Ik kon zo snel geen groepje vinden voor jongen a.s mamas. Ik ben 20. Word september 21 en ben in november uit gerekent man lief is 22 we zijn ge trouwt en hebben een halfjaar geleden ons huisje gekocht. En zijn eigenlijk basisschool liefdes van elkaar. Nu merk ik dat jongeren mama's soms net wat anders tegen een zwangerschap staan dan oudere vrouwen. Daarom dit groepje
Hallo dames, Zelf ben ik nu 22, in mei wordt ik 23. En mijn vriend is in oktober 24 geworden.. Ben in verwachting van ons eerste kindje.. Groetjes Kim
Ik ben volgens mij ook wel een jonge moeder te noemen. Ik ben 19 jaar, 4 november ben ik uitgerekend. Mijn vriend en ik wonen nog niet samen, maar na 23 juli komt daar verandering in, dan gaan we trouwen.
@Talkingchair: Ook jij bent inderdaad een jonge mama en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. En ook gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. Hoe gaat het tot nu toe met jou en de zwangerschap? Groetjes Kim
Hier een jonge mommy To Be van 20. Uitgerekend in juni. Samenwonend met vriend lief. Nog even en dan kunnen we met de kleine kroelen!
Hoi Twixie, Jij ook welkom hier en nog gefeliciteerd met de zwangerschap. Zie dat wij maar 3 dagen schelen, dat is wel leuk! De laatste loodjes zijn zo spannend he. (Bijna) alles al gereed voor de kleine? En weten jullie al wat het geslacht is? Groetjes Kimberley
Grappig dat wij maar 3 dagen schelen! En ook allebei uit Zuid Holland Ik vind het nu wel zwaar worden, vooral lichamelijk. 's Avonds is mijn rug om te huilen! Ha ha Ik ben zo goed als klaar. De laatste dingetjes nog, maar de dingen die we nodig hebben, staan klaar. Jullie ook al bijna zover?? Wij krijgen een jongetje! Had altijd al een jongetje gewild en nu het uitkomt, is dat extra leuk! Word het bij jou een baby girl of baby boy? Ik moet vanmiddag naar de VK. Hoop dat meneertje goed ligt en niet meer in de stuit. Afwachten maar... O ja, morgen heb ik een intake van de kraamzorg. Stiekem helemaal geen zin in !
Ah, wat zijn jullie allemaal al ver in je zwangerschap! Ik kan niet wachten tot ik uit het eerste trimester ben. Ik geef best veel over, terwijl ik emesafene gebruik. En natuurlijk moe, moe, MOE. Hoe voelen jullie je? En waren jullie zwangerschappen ongepland of juist gepland? Bij ons was het echt per ongeluk. Ik zou een spiraaltje krijgen zodra ik ongesteld werd, toen hebben we die maand toch een paar keer seks gehad, maar niet tijdens mijn eisprong, daar was ik van overtuigd. Blijkt dat ik mijn eisprong meer dan een week later heb gekregen. Dus dat spiraaltje van 160 euro ligt in m'n kast te verstoffen, want ik ben zo zwanger als maar kan. Na de eerste schrik ben ik er toch wel super blij mee hoor, en 't vriendje gelukkig ook.
@Talkingchair: Wij zijn ook bij het punt geweest waar jij nu bent haha. Maar moet zeggen, het vliegt echt razendsnel voorbij.. Ken een vrouwtje die ook vanaf het begin af aan overgeeft, ze is nu 26 weken en spuugt nog steeds. Had zij bij haar eerste zwangerschap ook. Hoop voor je dat het spugen en de moeheid straks weer vanzelf weg gaat en dat je een onbezorgde zwangerschap tegemoet mag gaan. Ik voel me vanaf het begin af aan nog steeds helemaal goed en mezelf. Heb totaal geen klachten e.d. Owh jeetje, dat zal in het begin wel ff schrikken zijn geweest. Maar gelukkig van harte welkom! Mijn zwangerschap is gepland, maar wisten niet dat het zo snel zou zijn. Mijn ex en ik waren ruim 2 1/2 jaar bezig, zonder enig resultaat. Liep bij de gynaecoloog, bleek dat ik pcos had.. Leerde weer 'opnieuw' iemand kennen en kreeg met hem een relatie. We besloten al heeeeel snel om aan kinderen te beginnen. Wij zijn nu 8 maanden samen en ben nu 29 weken zwanger van de eerste..
@Kim Wow, dat zou niet leuk zijn. Maar ik blijf positief. Ik zit nu in de 8e week, dus het is nog redelijk normaal. Maar wat heerlijk dat je je zo goed voelt. En wat fijn dat je nu zo spontaan zwanger bent geworden. Nog vervelende reacties uit je omgeving gehad? Ik begrijp je keuze helemaal hoor, je voelt zelf of het goed zit of niet, maar je hebt van die mensen...
