Na al die maanden meegehobbelt te hebben op het topic van SRB en Wies, heb ik de eer gekregen (als laatste zwangere uit het topic van de vruchtbaarheidsbehandelingen) een nieuw topic te openen en wel in het forum van zwanger zijn. Inmiddels is ons vaste groepje uit de MMM allemaal zwanger geworden en zijn 4 meiden al de trotse mama van bij elkaar 5 wondertjes. Ik had nooit verwacht zoveel steun en een band te krijgen met zulke lieve meiden. Marisha, Vruchtje, Eva, SRB en Wies, onwijs bedankt voor jullie steun en lieve woorden. Gelukkig is de MMM voorbij en gaan we nu met z´n allen verder op een veel leuker forum. Hopelijk ben ik snel uit mijn gevaren zone en kunnen Wies en ik over een aantal maanden net zoals de andere meiden genieten van onze droom. Heel veel liefs! Hopefully ps. Voor de andere meiden, schroom je niet en kom gezellig langs
Leuk dat jullie nu allemaal zwanger zijn, en sommigen al bevallen! Zo zie je maar dat dromen ook kunnen uitkomen! Gefeliciteerd met je zwangerschap, en veel kletsplezier in jullie nieuwe topic! groetjes, Timonneke
Ik heb het gevonden =D> Hopefully, ik was de eerste van ons allemaal die op de trein mocht blijven zitten... het heeft een hele tijd geduurd maar nu zijn we er eindelijk allemaal op geklomen maar eindelijk is het zover! Naar dit moment hebben we een lange tijd uit gekeken Heb trouwens nu pas door hoe je het onderwerp hebt opgebouwd Wat je eerste echo betreft, wij hebben onze eerste echo op 6w6 dagen gekregen. In principe doen ze het sowieso niet voor 6,5 weken omdat het hartje dan pas gaat slaan... vandaar dat je volgende week nog geen echo krijgt! Ik hoop dat voor jullie de volgende weken voorbij vliegen en je snel mag genieten van de eerste blik op jullie kindje! Hebben jullie het goede nieuws voor jullie gehouden of hebben jullie het jullie ouders al verteld? Ik vond dat zo onwerkelijk omdat je al jaren van dat moment droomt en als het dan eindelijk zover is Mooie banner trouwens vind je het ook niet vreemd in het begin... zo'n banner? Vruchtje, wat houdt Finn zijn huiluurtje in? Beperkt het zich tot een uurtje of heb je de indruk dat het erger wordt? Eva, hoe gaat het met jullie twee meiden? Het klinkt best wel zwaar als je zo weinig slaapt! Ik vond het met onze Noa vaak al zo zwaar en wij hadden er maar 1tje (en deelden het werk in twee)! SRB, hoe gaat het met jullie grote jongen? Lukt dat allemaal? Voorlopig vooral aan het genieten zeker? Wies, hoe gaat het daar met de zwangerschap? Niet te veel last meer in je lies gehad? Wanneer ga je trouwens in verlof gaan? @ All, al die tijd hebben we elkaar gesteund in ons MMM topicje... nu kunnen we de leuke berichten/gebeurtenissen ook delen! Tot sommigen onder ons misschien voor een tweede gaan Gaan jullie trouwens op vakantie deze zomer? Wij vertrekken over een drietal weken naar Frankrijk... ben benieuwd hoe Noa het zal vinden! Hier zijn we weer naar de kinderarts geweest. Noa doet het goed. Het laatste medicijn mag nu ook afgebouwd worden. Hij begint dit weekend ook met de eerste keer vis en vlees! Wat gaat dat toch snel! Over een maandje moeten we ook al met boterhammetjes beginnen! Lijkt me ook erg leuk Ik ben benieuwd hoe hij morgen gaat reageren. Volgende week woensdag is Noa al weer 6 maanden oud (en delen we dus al een jaar en drie maanden onze zorgen)... op die dag gaan we een soort van fotoshoot doen van Noa (nog een laat geboorte geschenk van zijn meter)! Hopelijk is het mooi weer!
