nou wij gaan vandaag niet naar buiten ... ik heb me geloof ik nog niet zo slecht gevoeld als vandaag ...dus ik blijf op de bank ...alleen hopen dat jelmer zich zoet houd ...
@ 1e kindje heel veel sterkte voor je meisje morgen in het ziekenhuis. Hopelijk is ze er dan ook vanaf. @ Makkie Jij weet het altijd zo mooi te verwoorden. @ Cira Balen zeg dat je ongi ben geworden. EN het huisje ziet er mooi uit hoor, wanneer kunnen jullie over ?? @ All Net naar de stad gereden voor een buggy voor N Heb er wel 1 maar heb er genoeg van om telkens die buggy te moeten wisselen (dan ene auto dan andere) dus wil er 1 bij. Had er 1 gezien bij prenatal met voetenzak en regenhoes, maar helaas te laag voor mij (dus moet nog even verder zoeken) Over 1 uur mijn zoon weer ophalen en dan heeft die vanmiddag na school zijn slipexamen van JUDO Hele fijne dag allemaal. Liefs Thamara
Mvj wij betaalden 250 per maand voor 4 dagen in de 4 weken, maar kregen 217 euro terug van de belasting, dus ongeveer 40 euro per maand. Tygo gaat nu een halve dag per week. Heb je een plekje op het kdv? Dat het jouw is komen aanwaaien is je gegunt hoor en daar mag je best over praten en blij mee zijn, ik hoop dat je ook kunt gaan genieten van dit mooie wonder en je beter gaat voelen. Linda hoe is het met je bekken? ga je nog naar de fysio? Cira balen dat je ongi bent geworden. Gelukkig dat jaimy weer wat opgeknapt is en jij niet ziek worden he. Makkie leuk dat je het met kerst gaat vertellen, het is nu echt een verrassing he voor iedereen met Seth waren ze misschien op de hoogte van de mmm. Mooie gedachte over jullie wondertje en vlindertje, echt prachtig. Mvs vervelend dat je dan weer met je neus op de feiten word gedrukt je was er zo redelijk ontspannen ingestapt deze ronde hoop voor je dat de 100 mg wat doet en je je snel weer vrolijker voelt. Hoe is het met je fotocursus? 1ekindje jeetje daar is vaart achter gezet, wel fijn dat de ha en ka snel wat wilden doen want als ze maar oorpijn houd en de ab niets helpt is ook zo zielig, veel succes morgen. Heb je nog wat gehad aan onze verhalen om voor een 2de wondertje te gaan? Zo hier lekker vakantie, even lekker rustig aan doen en lekker genieten. Ik heb sinds mijn ongi last van mijn buik en het blijft het voelt gevoelig en bij stofzuigen of dweilen voel ik het ook erg vervelend. Vanmiddag even lekker naar de masseur heb veel hoofdpijn want zit zo vast in mijn nek en rug.
@lot, het gaat redelijk met mijn bekken, maar lopen doet gewoon zeer, nu met name het schaambeen, het schijnt te komen doordat je dus met een tweeling ook meer van die 'weekmakende'hormonen hebt. Kraamzorg is weer weg, was super relax, heb ook nog wat vragen gesteld qua uitzet. Nu alleen aan jullie nog twee adviesvragen: Wat zal ik doen qua flessenwarmers, ik weet natuurlijk nog niet wat ik ga geven maar er zullen zowieso wel flesjes aan te pas gaan komen, fv of bv of combi. het advies was toch wel om twee verwarmers aan te schaffen (of 2e hands) wat zouden jullie doen, ik lees op internet toch ook veel over de magnetron bij flesvoeding dan. Verder een beetje een maffe vraag maar gebruik je die borstcompressen veel? Ik denk dat je die wel vaak wisselt op een dag of niet? Hoeveel pakken zal ik halen haha.
Linda met fv pakte wij gewoon water uit de kraan dat mag tegenwoordig. En zoogcompressen wissel je wel vaak maar je kan altijd bijhalen natuurlijk dus iets inslaan en dan kan je altijd iemand op pad sturen.....
