Fleurrebel ja ik heb wel is gelezen over al die sympthonen die je kan hebben bij PCO maar ik heb dus er geen 1! Geen overbeharing en geen overgewicht! Ik woog toen ik zwanger wilde worden 70 kilo en ben zelf 1,76 lang. Afvallen ging bij mij als een speer hoefde een week maar goed te eten en er was zo 2 kilo af! maar heb wel is gehoort dat het bij andere dames anders is! Milla wat voor dieet deed je dan? 17 kilo jeetje is wel veel in 3 maanden zeg! Daar droom je van hahaha
@ Linda nou dat word dan rustig aan doen meid. Wel super dat je 2 schatjes goed groeien. @ Makkie leuke profiel foto heb je op hyves @ Mvj ja dat vond ik ook zo moeilijk de 1st x. Dus lekker genieten nou van je vrije dag en je kleine man vermaakt zich er ook echt wel hoor. @ Milla 17 kilo in 3 mnd Jeetje wat goed zeg. @ Cira een nega test en geen ongi te zien. Hopelijk heb je snel een test met 2 strepen in je handen. @ All Dadelijk M weer ophalen van school, En dan vanmiddag naar de kapper en daarna voor beide kids een id kaart aanvragen bij de gemeentehuis. Hele fijne dag allemaal. Liefs Thamara
meiden ik geniet er volop van ...klinkt egoistisch misschien ...maar ik knap er zo van op ... heb net even gebeld ....dat kon ik dan ook weer niet laten .. hij was lekker aan het spelen ..de juf aan de telefoon was later begonnen en had vol verbazing aan haar collega gevraagd of jelmer wel echt nieuw was .... hij had alleen met het drinken even gehuild ...tja dat kan ...doet hij thuis ook hij dinrkt ook zoveel ...en als hij ziet dat er drinken komt kan het hem niet snel genoeg gaan ... en bij het naar bed aan maar thuis doet hij dat eigenlijk ook altijd ...
@linda fijn dat de echo goed was, alleen jammer van je bloeddruk. Ik weet hoe je je voelt ik heb zelf ook een hoge onderdruk gehad mn hele zwangerschap. Ik stond ook onder scherpe controle van de gyn. En als ik last had van sterretjes cq vlekken voor mn ogen of hoofdpijn, dan moest ik direct bellen voor een bloeddruk controle. Verder kookte ik zonder zout en at zoveel mogelijk zoutloos. Dat hielp ook een beetje. en ik deed heel weinig. Elke dag even een klein loopje naar de supermarkt voor wat eten te kopen (niet te zwaar tillen) en alleen nog maar de lichte huishoudelijke klusjes. En s'middags lekker rustig op een terasje een kopje thee drinken, waar ik dan wel met de auto naar toe ging. Maar ja het was wel zomer bij mij. Mn man deed in die tijd de zware huishoudelijke klussen en het til werk. Hij zette voor mij ook de stofzuiger beneden enz enz. Op die manier heb ik het kunnen uitzingen. Vanaf de 30 weken moest ik trouwens elke week op controle komen en vanaf 34 weken 2x en vanaf 37 weken 3x en dat waren toen ook lange controles. Het hield in een lange bloeddrukmeting (30 tot 45min) incl ctg en urine test. Enneh lekker veel slapen tussendoor. Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt. Mocht je vragen hebben aarzel dan niet om ze te stellen aan me. enneh bij twijfel gelijk de gyn bellen, want hogebloeddruk kan een eerste symptoon van zwangerschapsvergifteging zijn. enneh let goed op of er verandering in de levendigheid van je kindjes optreed. Ik wil je niet bang maken, maar alert. Zorg en let goed op jezelf en laat je niet afschepen als je belt en ze je bv niet willen zien. Laat de gyn of het zkhs jouw twijfels maar wegnemen. Vraag desnoods nu al om elke week een controle voor je eigen gemoedsrust. Stress moet je nu absoluut vermijden. Liefs sas
@all pfff vandaag een kind wat moe is en niet wil slapen. Ik denk maar dat ik niet met hem ga sleeen, voordat ie alles aan heeft hebben we denk ik een groot drama. Ik ga zo alleen nog maar wat boodschappen doen denk ik. Het is toch wel weer wennen zo werken na de vakantie. en het is lekker druk op mn werk. Maar ja begin februari ga ik een gezondsheidsprogramma op mn werk volgen, dat is met een dieetiste en een fysiotherapeut. Ik ben benieuwd, want ik wel nog wel wat afvallen.