ja! ook gevonden! wat leuk zeg, ons eigen topic! raar hè, de banner zo in het begin hopefully? en ik had trouwens met 7wkn, 3 dgn pas de 1e echo, en idd, toen was het nog maar een garnaaltje Nog even geduld lieverd! Ik moet zeggen dat het wel raar is straks op een ander topic te schrijven na zo'n lange periode automatisch naar de vruchtbaarheidsbehandelingen te hebben geklikt. We hebben daar wat pagina's vol gekletst. Maar zo onwijs gaaf dat hopefully de eer heeft gehad een nieuw topic te openen. En zeker, andere meiden, schroom je niet, kom gerust langs, het is hier megagezellig!
Whhaaaaahhh....ik kan het nog steeds niet geloven. Hoe ga ik toch de komende 2 weken doorkomen. Is het raar als ik om de halve week ga testen, kijken of het nog steeds zo is, of moet ik me er maar bij neerleggen en zal ik het vanaf nu voelen als het mis gaat? Timonneke, welkom...wat leuk dat je een berichtje achterlaat. Voor jou is het aftellen geblazen zie ik, nog 50 dagen. Hoe is je zwangerschap tot nu toe. Marisha, jij was inderdaad ons grote voorbeeld, de machinist in onze trein. Ik ben blij dat ik een vast plekje heb gekregen Wat gaat dat hard hè, alweer bijna 6 maanden en dan ook nog aan het echt eten beginnen. Ben heel benieuwd hoe hij dat vindt...hou je wel de camera standby, zulke momenten kunnen hilarisch zijn. Vruchtje, was eigenlijk ook wel benieuwd naar Finn zijn huiluurtje. Heeft hij dat alleen ´s avonds? De kleine van een vriendin van mij heeft dat ook. Iedere avond een uurtje blerren. Eva....voor Eva heb ik gewoon een grote bewondering. 2 meiden Petje af! Wie weet ga ik je nog wel achterna, weet nog steeds niet of het er 1 of 2 zijn. Het is heel gek, vroeger vond ik tweelingen leuk, maar kreeg het benauwd als ik er aan dacht dat ik dat allemaal tegelijk zou hebben. Nu maakt het me niets meer uit en geef ik iedere avond 2 kusjes op mijn buik en praat ik voor 2. SRB haar internet ligt eruit, ik hoop dat we haar snel weer zien op het topic...en dat ze ons kan vinden Wies, raar he om je topic af te sluiten. Ik heb er nog wel een link geplaatst voor de andere, zodat ze ons kunnen vinden. Je had natuurlijk al een tijd het hoofdstuk mmm afgesloten, maar nu wordt dat zo definitief....en dat is heel vreemd, want ook al zijn we zwanger en ook al hebben we onze wondertjes in onze armen...de mmm blijft je heel dichtbij. Je zal je altijd verbonden voelen. Liesje, zoals Wies al op haar topic zei, hoop ik ook dat je de weg kan vinden en dat we jouw 2e gaan meemaken Marisha, geef je ons een hint? Zijn de kriebels al flink aanwezig? Jinky, hoop ook dat jij ons topic kan vinden. Helaas werd het jou iets te veel nadat je zwanger werd en dat waarderen wij ook. Maar hopelijk weet je de weg te vinden als je zometeen bevallen bent, dat kan volgens mij niet lang meer duren. Wij horen graag het blijde nieuws. @All Heb nog steeds geen kwaaltjes, buiten het spuigen van dinsdagnacht. Hoorde trouwens gister op de radio dat ochtend misselijkheid kan zorgen voor