Dus alle mensen die niet als man en vrouw een kind opvoeden zijn geen goede ouders ??? Hoe durf je zoiets te zeggen ...
ik denk dat het hun niet zo zeer gaat om een zwangerschap en mischien wou ie het ook liever niet, maar om een kindje kunnen krijgen daar heb je toch alles voor over! (als je het graag wilt)
Dit wou ik net zelf zeggen, waarom niet je baarmoeder gebruiken als je die toch nog hebt in plaats via allerlei omwegen een kind proberen te krijgen.
Zo heb ik dat niet gezegd! Misschien is het verkeerd over gekomen. Ik heb er persoonlijk moeite mee. Wil daarmee niet zeggen dat het geen goede ouders zijn. Vind het jammer dat je me woorden in de mond legt, die ik niet gebruik. Ik heb er nadrukkelijk bijgezet dat ik er niet over wil en kan oordelen. Ik kan van hieruit niet zien of het goede ouders zijn. Het enige wat ik hoop is dat het kind gelukkig wordt. Dat gun ik elk kind. En eigenlijk had ik erbij moeten zetten, zonder al die media-aandacht. Hopelijk wordt het niet "het kind van die zwangere man", maar kan het verder vrij "gewoon" opgroeien, zonder etiketje. Jammer het verkeerd is over gekomen, maar zo heb ik het echt niet bedoeld!!
Zo kwam het bij mij wel over, en dan vooral deze zin die je dan quote van iemand anders "Een kind heeft recht op ouders, niet andersom" Dit slaat werkelijk gewoon nergens op, en vind ik een kinderlijke en egoistische opmerking .. sorry .. Tja een etiketje krijgen kids al snel hoor dus ja of je nou het kind van de zwangere man bent of het kind van die onwijs dikke moeder etiketjes zijn er altijd ..
Nou ja zeg dat is wel makelijk praten voor iemand wie al een kindje heeft dus al die mensen die zo graag een kindje willen en er alles voor over hebben daar heb jij moeite mee en jij kan niet begrijpen terwijl je zelf een kindje hebt dat mensen daar niet alles voor over hebben, nou als ik naar me kindje kijk ben ik gods dankbaar dat ik een toch een kindje heb mogen krijgen en ik kan heel goed begrijpen dat mensen alles er aan doen om ook een kindje te krijgen want dat is het mooiste wat je maar kan overkomen hij is me alles en me hele wereld en kan dus echt wel begrijpen dat mensen dat ook willen, ik vind het een rare uitspraak net alsof je niet snapt dat mensen het grootste geluk van de wereld niet zouden moeten willen of is jou kind dat niet voor jou??? mischien bedoelde je het niet zo maar ik vind het een beetje vreemd klinken voor iemand wie een kind heeft want dan juist moet je snappen dat mensen er alles voor overhebben toch?? maar inderdaad oordelen kan je er in iedergeval niet over want jij hebt waarschijnlijk niet vanalles er voor hoeven doen om je kindje te krijgen. had je het er ook bij laten zitten als bleek dat het niet zomaar had gelukt? had je dan echt gedacht nou het lukt niet dus laat maar zitten het is niet voor mij weggelegt?
ja maar die zijn toch maar van 1 van hun mischien is nu de ander wel zwanger die van zichzelf nog geen kindje heeft
ik heb even terug gelezen en de 2 kinderen zijn idd van degene die zich al helemaal heefd verbouwd (Het stel heeft al twee kinderen, Gregg (12) en Logan (10), uit een eerdere relatie van Thomas met zijn ex-vrouw.) en die wie nu zwanger is heeft dus nog geen kind eigelijk dus dan is het mischien toch echt voor een kindje te krijgen
Ik vind het geweldig voor hun maar ook een beetje tegenstrijdig je wlt dan van beide wallen eten noemen ze dat, je bent OF een man of een vrouw maar hun willen allebei zijn...
Hoezo tegen de natuur? Vaak zijn mensen die zichzelf hebben "laten ombouwen" het gevoel alsof zij in het verkeerde lichaam geboren zijn. Dat de natuur een fout heeft gemaakt zeg maar. Reken er maar op dat ze het psychisch erg zwaar hebben gehad. Dus ik zie het meer als het "rechtbreien" van de natuur. Als die mensen gelukkiger zijn in het lichaam van het andere geslacht, dan is dat toch mooi? Ieder mens heeft recht op zijn / haar geluk! Ik misgun niemand zijn geluk. En waarom mogen ze geen kinderen krijgen als ze eenmaal van geslacht veranderd zijn? Wie zegt dat dat niet mag? Jullie weten allemaal hoe groot het verlangen naar een kind kan zijn! En dat geluk wou je een ander dan misgunnen? Omdat ze zichzelf hebben laten ombouwen? Liever hun een kind dan iemand die zijn kind mishandelt of nog erger!
