@ mvj wat heerlijk dat zde naar het kdv gaan. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik het fijn vindt dat ze twee middagen gaat. Ze doet het daar erg goed en ik ga met een gerust hart aan t werk @ linda hier gebruiken we bar le duc omdat F. zoveel last van krampjes had. En hiermee ging t zo goed dat we het nog steeds gebruiken. Wij doen de flessen in de magnetron (heb niet eens een flessenwarmer) De barleduc staat op het aanrecht en we hebben potjes van de hema waarin we de poeder afgemeten hebben dus de fles is zo klaar. zo en nu ga ik ff eten, heb om 21.00 nog een vergadering :s
Ik ben absoluut tegen water uit de kraan, ik vind dat zulke onzin, dat ze ineens hebben verzonnen dat het wel mag Zoveel troep zit er nog in gewoon water! Heb 2 vriendinnen die beide net zijn bevallen en beide dus water uit de kraan deden (stond hier al erg van te kijken, want mij is dat absoluut afgeraden) en beide kindjes hebben zo'n ellende met krampen! Heb ze toen de tip gegeven om water te gaan koken (gewoon koken in fles doen en in de koelkast zetten het is 24 uur houdbaar, dus kan je het opwarmen in de magnetron) en gaat nu al stukken beter, ik denk altijd maar je kind moet maar heel gevoelig zijn zit je toch met die ellende dus waarom niet gewoon even koken? hahahah ben nog erg van de oude stempel denk ik Maar goed Linda ik vind het ook moeilijk, ik heb de flessenwarmer haast niet gebruikt (alleen met afgekolfde melk) dus ik vind het moeilijk je die advies te geven! Toen Jesse overging naar FV ben ik water op gaan warmen in de magnetron. En borstcompresse ja ik gaf borstvoeding dus die dingen versleet ik bij het leven hahaha Taliaa wat noem jij dat leuk de babydans hahaha Hier vanacht erg goede nacht gehad, durf het bijna niet hard te zeggen haahha Nog een dagje werken en dan weer heerlijk weekend!
jelmer kon ook niet tegen kraanwater hoor .... ik viel van de stoel toen ik mensen hoorde dat ze gewoon warm water uit de kraan gebruiken
hee meiden! Pooh, fijn dat je even dag komt zwaaien en fijn dat alles goed gaat bij jullie! MvJ, lekker dat hij straks naar het kdv kan! Lekker snel al! Linda, leuk he de intake van de kraamzorg! Vond dat zelf ook zo gaaf, komt het zo dichtbij! Taliaa, succes met de babydance! Daar kan het dus niet aan liggen! En dan gaan we weer heel hard duimen! Hier ook altijd Bar le Duc gebruikt, tenminste vanaf dat Seth erge krampen kreeg. Hiervoor kraanwater, maar wel gekookt. Op de Bar le Duc ging het super. Sinds een maandje of 2 geven we wel gewoon kraanwater. Maar zo bij een pasgeboren baby kraanwater zonder te koken?! Ik zou dat ook nooit doen! En gewoon opwarmen in de magnetron. Vanavond gewerkt, lekkere luchten weer gehad hahaha. Maar ben vandaag een stukje minder misselijk geweest dan gister, dus nu kon ik er beter tegen. Morgen vrij en dan weekend, heerlijk! Seth heeft heerlijk vanavond met oma gespeeld. ze heeft opgepast. hij is zo gek op dr! (en andersom!) Oooo kan niet wachten om het te vertellen met kerst.... hoop een dag voor de kerst nog een echo los te peuteren bij de gyn.... ben benieuwd of dat gaat lukken!
hier dus wel, nooit krampen gehad.... moet ook zeggen dat isa de eerste 3 maanden nauwelijks flesvoeding heeft gehad natuurlijk. (2 dagen ofzo maar in totaal) Maar goed, schijnt dus ook te maken te hebben met waar je woont enzo. Maar een flessenwarmer heb je dus niet nodig zo net lekker naar de Zumba geweest, ff alles eruit gedanst. Dadelijk douchen en te bed
@talia : heb je er niet te veel uitgedanst ????? hier zit ontzettend veel kalk in het water ....bizar veel schijnt , wij kregen bijvoorbeeld ook de tip om geen water in de waterkoker te laten staan s'nachts ....mijn senseo vraagt ook iedere maand of ik hem wil ontkalken , nu iets minder nu ik geen koffie drink dan ... dat maakt natuurlijk ook een hoop uit ... meiden een vraag ...hoe corrigeren jullie je kinderen als ze iets doen wat ze niet mogen doen ? als ik jelmer corrigeer dan gaat hij keihard er mee door nl ....