intelligente baby´s, whahahaha volgens mij was mijn moeder 9 maanden ziek....dus dat kan wel kloppen Vandaag vier ik mijn verjaardag voor de familie. Ik heb echt op mijn handen moeten bijten om het nog niet tegen mijn moeder te vertellen. Wilde dat perse na de bloeduitslag doen en niet door de telefoon. Ik ga haar vandaag mijn zelfgemakte moederdag cadeautje geven waar ze al jaren om zeurt Ze wil maar een zelf gemaakt cadeau hebben....ben zo benieuwd naar het geziht van mijn ouders. Het was de bedoeling dat ik op het zelfde tijdstip mijn schoonouders hier zou hebben, zodat we het meteen met z´n allen konden delen. Helaas, mijn schoonmoeder moet tennissen. Was wel teleurgesteld, want door haar moest ik het vandaag vieren. Ik moet maar zo denken, ze snijdt zichzelf in de vingers. Verder krijgt alleen mijn beste vriendin het te horen en de restmoet wachten tot ik meer zekerheid heb. XXX
@hopefully: Inderdaad, ik kan stilletjes aan beginnen aftellen. De zwangerschap is tot nu toe een beetje met ups en downs verlopen, de ene dag al wat beter dan de andere. Maar ik heb het er graag voor over, heb er lang genoeg op gewacht. Ik was blij toen ik de eerste keer 's ochtends misselijk mocht zijn, was blij dat ik wat pijn kreeg in mijn bekken, dat het maagzuur in men mond stond en men broeken niet meer pasten. Raar, maar waar. Mensen die de mmm niet hebben meegemaakt zullen dat waarschijnlijk nooit begrijpen, maar wij weten beter. Zwanger zijn is echt een wonder, geniet er maar van! @all: veel succes met jullie zwangerschap en veel plezier met jullie baby'tjes.
Gefeliciteerd met jullie mooie topic aan de zwanger zijn kant! Ruim een jaar heb ik als stille meelezer en meelever Wies haar topic gevolgd, wat super dat daar nu een slotje op gaat. Wies en Hopefully geniet van jullie zwangerschappen en de rest geniet van jullie mooie wondertjes! liefs, marykay
Yes, wat gaaf, eindelijk ons nieuwe topic, daar hebben we het vaak over gehad! Hopefully, meid, ik ben zo blij voor je! Ben zelf een paar keer als laatste over gebleven op andere forums waar ik ooit mee schreef en dat voelde waanzinnig moeilijk, terwijl ik toch ook heel blij was voor de anderen en hun niet wilde missen en me erg gesteund voelde. Ben blij dat jij bij ons gebleven bent, dapper van je! En fijn dat we je zo konden blijven steunen!!! Gut gut, ik voel de tranen al weer komen hoor, nou nou, ben ook nog steeds zo waanzinnig emotioneel van alle blijdschap, geluk, moeheid, trots, alles door elkaar! Super dat we hier verder kletsen! En alsnog ook gefeliciteerd met je verjaardag Hopefully, al was er gelukkig nog een mooiere reden om je mee te feliciteren. Ik werd 4 dagen na de geboorte van mijn wijffies 36 en riep de hele tijd tegen iedereen dat ik de twee mooist denkbare kadootjes al 4 dagen eerder had gehad! Jij kreeg gelukkig ook het mooiste kadootje op je verjaardag en over 8 maanden is het helemaal het allermooiste wat je kan overkomen! Tot gauw, ik ga effe half uurtje slapen Doeg allemaal!
