Zwangere meiden NOD topic 9 t/m 16 december

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Love1990, 17 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Ja zo spannend!

2. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Wat een fijn nieuws van je dochtertje Love!! En inderdaad een geruststelling dat beeb zo vroeg op controle mag.

Ik heb me ook nog nergens voor aangemeld. Ik moet nog 20 dagen wachten op de echo, inderdaad super spannend!

3. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik heb me ook nog niet aangemeld voor de boxen, wel contact gehad met kraamzorg of ik dezelfde kraamhulp kan krijgen.

Maani geen klachten is super fijn natuurlijk. En daar ga ik ook zeker van genieten, maar wel na een goede echo ☺️. Ik moet nog een weekje!

4. tweetje87

tweetje87 Actief lid

29 nov 2011
    282
    0
    0
    Noord-Brabant
    @vaya, welkom terug :) hoe heb je het gehad?
    Wat betreft de kinderopvang, ik denk dat dat ook heel afhankelijk is van de opvang. Wij konden bijv zo instromen toen dochtertje erheen ging. Al hebben we het de eerste 1,5 jaar met alleen opa's en oma's kunnen opvangen.
    Hopelijk kunnen we dat straks bij nr 2 ook weer.
    Dochtertje is sinds kort gestopt bij de opvang en gaat nu 2ochtenden naar Psz. Verder opa's en oma's ;)

@veldmuisje, was het brood bakken nog gelukt?

@love, wat super fijn dat de heupafwijking voorbij is.
    Mijn dochtertje heeft lichte problemen gehad met haar heupen en een spreidbroekje gedragen enkele maanden. Maar bij jullie is er ook gips gebruikt geloof ik, toch?
    Hopelijk valt het bij nummers 2 mee. 😉

Voor boxen ect heb ik me ook nog joet aangemeld. Eerst maar eens een goede echo inderdaad.

Ik denk dat wij het zelf bekend maken na de eerste echo. (Vorige keer ook gedaan.)
    Het lijkt me leuk om de nieuwjaarswensen te versturen namens ons drieën en ????
    Dan bijv met een foto bij de kerstboom ofzo.
    Maar twijfel nog een beetje:(

5. Claudia2014

24 aug 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn Love!!

6. Love1990

Onze dochter haar linker heup zat volledig buiten de kom, dus ze heeft 2 weken in het ziekenhuis in tractie gelegen. Daarna idd in het gips voor 3 maanden en een dik half jaar spreidbroek.

Is het bij jullie erfelijk? Hier is dat niet het geval, dus wat dat betreft is de kans veel kleiner dat de 2de het ook heeft.

7. tweetje87

tweetje87 Actief lid

29 nov 2011
    282
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zelf heb ik ook problemen (gehad) met mijn heupen.
    Bijkomend dat dochtertje in stuit lag kregen we "gelukkig" zo'n echo.
    Door bleek luxatie het probleem te zijn en toen ook ongeveer zo'n half jaar een spreidbroekje. Gelukkig is ons de opname en gips wel bespaard gebleven. Vreselijk lijkt me. :(
    Ook wij krijgen bij nr 2 weer tijdig controle, dus ben benieuwd!

8. Love1990

Goedemorgen dames, hoe voelen jullie je?

Wennie Wat goed dat de luxatie volledig verholpen is door alleen een spreidbroek. Onze weg is wel iets langer geweest, maar achteraf viel het allemaal mee. Onze dochter lag niet in een stuit maar had enorm ruimte gebrek, waarschijnlijk daarom een heupafwijking ontwikkeld.

9. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    goede morgen!

wat fijn dat het is goedgekomen Love! lijkt me toch moelijk om je kleintje zo te moeten zien.

thnx Wennie! het was erg leuk! al die kerstmarktjes enzo.

ik heb me ook nog niet aangemeld voor de boxen. doe ik na 3 maanden denk ik. Voor 1 van de boxen werk ik en ik wil niet dat iemand misschien ziet dat ik hem heb aangevraagd.

verder voel ik me nog steeds prima, borsten worden wel steeds gevoeliger en wat zwaarder, verder nergens last van. Ja volgens mijn vriend ben ik een stuk ongeduldiger dan normaal :D

hoe is het met je misselijkheid Veldmuisje? en met de rest van de meiden? misselijk? of niet?

10. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Wat fijn dat alles goed is, Love.

Hier alles goed, merk vandaag wel een beetje spierpijn-achtig gevoel in mijn buik te hebben als ik teveel doe (bewegen, bukken, zelfs praten). Weet niet of het door de zwangerschap komt..

11. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Brood bakken is prima gelukt. Twee reuze kerststollen en twee gewone broden. Verder hier rustig aan. Vannacht was weer geen pretje en ben voortdurend erg moe. Misselijkheid zal ik gewoon mee moeten dealen denk ik. Evenals met die vervelende maagpijn en moeheid. Maar goed. Alles voor een goede zaak

12. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Zo is dat veldmuis! 'T is voor een goed doel :)
    Fijn dat je broden goed zijn gelukt. Ik doe 't je niet na.

Ik voel me ontzettend moe, ben verkouden aan het worden, net de drogisterij afgespeurd naar middeltjes die je mag gebruiken bij zwangerschap. Ik ben uitgekomen bij Izla keelpastilles en tijmsiroop. Goed??

Verder opgezette borsten die ik steeds beter voel en helaas toch nog steeds wat krampjes in m'n onderbuik

13. Love1990

bobbie dat spierpijn gevoel in m'n buik heb ik ook sinds vanmorgen 😅 Alsof ik vanbinnen allemaal blauwe plekken heb 😨 Geen idee of het door de zwangerschap komt

14. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    @Bobbie/Love: Zou dat geen bandenpijn zijn, het oprekken van de banden? Volgens mij kun je dat al vroeg voelen, schijnt.

@Anne: Tijmsiroop is denk ik wel goed. Bij verkoudheid helpt een combi van tijm en salie in de thee ook goed. Bij de biozaken/reformhuizen heb je dat nu ook wel gedroogd in zak. Salie noemen ze ook weleens de antibiotica van de natuur. En puur natuur is altijd goed als je zwanger bent 😉

15. tweetje87

tweetje87 Actief lid

29 nov 2011
    282
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wat goed van je! Ik doe het je ook niet na ;)
    De misselijkheid en andere klachten.....daar doe ik je helaas wel in na.
    Beter leer je me brood bakken haha.:)
    Maar zoals je al zegt...alles voor het goede doel.

Ik heb echt al een opgezette buik joh, dat wil je niet weten.
    Had ik de vorige zwangerschap ook zo enorm snel.
    Bleef daarna wel een tijdje gelijk, maar heel in het begin "schoot" hij vooruit.
    Vandaag maar een zwangerschapspanty gehaald, zodat dat tijdens de feestdagen iets lekkerder zit met al dat vele eten.
    Hoop maar dat het niet al teveel gaat opvallen :$

16. Love1990

Veldmuisje banden zijn het volgens mij niet, het zit echt hoger. Vanavond ook voor het eerst misselijk geweest😊, lig nu op bed en het gaat alweer iets beter. Wat goed van jou dat je nog broden gebakken hebt ondanks je misselijkheid.

Wennie, ik ben ook benieuwd of mijn buikje opvalt. Ik heb met de kerstdagen vrij strakke jurkjes aan en ik ben van mezelf erg dun dus volgens mij valt het snel op 😨

Familie maar even op de hoogte gebracht van een "naderende" keelontsteking 😅 Zodat ze niet vreemd opkijken als ik geen sigaretje rook. Normaal rook ik niet, maar bij feestjes wil ik nog wel eens 1 opsteken.

17. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Ik houd van koken en ambachtelijk bakken dus daar geniet ik ook van. Het was inderdaad wel pittig omdat ik me flink slap en naar voelde. Gelukkig heb je ook ruime rijstijden en dan kon ik weer even lekker bijkomen. En gelukkig was manlief, die in het zkh werkt, vrij en kon zodoende mijn zoontje bezighouden en mij wat helpen

18. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Thanks veldmuisje.
    Ik stond al met bisolvon en strepsils bij de kassa, tot ik vroeg of ik het mocht gebruiken met zwangerschap. Nee, absoluut niet, oopps!
    Nu idd natuurlijke producten gekocht, zal morgen eens voor Salie op pad gaan :)

19. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Aan de andere kant... is verkoudheid ok iets dat je moet uitzieken en wat je eigenlijk niet echt kan verkorten
    Wel iets kan verlichten, maar als je het hebt duurt het gewoon een x aantal dagen. Je kunt ook even kijken of je nu even wat extra echineaforce slikt (van A. Vogel). Daar krik je je weerstand wel wat mee op.

Sterkte! Xx

20. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    goede morgen meiden!

het is hier een beetje gekkenhuis waardoor rustig en uitgebreid reageren bijna niet lukt.

qua buikje denk ik dat hij vooral is gegroeid van al het slechte eten :D in januari maar weer een beetje opletten :)

sinds vandaag met vlagen misselijk, nog niet overgeven maar wel een paar minuten echt even heel weeeig, had het ook in de auto, dat vond ik wel eng. Ga nu maar een lege plastic zak neerlegen zodat ik voor mijn gevoel altijd kan overgeven hihi

Deel Deze Pagina