@ linda fijn dat het zo goed gaat! En ik ga zaterdag beginnen met de kerstversiering denk ik.. @ mvj wat fijn dat jullie een dagje saampjes weggaan. Wij hebben dat ook echt nodig maar komt er niet van. de 18e gaan we een weekendje weg met mn zus en haar vriend, misschien dat we dan een avondje met zn tweeen gaan eten ofzo @ debjes wat lief dat je dat zegt. T is ook een 'echte papa' Hij zou t liefst huisman worden geloof ik.. @ makkie wat heerlijk dat de echo god was!!!! @ kdv hier betalen we geloof ik 7.45 maar we hebben wel flexibele opvang. We kunnen dus twee weken van te voren doorgeven wat het rooster van R. is (werkt in de horeca) en dan kan ze gaan wanneer nodig. @ Mvs ik begrijp hoe je je voelt! Die Clomid maakt je gevoel volgens mij erger... @ Cira niet ziek worden meid!! @ Makkie nog gefeliciteerd met Seth *schaam schaam* heb je niet eens gekrabbeld of gefeliciteerd hier @ makkie (again ) Ik krijg kippenvel van je mooie woorden.
Klopt, dat zei ze ook en dan moest het daarna gekookt worden. Dat mocht je dan eventueel bewaren in de koelkast. Als je dan het flesje gaat maken moet je de flessenverwarmer gebruiken zei ze. Alleen ik lees dat mensen ook het water in de magnetron warm maken. Borstvoeding opwarmen ook via de flessenverwarmer. BV mag geloof ik echt niet in de magnetron (?).
@ Linda Ik mocht water pakken uit de kraan en dat warm maken in de magnetron. Wij hoefde niets te koken Maar we mochten de fles niet van te voren klaar maken en dan in de koelkast zetten (pas klaar maken als de kleine wat kreeg) Hoe dat met borstvoeding zit dat weet ik niet. Mss dat een andere mama dat hier weet die wel bv heeft gegeven.
@lot : wat lekker zeg even een paar dagen vrij ! hoop dat de masseur een beetje zijn werk kan doen ... En wat scheelt dat een hoop centjes voor ons zeg als ik zo zit te rekeken ....heerlijk! scheelt ons minimaal 100,- euro per maand
@linda : huh water koken ?? in princiepe hoefde dat hier niet .... nou deed ik het wel vanwege jelmer zijn krampen ... ik kookte water in de waterkoker en deed in zo'n meeneem isoleerfles en die stond dan op het aanrecht .... aanlengen deed ik met spa blauw. ik had wel een flessenwarmer , 1 voor 1 de auto voor op autostroom ( hoe noem je dat ? volt of zo ) en daar kun je ook potjes in doen ...1 nadeel de grote difrax flessen gingen er niet ... Borstkompressen ...mmhhh ik had ze wel ...maar ik lekte niet ...tja dan ben je ze ook niet nodig ... zelf die dagen dat ik bv gegeven heb ...heb ik niet gelekt ...
*****ego***** Hier even een hele emotionele blije mama !!!! Kdv belde ....jelmer kan per 1 januari terecht , hij gaat dan op woensdag de hele dag naar het kdv !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! per aug zal het dan dinsdag worden ...de hele dag alleen ben ik wel verplicht om er nog een dagdeel bij te nemen ....dat zou beter zijn voor kindjes ...prima .... dus vanaf aug gaan ze allebei 1 hele dag en 1 dagdeel !!!! Nooit gedacht dat het me zo zou opluchten ! *****einde ego******
MvJ: wat fijn voor jullie!!! Waterkoken hoeft niet. Wij doen gewoon kraanwater in de magnetron..... Thuis en op het werk....