Hee meiden, ik zit gewoon met tranen in mijn ogen ons nieuwe topic te bekijken. Ben zo blij dat we nu allemaal zover zijn! Wat een emotionele weg hebben we bewandeld he, met zijn allen. Mijn mannetje (die vandaag precies 1 maand oud is!) ligt lekker bij mijn lief op schoot te slapen, op onze eerste moederdag. Ook al zo'n emotioneel moment Volgend jaar vieren we die allemaal he! Lieve Hopefully, bedankt dat je me via sms en mails op de hoogte hebt gehouden, ik was zo benieuwd en kon maar niet online komen. Hopelijk houdt mijn internet het nu weer even trouwens, het ligt er om de dag uit. In ieder geval ook hier nog een keer: van harte gefeliciteerd!!!!!!! Geniet van deze mooie dagen! Koop je eerste rompertje! Nu mag het Ben heel benieuwd wat je moeder van je moederdagcadeautje vindt. Jammer voor je schoonmoeder, maar goed, dat komt vanzelf wel. Eva, hoe is het met jou? Hopelijk valt het slaapgebrek je nog niet te zwaar. Hoe zwaar zijn je meiden nu? Marisha, spannend zeg, zo'n eerste vakantie! Wij gaan over 3 weken twee nachtjes naar een huisje, vanwege een bruiloft (waarbij de hele familie 2 nachten in huisjes is ondergebracht). Wel snel, maar hij slaapt nu nog overal, dus hopelijk gaat het goed. Hoe slaapt Noa? Wordt dat al lastiger? Stoer zeg, binnenkort zijn eerste boterhammetjes Wat vindt hij van fruit? Gaat dat er lekker in? Wies, hoe is het met jou? Deze week de geslachtsbepaling toch? Ga je het ons vertellen? Hopelijk wel Ik gok nu op een meisje voor jou, dat zou de stand mooi in evenwicht brengen in ons groepje Vruchtje, hoe is het met jouw mannetje? Hebben jullie het eerste groeisprongetje ook al gehad? (Twee dagen huilen en dan ineens die prachtige glimlach) HOe was jouw eerste consultatiebureaubezoek? Jinky, hopelijk kom je weer terug hier, nu we een nieuw clubje hebben. Ben heel benieuwd hoe het met je zwangerschap gaat. Marykay en Timonneke: welkom hier, blijf gerust komen hoor! Dan nog een kleine update over onze kleine man. Ik moest donderdag voor het eerst met hem naar het consultatiebureau. Toen bleek dat ik het verkeerde tijdstip door had gekregen van de wijkverpleegkundige, ik moest ruim 3 kwartier wachten... Slechte start dus, was echt helemaal chagerijnig. Luca niet overigens, die sliep er gelukkig helemaal doorheen. En toen bleek dat hij gewoon al een hele kilo aangekomen was! Een kilo! DAt is 1/3e van zijn geboortegewicht. Echt zo raar dat dat zo snel gaat. Hij is nu dus 4 kilo en 53 centimeter. De kleinste pakjes hebben we al op kunnen ruimen. En verder doet hij het prima, het is echt zo'n heerlijk klein ventje. Af en toe begint hij nu dus ook zelfs te lachen, zo schattig. Hopelijk gaat hij dat nog heel vaak doen. Ondertussen genieten we van de kleinste dingen, zoals zijn superlieve voetjes en mooie handjes, en het feit dat hij al een slaapzakje nodig heeft, omdat hij steeds zijn dekentjes wegschopt. Alleen het slaapgebrek... dat wordt wel zwaarder. Eigenlijk zou ik 's middags gewoon even moeten bijslapen, als hij slaapt, maar die tijd besteed ik graag aan kleine klusjes die niet kunnen als hij wakker is. Ach ja. Je kunt ook niet alles hebben. Tot gauw weer! xxx
Joehoe wat ontzettend leuk dat we nu hier verder kunnen kletsen want dit is natuurlijk een veel leuker topic en hier hebben we met zijn allen zolang op gewacht Ook ik wil jullie laten weten hoe blij ik ben jullie ben geweest (en nu nog steeds). Het is gewoon super fijn dat je dingen met elkaar kunt delen en dat hier de mensen je ook echt begrijpen omdat we allemaal in dezelfde situatie zitten/zaten. En het zou leuk zijn als we nog heel lang met elkaar kunnen blijven kletsen en wie weet maken we nog van elkaar mee dat iemand voor een 2e gaat. hopefully: nee joh je hoeft niet te testen om de halve week want het blijft