Zwangere meiden NOD topic 9 t/m 16 december

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Love1990, 17 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Borstvoedingsavond is inderdaad een aanrader, en het boek van Stefan kleintjes "borstvoeding" vond ik ook erg interessant.

Ik denk echt elke dag wel even aan maani, zo oneerlijk dat ze dit voor de 3e keer moet meemaken 😔

2. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Veldmuisje ik heb je berichtje net gemist! dank je wel voor je uitgebreide uitleg!
    ik heb ook cup A en inimini tepeltjes. ze zijn wel al wat steviger geworden en doen soms wel pijn (vooral als ik erop heb gelegen). mijn tepels zijn nog niet veel veranderd maar dat komt vast dan nog wel.
    Wat mooi om te lezen dat moedermelk zo goed kan helpen! en we gaan zeker naar een info avond! vind mijn vriend denk ik ook wel interessant.

Ik denk ook elke dag aan der, vind het zo verdrietig!

3. Love1990

Grrr..... Telefoonstoring is eindelijk verholpen, krijg ik de voicemail 😅 Het zit me niet mee 😁

4. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Ja heel verdrietig van Maani. Het maakt me zelf ook wel onzekerder merk ik.

Weetje bij zo'n voorlichtingsavond gaan ze ook best diep in op allerlei 'momenten' die je kan hebben, waardoor je denkt: 'oh, bij mij werkt het niet, laat ik maar stoppen en overgaan op fv'. En ze vertellen daarbij heel goed hoe dat soort dingen komen en ook welke oplossingen je zelf kunt aandragen. Daarnaast adviseren ze altijd tijdig contact op te nemen met een lactatiedeskundige mocht je er echt niet uitkomen. In zeldzame gevallen ligt het aan het kindje en moet het tongriempje bijv. iets ingeknipt worden. Meestal komt het wel goed, echt waar!

Niet dat ik hiermee negatief wil neerzien op moeders die snel stoppen om wat voor reden dan ook. Dat respecteer ik van iedereen, maar een goede voorbereiding en verdieping loont echt!

5. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Herkenbaar Veldmuisje, ik ben er ook onzeker van. Maarja we zijn nu al bijna 11 weken, of daar al overheen, we moeten ooit ook gaan genieten van het wonder in onze buiken toch?

mooi verhaal over de borstvoeding, heb ik nu al iets aan. Ik denk dat je er juist veel aan hebt omdat je dan al moe bent, vol emotie en je dan sneller opgeeft. Maar goed ik spreek niet uit ervaring :p

6. Love1990

♡ Augustus ♡

15: ♥ Claudia2014 - 33 jaar - 2e kindje
    16: ♥ Bobbie90 - 25 jaar - 1e kindje
    19: ♥ Love1990 - 25 jaar - 2e kindje
    21: ♥ Anne201 - 25 jaar - 1e kindje
    21: ♥ Vaya2014 - 28 Jaar - 1e kindje
    21: ♥ Veldmuisje - 28 jaar - 2e kindje

♥ Jongen | ♥ Meisje | ♥ Verrassing

♡ Afspraken ♡

Februari
    02: Veldmuisje termijnecho
    05: Bobbie combinatietest
    10: Vaya vk
    12: Anne vk
    22: Anne 14 weken echo
    25: Love vk

maart
    31: Love SEO

☆ sterretjes ☆: tweetje87 8w6d | Cilla83 10w0d | Maani 10w2d

7. Love1990

Yes, afspraak staat 😃

8. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    yeeeyyyyy dat is fijn zeg! ik mail mijn VK wel even of we die afspraak zelf moeten maken... begin ineens te twijfelen.

9. Love1990

dames die het geslacht willen weten: doen jullie een geslachtsbepaling of wachten jullie tot de 20 weken echo? Wij doen niet een extra echo maar wachten braaf tot 31 maart 😁

10. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Ik denk dat we tussendoor voor een geslachtsbepaling gaan. Of zullen ze het met de 14 weken echo zien? Ben dan precies 14 weken en een dag.

Fijne tips over bv veldmuisje! Wonderbaarlijk wat de kracht is van borstvoeding!
    Wij gaan wss ook naar een info avond lijkt me erg leerzaam.

Ik voel me niet lekker nu. Ben sinds vannacht weer stront verkouden, alles zit echt potje dicht pfff. Ga nu lekker even naar bed toe.

11. Love1990

Beterschap anne! Met 14 weken zijn er een aantal echobureau's die het geslacht kunnen bepalen maar volgens mij is het betrouwbaar vanaf 16 weken

12. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Beterschap Anne!

13. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    #913 Sammie2017, 29 jan 2016
    Laatst bewerkt: 29 jan 2016
    beterschap Anne! hopelijk voel je je snel beter.

Wij gaan in principe niet voor een aparte geslachtsbepaling, al weet ik niet of ik het echt zo lang vol houd om te wachten...

ik heb net wat gratig dozen besteld! toch leuk als je iets gratis krijgt :)

oke als jullie deze lijst bekijken, vind je deze volledig of juist niet en wat is overbodig?