Mvj wat super zeg!! (vergeet niet gelijk je voorlopige toeslag aan te vragen). Linda hier ook altijd kraanwater in de magnetron opgewarmd. Flessenwarmer vonden we niks moest zolang wachten tot de fles warm was. Borstcompressen heb ik wel een doosje of wat gebruikt. Lot lekker hoor vakantie! (ben jaloers) Makkie Hoe was je frietje oorlog? Thamaraa THX! We zijn er ook erg blij mee vooral als onze eigen spulletjes er in staan. Hier al een wat beter gevoel dan gisteren. Al heb ik nog wel wat last van mijn keel en hoofd. Ach wellicht ook de spanningen van het verhuizen en de verkoop en aankoop.
zo meiden, daar ben ik weer @Mvj, gelukkig joh! je mag je daar best opgelucht over voelen!!!! en hihi, klinkt goed :"allebei" En meid, je zwangerschap is je "aankomen waaien" maar hoe het gaat beslist niet!!! lief dat je zo meeleeft met ons zwanger willen worden, maar wij leven net zo mee met jouw ellende!! hoe is het met jelmer vandaag?? @Linda, hier mochten we zelfs warm water uit de kraan pakken, maar dat mocht alleen in brabant, gaat over de manier van schoon maken. Water uit de kraan kan geloof ik altijd, behalve als je hard water hebt?? maar flessenwarmers worden eigenlijk alleen gebruikt voor afgekolfde melk, dat mag niet in de magnetron. ik zou dus geen flessenwarmers aanschaffen hoor, kan altijd nog... En die compressen, ja hihi, die heb je genoeg nodig Ik zou alleen niet teveel kopen, want je moet een beetje je merk vinden. Ik vond van de hema en van de natusan erg fijn. je wisselt regelmatig, want natte tepels is een crime voor je bv. Ik zou 2 verschillende pakken kopen, dan kun je daarna je man erop uitsturen! @Mvs, hoe is het nu??? hoe voel je je bij de clomid??? succes meis!!! (zeker als je je zo voelt na t bericht van je zwangere vriendin...) Ik kan ooit wel mensen wat aandoen die "zomaar" zwanger worden. hihi zeker als ze er zo makkelijk over praten... Je kent het wel: stoppen met de pil en meteen zwanger, die hebben dan echt het idee van een kindje "nemen"... maja.... dikke knuff @cira, balen meid! nieuwe ronde nieuwe kansen zullen we maar zeggen he? @Pooh, hoe voel je je nu? al wat beter in je vel?? @ll, hier duidelijk ei tekenen, dus gisteravond nog een keer de babydans gedaan heb alleen geen idee op welke dag ik zit, slecht he... op dag 14of 21, haha, is nogal een verschil he? zal mn agenda er eens bijpakken. heb wel weer mega last van mn hormonen... *joy* Liefss, Taliaa
ok, ff hier terug gelezen, 22 nov was dag drie. Dus nu is het dag??? (rekenreken) dag 18 dus best netjes als ik nu mn ei heb
dankje wel meiden ! @talia : spannend ! de duimen draaien hier weer overuren ! Jelmer is vandaag echt ...heel stout , heb hem vanmorgen zelfs een tik voor zijn dikke pamperkont gegeven en in de box gezet ...en boos dat hij was :x hihi toen hij afgekoled was mocht hij er weer uit ... nu zit hij weer in de pannenkast ...dus ik ga rennen
hier ook een trutje hoor... leuk stelletje zijn ze samen Hier zit ze ook wel voor straf in de box (de reden dat hij nog in de kamer staat) Zal wel een fase zijn, hoop ik. Isa slaat, bijt en knijpt ook. dan word ik echt boos hoor, er zijn grenzen... Succes MvJ!!!! Ennuh J wel wat liever zijn voor je mama en je brusje
jelmer slaat schopt en bijt ook ....heb nu voorgenomen dat de eerste keer dat hij weer bijt ik weer terug bijt .... de laatste keer beet hij weer in mijn borst ...en das niet lekker .... oohhh wat een boefjes toch
Mvj heerlijk een plekje op het kdv, en fijn dat je er een goed gevoel bij hebt. Linda wij mochten gewoon warm kraanwater gebruiken dus hoefde niet in de magnetron op te warmen, en het schijnt dat bv opwarmen in de magnetron de goede stoffen eruit gaan. Taliaa hup aan de babydans!!