MVJ moeilijk he met dat corrigeren! Ik pak Jesse vaak even beet en zorg dat die in me gezicht kijkt en zegt dan Nee dat mag niet hoor. Als hij het weer doet, laat ik hem zitten op de grond en zeg dan nee! Vaak wordt ij dan woest en dweild hij over de grond, maar goed dat gedrag negeer ik! En ja 3x waarschuwen is hier in de box (moet zeggen dat als ik het wordt box gebruik als hij stout is hij meteen nee schud hahaha)
mmhhh meestal is het hier eerst 2 keer nee zeggen ...en ehm aankijken ... de 3e keer tik ik met vinger op zijn handje ..... en de 4e keer de box in ..... maar het schiet niet op ... ik kan toch niet alle laadjes en kastjes afsluiten ?
wij moeten zo naar het ziekenhuis met myrthe. ben best wel zenuwachtig. ik hoop dat ze de eerste is omdat ze nuchter moet blijven anders vind ik het ook zo zielig dat je ook nog niet mag eten.
sterkte 1e kindje!!!!! @mvj, ik ben ook begonnen met nee zeggen. Hij kijkt dan verbaast op maar gaat gewoon door. Maar hij is pas 8 maanden....Trouwens, hier gewoon kraanwater uit de magnetron hoor, no problemo!!!
sterkte 1e kindje ! in het zh word je goed begeleid hoor ! echt waar ! afhankelijk van hoe laat ze geholpen word mogen ze soms nog wat drinken
@ debjes ik ben het ook helemaal met je eens (en zo oud ben ik niet haha en jij ook niet) @ Mvj iedereen heeft kids en die brengen ze eerst op bed. Kon ik mn meissie ook zelf in bed leggen maar dan heb je echt geen zin meer om te gaan.. @ makkie kun je niet tegen de gyn. zeggen dat je ze met echofoto's wil verrassen met de kerst? Zo hebben wij dat vorig jaar (wat klinkt dat ver weg :s) gedaan en toen printte ze wel 10 foto's voor me.. @ debjes fijn dat je nachten weer goed gaan! @ 1ekindje heel veel sterkte vandaag! @ thamara wat vervelend dat Mika ziek is. Niemand blijft hier gespaard geloof ik Vanochtend was F. al om half 8 wakker. ze lag ineens helemaal boven in haar ledikantje en stootte haar hoofd. Toen heeft papa har flesje gegeven en zijn samen weer lekker in slaap gevallen.
Ik zeg ook nee tegen N als ze iets niet mag. Ze kijkt me dan met grote ogen aan en begint dan maar haar hoofdje nee te schudden de 1st paar x kon ik mijn lach niet inhouden. Ziet er zo schattig uit zo'n kleintje die gelijk reageerd door nee te schudden. Maar het dringt langzaam tot haar door. Want vaak houdt ze er dan ook mee op
Hier dus gewoon warm kraanwater gebruikt op advies van de kraamhulp en je gaat ervan uit dat die het wel weet, je moet er wel op letten dat je geen loden leidingen hebt, en Tygo is er al best groot van geworden Als je het opwarmt eerst het water en dan de voeding erbij ivm met krampen. En voeding klaarmaken en in de koelkast zetten mocht hier echt niet. Mvj hier ook vaak nee zeggen en als het hem niet zint gaat hij op de grond liggen, ik ken iemand die zette haar zoontje op een stoeltje in de hoek werkte ook is net zo oud als Jelmer. Ik zeg nee en als hij doorgaat haal ik hem weg, Tygo heeft er ook een erge hekel aan als ik zijn gezichtje naar me toe draai zodat hij me aan moet kijken. 1e kindje succes vandaag!
1e kindje Succes vandaag! MVJ nee zou ook niet alle kastjes afsluiten hoor, ze moeten gewoon leren dat het niet mag! helpt negeren niet? Gewoon weg halen en niks zeggen? Ryanne lekker dat ze dan weer door slaapt he! jesse krijgt hier ook om 7 uur een tuitbeker met pap en slaapt dan tot 9 uur a half 10 Is gewoon nog echt een luxe wat ik heb. Thamara hahaha Jesse deed dat ook Nee schudden echt heel grappig was dat!