Ik zal natuurlijk wel de laatste zijn om wie dan ook te veroordelen (ben zelf met een vrouw getrouwd...) en ik kan me ook heel goed voorstellen dat je heel erg graag kinderen wilt. Als dat voor deze mannen op die manier dan een mogelijkheid is, kan ik me ook wel indenken dat je die dan aangrijpt. Ik kan me zelf alleen niet voorstellen hoe het is om in het verkeerde lichaam geboren te zijn. Het lijkt me wel heel moeilijk, als je dan bereikt heb wat je wilt en je lichaam past bij wie je bent, je dan zwanger wordt en juist alle vrouwelijke kenmerken komen terug. Mijn vrouw is nu super-vrouwelijk door haar zwangerschap, prachtig vind ik dat, maar moeilijk voor te stellen hoe dat dan voor een man moet zijn. Maar nogmaals, zolang mensen anderen geen kwaad doen en net als ieder ander graag een kindje willen, zou ik dat nooit veroordelen.
ach ja het kindje weet dalijk niet beter alleen mischien als het groot is met pesten enzo maar ja dan ben je al weer jaren veder en dan is dit mischien wel heel normaal ik vind het wel een beetje een raar idee teminste als je die foto's zo ziet haha maar er zijn genoeg homo koppels wie een kind adopteren en hij/zij heeft er 1 vanzichzelf dat is toch super eigelijk!
Dan kun je sowieso beter geen kinderen krijgen, want wie weet heeft je kind flaporen of erger en wat dan?
Sorry hoor Aura ik woord eerder bang van jou omdat ik mijn mening geef en ik zo'n reactie van jou krijg.
Nou dan laten we het er maar op houden dat we elkaars personen niet zijn....maar weet eigenlijk niet wat er nou zo verkeerd was aan mijn reactie..... Ik denk dat de mensen eerder bang moeten zijn voor kortzichtigheid (wat ik vond vanuit jouw bericht) dan mensen die vanuit liefde handelen.
Gelukkig leven we in een vrij land, waardoor in Nederland, dit net als in de VS zou kunnen, twee mannen die een kindje krijgen en dankzij die vijheid mogen mensen daar ook mening over hebben. Ik denk dat we voor beide niet bang hoeven zijn, maar dat we ons gelukkig mogen prijzen.
Knap van je dat je in een berichtje kan zien dat ik korzichtig kan zijn Wie is hier nou kortzichtig? Maar ja ik ga hier verder niet over in discussie heb gewoon mijn mening gegeven.
Ik zeg toch ook alleen dat ik je bericht kortzichtig vond...eerst goed lezen wat er staat! Maar ga idd. de discussie niet aan....heb en hou maar lekker je eigen mening....
nou ik ben het eigenlijk wel met lillybit eens! ik vraag me ook af waar het eindigd. dat 2 mensen van hetzelfde geslacht verliefd op elkaar worden en samen kinderen willen dat kan ik dan nog wel begrijpen, maar ook zoals in dit geval zich om laten bouwen en dan toch zwanger worden, dat kan ik ook niet snappen er gaat dan zo,n traject aan vooraf, want in je hoofd wil je man zijn. ik vind dat een zwangerschap het ultieme vrouwzijn alleen maar versterkt dat kan ik dan niet samen zien met een omgebouwde vrouw/man
Ze willen gewoon graag samen een kindje en een kindje van hun zelf(of iig van 1 van hun) is dan natuurlijk het mooiste. Dat snappen jullie toch wel?! Adoptie zou geen optie zijn want ze gaan idd geen kinderen plaatsen bij hun. Ik ben blij dat ze zelf een kindje kunnen krijgen op deze manier.
Heb niet alle reacties gelezen..... reageer alleen even op het artikel..... Het eerste wat ik me afvroeg.... Hoe kun je vinden dat je in een verkeerd lichaam zit? en dus eigenlijk man bent, en dan toch zwanger willen worden???!! Klinkt me zo tegenstrijdig..... Maar ach... als ze er gelukkig mee zijn.... prima toch!!
ja dat snap ik wel maar dat je je om laat bouwen omdat je een man wilt zijn, maar toch zwanger wordt dat snap ik dan weer niet Dan wil je toch niet HELEMAAL man zijn
Ik snap niet dat ie geen vrouw wil zijn, maar wel zwanger wil worden... zwanger worden is juist het toppunt van vrouw-zijn. Ik vind het er overigens ook niet uitzien.
Misschien, maar dat zouden we dan eigenlijk aan henzelf moeten vragen, weegt de kinderwens zwaarder dan tijdelijk weer even 'enigzins vrouw' zijn of hoe je dat dan ook moet zeggen?
Moest even weer denken aan deze film van jaaaaren geleden. Toen was het nog compleet ondenkbaar...en nu..? Ik heb er persoonlijk wel wat moeite mee. En een zinnetje wat ik een tijdje geleden in een tijdschrift las, speelt nog vaak door m'n hoofd. "Een kind heeft recht op ouders, niet andersom" Dat vind ik ook wel weer heel zwart-wit, maar vind er wel een kern van waarheid in. Moeten we omdat we het allemaal zo graag willen, ten koste wat het kost, kinderen op de wereld zetten? Ikzelf heb moeite daarmee. Maar ik kan en wil er ook niet over oordelen. Hoop dat het kind gelukkig wordt, daar gaat het om!
er staat toch dat hij toen der tijd geen geld had om zijn geslacht ook te veranderen, als hij het geld wel had gehad dan had hij het wel gedaan, en nu is hij gelukkig met een een man die ook vrouw is geweest,zij heeft haar geslacht wel kunnen veranderen naar die van een man, en nu hebben ze samen een kinderwens gehad, en waarom dan geen "gebruik"maken van iets dat je nog hebt ?? in mijn ogen wou ze wel helemaal man zijn maar had er toen nog geen geld voor,
Ik vind het geweldig voor ze. Maar eerlijk is eerlijk, je ombouwen tot man maakt je nog niet officieel een man. En met baarmoeder vind ik het niet echt bijzonder. Maar wel leuk voor ze.
Ziek ? .. Vind het ziek dat jij dit zo zegt .. Wat is er nou verkeerd aan het feit dat deze twee een kindje krijgen ? Als het kindje nou gelukkig en gezond is wat maakt het dan uit dat dat door twee omgebouwde vrouwen komt ?? Kom ie uit het stenen tijdperk ofzo ? En ze heeft zich niet helemaal omgebouwd omdat ze het geld er niet voor had dus waarom ze dan de kans niet grijpen om een kindje op de wereld te zetten ? Sorry hoor maar kan hier zo slecht tegen ....