Nou, uit wanhoop toch bij de dienst apotheek microlax gehaald. Ze schreeuwdehet echt uit. Het zit allemaal net voor de uitgang en het doet haar vvolgens mij erg pijn. Masseren probeer ik wel eens als ze krampjes heeft, maar daar wordt ze niet blij van. En badderen houd ze al helemaal niet van. Ze is nogal snel overstuur. Nu ligt ze heerlijk te slapen, zie straks wel wat er in de luier zit. (ben echt een watje, kan er niet tegen als ze zo krijst. Zo zielig)
Heeft het geholpen Bobbie? Wij hebben gisteren besloten ook te stoppen met de borstvoeding. Opnieuw een overproductie, pijnlijke stuwing, pijnlijke toeschietreflex en 3x per dag een schoon T-shirt door het lekken dat ik er gisteren helemaal doorheen zat 😔 Ik wil mijn lichaam terug, en me niet constant bewust zijn van mijn gevoelige (pijnlijke) voorgevel.
Ben bang dat het spulletje er gewoon uit gelopen is, nog steeds erg harde drolletjes. Maar doe nu minder poeder en 10ml extra water. Hopelijk lost het probleem zich dan op. Heb al een bus comfort klaar staan, voor spugen, krampjes en moeizame ontlasting. En moeilijke maar begrijpelijke beslissing love. Het moet fijn blijven, en als het pijn doet en voor ongemak zorgt is het t niet waard. Hier gaat het (op de nutriton bijwerkingen na dan) nog steeds erg goed op de flesvoeding.
Niet te snel overstappen op andere voeding hoor, die wisselingen zorgen ook voor extra krampjes en harde ontlasting. Hopelijk helpt de 10cc extra water! Idd, borstvoeding moet leuk zijn. Ik zou eigenlijk helemaal geen borstvoeding geven, dus ben blij dat ze alsnog 2 weken van mijn melk heeft kunnen groeien!
Lieve foto, Love. Ik heb er ook weer 1 geplaatst Hier gaat het redelijk goed. Ontlasting gaat weer wat beter, al is het nog wel harder dan normaal. Nu langzaam aan het overstappen op de comfort. Qua voeding kan ik niet echt een peil trekken op dr. De ene keer slaapt ze lang door, dat ik haar maar wakker maar na ruim 4 uur. De andere keer, zoals vanmiddag, is het na 2,5u al huilen vanwege de honger. Probeerde eigenlijk een beetje over te gaat naar 6-7 voedingen per dag. Maar ik kan haar moeilijk honger laten lijden. Dus nu maar beetje op verzoek, denk ik..
Bobbie en anderen.. wat betreft de voedingen... lees dit anders eens: https://www.mindshakes.com/borstvoeding/
Dat artikel las ik laatst ook veldmuisje. Wij voeden hier ook op verzoek, de ene keer zit er 3 uur tussen maar ook met regelmaat 1 of 2 uur tussen de voedingen. Ach, wij hebben zelf ook niet elke 3/4 uur honger, eten ook als we honger hebben 😁 Moet wel eerlijk bekennen dat ik er overdag maar maximaal 3 uur tussen de voedingen laat zitten, zodat ze haar lange slaap snachts pak. Bobbie, 6-7 voedingen hoeft echt nog niet hoor. Jullie meisje is nog zo klein, meer dan 8 voedingen is heel normaal.
Ik heb dat artikel ook al eens gelezen Het ritme van het ziekenhuis heeft even de tijd nodig om er uit te gaan. Daar was het zo strak om de 3 uur. Als ze een keer eerder honger had werd er zelfs een beetje moeilijk gedaan. Het is nog te vroeg, werd er gezegd, we wachten nog even. Dat ritme is er nu uit aan het gaan gelukkig. Maak me er ook niet druk om. En wat betreft aantal voedingen, ja dat komt een beetje door de verpakking van de flesvoeding. Daarop staat 6x 90ml. Maar ze krijgt dat dus 8x. Wil dr niet teveel geven aan de ene kant, maar wederom.. Geen honger lijden. Ze kan het nu in ieder geval nog goed gebruiken. Ze zit nu lekker in de draagzak trouwens Was een beetje huilerig, en lekker tegen mama aan is dan het fijnst.
je kunt als richtlijn het volgende rekensommetje gebruiken. Haar gewicht x 150ml en dat delen door je aantal voedingen op een dag. Het pak kunstvoeding staan hoeveelheden op die gewoon niet realistisch zijn.