gewoon hartstikke goed gaan hoor! Het is wel herkenbaar hoor dat je denkt van hoe kom ik de 2 weken door maar gewoon lekker genieten van het geweldige nieuws en je zult zien dat het zo om is. Fijne verjaardag en hoe reageerde je ouders. Snap dat je teleurgesteld bent als je speciaal voor je schoonouders verjaardag vandaag viert en zelf gaan tennissen beetje vaag. Marisha: allereerst wat goed dat het bij de kinderarts goed was! En verder gaan wij niet op vakantie alhoewel we gaan wel in september of oktober een midweek ergens in een huisje. Leuk dat jullie naar Frankrijk gaan. wies: inderdaad geslachtsbepaling spannend ik hoop dat ze het al kunnen zien . Ik gok dat je een jongetje krijgt waarom geen idee ach toch 50/50 kans hi hi Jinky: ook ik ben benieuwd hoe het met je gaat en of je inmiddels al bevallen bent? evaz: hoe is het met jou en de meiden? SBR: wij zijn afgelopen donderdag bij het consultatie bureau geweest. Hij is 800 gram aangekomen en weeg nu 4200 gram en is nu 55 cm dus ook al 6 cm gegroeid. Niet normaal hé hoe snel het gaat. Wij hebben al stapeltje kleertjes die hij niet meer past . Verder was alles goed gelukkig. Timonneke: heel veel succes met de laatste loodjes Wat betreft zijn huiluurtje misschien was het wel zijn groeispurt waar SBR het over heeft want nu al sinds 2 dagen niet meer zo huilerig geweest. Het blijft toch moeilijk vind ik om altijd maar te weten waarom hij huilt. Maar als mijn schatje huilt is het of omdat hij honger heeft of omdat hij krampjes heeft. Gelukkig huilt hij ook niet veel. Ben ook nog steeds zo gelukkig en trots en dankbaar met ons kindje. Iets mooiers dan moeder worden is er niet! Ook gaan de nachten heel goed gisteravond geslapen van 22.30 tot 5 uur. Toen voeding gegeven en weer geslapen van 6 tot 9 uur . Hoe gaan jullie nachten SBR en Evaz? Fijne dag nog allemaal geniet van het zonnetje EN VAN HET FEIT DAT WE ALLEMAAL MOEDER ZIJN OF BIJNA ZIJN
Even een update over ons grote nieuws die ik eindelijk kon delen met mijn ouders. Ik had dus een fotolijstje met een gedichtje gemaakt, dacht namelijk als ik de test geven zien ze het meteen. Al diverse keren deze week gebeld dat mijn ouders wel met z´n 2 moesten komen en vroeg, dus voor dat de rest kwam. Mijn moeder had de oppas over een kleintje van 1,5 jaar en belde ´s morgens al dat de kleine ziek was en dat ze niet wist of ze het eerder ging redden. Stond dus al met tranen in mijn ogen, wil het niet nog een dag geheim houden voor haar. Gelukkig kwam ze eerder, maar mijn vader was nog niet mee, die kwam op de fiets. Ik bellen en bellen en eindelijk kwam hij dan 40 minuten voor dat de rest van de visite kon komen. Kleine lag al in bed en mijn moeder hielp mij met de voorbereidingen. Eindelijk klaar, zitten met koffie en thee. Dus ik.....wil je je moederdag cadeautje al. Ja hoor zegt ze. Dus ik geef haar een Hammam pakket voor onder de douche, zegt ze nog dank je wel, maar ik wil toch alleen maar zelfgemaakte cadeau´s Ik het andere cadeautje gegeven met de mededeling, volgens mij had je hierom gevraagd. Maakt ze hem open, begint net de kleine boven te huilen. Mijn moeder kon nog net met een bigsmile uitbrengen: Heb je wel nieuws gehad....teon ben ik naar boven gevlucht om de kleine te halen. Ze waren helemaal overrompelt. Mijn vader zei meteen, ik had zo´n goed gevoel, ik wist dat je het ging zeggen. Kom ik later met de test, waarvan ik dacht dat ze het dan meteen wisten...vragen ze beide; wat is dat. Mijn moeder dacht dat ik met een thermometer voor de kleine aan kwam zetten....whahahahaha...een beetje van deze tijd hoor. Mijn beste vriendin had ik naar boven gesmokkelt.....die begon meteen te huilen en riep maar: en nu wil je dat ik doodnormaal naar beneden ga? Vanaf dat moment kon ik geen taart meer