Goede morgen meiden, Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen! Veldmuisje, klinkt goed om echt even samen te zijn straks en te genieten van elkaar! Ook fijn dat je slagroom hebt hihi Anne gaat t goed? Lukt t voeden ook goed? Lekker geniet van je mannetje nu 💞 En jezelf natuurlijk lekker laten verwennen hihi Love, wat is blokvoeding? En is die voormell niet heel vet? Liever veel productie dan geen denk ik 😝 Gister was echt een verschrikkelijke dag, ben extra naar de vk geweest om te kijken of er al iets gaande was. Ik heb zo hard gehuild daar, zat er echt helemaal doorheen. Bmm zit nog dicht, is wel voor de helft verstreken maar er viel dus niks te strippen. Ik heb nu maandag geen afspraak bij de vk maar dinsdag bij de gynaecoloog om inleiding te bespreken. Het is tegen al mijn principes in maar ik kan gewoon niet meer. De pijn gaat overheersen en waar ik het eersts nog in mijn hoofd wel aan kon word dat steeds minder. Ik kan niet een meer uitkijken naar het idee om straks mijn mannetje vast te houden, het enige wat blijft komen is de pijn en het niet kunnen functioneren. Natuurlijk hoop ik nog steeds dat hij gewoon komt maar ik denk t niet 😁
Fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat met de baby's en moeders En ben stiekem jaloers dat bij jullie de borstvoeding zo goed gaat, geniet er van. Gelukkig doet mijn meisje het ook heel goed op de kunstvoeding. Ik kolf nu maar 2 keer per dag, en het is echt heel weinig wat dat opbrengt. Maar de rust is weer terug in mijn lichaam, geen stress meer om te weinig melk. Ze wordt trouwens steeds "actiever", lekker rondkijken en zo. Ik vind het zelf wel een beetje irritant (bij gebrek aan een beter woord) dat ik qua ontwikkelingen niet helemaal weet wat ik kan verwachten. Loopt ze met alles achter? Maar ja dat is een kwestie van afwachten, ieder kind ontwikkeld zich natuurlijk anders. Vaya, ik heb met je te doen hoor Je zit er echt helemaal doorheen. Hopelijk kunnen ze dinsdag wat voor je doen. Sterkte meid.
Ha Vaya... nee de voormelk is nog niet zo vet, je hebt vooral de vette achtermelk nodig. Het is dus zaak dat de baby doordrinkt bij de borst en vervolgens dus ook de voedzame melk binnenkrijgt. Je moet dus niet te snel overschakelen naar de andere kant
Overproductie is bijna net zo vervelend als te weinig productie 🙈 R. Zit al vol van de voormelk voordat ze überhaupt aan de vettere melk toe komt, vandaar het blokvoeden. Bij blokvoeden verdeel je de dag in blokken van 3 uur (in ons geval) alle voedingen die binnen een blok vallen geef je dezelfde borst en het volgende blok de andere borst. Zo wordt de prouductie niet meer gestimuleerd dan noodzakelijk. Alleen mijn toeschietreflex levert al 50 ml melk op, veel te veel voor zo'n klein maagje 😅 Vaya, ik snap dat je er helemaal doorheen zit, en wat fijn dat je volgende week al naar de gyn kan voor een gesprek! Hopelijk komt jullie mannetje snel. Bobbie, ontwikkelingen geen zorgen om maken hoor, onze oudste is gewoon a terme geboren maar liep of voor of achter met bepaalde ontwikkelingen. Geen enkel kind doet wat de "regeltjes" zeggen, ze volgen allemaal hun eigen lijntje qua ontwikkelingen. Anne, hoe gaat het bij jullie?
Bobbie, geen zorgen om maken hoor, het is volgens mij altijd een "strijd" hoe snel een baby iets kan. En stel dat ze er iets langer over zou doen, dat geeft toch ook niet! Waarschijnlijk is ze dan weer sneller met iets anders! Fijn dat t met de kV nu goed gaat! Je hebt echt de juiste beslissing genomen hoor! Veldmuisje, dank je wel ik dacht het dus andersom haha (heb nog veel te leren) ik snap ook love waarom t dan niet fijn is als je overproductie hebt! Raden ze dan niet aan om t eerste af te kolven? Vandaag wel goede dag! Niet qua pijn maar wel qua stemming! Eindelijk ook even weer kunnen fantaseren over de kleine 😍 Raar wat je hoofd met je kan doen. Wij willen heel graag eind oktober of in november een midweekje naar center parcs, denken jullie dat een reëel idee is? We hoeven niet van alles te doen maar gewoon even er tussen uit in een andere omgeving. Of zou dit voor de kleine te veel zijn?
