zwangere dames van het pendel voor januari topic and friends

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pandora, 21 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alleentje

Alleentje Bekend lid

25 okt 2010
    524
    0
    0
    Jeetje Jadore, het zit jou ook niet mee zeg. Neem jij maar eens goed je rust. En laat ML je maar verwennen. Gelukkig niets gebroken en met je kleine ook alles goed?

Ik ben vanmorgen naar de VK geweest. Alles is goed. Ik vind alleen dat ik al erg veel ben aangekomen maar de VK zegt dat mn buik mooi op schema loopt dus dan is het goed. Ik ben altijd slank geweest dus heb er eigenlijk best moeite mee om 'dikker' te worden ookal weet ik dat het normaal is.

2. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    JA ik be echt een pechvogel...nu nog 1 ding en dan zitten we weer op in 3-voud ;) maar hopelijk blijft het bij 2-voud!

Hoeveel ben je aangekomen dan? Ik ben van 54 naar 71 inmiddels dus ook al echt een hoop hoor en ik ben ook heeeeeel slank als ik niet zwanger ben, maar ik heb er geen moeite mee...ik wil altijd wel wat aankomen als ik zo dun ben, maar als ik naakt sta vind ik het soms wel vreemd zo'n zwanger lichaam hahahahhaaha, denk dat veel vrouwen dit wel hebben hoor is het niet met zich dikker voelen is het wel pukkeltjes of wat anders ;) straks komt alles weer goed en heb je je mooie figuurtje weer terug :D

3. Alleentje

Alleentje Bekend lid

25 okt 2010
    524
    0
    0
    Ja inderdaad 2x pech is meer dan genoeg. Ik duim voor je dat het hier bij blijft :).

Als ik jou gewicht zie moet ik misschien helemaal niet klagen. Ik ben nu 8,5 kilo aangekomen. Heb ook altijd onder de 60 gewogen maar was vorig jaar al wat aangekomen, dat mocht ook wel hoor. Ik ben 1.80 en woog altijd 58 kilo. Voor mn zwangerschap woog ik 63 kilo en weeg nu ookal boven de 70. Misschien moet ik niet zo zeuren, na de zwangerschap komt het vast wel weer goed.

4. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    Ach je mag je best even dikkig voelen hoor die momenten horen er gewoon bij...dan gaat je buik een beetje in de weg zitten en alles wordt telkens letterlijk zwaarder. Zolang je jezelf maar weer terug op aarde roept met dat je niet dik bent maar zwanger bent is het heel normaal! Ik ben trouwens 175.5 om heeel precies te zijn ;). Dus ook lang en dun..normaal :p

5. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hai dames

Jadore
    Tjeempie! Kan me voorstellen dat je ervan schrok! Gelukkig was met beebje iig alles goed! Dat is vast al heel geruststellend! Hopelijk gaat het niet weer gebeuren!

Ook nog gevallen zie ik...Hoe gaat het nu? Voel je de kleine nog wle goed?

Huis
    Of alles voor de bevalling geregeld is dat weten we dus niet...:(

Verloskundige
    Gisteren geweest en die nieuwe vk vond ik maar vaag.......Mijn baarmoeder is dus NIKS gegroeit en ze reageerde wat twijfelachtig naar mijn idee, maar deed niks:(

Aankomen
    Nu 700 gram boven startgewicht.

6. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    @Lottie jeetje!!! Meid ik zou er heel snel achteraan gaan hoor...is toch best vreemd dat je zo weinig bent aangekomen :S of niet? En dat je buik niet gegroeid is...zou nu juist flink moeten groeien toch...iig bij mij wel :) maar sommige hebben gewoon hele sterke buikspieren...waar ik eigenlijk ook onder val..maar misschien heb jij wel mega sterke buikspieren hoor, wil je niet onnodig ongerust maken...maar je berichtje verontrust mij wel hoor!
    Ja echt wat een pech...ik ben ook zo lelijk gevallen dat ik echt mijn billen heb gekneusd en alles is verstijft nu auwwww dus nu een paracetamol genomen en gaat al een stukje beter. De beeb beweegt heel goed...ik ben ook niet op mijn buik gevallen...denk dat ik zo'n beetje alles heb bezeert behalve mijn buik en hoofd :p hahaha...ja zeker een geruststelling dat met hem alles goed gaat...maar dat voelde ik op de eoa manier wel direct thuis al..ik voelde hem gewoon en had een rust over me heen wat hem betreft dan...maar ja als ik het niet zo redden, zou toch ook nog heel riskant zijn voor hem en daarbij heb ik nog een peuter die ik graag wil op zien groeien...ach er gaat zoveel door je heen als je daar ligt pfff...maar ik was niet de enige die zulke nare gedachtens had..ook ML had het heel sterk...maar ja hij is wel heel veel liever voor me en ik ook tegen hem...misschien was dit toch niet voor niets
    Wat rot van je huis zeg! Die onzekerheid is denk ik nog het meest vervelende lijkt me! Je wilt gewoon weten waar je aantoe bent zodat je of je oude huis klaar kan maken of toch al voorbereidingen kan treffen voor je nieuwe huis, ik hoop dat ze snel duidelijkheid zullen geven...en na al dat wachten zijn die laatste weken juist het lastigste...vooral omdat je het huis nu geen beter moment kan gebruiken eigenlijk!

7. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Jadore
    Ja, snap er ook niks van. Maar ja...3 juni heb ik een intake bij de nieuwe vk en dan zeg ik het nog wel even anders:). Enneuh...sterke buikspieren heb ik niet hihi. Niet meer:p. Net in een ander topic kreeg ik een reactie met de vraag wat de vk volgens mij dan had moeten doen...Voel ik me gelijk een aanstelster...terwijl ik juist iemand ben die in beide zwangerschap nooit ergens om gebeld heeft;)

Gelukkig niet op je buik gevallen dus:). Maar niet fijn dat je zoveel pijn hebt nu:(. Maar goed dat het kamertje al zo goed als af is;).

Blij dat je mn huisgedoe snapt;). Vind het lastig wat ik erover moet zeggen, vandaar hield ik het erg kort:p. Maar idd...de onzekerheid is zo niet leuk! Nu horen we als het goed is woensdag of donderdag wanneer we de sleutels krijgen;).

8. Alleentje

Alleentje Bekend lid

25 okt 2010
    524
    0
    0
    @Lottie, dat is weinig, 700 gram? Mij lijkt dat je toch wel zou moeten groeien. Het is toch je 2e kindje? Groeide je bij je eerste ook zo weinig?
    Gaat het nog zo lang duren met jullie huisje, dat is minder. Hopelijk krijg je de sleutel toch eerder dan. Ik duim voor je.

Ik heb toch ook wel sterke buikspieren van het paardrijden maar ik groei toch ook hard :).

@Jadore, haha ook lang en dun/normaal.

9. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    @Lottie...na ja meen je dat...tsss ze moet dr mond lekker houden...die weet blijkbaar niet hoe belangrijk dat soort dingen kunnen zijn en het niet voor niets bij je CONTROLE hoort...zodra er iets afwijkend is zou er naar mijn idee gekeken moeten worden wat er aan de hand is of dat het loos alarm is...maar iig ook duidelijkheid en uitleg geven aan je patient..sorry hoor maar het is jouw kind...pfff je stelt je echt helemaal niet aan..gewoon indd meteen de eerste keer aan die andere vragen hoor en anders nu gewoon bellen...DAAR BETALEN WE ZE VOOR!!!! Maar ga je nu naar een andere praktijk of gewoon een nieuwe vk in jouw huidige praktijk?

Pff ja dat had er nog eens bij moeten komen. Ik ga nu sowieso weg bij mijn VK in ver weggiestan :p... nu dit is gebeurd durf ik gewoon niet meer zo'n eind van mijn vk te zitten dus ik hoop eigenlijk stiekem dat ze zeggen dat ik voor de zekerheid bij mijn nieuwe Gyn moet blijven.

Ok nou dat is nog best te overzien...als ze daar dan maar bij blijven he! Ik snap je heel goed hoor...pfff ik heb zelf ook met Chloe in een vervelende situatie gezeten qua woning dus als mensen dat niet begrijpen zijn het vaak mensen die zelf niet weten hoe dat voelt...het is je basis, een thuis voor je kindjes en jullie zelf. Ben erg benieuwd hoop dat het snel zal zijn, ik duim iig!!!

