Mijn herstel gaat echt super! Eigenlijk doe ik vanaf dag 1 alles zelf, slapen gaat ook veel beter dan in de zwangerschap. Mijn baarmoeder is al niet meer voelbaar en het bloedverlies zo goed als gestopt 😁 Mij hoor je niet klagen. Fijn dat ze vanaf maandag iets voor jullie gaan doen Anne en Vaya! Tijd voor babynieuws 😁 Geen sorry veldmuisje, de dagen vliegen om met zo'n kleintje. Logisch dat je wat minder tijd voor zp hebt 😉
Love wat ontzettend fijn dat alles zo goed gaat met jullie beide Anne en Vaya, het wachten begint wel lang te duren nu he? Hopelijk kunnen jullie volgende week ook jullie mannetjes vast houden. Hier gaat het erg goed met de nutriton. Afgelopen 24u net zoveel gespuugd als normaal bij 1 fles Al heeft ze gisteravond wel wat last van (volgens mij) haar buikje gehad. Even wennen denk ik, wat dikkere melk om te verteren. Na de fles hield ik haar 15-30 minuten rechtop, maar dat haalde niks uit. Het waren echt geen mondjes meer, echt kleine golfjes. Ook haar kleertjes waren elke keer doorweekt.
Ach gut, fijn dat het nu beter gaat met de nutitron Bobbie. Ik blijf maar aan t sukkelen. Vanmiddag fikse voor weeen gehad, vanavond ook maar totaal geen regelmaat. Soms duren ze wel 2 minuten, om niet goed van te worden. Weet dan even niet of ik moet liggen zitten/kruipen....
Ach meiske toch, gelukkig helpt de nutriton! Anne, neem je PCM tegen de voorweeen? Haalt soms net even de scherpe randjes er af, en als je het met regelmaat neemt (om de 6 uur) dan bouw je ook een goede spiegel op. Scheelt dan echt enorm qua pijn. Hier een behoorlijke overproductie 😔 Kleine meid kan er niet mee omgaan, is sinds vanmorgen erg onrustig tijdens en na het drinken en krijgt nu ook nog eens last van krampjes 😔
Oh oh, ging om 10 uur plassen. En ik plaste daarna nog eventjes door. Vliezen gebroken! Laatste drupjes opgevangen, mooi met witte vlokjes erin. Omdat t nog een schappelijke tijd is toch de vk even ingelicht. Nu proberen te gaan slapen, al zit ik volllll met adrenaline momenteel 😁
Vannacht om 03:31 geboren: onze lieve Fedde. 3140 gram en 40 centimeter. Het is echt ontzettend snel gegaan (om 01:00 eerste écht pijnlijke wee)
Wauw. Nee t moet zelfs 51 cm zijn veldmuis, haha. Weet niet waar ik met mijn gedachten zat. Het was echt een mega turbo stort bevalling ja. Moet er echt even van bijkomen. Maar hij is zo mooi en lief, maakt alles goed he ❤️
♡ Augustus ♡ 21: ♥ Vaya2014 - 28 Jaar - 1e kindje ♥ Jongen (1) | ♥ Meisje (0)| ♥ Verrassing (0) ♡ Afspraken ♡ Augustus ♡ Bevallen ♡ Bobbie (25 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ Z. ♥ op 15 juli 2016 (35.3) Veldmuisje (28 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ M. ♥ op 3 augustus 2016 (37.5) Love (26 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ R. ♥ op 14 augustus 2016 (39.2) Anne (26 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ F. ♥ op 19 augustus 2016 (39.5) ☆ sterretjes ☆: Tweetje87 8w6d | Cilla83 10w0d {zwanger!} | Maani 10w2d {zwanger!} Gebruik 'bevallingslijst' in de zoekfunctie voor het terugvinden van de laatste lijst.
Tjonge Anne... Bevallen op mijn uitgerekende dag. Echt gek... Vandaag zou ik 40 weken zijn en vanmorgen stond ik alweer een babywas op te hangen buiten (en niet de eerste sinds aug... 😉 )
Ook mijn uitgerekende datum, vreemd hoor. Deze datum speelt al 8 maanden een grote rol en nu ligt ons meisje heerlijk in de kinderwagen te slapen.
