Zwangere meiden NOD topic 9 t/m 16 december

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Love1990, 17 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love1990

Love1990 Niet meer actief

2. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Leuk dat wiegje, is die van Prenatal? Daar zit ik ook nog over te twijfelen, hij is geloof ik niet heel duur dus da's fijn.
    En wat een mooie buik ook al :)

En wat betreft mijn buik.. Het deed wel redelijk pijn, en nu net weer na inspanning. Even aankijken maar..

3. Love1990

Ja die is idd van de prenatal, €73 geloof ik. Koopje 😁
    Misschien last van je banden Bobbie? Met harde buiken kun je echt de vorm van je baarmoeder zien en is je buik keihard

4. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    mooi buikje love! wauw! zo anders dan die van mij hihi

wat een lieve wieg! die wilde k ook als de familie wieg niks zou worden. GElukkig is die uitermate schattig en ouderwets dat we die wel nemen :) als hij af is laat ik foto zien.

hoe voelt een harde buik dan? ik kan me er nog niks bij voorstellen haha

Bobbie zou indd goed je banden kunnen zijn, anders even de vk bellen?

5. Love1990

In principe voel je weinig van een harde buik, je buik spant zich helemaal aan en wordt enorm hard. Als ze pijnlijk zijn en met regelmaat komen dan moet je altijd de verloskundige bellen.

Mijn buikje groeit deze keer echt in de breedte 🙈 Maar ach, hij groeit 😁

6. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    oke, dus zolang ik geen pijn heb is het dan goed toch? :)

je hebt echt een mooi buikje! ik draag ook rond merk ik :)

ik twijfel ineens zo over het geslacht, heb een aantal potty shots van jongens en meisjes bekeken en het lijkt eigenlijk alsof je helemaal geen geslacht ziet. nog een week wachten...

7. Love1990

Geen pijn is goed 😉 Bandenpijn kan ook geen kwaad hoor, maar als je twijfelt altijd bellen.
    Mijn buikje is nu net zo groot als mijn 30 weken buikje van dochter 😅
    Ik moet ook nog een weekje tot de 20 weken echo, de laatste die het geslacht te weten komt. Ben zo benieuwd
    Ik hoop dat ze het geslacht goed hebbenvaya, nog een weekje dan heb je duidelijkheid

8. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Wat een leuke wieg love, en je buikje is ook echt heel mooi!

Ik heb zo ontzettend veel last van m'n ribben, en dan echt de onderste ribben. Heb straks zelfs de vk gebeld voor advies.
    Ik kon er helaas weinig aan doen, al wist ze de oorzaak ook niet zo 1,2,3.
    Baby kon nog niet tegen de ribben aan drukken daar zit ie te laag voor nog, maar kan er bijna niet op liggen lijkt wel gekneusd. Heek vervelend

9. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    oh dat is minder Anne, ben je heel erg verkouden geweest?

gaan jullie een cursus volgen?

10. Love1990

Ik ga geen cursus volgen, bij de eerste ook niet gedaan.

11. Love1990

Bobbie, las net je berichtje nog eens goed. Een blaasontsteking doet geen pijn tijdens de zwangerschap. Ik heb bij de zwangerschap van mijn dochter 3x een blaasontsteking gehad en had alleen harde buiken. Misschien toch even urine laten checken als de buikpijn aanhoudt

12. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Ik ben al sinds ik zwanger ben verkouden, lees: snotneus.
    Fysio heeft gisteren vanalles gedaan aan m'n ribben maar t doet nog weinig.

Ik ga de curZus doen via kraamzus.

Oh kijk love, dat wist ik ook niet. Ik zou bij een blaas ontsteking ook denken aan de 'typische' klachten die erbij horen denk ik.

De echo gisteren was mooi en leuk, t is nog steeds een mannetje hahaha

13. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Hier voel ik me ronduit belabberd. Ik weeg in twee dagen tijd ruim 2,5 kg meer. Opeens. Buik is ook erg opgeblazen. Maar ik raak niet echt wat kwijt. Het doet zelfs zeer in mijn gezicht, heel raar.
    Nu goed, voorlopig heb ik dus een buikje, maar of dit een echt buikje is betwijfel ik. Ik voel me gewoon net een ballon... Het zit me niet lekker. Hopelijk verlies ik komende dagen nog het eea aan ontlasting of vocht (hoop maar dat dat het is) want dit is niet echt leuk zo.
    😒😞

14. Love1990

O veldmuisje, klinkt niet erg fijn. Houd het maar even goed in de gaten, anders je vk even bellen!

Anne, verstopte neus (verkoudheid) komt vaak voor in de zwangerschap. Vooral in het tweede trimester. Volgens mij komt dat door de hormonen ofzo, laatst nog eens iets over gelezen.

15. Love1990

16. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Manlief is gelukkig SEH-verpleegkundige en zal zo ff het een en ander nakijken zei hij. Ben namelijk ook erg benauwd op de borst en bij inademen doet het zelfs zeerder. Ook pijn in het gezicht. Helemaal normaal is het echt niet. Zoveel aankomen in zo'n korte tijd is nml ook niet normaal zei hij net (we spraken elkaar ff via de tel, hij werkte vandaag en is zo thuis). Gek genoeg voel ik niet echt toename in gewicht oid bij handen/armen. Wel een beetje in de benen en vooral mijn buik en daaronder. Heel vervelend.

17. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Love: Gelukkig heb ik er geen last meer van gehad tot nu toe :) Maar bedankt voor de info, dat wist ik namelijk niet. Dacht inderdaad aan het branderige gevoel.

Anne: Hier ook snotteren, al sinds het begin van de zwangerschap. Voornamelijk 's nachts en als ik net wakker ben. Moet ik echt even mijn neus snuiten, zit helemaal dicht dan. Ook regelmatig met bloed er bij. Gelukkig word het bij mij iets minder. Heb een flesje zoutoplossing neusspray op mijn nachtkastje staan, en dat helpt gelukkig redelijk goed.

Veldmuisje: Dat is wel vreemd ja, zoveel in zo'n korte tijd. Snap dat je je er niet prettig bij voelt. Hopelijk is het niks ernstigs.

Hier vanochtend de 20 weken echo gehad! Alles was, voor zover nu te zeggen is, goed!! :D We hebben ook het hele filmpje mee op usb, duurt ongeveer 25 minuten. Wel zonder geluid, maar wel heel leuk om te hebben. Ook heeft de echoscopiste 8! foto's geprint.
    Daarna zijn we naar de Prenatal gegaan met mijn moeder en hebben we oa een kinderwagen gekocht. Het is de Joie chrome geworden, met een gratis autostoeltje er bij. De laatste hebben we al, de wagen zelf is besteld en komt hopelijk over een paar weekjes. Verder ook nog een pyjama, een aankleedkussen, slabbertjes, een kraambezoekboek, een autostoelspannertje, en een jurkje voor de bruiloft van mijn broer. (en misschien nog wel iets, maar ben het even vergeten)

18. Love1990

Fijn dat de 20 weken echo goed was Bobbie! Nog steeds een meisje? 😁

Veldmuisje, weet je al meer?

19. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Ja nog steeds een meisje :) Gelukkig haha, had al best wat kleertjes gekocht.

20. Love1990

Gelukkig maar 😉, nog een leuk fotootje om te showen?

Deel Deze Pagina