@Alleentje hahaha ja normaal wel :p hahahahaha met Chloe was ik ook al 20 kg aangekomen...maar dat was op het einde...ik moet me nu weer even wegen..maar ik denk dat ik dit keer de 30 ga halen :) maar ik eet ook echt voor 2 en alles wat los en vast zit en dat interesseerd me niet :p hahahahahaha:D

10. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Alleeentje
    Nee, bij de eerste groeide ik netjes op schema! Mn bm zat nog wel op een goede hoogte dus misschien dat ze daarom niks zei verder? Buik liep waarschijnlijk al wat voor omdat het de tweede is. Maar vond het zelf gewoon raar dat ie nu echt niks gegroeit is...
    Bedankt voor het duimen trouwens;)

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Jadore
    Het was denk ik niet verkeerd bedoelt van haar hoor;). Trek het me misschien te snel aan;). Mijn probleem;).
    Ik ga naar een andere vk in de stad waar we straks gaan wonen. Dat had ik al omgezet voor we wisten dat het dus langer gaat duren met de woning:p. Maar dat geeft verder niet.

Oh zit je zo ver van je vk af dan?? Lijkt me niet echt heel fijn nee!

Ja, het is gewoon irritant hoe het loopt. Ook omdat er dus nog wel aardig wat gedaan moet worden en wij pas kunnen beginnen als ik 31 weken zwanger ben als we mazzel hebben:$!! Dat geeft weer zoveel onrust. Het belangrijkste is iig dat de kindjes snel hun eigen plekje hebben!!! We hebben ook niet veel mensen die kunnen helpen en geld speelt ook weer een rol nu;). Alles komt dan weer even tegelijk;).

12. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    O nou ja dan nog vind ik dat soort opmerkingen niet zo geplaatst als ik eerlijk ben ;) je bent echt geen aansteller!!!

Ja zeker 45 min rijden zonder file! Dus ga nu sowieso weg..maar ik baal wel hoor, ik heb een ontzettende goede band met mijn vk..we geven elkaar altijd 3 zoenen bij controle binnenkomst en weg en ze is gewoon echt een schat! Dus ik vind het wel vervelend...maar ik moet alles nu gemakkelijk gaan maken dus ook dat helaas.

Jeetje ook dat nog natuurlijk...je weet natuurlijk ook niet in wat voor staat het huis verkeerd als je de sleutels krijgt en alleen al alle vloeren en muren doen van een hoekwoning is een hoop werk en prijzig! En dan nog alle tijd die erin gaat zitten...ik en ML hebben met zijn 2 ons huis van boven tot beneden aangepakt...we zijn bezig vanaf september ongeveerd, maar hebben het meeste gedaan en dat met zijn 2 :D ik alles uitzoeken en kopen en hij doet alles en hij is heeeel erg handig dus kan je nagaan hoeveel tijd er al in ons huis zit terwijl wij nieuwbouw hebben en ons huis al 7 jaar terug hadden gedaan, maar het gaat wel goed komen...des noods doe je al het noodzakelijke zo low budget mogelijk en als jullie een beetje rust hebben met de nieuwe beeb dat je dan rustig aan gaat aanpakken en gaat sparen en dan aanschaffen en sparen en dan weer wat nodigs aanschaffen...is toch beter dan een lening ofzo..tja roeien met de riemen die je hebt dus..heeeeel erg zwaar en niet leuk, maar je kunt het! Straks hebben jullie een ideaal huis met alle ruimte en mogelijkheden :D

13. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ja dat is dan wel moeilijk als je ergens anders heen moet. Bij mij in de praktijk zijn 5 verschillende, dus een band opbouwen lukt sowieso niet echt. In de nieuwe praktijk zijn er 3 vaste geloof ik.
    Hopelijk is je volgende vk ook een fijn iemand:)