Gek is dat het. Alleen Vaya moet nu nog bevallen, hoe gaat t met je meid? Met mij gaat t allemaal wel goed. Ik Heb 3 kleine hechtingen gekregen. Meneer drinkt heel goed alleen idd ook niet netjes om de 3uur. Als hij drinkt drinkt ie ook meteen 3 kwartier tot een uur. Snap dus ook wel dat ie daarna nog vol zit hahaha. Gisterenavond toen we naar bed wilde gaan had hij ff veel verdriet. Leken veel boertjes en scheetjes dwars te zitten. Samen even lekker op de bank huid op huid geslapen en geknuffeld. De kraam komt dalijk weer de dag beginnen. Ik ben nu bezig met voeden. Fijne dag dames!
Ha Anne, Bijzonder allemaal hè... Geniet er maar van. Want echt... voor je het weet is die kraamweek voorbij. Daar heb ik wel wat last van gehad hoor. De bevalling was al eerder dan gedacht en opeens is het dan zover. En voor je het weet is de kraamzorg alweer weg. Maar ja... je moet het ook gewoon weer alleen doen/kunnen. Opzich gaat het hier wel. Het lukt me goed om het huishouden goed bij te houden en tussendoor M. met regelmaat te voeden. Overdag komt ze om de 2-3/3,5 uur. 's Nachts eerder om de 4 uur. Ze groeit goed en is inmiddels ong 2750 gram - 5,5 pond dus. Erg prettig dat ze zo goed groeit en het zo goed doet op de bv. Dit was bij zoonlief ook wel het geval. Op een of andere manier heb ik gewoon slagroom ofzo . Ik heb ook echt heel veel voeding. En dan ook echt heel veel. Zo was M. pasgeleden aan het huilen en kon ik niet direcht à la minute geven. Ik voelde het prikkelen bij mijn tepels en keek even. Het spoot er dus al gewoon in straaltjes uit. Alleen al vanwege het huilen! . Ik denk dat ik binnenkort na het geven van de bv nog wat ga afkolven van wat over is, zodat ik flesjes in de voorraad heb voor het geval dat het eens nodig is. Met regelmaat hebben we hier nog kraambezoek. We proberen het wel in de perken te houden. Bijv. meerdere stellen bij elkaar (heb je er meteen een aantal gehad / maar wel vermoeiend) of maar hooguit een stel per dag. Gisteren was de juf van mn zoontje er (die nu ook een lieve kennis van me geworden is) en dat was heel gezellig. Vanmiddag komt mijn neef met vrouw - ook heel leuk. Vanavond gaan we naar mijn ouders, ze zijn vandaag 30 jaar getrouwd en mijn moeder gaat pannenkoeken bakken. Een gezellig familiesamenzijn dus. Meteen ook de eerste grote reis van M. - 50 minuten rijden met de auto. Volgende week moet manlief nog werken (dat had naar ons idee onze kraamweek geweest zijn) en de week erna begint pas zijn geplande vakantie voor na de geboorte (2,5 week! ). In die weken willen we nauwelijks kraambezoek (zoonlief is dan alweer naar school - dat wel), maar vooral quality-time voor/met elkaar. Zo willen manlief en ik rust, ruimte en voldoende aandacht aan elkaar en M. geven en willen we op de vrije woensdag van ons zoontje in de eerste week van de vakantie een dagje weg met elkaar als gezin met de trein (we hebben twee dagkaarten en zoon is gratis) en de week erna willen we als het kan lastminute een nachtje weg om er ook eventjes met elkaar uit te zijn. Omdat ons zoontje nog maar vier is, kunnen we zonder problemen voor hem een dag vrij vragen - ideaal. Heb vanochtend M. tegen 7u gevoed. Ze ligt nu alweer lekker te slapen. Ik zit zelf nu lekker aan de koffie en ga zo het huis soppen (gewoon lekker schoon voor de zondag). Straks krijgt M. een kattewasje (gewoon met een teiltje en hydrofiel washandje - ik doe haar niet dagelijks in bad) en kleed ik haar lekker schoon aan. En dan zal de volgende voeding wel weer aan de beurt zijn. En als ik geluk heb... gaat manlief met de stofzuiger aan de slag - lief hè! Oja.... vanmiddag gaan we de traktatie voor zoontje op school afmaken. Hij is ip al wel af, maar we willen nog een detail aanbrengen met muisjes. Ik hoop - als ik het niet vergeet - nog een foto te posten! Fijne dag allemaal!! Doeg!
Hier ook teveel voeding, we gaan nu beginnen met blokvoeden. Hier is het zelfs zo erg dat als ik aan de ene borst voed, ik een tsr krijg aan de andere en dan zo 2a3 hydrofielen vol melk verlies 😅 R. Krijgt waarschijnlijk ook teveel voormelk en is daardoor erg onrustig. Ga snel m'n broodje even eten, hoor al weer iemand happen in de kinderwagen 😁