snijden en was ik alleen maar aan het shaken. Hoop het mijn schoonouders vanavond te vertellen, maar ze zijn weer de hele dag weg. Van mijn mams heb ik een babylotion voor mijn buik gekregen, met de woorden dat de baby dan al aan het geurtje kan wennen en ze kwam met een hempje dat mee kan rekken. Ik ben bang dat ik om de zoveel weken cadeautjes van haar ga krijgen. Volgens mij heeft ze gespaard. Marisha, wat heerlijk dat jullie op vakantie gaan. Ik wil ook zo graag, maar heb natuurlijk niets gepland omdat we nog in de mmm zaten. Daarbij hangt het er ook van af. In oktober/november wordt ons nieuwe huis opgeleverd en staat ons huidige te koop. Mijn mannetje wil eerst het huis verkocht hebben voordat we op vakantie gaan, maar dan kunnen we niet al te lang meer wachten. Hopelijk vliegen de maanden voorbij en sta ik met een dikke buik al onze spullen te verhuizen. De smoes om niet te klussen heb ik al Fijne moederdag allemaal.....hebben jullie nog iets gehad?
Ten eerste: van harte gefeliciteerd meiden! Misschien samen een leuke titel verzinnen zodat anderen zich makkelijker aansluiten? Als jullie iets weten kunnen wij het zo veranderen (mods). Veel schrijfplezier hier samen!
Dank je wel Elmo. Over de naam: is deze niet toegestaan? Wij vonden hem juist heel speciaal. In eerdere topics hebben we gemerkt dat veel het topic weten te vinden en gezellig mee praten, maar dat we eigenlijk steeds met het vaste groepje overbleven, vandaar deze naam. Neemt niet weg dat andere niet welkom zijn, integendeel. Ik denk (en hoop) dat andere zich niet weerhouden om gezellig mee te kletsen. Uiteindelijk hebben wij allen een hele gevoelige band met lotgenoten uit de MMM en zijn wij allen ontzettend blij dat we allemaal een topic verder kunnen. Iedereen is welkom!
nou ik heb hem ook gevonden hoor! Vind het fantastisch dat iedereen uit het andere topic weg is! Ik blijf hier zeker meelezen en af en toe meeschrijven... Liefs voor iedereen van mij! XXX
moest even glimlachen toen ik je laatste berichtje las Hopefully, bij de zin "Neemt niet weg dat andere niet welkom zijn" staat er natuurlijk 1x "niet" te veel Elmo, gefeliciteerd! Ik had niet gezien dat jullie weer zwanger zijn! Wat geweldig! Zijn jullie weer in de MMM in behandeling geweest of was het een groot wonder (al is iedere zwangerschap natuurlijk een groot wonder)? Hier idd een fijne moederdag gehad! Vorig jaar kreeg ik niets omdat ik technish gezien natuurlijk nog geen moeder was Dit jaar ben ik door zowel mijn man als mijn stiefvader in de bloemetjes gezet! Erg fijn! De hele dag ook lekker genoten van het zonnetje en 's avonds genoten van chinees met een lekker glaasje wijn! Hopefully, dat moeten geweldig emotionele momenten geweest zijn, als je het kon zeggen tegen je ouders en beste vriendin! Ik herinner me het ook nog als de dag van gisteren. Als wij ooit met een tweede zwangerschap gezegend zouden worden (je kan trouwens goed tussen de lijnen lezen ) dan zullen wij het denk ik ook zo snel weer zeggen (heeft geen zin om 12 weken te wachten aan de mensen die je het nauwst aan het hart liggen he)! SRB, vruchtje, het eerste sprongetje is dus genomen! Gelukkig maar hebben jullie jongens er geen last meer van en huilen ze niet te vaak! Wat de groei betreft, ze zijn al flink gegroeid zie ik, maar verschiet er niet van als ze de volgende keer meer of juist minder gegroeid zijn. Volgens de metingen was de onze soms 2cm op enkele dagen gegroeid en dan enkele weken later juist weer gekrompen... t is zo moeilijk om zo'n jonge babytjes te meten (als je aan de beentjes trekt zakt het hoofdje mee dus naargelang hoe hard je trekt wordt je kindje groter/kleiner)! Onze Noa was bij de laatste meting 69 cm groot (zogezegd maar 0,5 cm gegroeid op 1 maand tijd) en woog hij 8000 gram!