Makkie klopt ja was afgelopen zondag jarig. Ik ga zo eens even krabbellen op je hyves! Thamaraa veel plezier bij de kapper vanmiddag! Mvj Wat super dat J het zo naar zijn zin heeft! Kom jij ook een beetje tot rust nu J een dagje op het KDV is? Jaimy ligt hier op bed zag net dat er alweer een hoektandje aan het door komen is. Hij moet nu nog 2 hoektandjes en een snijtandje (en dan natuurlijk nog de vier achterste kiezen) en dan is zijn gebitje compleet. Hier nog geen ongi en nog steeds af en toe een vlaag misselijkheid. Ook nog geen gevoel dat de ongi gaat komen. Dus wacht nog maar even af en anders denk ik van het weekend maar nog een keertje testen. Dadelijk nog even rommellen en nog wat boodschapjes.
@cira, hmmm, nega we duimen nog even door!!! je hebt vast te vroeg getest hoor!!!! mis. deze ronde je ei wat later gehad? @MvJ, wat heerlijk dat het je goed doet!!! en wat fijn dat J het naar zn zin heeft! de kanjer!!! @ll, mn eerste ovutest gedaan, zit nu op dag 13 en een vaag lijntje, ik ga ervan uit dat die nu steeds dikker wordt. Hihi, vindt dat wel leuk, dat testen zaten ook meteen zw. testen bij, dus dat wordt lastig om me over 3 weken in te houden! vanavond sporten, joehoe lekker calorieën verbranden. ik heb btw zo'n buikspierending gekocht, kan ik thuis ook mn spiertjes trainen. ik heb echt nog een buikje, en aangezien die nu niet om te pronken is, wil ik hem wat weg hebben liefss, Taliaa
@cira : tot rust komen ???????????? ik heb vanmiddag werkelijk waar bijna niks uitgevoerd ...je het vlees opgezet en een beetje gerommeld ....en nu ga ik zo maar eens naar de zolder .....effe de was ophangen die al 2 dagen in wsmachine zit ( was het vergeten )
Sas vervelend he als ze zo moe zijn en niet willen slapen! Ligt er veel sneeuw bij jullie? Hier is het weeralarm afgegaan en ze zeggen dat er sneeuw aankomt dus ben benieuwd! Heb he tnooit zo op dat alarm meestal zitten ze er AlTIJD naast hahahaha. Cira ook al zoveel tandjes jouw kleine man! De mijne ook hoor! En raar he van je ongi ik hoop toch dat het weg bkijft en je msischien te vroeg heb getest? Taliaa flink testen met die ovu testen En dan over 3 weken EEn dikke vette streep! En flink babydansen he Nou mijn dagje shoppen is naar de maan gevlogen! We waren op weg! Mijn moeder, Jesse en ik! We zaten in de auto gezellig te kletsen en ineens een raar geluid! In eerste instantie wist ik niet wat het was, dus een mevrouw kwam naast me rijden dat ik een lekband had! JA HOOR dacht ik! Dus ik van de weg af andere weg opgereden want daar zou een vluchtstrook staan, nou helaas geen vluchtstrook! Ik heb hem langs de kant gezet zodat andere er nog langs konden. Sta je dan met een kind van bijna 1,5 aan de rand van de weg ijs en ijs koud! ANWB duurde zoiezo 2 uur en aangezien ik zelf niet lid ben alleen Chris moet ik betalen, tenzij Chris even kwam (ja op ze fiets zeker ) dus ik mijn vader gebelt, die kwam er aan maar zou wel even half uur duren. Nou