor mijn gevoel vorig weekend een eisprong gehad... zat of zon... maar maandag na een wc bezoekje wat bloed aan het wc papier. Dinsdag niets maar woens en dond na het afvegen wat bloed. Soms roze, soms rood en/of bruin... Niets in mijn inlegkruisje.... Ik weet niet wat dat allemaal te betekenen heeft.... Ik hoop maar nergens op... Lekker hoor vakantie! Geniet ervan! Makkie: oke ik snap het... Met Suze gaat het erg goed! Ze loopt rent klimt, de hele dag opletten dus, maar alles wat ze doet doet ze heel beheerst en veilig. Prachtig om te zien! Lichamelijk verandert er nu niet zo veel. Ze wordt alleen nog maar groter en zwaarder.. Ze ontwikkeld nu andere dingen. Zo is ze echt aan het praten geslagen. Ze kent al wat woordjes.. mama/papa/oma/poes/bal/hoihoi/dag.... Ze weet precies wat dingen zijn... Als ik vraag waar bv haar speen is dan weet ze het precies! Ze geeft hadkusjes, een high five en eet zelf haar warme maaltijd.... Oei!! Ik draaf een beetje door merk ik... (hele trotse mama) Ryanne; Je zult je mannetje dan wel missen 's avonds! Fijn dat er wel een beetje een ritme in begint te komen. Pooh; wat gezellig samen uit eten! Het is erg belangrijk om met z'n 2tjes dingen te ondernemen!! (uit ervaring weet ik hoe belangrijk dat is hihi) Mariska; hoe gaat het nu met jou? Liefs Mama van Suze = Chantje ff voor de zekerheid, weet niet of iedereen het snapt....
tsja, ik moet toegeven dat Jens nu op de eerste plaats staat. Niet kwa liefde, maar wel als het gaat om tijd en aandacht. daarbij komt dat mijn libido nog 0.0 is. ik kan gewoon niet in de mood komen . En om het nou tegen mn zin in te doen. Maar ik vind het zo lullig tegen over mn vriend. Dus dan maar gezellie uit eten!!
Pooh; je moet het ook echt niet tegen je zin doen hoor!! (mag ik de brutale vraag stellen of jullie het helemaal nog niet gedaan hebben?? Vergeef mijn brutaliteit...) Bij mij was het andersom.. Suze stond echt op de 1e plaats ook kwa liefde kwa alles eigenlijk... Maar ik had/heb wel enorm veel zin om te vrijen met mijn man.... Grappig he dat alle vrouwen anders reageren na het krijgen van een kindje....
geeft niet... 2x hebben we het gedaan...schaam schaam en tijdens mn zwangerschap ook maar 5x...pfff ik ben er met mn hoofd niet bij. lig te luisteren of ik jens niet hoor..druk in mn hoofd met agenda, afspraken etc etc
joh je hoeft je toch niet te schamen!!!! Echt niet hoor! Het moet fijn zijn en je moet er van genieten. Als dat niet lukt kan je beter nog even wachten. Het zegt niets over je relatie met je partner, toen het tussen mij en mijn man slecht ging sexten we wat af, en nu het weer helemaal goed gaat is het toch echt wat minder. Je kan ook op andere manieren genieten van elkaar en lief zijn voor elkaar, eten bij de japanner is daar een voorbeeld van!!
dat vind ik ook ,maar hij wil wel graag. En dan vind ik het zo rot om steeds nee te moeten zeggen. Hij doe ter niet moeilijk over, maar ik voel me schuldig