De titel zegt het al, Snelle gezzonde gezinsmaaltijden. T lijkt me leuk om recepten te delen. Ben zelf dol op ovenschotels maar duurt ook vaak lang. Maak ze van te voren klaar en schuif ze in de oven als ik thuis kom. Nodig: ovenpuree, gehakt, cougette, pastasaus, mozarella. Rul het gehakt, snijd de courgette, leg dit in de ovenschaal verdeel de pastasaus er over. Dan de ovenpuree (eerst even maken zoals op t pakje staat) daarover verdeel je de mozarella en hup in de oven Is echt een succes nummer ook als er mensen blijven eten!
eh snel in de zin van ook snelle bereiding begrijp ik? Want die ovenschotel van jou klinkt wel heel snel..... Aardappelpuree uit een pakje.... dat ken ik dan weer niet. Oventijd/kooktijd waar ik niet naar hoef om te kijken tel ik nooit, want dan kan ik wat anders doen... Ik vrees alleen niet dat ik echt snelle recepten heb... ik maak alles vers, nooit wat uit een zakje of pakje. Oke de tomatensaus voor de pasta pak ik wel een fles van G.rand Italia voor. Verse soep maken vind ik snel..... moet alleen het merg of kippenbouten wel 5 uur ofzo opstaan, maar dat telt niet Suddervlees, draadjesvlees, stoofpotje... vind ik ook makkelijke happen, maar oke, dat maak ik dan wel in het weekend, staat natuurlijk ook zo 4 uur te pruttelen... grote potten maken en dan porties invriezen. Praktisch en super snel voor door de week! Bami is ook lekker snel en makkelijk, in 15 min op tafel..... helemaal als je kant en klaar gesneden groenten koopt. Wij eten dat de laatste tijd met zalm even gemarineerd in ketjap/gembersiroop en wat sambal. Maar kan ook prima met kip ofzo. Als je vlees gebruikt, wel starten met vlees aanbraden. Groente roerbakken, tegelijk de bami of rijst op zetten. Als de mie of rijst bijna klaar is, dan de zalm bij de groente doen en bakken. Kruiden (ketoembar, galangawortel, gember, koriander eh.. wat doe ik er nog meer in.... pak mijn vaste potjes weet het niet precies) en beetje ketjap erbij. Je kunt ook kant en klare kruidenzakjes gebruiken natuurlijk, is sneller. mie erbij, nog ff afroerbakken en klaar evt satesaus erbij maken wij eten het altijd met courgette-zoetzuur (oke weer zelf gemaakt klik maar gewoon augurken kan ook. ben benieuwd naar andere recepten!
RODEKOOL OVENSCHOTEL: Aardappels koken Rode kool koken Gehakt rullen en even uien meebakken Ovenschaal invetten: Gehakt en uien onderop Rode kool erover Aardappels (gestampt) erover paneermeel erover Oven voorverwarmd en zo'n 25 min op 175 graden. Je kan dit ook overdag maken en dan later op de dag in de oven doen. Dan wel langer dan 25 minuten. Serveren met flinke dot appelmoes en smullen maar!
Je kan ook eigen puree maken. Dit is echt voor de bijna geen tijd dag. Kook ook t liefst helemaal vers maar soms gaat t niet anders.
Kapucijners of een schotel ervan is hier ook altijd een erg snelle maaltijd. Eet ze zelf graag met (kerrie)aardappelpuree, gebakken spekjes, uitje, appel in kleine stukjes, augurken in stukjes en evt ook nog champignons in plakjes even kort bakken. Meestal zet ik het in kleine bakjes op tafel zodat de kinderen zelf hun bij-ingrediënten kunnen kiezen of ik stop spekjes, kapucijners, appel en ui-stukjes en aardappelpuree in de oven met al dan niet een klein laagje kaas eroverheen etc.
Snel en erg lekker recept, surinaamse bami. Nodig: Mie roerbakgroenten (welke je lekker vindt) speklapjes Faja Lobi Bami Trafasie (te koop bij de ah, surinaamse saus) olie Kook de mie volgens verpakking en laat uitlekken. Snijd de speklapjes in stukjes, roerbak deze, voeg de groente toe en dan een aantal eetlepels Faja Lobi Bami Trafasie. Mie toevoegen en klaar is je bami. Ik heb er zelfgemaakte surinaamse sambal bij. Spek kan evt. ook weggelaten worden voor de vegetarische versie. Is ca. 15 min werk.