ik weet dat ik erg overbezorgd ben met sommige dingen maar heb al 2 keer een MA gehad en blijf toch wat onzeker. nu was vanmiddag het geval dat ik met mijn 2 hondjes aan het lopen ben geweest. ik ben daarna op de bank gaan zitten te computeren met een hond naast mij en toen ik naar haar toe boog om haar te knuffelen rook ik poep! ik dus direct schoonmaken met Dettol handzeep en water (met handschoenen aan ook nog) en toen ik weer rook of alles goed weg was kwam ik er ook nog met mijn lip tegenaan. mijn lip goed afgewassen (wel 100x) maar nu ben ik bang voor toxoplasmose. ze had geen zand op zich dus ze heeft in het gras liggen te rollen dus dan is het waarschijnlijk al geen kattenpoep he? daarna had ik het al afgewassen voordat mijn lip er tegenaan kwam. als iemand anders dit had gepost dan had ik waarschijnlijk diegene voor gek verklaard maar ben nu ook nog in de stress en daar komt ook nog bij dat ik ben opgegroeid met katten dus dan is de kans dat ik er immuum voor ben ook al groter toch?
Tja wat zal ik zeggen, hormonen ofzo ? Echt er is niks om je zorgen over te maken. Maar, ik herken het wel. Ik heb vorig jaar een MA gehad en was afgelopen zwangerschap een beetje hysterisch bezig met wat niet goed is voor de beeb... Geef de schuld maar aan hormonen! Het komt goed!
Arme hond haha, heeft die even een Dettol behandeling gehad Maar lieverd, je loopt te stressen om niets .
Kattenpoep ruikte heel anders dan hondenpoep Waarschijnlijk heb je idd al antistoffen en als je hond niet in zand heeft gerold is de kans dat het kattenpoep is klein. En zelfs als het wèl kattenpoep is, is de kans nog steeds heel klein dat er a. toxoplasmose in zit en b. nog kleinder dat jij er ook nog eens ziek van wordt. Dus...relax!
Maak je geen zorgen, er is vermoed ik niks aan de hand. Ik heb tijdens mijn zwangerschap wel eens poep opgeruimd.Kat had in huis gepoept door de zenuwen.En ik laat het niet liggen tot me vriend thuis is, dus ik ruimde het gewoon op. En de uk zit nog in me buik en doet het hartstikke goed. Het zijn waarschijnlijk voornamelijk je homonen even. Niet stressen er is niks aan de hand.
ja als je met katten opgegroeid bent ben jij immuun je kind niet maarre een hond heeft geen toxoplasmose in zijn poep hoor! waarschijnlijk een beetje drol van een andere hond... hihi wat een stress kunnen wij zwangeren maken om niks he
Toxoplasmose krijg je alleen als je na het aanraken van de poep niet je handen even wast.. Neem aan dat je dat wel goed hebt gedaan met die Dettol enzo Dus geen zorgen maken!
snap helemaal dat je zo in de stress zit! maar idd lijkt me niet dat je toxoplasmose hebt opgelopen... ik ben opgegroeid met katten, gek genoeg nooit toxoplasmose gehad terwijl ik ervan overtuigd was dat ik immuun zou zijn...niet dus! wij hebben ook katten maar die komen nauwelijks buiten. wij wonen in Griekenland met veel zwerfkatten...mijn arts zei dat ik als ik voorzichtig ben niet te vrezen heb maar dat je meer alert moet zijn op vlees (goed doorbakken) en rauwe groenten (goed wassen en niet buiten salades eten beter...). hij zei dat de meeste gevallen zo opgelopen zijn! dus ik zou me echt geen zorgen maken, lijkt me erg onwaarschijnlijk...anders zou ik voor je eigen geruststelling een bloedtest doen