Babyuitzetlijst, wat heb je nodig voor je baby? | Babykamer | WIJ.nl

ik ga nog niet van alles kopen hoor maar wil me wel een beetje gaan voorbereiden :)

14. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16

Heb die lijst even gekopieerd en wat op- en aanmerkingen toegevoegd ;)

Bad met standaard
    Badthermometer
    Verzorgingsproducten (babycrème, -zeep, -olie, -haarlotion) Tip: koop dit van bijv. Weleda, veel baby's hebben een veel te droog/teer huidje wat helemaal niet tegen dat agressieve Zwitsal kan. Ik gebruik nooit meer Zwitsal om die reden.
    Badcape (2x)
    Manicuresetje voor baby's
    Haarborsteltje + kammetje
    Aankleedkussen
    2 waskussen-hoezen
    Luieremmer (ik zou er twee doen)
    6 flanellen luiers (ikzelf heb voor wasbare luiers gekozen en daar gewoon tweedehands een heel pakket van gekocht. Als je dat niet doet is die flanellen luier ook niet nodig denk ik)
    6 hydrofiel washandjes
    12 hydrofiel luiers (ik zou er zeker meer doen, je gebruikt het namelijk ook voor afdrogen na het badje. 18 is niet te weinig!)
    1 pak New Born wegwerpluiers
    Digitale thermometer
    3 navelbandjes (nooit nodig gehad)
    Verzorgingscrème (voor jou) (ooh? gewoon je eigen lotion ofzo is toch prima ;))

BABYKLEDING
    6 rompertjes (3x maat 50-56 + 3x maat 62-68) (ahum... de eerste weken gaat er nogal eens wat mis (doorlekken/spugen). Veeeeeel meer rompertjes dus! In geval van de zomer volstaat met een kort mouwtje of mouwloos. Per maat zeker 8-10 stuks)
    4 setjes kleding (je krijgt inderdaad meestal veel als kraamcadeautje. Schaf wel 2 dingen aan in een heel klein maatje. Als je uk een kleintje is, en bij een eerste kan dit gemakkelijk) wil je na de eerste week wel leuke kleertjes kunnen aantrekken. Ervaring leert dat kraambezoek bijna nooit mt 50 en 56 geeft)
    2 mutsjes
    2 paar sokjes (eeh... doe maar 10 paar ;))

BORSTVOEDING
    2 voedingsbeha’s (ik zou er drie doen)
    Zoogcompressen (genoeg aanschaffen!)
    Voedingskussen
    Borstkolf (pas aanschaffen na de geboorte)
    Spuugdoekjes (niet te weinig!!!!)
    Anti-klovenzalf (zou ik niet gelijk aanschaffen. Eerst maar eens proberen of je eigen bv ook daartegen helpt)

FLESVOEDING
    4 zuigflessen (ik denk dat op voorhand 1 stuks in huis hebben voldoende is)
    Maatkan (-beker) met deksel
    Magnetronsterilisator
    Flesverwarmer
    Melkpoedercontainer
    Zuigelingenvoeding (dat zou ik zeker niet op voorhand al in huis halen)

SLAPEN
    Wieg / Ledikantje
    Matras
    2 molton bedzeiltjes
    3 molton hoeslakens of onderleggers
    2 dekens en 3 bovenlakens (Geen dekbedovertrek doen! Deken is beter!
    1 moltonbeschermer
    2 slaapzakjes
    1 babyfoon
    2 aluminium kruiken
    Kruikenzakken (Kraamzorg geeft vaak de voorkeur om hier een hydrofiel luier voor te gebruiken)
    Mijn tip: 2 antilekzeiltjes (bijv Hema). Deze moet je dan vanaf de middel naar beneden in het wiegje leggen, hoger mag niet. Ik vond het ideaal met in het begin die spuitluiers en dus vaak doorlekken

THUIS
    Klerenkast
    Commode
    Wipstoeltje
    Box
    Boxkleed
    Babyfoon

EROPUIT
    Verzorgingstas
    Kinderwagen (met parasol en regenhoes)
    Babyautostoel (groep 0 met voetenzak)
    Campingbedje

15. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Jaaa veldmuisje dank je wel!!!ik heb hem gekopieerd en opgeslagen :)

Ik vond die rompertjes ook Al zo weinig.
    Ik ken mezelf en als ie helemaal van boven tot onder is volgescheten verwacht ik dat ik ze weggooi 😂😂

Zou voor de zomer een slaapzakken voldoende zijn? Of ook een lakentje?

16. Claudia2014

24 aug 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ahhhhh nee maani :( wat verdrietig! Bah ik weet niet wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte!!

17. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Voor je het weet is het september/oktober en kan het frisjes zijn. Zeker wel je lakens en dekens aanschaffen hoor!

18. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Wauw thnx voor t aanpassen van die lange lijst veldmuisje!
    Heb het meteen opgeslagen 😊

19. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Ja ben er ook super blij mee!

Ik ga ook lakentjes enz aanschaffen! :)

20. Love1990

#920 Love1990, 29 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jan 2016
    Xl hydrofielen zijn ook super handig, voor afdrogen na badderen/douchen, als omslagdoek, doek over de kinderwagen, voor borstvoeding in het openbaar, inbakeren.

En ik had 2 aankleedkussens, 1 boven en 1 in de woonkamer als je net bevallen bent en je onderkantje is behoorlijk pijnlijk dan wil je niet continu de trap op en af lopen 😅

Als je borstvoeding geeft is 1 flesje genoeg (zat in 2014 in de blije doos)

Flanellen luiers ben je niet nodig

Luieremmer heb ik ook maar nooit gebruikt ( nouja wel als emmer voor vieze was 😁 )

Magnetronsterilisator is mijn inziens totaal overbodig

Verder is veldmuisje haar lijstje super! Hier wel een dekbedovertrek maar geen dekbed maar een deken erin, voor dochterlief gebruik ik wel Zwitsal maar ze is er dan ook niet gevoelig voor en er zijn wat dat betreft geen allergieën in de familie.

Deel Deze Pagina