Ik heb er inderdaad niet van alles voor hoeven doen. En ik weet ook niet of ik dat gekund had of dat wij voor onszelf ergens een grens hadden moeten trekken. Ik weet wel dat het een enorm wonder is om zwanger te zijn en te blijven en een gezond kind op de wereld te zetten. En daar ben ik nog iedere dag en ieder moment als ik dat mooie koppie zie dankbaar voor. En dat gun ik ook iedereen. Het zinnetje is misschien wat ongelukkig gekozen maar ik denk ook dat je naar het belang van een kind moet kijken. Het zinnetje waar ik op doelde kwam toevallig uit een stuk over vrouwen die bijv. op hun 70e nog bevrucht waren en kinderen kregen. Wat is dan het belang voor het kind. Ik vind dat zelf een heel moeilijk vraagstuk. Voor mij zijn er grenzen. Ook in het geval van deze mensen. Persoonlijk ben ik het er niet mee eens. Dat is mijn mening. Ik misgun niemand een kind. Iedereen die mij kent weet beter. Helaas is er in mijn omgeving ook veel ongewenste kinderloosheid. Dus ik weet waar ik over praat. Dit is nu ook het laatste wat ik erover zeg. Ik respecteer iedereens mening hoe verschillend die ook is van de mijne. En nogmaals ik hoop dat dit kind gelukkig kan opgroeien!
Ik kom zeker niet uit het stenen tijdperk. Ik heb niks tegen homo's of lesbiennes zoals al eerder gezegd. Maar ik snap niet waarom iemand zich laat ombouwen tot man en dan vervolgens zwanger word. Als ik eerlijk gezegd naar die foto kijk walg ik ervan dat je dit zo laat zien. Een man (zo zie ik het nu) hoort niet zwanger te zijn. Dat recht heeft alleen een vrouw. Daarom vind ik het dus ook tegen de natuur in zoiets. En ik las ergens en een kind met flaporen dan wordt ie dan niet gepest? Ja tuurlijk wel maar een kind met 2 papa's die eerst een mama was dat is toch helemaal raar en dus zielig voor het kind omdat het zeker gepest gaat worden hierom. Vandaar dat ik er niks "moois" aan vind... En het zouden best goede ouders kunnen zijn hoor en heel veel van het kind kunnen houden maar ik vind het persoonlijk niet kunnen.
Oooh wat ben ik blij dat er meerdere meiden hier zijn die wel open staan voor anderen!!! Was al even bang dat ik de enige was...... Pluisje deze mensen zijn fysiek vrouw en qua geest een man....denk je eens in...deze mensen hebben dat al van kleins af aan vaak dan.....Al was het een kiwi geweest, moet ons wat interesseren het gaat er toch om dat hun gelukkig zijn en daarmee anderen niet kwetsen? Ik denk dat kinderen gepest worden om andere redenen dan die jij schrijft.....dan zou het wel erg makkelijk worden natuurlijk. Jij hebt recht op je mening maar snap niet dat je het zoooo hard kan zeggen.....sta daar wel van versteld...
Tja en dat vind ik gewoon absurd dat je zegt dat het een foutje van de natuur is of iets tegen de natuur in ofzoiets .. Kom op zeg .. Weet je wat tegen de natuur is, van die ouders die kinderen krijgen en deze mishandelen en psychische helemaal kapot maken .. Zulke mensen verdienen geen kinderen .. Mensen zoals dit echtpaar verdienen wel kinderen, zij kunnen hem of haar een liefdevol en gezond leven aanbieden .. ( kijk maar naar de twee oudere kinderen ) Of iemand nou man vrouw zwart wit groen bruin is of het wilt worden SO WHAT .. het belangrijkste is dat een kind een gelukkig leven heeft .. En dat je zegt dat je het zielig voor het kind vind snap ik niet, dan moet niemand meer voor kinderen proberen te gaan want ieder kind kan gepest worden om wat voor reden dan ook ! En we leven in het jaar 2010 niet zoals ik eerder al zei in het stenentijdperk .. In deze tijd kunnen deze dingen gewoon .. gelukkig !
Noujaaa! ik vind er helemaal niets zieks aan! Waarom zou je een kindje adopteren als de mogelijkheid er is om een kindje van jezelf te krijgen las ook al dingen van, ja kindje word dan later gepest.. hm.. ligt er beetje aan.. als dit soort dingen nou eens als normaal gezien gaat worden, heeft dat kindje helemaal nergens last van, plus dat het kindje dan ook gepest zou worden als hij/zij geadopteerd is. maarja slaat natuurlijk nergens op om mensen geen kindje te 'gunnen' omdat het toevallig twee mannen zijn..
Tuurlijk is het afschuwelijk als ouders hen kinderen mishandel etc. Maar ik vind dit gewoon geen gezicht! Waren het nou gewoon vrouwen gebleven vind ik er niks raars aan maar het idee een man met een zwangere buik vind ik gewoon niet kunnen. En ze kunnen best liefhebbende ouders zijn en hen kinderen goed opvoeden enz. maar vind het van de buitenkant gewoon tegen de natuur in. Dalijk is het ook nog allemaal oke dat je met je broer of zus trouwt want ach iedereen verdient toch kinderen... We leven immers in 2010... verschrikkelijk!