Kolven stimuleert natuurlijk ook de aanmaak van melk, dus dat doen we echt zo weinig mogelijk. Soms kan het niet anders, dan moet ik echt de heftigste stroom melk afkolven. Mijn linkerborst krijgt het ju een beetje in de gaten hoe het moet. De stuwing wordt minder en heb gelukkig weinig harde plekken meer, en het lukt het R. Om de borst in 1 voeding leeg te drinken. Centerparcs, altijd leuk. Jullie kindje zal dan ongeveer 2 maanden zijn, hangt er natuurlijk wel vanaf hoe het allemaal gaat. Bij onze eerste zou ik er niet aan moeten denken om dat op vakantie te gaan (huilbaby) maar ik kan me voorstellen dat het met een relaxte baby gewoon genieten is. Gewoon last minute boeken 😉
Ik maak me ook niet echt zorgen hoor, het is meer dat ik graag weet waar ik aan toe ben.. En stiekem wil ik dat ze snel wat groter wordt haha Hebben de andere baby's ook de fijne eigenschap om te poepen en/of plassen tijdens het verschonen? En dan daarna nog een keer tijdens het drinken? heb net 3 luiers verschoond in een kwartier tijd. Gaat hard zo haha
Vaya... moet kunnen hoor. Zeker als de baby gewoon normaal huilt /slaapt etc. Dan is het juist prima om ff te kunnen gaan. Slapen doen ze daar ook wel
Yeah! Blokvoeden lijkt te werken. 4 uurtjes tussen de voedingen en ze heeft net voor het eerst de borst helemaal leeg kunnen drinken 😃 Trotse mama ☺️
Fijn Love! Ik ga straks geen borstvoeding geven, helaas lukt dat niet bij mij. Heb het bij mijn oudste twee geprobeerd, maar heb ingetrokken tegels die ik er dan eerst met een vacuüm pompje eruit moet halen, en dat doet pijn!!! daarna verdwijnen ze weer na een minuut en kan ik opnieuw gaan beginnen.
Oh echt jammer Cilla, ik heb er idd ook nog nooit van gehoord. Hier is de kraamzorg weer vertrokken, echt een topweek gehad. Vanaf nu mogen we zelf weer.
Wat balen Cilla. Lijkt me enorm vervelend! @love, wat fijn dat het blok voeden goed gaat! @vaya, veel succes dinsdag meid. Hoop dat het mannetje zich voor die tijd nog aan dient, vandaag uitgerekend. Toch ook speciaal he! @bobbie, ik begrijp je zorgen, maar ieder kindje ontwikkeld in zijn of haar eigen tempo. Zal vast wel goed komen. Wij willen half november graag een (mid)weekje naar Centerparcs. Waarschijnlijk word 't de Eemhof. Hier gaat alles goed. Hij is wel best wat afgevallen, woog vanmorgen 2900 gram. Maar hij drinkt ontzettend goed, hij poept en plast wel ook echt heel veel. Gisteren 5 poep en 2 plas luiers. Vandaag wil hij om de anderhalf uur drinken, inhaalslag? Verder een tevreden knap mannetje. Zal zo nog een foto in de besloten groep zetten. Ik vind t wel ontzettend druk en ben daardoor minder aanwezig op het forum nu. Word een beetje 'geleefd'. Maar dat zal herkenbaar zijn voor jullie denk ik hihi
Heel herkenbaar. Zeker ook wanneer je straks je leven&huishouden, inclusief de verzorging en het voeden van je baby, weer op orde wil krijgen... mijn lieve man zuigt tot nu toe nog heel vaak (uit zichzelf, zo lief!) het huis. Echt fijn!
Oh, zo herkenbaar. Je wordt inderdaad geleefd, de dagen vliegen voorbij. Hier heeft manlief nog een weekje vakantie, wel zo lekker. Kunnen we even rustig opstarten. Ons meisje is in totaal 260 gram afgevallen, maar de groei zit er nu mooi in. Nog 60 gram en dan zit ze weer op haar geboortegewicht. Om de anderhalf uur voeden is alleen maar goed voor de productie meid 😉 Komt straks vanzelf wat meer tijd tussen. Oh, die foto's! Wat een heerlijk ventje 😍😍
Vaya, je bent niet stiekem aan het bevallen toch 🙈 Wij zitten midden in een regeldag 😨 Elk uur voeden en voor mijn gevoel ontzettend lege borsten. Hoe gaat het bij jullie Bobbie?
Oh die lege borsten zullen wel meevallen toch? Als ik je vorige berichten lees kan ik mij dat amper voorstellen. Hier gaat het lekker Zal zo een foto in het clubje zetten. Sinds we de nutriton gebruiken is het spugen overigens bijna over, maar mijn god.. Wat een lading poepluiers. Maakte ik mij 2 weken geleden nog zorgen omdat ze al 2 dagen niet gepoept had, nu is het elke verschoning zowat raak. Schijnt er bij te horen, en gaat (hopelijk) vanzelf weer over na een tijdje.