Oeps, dat is inderdaad een stom foutje. Dank je wel Marisha voor je oplettendheid. Zullen dat de hormonen al zijn Iedereen is natuurlijk welkom. Tussen de lijnen doorlezen is altijd erg leuk Gisteravond waren mijn schoonouders aan de beurt. Die stonden helemaal te shaken. Leek wel of mijn schoonmoeder een bandje had aangezet. Die bleef achter elkaar zeggen: dit is geweldig nieuws, dit is super. Meer kon ze niet uitbrengen. Ze belde meteen mijn ouders op met de vraag of oma nu met opa naar bed ging Ik wil het niet weten....hihihi Vandaag weer normaal naar het werk toe. Nog 1 week en een dag wachten tot de eerste echo. Zo te lezen ben ik er dan vroeg bij. Zit dan nog niet op 6 weken, maar kan niet wachten.
Hopefully, hou er wel rekening mee dat de kans dat je een kloppend hartje zou zien dan wel erg klein zal zijn! Wil je voor de eventuele teleurstelling behoeden! Ze zullen natuurlijk wel kunnen zien of het vruchtje zich op de juiste plaats bevindt dus dat ik dan wel al een opluchting!
Dat had ik zelf ook al een beetje bedacht, had al zitten snuffelen op wat websites. Al wordt daar wel beschreven dat het hartje vanaf de 5e week langzaam begint met kloppen. We wachten het af. Anders maar snel de volgende echo. Met hoeveel weken is die eigenlijk?
Ik veronderstel dat indien je geen hartje hebt, je op een week of 7/8 toch wel zal mogen terugkomen. Dan krijg je misschien een extra echo!
schiet al op hopefully, de 1e echo. ik denk dat je nog wel een echo tussendoor zult krijgen mocht je het hartje nog niet zien kloppen. Maar ik hoop voor je dat je het al ziet! ben je al een beetje aan het idee gewend? Fijn dat de kleintjes allemaal goed groeien! Ook leuk dat ze allemaal goed te vergelijken zijn, omdat ze dicht op elkaar liggen. erg leuk! Ze hebben straks vanzelf al forum vriendjes en vriendinnetjes! eva, lekker druk zeker met de 2 meiden, heb je af en toe nog wel tijd voor jezelf? Hoe ga je het doen met je werk straks? Kun je het goed combineren dan? Voorlopig nog even genieten thuis! Hier ok, de 20 weken is helaas verder gepland, er was iets mis gegaan met het plannen, en er zit 5 juni helemaal geen echoscopiste. Nu is ie verschoven naar de 11e. Ik kon nog wel de 5e komen voor consult, maar ja, dat vind ik dan ook niet echt nodig. en je krijgt dan geen extra echo Volgende week rond deze tijd weten we al wat het gaat worden als het goed is, vind het wel erg spannend nu. Ik voel me trouwens wel iets minder vandaag. Ik heb last van mijn onderrug (stuitje meer eigenlijk) en ik heb al de hele dag kramp in mijn onderbeen, waardoor mijn been echt pijnlijk is nu. Even met de voetjes omhoog, en mijn mannetje vanavond eens lekker laten masseren, dan trekt het wel weg denk ik. Het slot op de andere zit erop zag ik, het is nu officieel!! Ooeeh, ik zag net even een bevalling op tv, toch even schrikken...Maar goed, de napret is dan wel leuk om te zien. Fijne avond allemaal!!!