we stonden er al 3 kwartier te blauwebekken. Mijn vader kwam met busje van zijn werk! Jesse erin gezet met miin moeder, want was bang dat die zou onderkoelen (tis hier toch -2 graden buiten) Reserve band eruit, is die zahct (K*TZOOI) dus me vder naar een bezinepompo gereden met mijn moeder en jesse om die band op te pompen duurde weer half uur. Dus ik stond daar al een uur en kwartier Uiteindelijk ahdden we geen goede krik (hoe schrijf je dat) ik auto's aangehouden niemand wilde stoppen:x:x:x uiteindelijk meisje in een dikke volvo die stopte heel aardig heb haar wel 100x bedankt! Ze vond het niet nodig ze had erge medelijden met me! Nou binnen 20 minuten zat nieuwe band erop! En toen maar naar huis gereden, even snel hier naar de Hema gereden, maar daasr 2 spijkerbroeken gekocht voor Jesse en een shirt en 2 rompers en een marjo! Dus het was me wel een dagje hahaha
jeetje debjes, las al iets op je hyves ja... wat een ellende! (en wat een lieve vader zeg!) echt balen! zeker als je op weg was naar iets leuks!!! ben benieuwd t weeralarm bij jullie, of jullie nu ook sneeuw krijgen. hier ligt nog steeds, dus ben benieuwd of wij erbij gaan krijgen... En tja, de babydans... manlief is nog ziek, dus maar goed dat de ovutest nog nega was! liefss, Taliaa
Debjes, jee zeg wat een pech...en dan met die kou buiten brrrrr. Ben benieuwd of jullie nog meer sneeuw gaan krijgen. Hier ligt nog heel iets, tis meer ijs geworden! De plas achter ons in de wijk is ook helemaal bevroren en net met mijn zus en de kleintjes even wezen kijken, allemaal kleintjes die aan het schaatsen waren, zo lief! MvJ, lekker een dagje voor jezelf en wat goed van hem dat hij zo lekker gespeeld heeft, grote vent! Taliaa, dat streepje gaat nu vast elke dag dikker worden en dan weer aan de slag! Hopelijk is je mannetje snel opgeknapt! Lot, hoe is het bij jullie? Je bent zo stil? Fleurrebel, hoe was het met de foto??
@debjes, dat is vet balen zeg!!! Moet er niet aan denken!! @linda, ik had het ook vanaf week 32. Onderdruk steeds 90-95. En de week voor de bevalling 100. 2x aan de ctg gelegen en 2x per week bloeddruk meten en urine checken bij de verloskundige. Gelukkig bleef mn urine schoon. Let goed op sterretjes/ vlekken zien en hoofdpijn en een drukkend gevoel onder je ribben. Dan meteen bellen hoor! Het is niet leuk ,maar ik kon mezelf heel rustig houden. Tv kijken, internetten wat kleine dingen in huis doen en me rot vervelen! @all, ben effe druk met werken vandaag, Jens creche, eten in bed stoppen. Moeten zo zelf nog eten.... Misschien tot later!
Linda: wat fijn dat jouw kindjes zo goed groeien! Hopelijk doet het jouw bloeddruk goed als je 's middags naar bed gaat. Rustig aan meis! Ik vond yoga heel fijn en wij hebben ook enorm gelachen tijdens de lessen met de partner! Taliaa: ik voel me wel wat beter dan laatst! Heb alleen zo nu en dan een klein dipje! Dag 13? Nou dan breekt er een gezellige tijd voor jullie aan!! hi hi hi!!