Ook volgens dat sommetje zou ze teveel krijgen. Maar ach, het zal wel. In het ziekenhuis zeiden ze dat ik uiteindelijk op 7x 100ml moest zitten, dat vind ik ook een behoorlijke hoeveelheid. Love wat is ze goed gegroeid!
Dat vind ik ook erg veel hoor, R. Krijgt nu 8-9x 60/2. Baby maagjes zijn helemaal nog niet zo groot de eerste weken/maanden. Lekker Z. Zelf volgen meid, ze geven zelf prima aan wat ze nodig hebben 😉
Ik realiseer mij dat ze nu ook al een aardige hoeveelheid krijgt 7-8x per dag 90ml met 3 schepjes, wat niet altijd helemaal op gaat. Ik probeer daarom dus over op 6-7x. Op het consultatiebureau geweest, weer om te wegen en om wat vragen te stellen over de voeding. Mevrouw vond dat ze ook vrij veel kreeg. Ze is gewoon hongerig. Oh en ze weegt trouwens 3435gr 265 aangekomen in de afgelopen week. Hoe is het met de andere baby's? En de moeders?
Oh dat ze zoveel krijgt.. Dat is wel geleidelijk opgebouwd hoor, toen ze uit het ziekenhuis ging 4 weken geleden kreeg ze al 8x 60ml.
Goed gegroeid zeg! Ik snap dat je met die hoeveelheid liever 6-7x voeding geeft, proberen kan altijd! Hier een niet zo'n hongerig kindje, vandaag wel voor het eerst alle flessen leeg gedronken 😃
Wauw ik heb gestraald van afwezigheid. Mijn excuses. Is er inmiddels een nieuw mama-topic geopend? Of blijven we gezellig hier kletsen? Proficiat Vaya!! Eindelijk hebben we allemaal onze beebjes ❤️ Heerlijk! Die borstvoeding die borstvoeding, dat is toch iets.. Ik heb helaas ook flinke overproductie en een baby die zo nu en dan om het uur wil drinken. waardoor dus nog meer productie. Tevens een mega toeschiet reflex. Drinkt hij links dan druppelt er rechts letterlijk zon 50-60cc uit!!! (heb het maar opgevangen voor in de vriezer, zoogcompressen kunnen het niet aan). Morgen komt het cb voor een eerste check-up. Ben benieuwd wat hij nu weegt. Meneer zat op dag 8 al 230 gram boven zijn geboortegewicht. Hij drinkt dan ook wel echt super. Even een vraagje over poep luiers. Onze man poept echt zo ontzettend veel!! Bij iedere voeding wel een fikse (borstvoedingspoep) luier. En als ik hem dan net verschoond heb kan hij zo nog een hoop meer poepen. Al met al zon 7-8 poep luiers op een dag... Hebben die van jullie dat ook? Ik las dat jouw meisje obstipatie had Bobbie, hoe gaat het er nu mee? Volgende week heeft vl z'n laatste week vakantie. Dan willen we graag een dagje weg met z'n 3tjes. Hebben jullie misschien leuke ideetjes? We gaan zowiezo een dagje naar de dierentuin, maar die ligt 50 meter van ons huis af haha, dus iets anders is ook wel leuk.
Oh, ook een overproductie Anne 😔 Niet leuk, zoek maar eens op blokvoeden dat heeft hier echt enorm geholpen om de productie naar beneden te krijgen. En anders even op zoek naar een lactatiekundige in de buurt. Poepluiers, met borstvoeding echt enorm veel 😁 Heel normaal hoor, bij borstvoeding verschilt het ontlastingspatroon van 10x per dag tot 1x in de 10 dagen. Heel normaal. Nu met de flesvoeding poept onze meid nog maar 1x per dag (hooguit 2x) Ik ga komend weekend wel ff kijken of ik een mamatopic kan openen, vandaag een druk dagje voor de boeg
Hier ook even afwezig geweest. M is vandaag een week, zit nu 50 gram boven zijn geboorte gewicht. Hij doet het super! Hele lieve zoete baby. Borstvoeding gaat nu sinds 2 a 3 dagen heel goed, hebben een lactatiekundige erbij gehad. Mijn herstel gaat niet zo goed. Sinds gister extra pijnstillers, ik kon nauwelijks naar de wc lopen van de pijn. Mijn vriend heeft de eerste dagen alles gedaan. We hebbenextra lang kraamzorg dus dat is fijn! Goed om te lezen dat t bij jullie ook goed gaar! Ik heb nog niet zoveel puf om fanatiek te posten maar dat komt wel weer!
http://www.zwangerschapspagina.nl/de-mamas/632309-augustus-2016-mamas-nod-clubje.html#post20055522 Dag zwangertopic, hallo mama's!