Zwangere meiden NOD topic 9 t/m 16 december

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Love1990, 17 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Lijkt mij ook Vaya, dat ze dan nog minder kunnen bewegen.
    Maar aan de andere kant, als ze naar beneden zakken krijgen de beentjes (als ze niet in stuit liggen 😅) weer meer trappelruimte (denk ik)
    Idd, besloten groepje is een goed idee! Zitten alleen wij er nog in?

2. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Ja ik ben benieuwd, voel all bewegingen zo goed nu. Hij is trouwens met zijn rug de andere kant op gaan liggen terwijl hij al weken met zijn ruggetje rechts lag.

Wel weer wat last van het indalen vandaag, gelukkig weet ik nu wat het is.

Jeetje meiden zo met de eerste baby geboren is het wel heel spannend allemaal!

3. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Alleen wij zitten nog in het groepje, Cilla en Maani ook nog.

Indalen zullen ze wel geen last van hebben denk ik, de natuur regelt het niet voor niks zo dat baby'tjes vroeg indalen.

Ik vind het nu ook wel spannend worden hoor nou Bobbie haar meisje al geboren is. Je wordt toch weer even met de neus op de feiten gedrukt dat het niet heel lang meer hoeft te duren.

4. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Nee precies! Vind t zo leuk! Ik kijk steeds one born every minute, na elke geboorte wil ik ook mijn mannetje vast houden.

Ik kijk ook zo uit naar het eerste moment dat mijn man onze kleine vast kan houden 😍😍😍 (of heb ik dat,al,gezegd 😁) lijkt mij ook een magisch moment

5. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
  6. Love1990

O, dat is echt een heel mooi moment. Je kan je dan ook echt niet voorstellen dat dat in je buik gezeten heeft. De eerste uurtjes heb ik echt alleen maar naar onze dochter gestaard, echt zo verliefd 😍

7. Love1990

Mooie buik zeg! Ik zal straks ook ff een fotootje maken. Vanmorgen nog wel even op de weegschaal gestaan, zit nu op +13 kilo. De afgelopen 2 weken 2 kilo aangekomen.

8. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Hij stond op zijn kop en ik weet niet hoe ik hem kan draaien. Zaal zo nieuwe maken als ik weer uit bed ben.

Ik zit ook ong. Op +12 kilo.
    Voor jou ook een keurig getal love! Zeker met jou postuur!

9. Love1990

Ik lig ook heerlijk op bed 😁 Beetje zp'en/ boek lezen.

Ik ben blij met alle kilootjes, ik hoop dat er na de bevalling zo'n 3-5 kilo blijft zitten. Bij de oudste ben ik 16 kilo aangekomen, dat zal het Nuon ongeveer worden denk ik.
    Jij doet het ook netjes met je +12 hoor 😉

10. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Ja heerlijk he! Ik lig ook op zp te lezen, mijn hondje ligt op mijn buik ons te beschermen hihi

Zo nog maar een one born kijken.

Wat vond je na je vorige bevalling t ergste? Plassen of zweren of...?

11. Love1990

Het allerergste 🙈.... Zitten. Had een paar hechtingen die nogal pijnlijk waren maar voor een goed herstel moest ik goed stevig zitten. Dat vond ik echt pijnlijk. Daarnaast de stuwing op dag 3, echt het gevoel dat er een blok beton op m'n borsten lag.

Plassen viel me erg mee, ik vind het wel wat te vergelijken met een blaasontsteking. Ik gebruikte een flesje met lauw water om tegelijkertijd te spoelen en dat verlichte wel wat.

12. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Hahaha is de baby er eindelijk uit kan ik straks nog niet zitten 😂

Ja dat plassen op die manier heb ik al veel gehoord! Wij wonen gelijkvloers dus misschien doe ik ook wel onder de douche plassen.

Stuwing kan ik me nog niks bij voorstellen, ben heel benieuwd!

Hoe snel was je weer ter been? Al is het maar beetje rond scharrelen? Sorry voor alle vragen 😁

13. Love1990

De dag van de bevalling was ik echt niet in staat op rond te lopen, kwam ook door de ruggenprik en ik was erg duizelig. De dagen daarna deed ik alles gewoon weer, ik had smorgens een bakje thee klaar staan voor de kraamhulp 😅 Dag 5 ben ik voor het eerst even naar de winkel (Kruidvat) geweest. Ging allemaal best goed, maar er zijn ook dames die helaas niet zo snel ter been zijn.

14. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Ah kijk. Jij bent onze ervarings deskundige love haha. Kei fijn!

Idd, nu de eerste baby geboren is word t toch wel extra spannend! Ben ook super benieuwd naar hoe t bij Bobbie allemaal is verlopen en hoe het met ze gaat.
    Is toch ook wat, beval je een dag voordat je eindelijk met verlof mag. Zag dat ze begin deze week nog schreef dat ze volgende week de vlucht koffer klaar wilde maken hihi.

