Bouillon heb ik idd gehad voordat ik naar bed ging 😉 Nu ik lig voel ik me stukken beter, we gaan het zien morgenochtend
Dan ben je er vroeg bij veldmuisje, ik kan hem pas aanvragen vanaf 24 weken. Vol me al stukken beter, nog wel wat wankel maar ik heb nog niet gegeten dus dat zal de oorzaak wel zijn.
Ik kon gewoon online het formulier invullen en ik krijg hem met 6 maanden. En wat er allemaal in zit vind ik best luxe... Wat zit er bij jullie allemaal in (tenminste... wat jullie zorgverzekeraar op de site vermeld)?
Volgens de site niet veel bijzonders: In het kraampakket zitten onder andere kraammatrasjes, kraamverband, steriele gaasjes, watten, alcohol 70%, navelklem en een leuke attentie Maar ze zijn volgens mij niet veranderd het afgelopen anderhalf jaar, ik vond m ook erg uitgebreid. Inclusief een leuke opbergbox, die wordt hier nog veel gebruikt. De attentie was toen het boek "baby's eerste jaar" van Pauline Oud
Inhoud kraampakket 1 badwikkeldoek 1 voedingskussen 1 thermometer 1 boek 1 matrasbeschermer 80x160 cm 1 kraammatrassen 60x90 cm 1 steriele navelstrengklem 1 pak inlegverband (15 st) 1 doosje vinyl handschoenen (10 st) 10 onderleggers 60x60 cm 2 pakken kraamverband (24 st) 2 stretchbroekjes 10 st steriele wondkompressen 10x10 cm 2 doosjes steriele wondkompressen (32 st) 1 pak verbandwatten (50 gr) 1 flesje alcohol 70% (120 ml) 1 flacon vloeibare hygiënische zeep 1 flacon hygiënische handgel 1 rol luiertape Volgens site dan...
Die babywikkeldoek en Voedingskussen had ik niet, wel meerdere zeepflacons. Volgens mij komt de rest wel overeen O kraamverband had ik volgens mij 4 pakken van, gelukkig maar want daar was ik al doorheen voordat ik bevallen was 😅
Wauw die van jou is heel uitgebreid veldmuis super fijn! Ik moet 'm voor de 5e maand aanvragen en dan krijg ik m in de 7e maand. Wacht nog even met bestellen.
Veel succes morgen Bobbie! Krijg je de uitslag van een nekplooi altijd meteen? Wij gaan m niet laten doen maar was even benieuwd 😊
Bedankt Ik heb hem om 13.30. Helaas heeft vriend zich vergist in de datum, en ga dus alleen. Hopelijk printen ze wel wat mooie foto's uit. Ik weet eigenlijk niet of die uitslag gelijk komt, hoor ik vanmiddag wel Als het goed is moet ik in ieder geval wel de uitslag van mijn bloed krijgen.
goede morgen meiden! sorry voor mijn afwezigheid, was zo druk, heb af en toe bijgelezen maar reageren lukte even niet. Spannend vandaag Bobbie! succes Voel je je iets beter Love? Zon kraampakket ziet er spannend uit, ik ga ook eens kijken wat er bij mij in zit. Moet je zelf aan de verzekering doorgeven dat je zwanger bent? We hebben het afgelopen dinsdag bekend gemaakt aan iedereen, was heel leuk! zoveel leuke reacties
Bij onze verzekering (IZZ) moet ik bellen om aan te geven dat ik zwanger ben. Staat allemaal op de website beschreven. Fijn he als iedereen het weet, dan is het hoge woord eruit!
ik ging naar de site van Zilveren kruis, staat er heel groot dat ik het niet hoef door te geven haha ja heerlijk! ik werk op een grote afdeling dus de kleine krijgt veeeeel ooms en tantes haha
Dat is dan duidelijk vaya 😁 Ik hoef m'n verzekering ook niet te melden dat ik zwanger ben, wel moet ik rond 24 weken m'n kraampakket aanvragen Bobbie succes vanmiddag! Het gaat hier nog steeds niet goed, vanmorgen bijna out gegaan in de douche 😔 Bloeddruk is normaal, ga vanmiddag nog een keer meten. Gelukkig komt manlief wat eerder thuis kan hij voor dochterlief zorgen.
Hb is vorige week ook geprikt bij de bloedcontroles, neem aan dat de vk mij wel belt als het echt te laag zou zijn. Bloedsuikers net ook nog even geprikt maar die zijn ook goed 😁 Misschien dan toch de griep (wel een erg vreemd griepje dan 😅 )
Zo, laat bericht maar ik moest gelijk door naar het werk. De echo was helemaal goed! Baby lag er mooi bij, dus gelukkig geen gekke sprongen hoeven doen voor de nekplooi meting. In combinatie met de bloed uitslagen kwam ik bij alle 3 de syndromen op een kans van 1 op 5000. Wat, voor zover ik begrepen heb van de echo mevrouw, de meest positieve uitslag is die ze kunnen geven. Ze heeft ook alles via de bovenkant bekeken, zeg maar. Dus de hersenen, en toen de maag (die zat vol, wat goed was omdat dat betekende dat kindje kan eten/slikken), en de darmpjes, toen de blaas (ook vol, zou betekenen dat er iig werkende niertjes zijn), en de beentjes en teentjes. Hartje klopte ook goed Moet zeggen dat ik helemaal niet zenuwachtig was, ging er eigenlijk van uit dat het goed was.. En dat is zo Foto komt straks, nu even ruzie met dropbox.
Love: Vervelend zeg een collega van mij (weliswaar niet zwanger) vertelde mij dat ze laatst ook in de ochtend aantal keer bijna plat ging. Dus waarschijnlijk/hopelijk toch een griepje.