Makkie heerlijk dat jullie wondertje het zo goed doet, weer helemaal gerustgesteld... Linda doe rustig aan meid, dan kan je lekker thuis blijven. Gelukkig was verder alles goed. Wat wegen de kindjes nu? Mvs en Debjes succes met afvallen, hoop dat het julliue lukt! Fleurrebel jeetje wat slecht van het cb, wat gaan ze nu doen? Cira balen dat de test negatief is! Veel succes met jullie nieuwe huis, het word vast mooi! Taliaa aan de slag de komende dagen! Mvj super dat Jelmer het zo naar zijn zin had vandaag en jij heerlijk tot rust komen! Debjes jeetje wat balen zeg van je leuke dagje! Makkie hier alles goed hoor, heb de afgelopen 2 dagen gewerkt, lees dan meestal alleen ff bij. Maar voel me goed ben weer toe aan een mooi ei en dan gaan we weer aan de slag! Nu weer lekker weekend, Tygo heeft sinds gister helemaal het stappen ontdekt de stukjes worden steeds groter. vandaag was zijn eerste echte ochtendje op het kdv en bij het afscheid was hij heel verdrietig maar toen ik op de gang was was het al over verder is het helemaal goed gegaan alleen niet geslapen vanmorgen maar thuis hangt hij ook een beetje tussen wel en niet. Verder snottert hij nog maar het hoesten gaat redelijk.
oei, de rest niet gelezen... Cira; wat jammer een negatieve test! Zolang je niet bloedt hou ik toch nog hoop voor je! Bah,spreek net mijn man... en ben nu verdrietig. Hij werkt in een inrichting met meisjes. Hij is net met 1 van die meisjes naar de verloskundige geweest (veel liever zat ik daar met hem, au!). Het meisje is 15 en 6,5 week zwanger. Ze heeft geen contact met haar ouders en haar vriend is een drugsverslaafde. Ze mag het kindje niet houden na de geboorte.Het meisje is er erg verdrietig van! Dat voelt zo oneerlijk!! Een kindje is zo welkom bij ons en wij moeten er zo veel moeite voor doen. En zij wordt per ongeluk zwanger en wat gaat er straks met het kindje gebeuren??
Mvs jeetje dat is wel erg verdrietig zeg! Zo jong en dan per ongeluk, soms is het zo oneerlijk he! Hoe is het verder al ongi van de provera?
Lot: nee jammer genoeg nog geen ongi... verwacht het nu ook pas op dag 10. Dat zal volgende week dinsdag (pas) zijn! Pooh: inderdaad!!
he jeetje mvs wat een scheve wereld af en toe he?? dikke knuff hoor!!! net lekker gesport nu proberen niet te gaan snaaien, wat een toestand zeg. heb zooooooon zin in iets lekkerssssssssss (en we hebben chocolade, lang leve de kerstpakketten) liefss, Taliaa
MVS wat een heftig verhaal zeg! En inderdaad heel oneerlijk! maar goed aan de ene kant ook heel sneu voor meisje, ze heeft vast geen goed voorbeeld gehad toen ze zelf jong was! En vaak gaat het dan met die meisjes mis! En dat dat arme kind die nog amper geboren is en al een verschrikkelijk leven in moet gaan! Ik snap dat echt niet waarom ze geen abortus plegen bij deze meisjes die in zulke omstandigheden leven! Misschien heel hard maar wat heeft zij het kind te bieden??? Niks want ze mag het kind niet eens houden!!! En dat arme kleine hummeltje komt dus straks op de wereld en moet dan naar een pleeggezin? Vaak zijn pleeggezinnen ook niet een pretje om te wonen!! Je heb best mensen erbij zitten die het goed voor hebben met de kids, maar je hoort vaak ook de afschuwelijkste verhalen! Arm kind! Moeilijk voor jouw MVS als je dit hoort, vooral omdat je kinderwens zo groot is!