We zijn wel in het huis geweest hoor en er moet wel aardig wat gedaan worden. De plafonds doen de woningbouw sowieso weten we nu en we hopen dat dit dus voor 16 juni klaar is. Anders krijgen we de sleutel weer later. Maar misschien moeten ze ook nog andere dingen doen, want het sanitair is ook al 39 jaar hetzelfde;). We hebben al gezegd dat ze dit van ons ook mogen doen als wij er ook al in bezig zijn.
    Ja inderdaad, vloeren en wanden doen is harststikke duur! We willen namelijk niet een hele goedkope vloer (lees: 3,00 per m2;)), want dan kunnen we het misschien over 3 jaar weer opnieuw doen. We willen nu eindelijk wel eens een keer iets naar ons zin;). Alleen snapt niet iedereen dat (familie), maar ja zoals jij ook al zei...mensen die het niet meegemaakt hebben kunnen dat soort dingen vaak niet begrijpen;). We willen dus niet alles WEER low budget doen, want bij elkaar wordt het ook erg duur als je steeds zo bezig moet blijven...We hoeven ook niet het duurste van het duurste hoor;). En lenen bij familie oid willen we idd liever niet nee!

Fijn dat jullie alles samen hebben kunnen doen! Mijn man is gelukkig ook erg handig, maar heeft zooooveel te doen en zoveel stress:(. Dus ook dat ligt weer anders. Stel dat wij 16 juni de sleutel krijgen dan moeten we al 20 juni uit deze woning zijn:$. Dan loopt de huur af (om ook zo min mogelijk dubbele lasten te hebben). Maarrr manlief heeft ook 22 juni nog examen van zijn studie voor het werk die hij MOET halen en dus voor moet leren. En dan gaan we de 24 e snachts al vakantie:$. Deze kan niet afgezegd omdat mn moeder geen annuleringsverzekering heeft afgesloten, maar misschien dat we een week eerder weg gaan dan. Hangt alleen ook weer van wat vervelende factoren af. Ook heeft manlief het druk met andere dingen die gedaan MOETEN worden (lang verhaal haha, ik ga je er niet mee vermoeien:p). Af en toe staat hij echt op instorten en daarom voelde ik me ook zo slecht de afgelopen week. Doet zoveel pijn om hem zo te zien. Ik probeer dan ook zoveel mogelijk te doen wat ik kan doen...

Thanks voor je begrip!
    Sorry voor mn geklep haha...:)

14. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    Ja nou ik hoop eigenlijk dat ik nu bij mijn gyn van zondag in het ziekenhuis kan blijven...aangezien ik daar dus ook ga bevallen! En ik hun allemaal heel aardig vond!

Hoeft toch geen sorry voor je geklep te zeggen..daar is een topic voor hoor :D en wat een hoop factoren die tegenwerken zeg sjonge, knap dat je je nog zo staande wet te houden...flink op je kiezen bijten dus en ik begrijp je helemaal ook met dat je niet alles low budget wilt doen...wat je dan bv kan doen is de vloeren en muren gewoon doen wat je echt mooi vindt en andere dingen zoals misschien een bankstel of tv of eettafel enz gewoon pas doen als je weer even hebt gespaard...ik ben niet van lenen, ik hou daar gewoon niet van...geeft me een onrustig gevoel...dus dan zou ik bv alleen daar eventueel wat voor lenen zodat je dat dan ook weer als eerste kunt aflossen...tjempie ik zit te denken ik weet een super mooie en goedkope vloerenzaak...moet even voor je zoeken welke dat ook alweer is...onze vloer beneden is echt belachelijk duur heel speciaal hout en boven hadden we parket van de vorige bewoners...maar vervangen voor laminaat dat er veel mooier uitziet en dat dus daar voor een prikkie gekocht! geloof 6.95 pm2 voor laminaat met aan alle kanten V-groef en echt heeeeel mooi...was normaal 19,- pm2!
    Ik hoop echt dat jullie snel een hoop dingen kunnen "verwerken" zodat het weer een last minder is op jullie schouders, want het is niet niets allemaal hoor!!

15. Alleentje

Alleentje Bekend lid

25 okt 2010
    524
    0
    0
    Jeetje Lottie, ik snap dat je je hier erg ongemakkelijk onder voelt. Niet echt een fijne situatie. En klets hier maar gewoon van je af hoor, daar zijn wij voor.
    Geld is niet het belangrijkste, gewoon goed alle reclame folders in de gaten houden dat kan echt veel geld schelen. En verder gewoon goed rond kijken. Het komt allemaal goed hoor. Komt tijd, komt raad!!

16. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Jadore
    Oh als je daar ook gaat bevallen en je voelt je je er zo fijn bij, dan zou het idd wel heel fijn zijn als je daar kan blijven! Hoop het voor je!

Bedankt voor je lieve reactie! Het is inderdaad wel zwaar vaak en soms heb ik een beetje het idee dat ik in een soort roes leef. Zelfbescherming denk ik?? Niet echt fijn aan de ene kant, want heel veel dingen gaan dan wel langs je heen. Lastig uitleggen;). Maar ja, we proberen echt ook de positieve dingen te benoemen naar elkaar toe en zien ook echt wel in dat we ondanks alles pech ook wel wat mazzel tussendoor hebben gehad haha:p.

We zijn inderdaad van plan eerst de muren en vloeren te doen van de slaapkamers en de meubels voor de kleintjes hebben we gelukkig nog!! We zouden eerst dus een nieuw kamertje voor zoonlief kopen, maar dat is niet echt nodig nu en dat laten we dus even zitten. Misschien ook voor hem wel fijn om even zn vertrouwde kamertje nog te behouden. Er gaat al zoveel veranderen voor hem! Meubels hebben we verder ook wel (hadden we al van marktplaats voor deze woning), dus voorlopig kunnen we die gebruiken. Het is niet onze smaak, maar dat is niet het belangrijkste nu!! Ben benieuwd naar die vloerenzaak:D

Alleentje
    Dank je:). Hoe is het nu met jou?

Pandora
    Hoe gaat het? Trek je het nog een beetje?

Adora
    Alles goed met jullie? Hoe reageerde de familie eigenlijk op het nieuws dat jullie straks 3 leuke boys hebben?

Adorable
    En al aan het bevallen:p??

Die ik vergeet
    Hoe gaat ie?

17. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    @Lottie, ik zie dat het inmiddels is veranderd volgens mij...ik geloof dat dit hem is: Laminaat Outlet - De leverancier van laminaat, kliklaminaat, lamelparket, houtenvloeren en goedkope partijen laminaat. maar toen was het nog niet heel bekend lijkt nu wel het geval te zijn...mocht ik me vergissen en de andere tegenkomen dan laat ik je het meteen weten!

Ja ik herken dat erg vervelend is dat...daardoor mis je ook hele leuke dingen, maar ja ik denk dat je lichaam dat doet omdat je het anders gewoon echt niet zou trekken!
    Gelukkig ook wel wat mazzel tussendoor natuurlijk, maar anders was het toch ook echt niet om uit te houden, hopelijk alles nu alleen maar bergopwaarts!
    Klinkt super hoe jullie alles willen gaan aanpakken! Gaat echt helemaal goed komen! Nu nog even extra hard op je kiezen bijten!!! Heb je al wat gehoord vandaag? Hoop dat je het snel weet ...ikke ook nieuwsgierigggg :p:D:D:D:D

18. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Jadore
    Bedankt! Ik zal zo eens even gaan spieken!
    Nee, heb nog niks gehoord vandaag...telefoon ligt ongeveer 10 cm bij mn hand vandaan:p:p. Ben bang dat ze me tot morgen laat wachten;)

19. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    Graag gedaan, pfff is altijd zo ...hier ook al de 3e en laatste beloofde dag aan het wachten op een telefoontje van het ziekenhuis wanneer ik aan het kastje moet voor mijn hart kijk telkens of ik wel bereik heb grrr vervelend is dat altijd!

20. Alleentje

Alleentje Bekend lid

25 okt 2010
    524
    0
    0
    @Jadore, en al nieuws van het ziekenhuis?

@Lottie, nog nieuws over jullie huisje?

Ik ben gister lekker een dagje met mijn man weg geweest. Eerst lekker gezwommen daarna naar de stad geweest, kleren gekocht en daarna lekker een hapje gegeten. Heerlijk samen zo een dagje weg :D.

Deel Deze Pagina