Bruids foto's zitten erop, ben helemaal gesloopt nu. Naweeën van het ziek zijn denk ik. Ga nu even slapen en dan ben ik vanavond nog gast op het feest.

15. Love1990

Ze kan nu wel haar hele verlof van de kleine genieten 😃 Hopelijk mogen ze snel naar huis!

Nou.... Ervaringsdeskundige 😅 Ik heb nog maar 1 bevalling achter de rug, ook nog geen vergelijkingsmateriaal. Maar ik wil jullie vragen best beantwoorden hoor, wie weet hebben jullie er wat aan.

Veel plezier vanavond Anne, en rustig aan doen he.

Vaya, is het bij jou al wat rustiger?

16. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Ja nu je t zegt, ze was nog niet met verlof 😱 Maar nu lekker alle weken van haar kleine meisje genieten.

Klinkt goed hoe het bij jou was verlopen love! Ik vind het heel fijn om je ervaring te horen. Ik heb zo geen idee wat me te wachten staat, of naja misschien meer hoe ik het ga ervaren.

Snap dat je gesloopt bent Anne! Fijn dat het zo leuk was! En nu lekker uitrusten.

Hier is het gelukkig weer rustig, wel weer even flink pijnlijk geweest maa nu is het weer kalm.

Zul je net zien, gaan wij ervanuit dat ons mannetje eerder komt, hebben alles al een tijdje klaar staan, komt ie straks overtijd 😂 Dan word ik echt gek denk ik haha

17. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Hoi allemaal,

Op een of andere gekke manier kreeg ik geen notificatie meer dat er nieuwe berichten waren, dus was ik daardoor even weg..

Bobbie! Gefeliciteerd! Ben heel benieuwd naar al het verdere nieuws.

Hier heb ik gelukkig zo af en toe wel eens nachten dat ik wat uren slaap. Overdag ben ik altijd nog wel erg zwak, maar het gaat. Ik weet het... ik ben momenteel vrij teer en uitgeput, maar het gaat nog. Tot nu toe nog steeds onder startgewicht, ach nu ja.. het zei maar zo. Na de bevalling zal ik wel flink ondermaats zijn en dat wordt dan dus lekker bijeten (lukt me nu gewoon niet, continue maagzuur, misselijk etc).

Maandag weer controle, ben benieuwd. Beebje beweegd prima en is heerlijk aanwezig. Heeft regelmatig de hik, grappig! Is denk ik ook flink aan het indalen, met regelmaat nare scheuten in mijn lies en benen naar beneden. Maar goed, indalen is natuurlijk prima :)

Soms ben ik ook een beetje benauwd, maar ook dat schijnt er bij te horen. Anderen ook wel eens?

En help... vandaag ontdekte ik dat ik ook een beetje haargroei ga krijgen bij mijn kaaklijn. Heel licht haar en vrij donsachtig. Ff gegoogled en ja hoor... is ook een zwangerschapsverschijnsel. :(. Dat wordt dus af en toe even het scheerapparaat van manlief ertegenaan ;).

Tas baby is bijna klaar en die van mij pak ik binnenkort in. De klossen staan al onder het bed en ik heb ook een rugsteun, ondersteek en douchekruk gekregen. Fijne service! Van de week ook even de wiegbak opgemaakt en de babykamer is nu echt klaar. Heerlijk!!

Huisje wordt stukje bij beetje helemaal schoon en er komen nog een aantal helpen in week 38 zeg maar. De keuken doen we dan en alle ramen... heerlijk!

18. Love1990

Dat benauwde herken ik wel veldmuisje, zal ook wel een zwangerschapskwaal zijn.

Haha, vaya dat zou wat zijn. Ik was bij de oudste er ook van overtuigd dat ze rond 37 weken zou komen. Mijn moeder heeft 4 kinderen gekregen in de 36/37 week, en mijn oma heeft ook 4x de uitgerekende datum niet gehaald waarbij mijn moeder een prematuurtje was. Ikzelf ben geboren met 36+3. Maar onze dochter bleef toch mooi zitten tot 39+3 😅

19. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Haargroei, benauwdheid, maagzuur, allemaal herkenbaar. Ik heb veeeeeel donsdhaartjes op mijn buik gekregen maar al een tijd terug. Misschien door de testosteron?

Wat heerlijk dat je huisje straks helemaal schoon is!
    Mijn mams komt over 1,5 week ook een dag helpen, niet dat ik wat kan maar ze kan voor mij net even wat extra doen.

Na je bevalling alles eten wat je maar wilt en lekker aansterken!

Ja love he zou me niets verbazen. Ach we gaan t zien, ik ben al echt blij als www over de 36 weken zijn, dan hoef ik me geen zorgen meer te maken als ik kramp of iets krijg.

Oh hierbij nog een buikfototje, niet de beste kwaliteit maar goed 😁

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      14,3 KB
      Weergaven:
      1
  20. Love1990

Bleh! Ben m'n bed maar weer uit gevlucht. Kan m'n plekje niet vinden, alles doet pijn en m'n voeten zijn zo heet 😅

Deel Deze Pagina