@Talkingchair: Nee, inderdaad. Probeer je niet 'bang' te maken hoor, zoveel komt het volgens mij niet voor. Zouden jullie straks willen weten wat het wordt? Ben zo blij dat ik me tot nu toe helemaal goed voel. En ook zo blij dat ik spontaan zwanger ben geworden, blijkbaar had het gewoon zo moeten zijn. We hebben geen negatieve reactie's gehad, alleen maar super leuke. Mijn vriend en ik vonden elkaar 5 jaar geleden ook al leuk enzo, maar ik had toen een andere relatie en was later getrouwd. Dat laatste was de grootste fout van mijn leven, zit een beetje gecompliceerd in elkaar. Gelukkig hadden mijn grootste liefde en ik elkaar later weer gevonden, weliswaar via Facebook.
Hey, wat leuk al zo veel reacties!! bij ons was het gepland zijn 10 januari getrouwd december spiraal verwijderd en veilig gevrijd tot februari, en dat was in een x raak. ik werd in januari namelijk nog een x geopereerd aan mijn hart. wij hebben in november ons huis gekocht en stiekem verlangde de 3 kamers wel naar invulling hihi. hebben 4 slaapkamers onze kamer kleding kamer en logeer kamer en nu dan baby kamer hahaha. ik heb donderdag mijn 2de echo gehad ik loop via de gyneacoloog en een voordeel is de vele echos, deze was ook al gepland maar kreeg smiddags de schik van mijn leven uur voor wij er heen moesten had ik opeens roze afscheiding, nu blijkt dat mijn baarmoedermond heel gevoelig is doordat het beter doorstroomd is en zelfs door niesen er adertjes kunnen klappen. niks om me zorgen over te maken de echo was goed en de baby zijn hartje klopte stevig volgens de gyneacoloog mochten we alvast gaan genieten van de zwangerschap.
@Maantje: Ja, leuk he! Nu hopen dat er regelmatig wordt gepraat haha. Mooie foto, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe voel jij je verder? Toch geweldig om te bedenken dat straks 1 kamer voor jullie baby is.. Mag ik vragen waarom je bij de gyn. loop? De vele echo's zijn idd wel een voordeel, maar zou jij je ook niet van te voren telkens afvragen of alles goed zal zijn enzo? Het klinkt wel een beetje 'eng', maar fijn dat ze je kon geruststellen zeg.. Had je het hartje nog mogen beluisteren? Ik ben vandaag precies 30 weken zwanger van ons kleine mannetje. Hadden afgelopen zaterdag eigenlijk een 3d echo, maar helaas viel er bijna niks te zien. Ons mannetje lag in mijn onderbuik met zijn rug naar de buitenkant en hij draaide zijn hoofdje telkens weg. Enigste wat we dus konden zien was zijn ruggetje, heel klein stukje van zijn oor en wangetje. Daarom zouden wij terug mogen komen, maar zitten nu in dubio. Straks gaan we weer, ligt hij weer verkeerd, wilt hij niet draaien en dan zijn we het geld 'kwijt'. Is toch 103 zoveel Woensdag hebben we de groei echo, dus ik weet het gewoon echt niet. Groetjes Kim
Hey. Ik heb een hartaandoening en daarom lopen we via de gyn het kan ook geen kwaad voor ons kindje. De gyneacoloog heb mij goed gerustgesteld. Hoef nu ook niet meer zo vaak over 2 werken 17de intake en echo en daar na gewoon zoals bij de vorloskundige. Ik snap dat je in dubio zit is het niet gratis als het de eerste x niet lukt?
Owh vandaar... Tuurlijk niet extra controle kan nooit kwaad. Dat is wel fijn dat je dadelijk gewoon naar de verloskundige kan. Zaterdag hadden wij niks hoeven te betalen, maar mochten we terug gaan, dan natuurlijk wel.
Mooie foto Maantje! En beter dat je zo meteen gewoon naar de vk kan. Kim; ik zou gewoon gaan. Het heeft je dan wel 103 euro gekost, maar anders blijf je je afvragen hoe het zou zijn geweest, denk ik. Aan de andere kant, woensdag heb je al een echo. Misschien even afwachten hoe het woensdag is?
@Talkingchair: Woensdag hebben we inderdaad al echo, maar is een groei echo. Dan checken ze alleen ons mannetje enzo. Maar heb het met vriendlief erover gehad, we wachten woensdag af.. Mocht hij dan goed liggen, dat we dan toch een afspraak maken voor de 3d. Hopelijk kan het diezelfde dag nog haha.
Haha, hopelijk kan je dan nog inderdaad. Kan je niet soort van reserveren alvast voor woensdag? Dat je af mag bellen, als blijkt dat hij niet goed ligt? Ik zeg maar wat hoor.