Zwangere meiden NOD topic 9 t/m 16 december

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Love1990, 17 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Ik heb alles ook al gewassen en gestreken vorige week.. Kon niet meer wachten haha.

Wat akelig dat je stukjes slijm prop verliest love, zou er zelf niet gerust op zijn denk ik zo.
    @ thuiscontrole, onze vk heeft standaard bij iedereen met 34 weken een thuiscontrole. Daarin bespreekt ze de beladviezen, bevalpraatje enzo ook meteen.

Veldmuis, balen dat je vannacht weer zo vroeg wakker werd. Snap dat je er echt moedeloos van word.

Hier afgelopen 2 nachten ook echt bagger geslapen. Vannacht heeft t bij ons non-stop geonweerd enzo bah.

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ah, oké Anne. Hier hebben we dat praatje met 36 weken op de praktijk, ze willen dan wel een gesprek samen met de partner.

Hier gelukkig geen onweer, niet m'n favoriet.

3. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Zo, wij zijn ook weer terug van vakantie :) Goed naar ons zin gehad, wel 3 vermoeiende dagen achter de rug. Nu de wasmachine overuren laten draaien.
    Heb wel best slecht geslapen op vakantie, het bed was nogal hard en het was zo warm en klam. Vreselijk.

Love, nu al eigenwijs en in stuit gedraaid ;) Hopelijk draait ze gauw weer de goede plek op.

Vaya, leuk hoor een fotoshoot! (zou niks voor mij zijn, heb echt een hekel aan op de foto gaan)

Anne, veel plezier dit weekend! :)

4. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Haha gelukkig ben ik niet de enige met wassen 😁

Veldmuisje hoe was je nacht?

Bobbie welkom terug! Waar was je ook alweer heen?

Ik heb ook een hekel aan foto's 😁 Maar vond dit wel leuk.

Merk dat ik wat onzeker wordt met krampjes en steekjes, ben steeds bang dat het begint...

5. Love1990

Krampjes en steekjes hoef je je geen zorgen over te maken hoor vaya, je zult daar de komende weken wel meer last van gaan krijgen (voorweeen). Geloof me, echte weeën herken je meteen. die doen PIJN! 😅
    Als je twijfelt, even een warme kruik tegen je buik of onder de douche gaan staan. Trekt het weg dan zijn het geen echte weeën.

Welkom terug Bobbie!

6. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Lief dank je wel love! Goede tips 😊

Ik zit er ook een beetje doorheen, word gek van die harde buiken, kan niet eens een lakentje strijken of ze komen weer. Het huis is een zooi, wil zoveel doen maar kan niks. Blegh...

7. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Bedankt, we waren een midweekje naar centerparcs :) Nu nog een weekje lekker thuis, beetje bezig zijn.

8. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Vannacht was de helft een goede helft. En dat scheelt meteen wat. Minder slap, al blijf ik het wel. Maar zo'n dag als vandaag is weer beter dan die van gisteren

9. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Dat scheelt dan zeker, hopelijk heb je afgelopen nacht ook een redelijke nacht gehad.

Hier gaat het weer beter 😊 Had echt een rotdag gister.
    Vandaag lekker relaxt en nog naar mijn paardje geweest, natuurlijk nu mega last van mijn buik maar ik ben tenminste weer even blij.

Morgen weer naar de vk, dit keer in het ziekenhuis, ben heel benieuwd hoe het eruit ziet daar!

Hebben jullie nog gouden tips voor de vluchttas 😁 Dus wat is echt heel fijn om mee te nemen?

10. Love1990

Vluchttas: Denk vooral aan je man 😁 Schoon shirt en deo kon die van mij wel gebruiken na 21 uur weeën. en iets te eten voor hem.
    Zelf heb ik niet veel gemist, de standaard lijstjes gevolgd. Ik had voor de baby 2 kledingsetjes mee, maat 50 en maat 56. Deze had ik in aparte zakjes gedaan, zodat ze de juiste sokjes/mutsjes e.d aan deden 😁😅
    Edit: iets van afleiding meenemen, ik had de iPad mee. Na de ruggenprik heb ik nog 9 uur lang in bed moeten liggen voordat ik volledige ontsluiting had en mocht persen. Had weinig pijn dus kon wel wat afleiding gebruiken

Fijn dat he je wat beter voelt veldmuisje, hoe ging het vandaag?

Ik had vanmorgen ook wat extra energie, gelijk gebruik van gemaakt en de hele benedenverdieping gepoetst (nesteldrang.........). En nu natuurlijk weer veel harde buiken. Kinderwagen vandaag ook van zolder gehaald, en opgemaakt. We zijn nu bijna klaar.

11. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Vannacht weer half-half... Maar goed.. alles beter dan helemaal niet slapen. Het zal vandaag wel een wisselende dag worden. Met momenten dat het wel even gaat en momenten dat je me kunt oprapen ;)
    Vluchttas.. Bij een tweede vind ik het soort iets minder belangrijk dan bij een eerste. Meestal gaat het veel sneller en als ik in het ziekenhuis moet bevallen, is dat het zkh waar mijn man werkt. Hij weet en kent daar dus alles. Tuurlijk zorg ik dat alles erin zit, maar stiekempjes ga ik toch gewoon uit van een thuisbevalling ;). Hier neem ik een ouderwets overslagtruitje en een beendoek mee voor de baby, dus gewoon één pakje. En het wordt toch geen grote baby in mijn geval, dus zou ik het met 50 kunnen wagen ;)

12. Love1990

Ik ga dit keer sowieso in het zkh bevallen 😁 Tas staat al grotendeels klaar, ook op aanraden van de vk ivm de harde buiken.

13. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Daar ben ik weer!
    Weekendje was heeerlijk, bij ons thuis heeft het veel dit geregend dit weekend. Maar in Noordwijk scheen het hele weekend de zon. Echt fijn!

Ik heb een paar spulletjes voor de baby in de tas gedaan alvast, maar voor de rest nog niks.

Ik heb wel sinds 3 dagen dat het lijkt alsof ik niet goed meer kan uitplassen ofzo. Ik moet echt om het kwartier plassen.
    Een blaasontsteking is het niet, heb op het werk m'n urine gecontroleerd vandaag.. Zal meneer vol op mijn blaas liggen nu?

Vanavond de laatste zwangerschaps gym les. Schiet al op!

14. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Goede morgen!

Tas is nog niet helemaaal klaar, voor de baby heb ik wel alles maar moet nog wat wassen. Voor mezelf bij de Hema nog ondergoed en shirts voor de bevalling besteld. Daar dus even op wachten.

Gister controle in het ziekenhuis... Vond het eigenlijk geen toevoeging behalve dat ik hoop dat ik gewoon met mijn vk kasn bevallen 😁 Volgens de gyn krijgen we een kleine baby.... Eerst was die groot, nu weer klein, ik vind t gezegend. Ik hou toch wel van m 😍

Vandaag veeeel krampjes en steekjes, niet echt pijnlijk maar denk wel elke keer oeps alweer... Denk voorweeen? En anders beetje indalen? Probeer me ook daar niet druk om te maken 😝

VL is weer aan t werk dus ik kan veer wat huishouden doen. Hoewel, mijn mams en tante komen lunchen en we gaan naar de prenatal dus denk dat dat vandaag niks meer wordt.

Anne ik zit sommige dagen ook alleen maar te plassen... Ook geen blaasontsteking. Misschien zitten de hun hoofdje er goed op te duwen hihi

15. Love1990

Ik heb vanmorgen weer controle gehad, ons meisje ligt nog steeds in stuit. Baarmoeder staat weer stil qua groei, dus ik moet volgende week voor een groeiecho.

Even een goeie tip: Kruidvat heeft de xxl hydrofielen in de aanbieding deze week. Ervaring leert dat ze erg snel uitverkocht zijn, die dingen zijn echt ideaal!

16. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Ja daar heb ik er ook drie van. Fijne grote doeken. Hier nog niks aan de tas gedaan, maar kamertje , is bijna goed ingericht en wieg is opgemaakt. Dus wat dat betreft al best ver. Moet nog wel goed gesopt worden daar...

17. Love1990

♡ Augustus ♡

15: ♥ Claudia2014 - 33 jaar - 2e kindje
    16: ♥ Bobbie90 - 25 jaar - 1e kindje
    19: ♥ Love1990 - 26 jaar - 2e kindje
    19: ♥ Veldmuisje - 28 jaar - 2e kindje
    21: ♥ Anne201 - 25 jaar - 1e kindje
    21: ♥ Vaya2014 - 28 Jaar - 1e kindje

♥ Jongen (3) | ♥ Meisje (2) | ♥ Verrassing (1)

♡ Afspraken ♡

juli
    04: Veldmuisje vk controle
    06: Love groeiecho
    08: Bobbie groeiecho
    11: Anne thuis controle vk

☆ sterretjes ☆: Tweetje87 8w6d | Cilla83 10w0d {zwanger!} | Maani 10w2d

Gebruik 'bevallingslijst' in de zoekfunctie voor het terugvinden van de laatste lijst.

18. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Anne, welkom terug ;) Fijn dat je het naar je zin hebt gehad.

Blaas: ja hier ook af en toe wat vaker plassen, en dan komt er echt vrijwel niks uit.

Tas inpakken: Nog helemaal niks! Heb wel een tijd terug een mooie, nieuwe reistas gekocht (die hadden we niet eens, dit jaar voor t eerst in lange tijd weer op vakantie geweest). Binnenkort maar aan beginnen.

Love: Jammer hoor, nog steeds in stuit. Een extra echo is wel fijn :) Heb ik volgende week ook.
    Heb trouwens vanochtend ook de xl hydrofieldoeken ingeslagen bij de kruidvat! Van elke kleur 1, dus 4 in totaal. Eens zien of ze goed van pas gaan komen.

Vanmorgen op controle bij VK geweest, alles weer goedgekeurd gelukkig :)
    Vriend is druk verder aan het verbouwen op zolder, het begint al op te schieten. Hij wou eigenlijk deze week alles af, maar dat gaat m waarschijnlijk niet worden. Daarvoor is nog teveel te doen vrees ik.

19. Love1990

Fijn dat alles goed was Bobbie!

Hier een aanval van nesteldrang 😅 Hydrofielen gewassen en gestreken. Nu al het beddengoed van de kleine meid in de wasmachine dan kan ik dat vanavond nog even strijken. Een lijstje gemaakt van de laatste dingetjes, morgen nog ff te shoppen naar de dump/prenatal/babyplanet.

20. Love1990

Fijn hoor die nesteldrang......niet.
    Nu ontzettend last van rusteloze benen en harde buiken. En slapen lukt niet door al die regen...

Deel Deze Pagina