Iemand hier behoefte aan? Had eerder al een topic geopend over hoe de mede forummers het aangepakt hebben mbt zwanger zijn en paarden hebben (rijden, mesten etc) En zag dat er best wat paardenliefhebbers zijn hier! Misschien leuk om hier te kletsen over onze 2e grote liefdes ?
Hoi hoi, Hier ook een zeer groot paardenliefhebster ! Op dit moment rijd ik nog steeds. Ik probeer dit zo lang mogelijk vol te houden, hoewel mijn banden gisteren wel een beetje begonnen te zeuren . Mijn paardje is zeer braaf dus daar hoef ik het niet voor te laten.
Jeeej dan zijn we nu met zn 2en!! Haha! Mijn ene paard is ook heel braaf, de ander wat minder in het bos maar als ik dik word dan doe ik dat ook niet meer denk Ik. Wil voorlopig blijven rijden maar ben wel steeds heel moe! Mag ik vragen welk ras je hebt? Rijd je dressuur?
Hier nog een liefhebster.. Eigenaresse van een hele leuke D pony, een doodbraaf ding waar je eigenlijk alles mee kunt.. Rijden doe ik al een hele poos niet meer, kijk er ook echt naar uit om dat weer te doen.. Nog een paar weken hoop ik.. Moet nog eens navragen hoe lang na de bevalling je moet wachten voor je weer op je paard mag gaan zitten.
Nou ik las ergens anders dat het pas na 3 maanden weer mag.... das wel lang zeg! Gelukkig kun je grnoeg andere leuke dingen met ze doen.. ik vind los trainen ook heel leuk om te doen.
3 maanden.. dat is echt heel lang.. Ik las op een ander forum dat de meesten een week of 6 wachten, en er dan voorzichtig weer op stappen.. Niet gelijk een cross rijden natuurlijk, maar wat stapritjes moet hopelijk kunnen.. Gelukkig kan ik lekker met de wagen weg, of inderdaad, aan de hand werken..
Sorry! Even een tijdje hier niet gelezen. Vivv ik heb een KWPN'er. Ik rijd op dit moment Z1 dressuur. Ik ben haar aan het klaarmaken voor het Z2 maar ik merk nu dat het steeds lastiger wordt en mijn conditie gaat achteruit. Ik laat nu af en toe mijn broer er op rijden, zodat ze evengoed lekker doorgetraind wordt. Wat rij jij?
Hoi Starling, Ik zie dat je al een tijdje loopt! Hopelijk dient de kleine zich snel aan. Volgens mij mag je na 6 weken weer op je paard. Niet eerder i.v.m. BM verzakking. Veel succes met de bevalling!
Hallo meiden, Ik wil me hier ook graag melden. Ben nu 8 weken zwanger van de tweede. De eerste is net een jaar. Jaja, snel achter elkaar maar ben dan ook al 33. Wij hebben twee paarden. Mijn grote reus van Numero Uno en een maflinger van Wallenstein. De laatste is gezellig samen met mij aan het zwangeren Groetjes Nonnekuh
Hoi meiden Hier nog 1 niet helemaal dressuur ben zelf echt draversmens Op moment zonder paard helaas. Mijn paard is overleden aan koliek.
hoii, hier ook een paardengek! ik heb mijn eigen paard maar ik rij al een tijdje niet meer omdat het gewoon niet goed voelde( het was toen nog fris weer en meneer was nog erg frisjes, en omdat ik eerder een miskraam heb gehad). nu is hij zo mak als een lammetje maar ga ik er ook niet meer op. maar volgens mij mag je weer op je paard zodra het goed voelt toch? en dan bedoel ik gewoon rustig aan beginnen met alleen stappen.. dat zie ik de meeste doen iig.
Het is een beetje stil in het topic hier! Maar vind het wel een leuk onderwerp. Hier ook een paardenkind en het eerste mensenkind onderweg . Ik rij endurance en dressuur. Na mijn zwangerschap wil ik in de dressuur met hem gaan starten. Momenteel rij ik niet want hij is erg heet. Hij wordt gereden door de instructrice en ik longeer 3 keer pw. Zijn conditie gaat hierdoor erg terug helaas.. Hoe snel na de zwangerschap kun je al longeren / uitmesten e.d.? Mensen hier al ervaring mee?
Ga je ook wel eens naar de koers ? Mijn schoonvader is jaren pikeur geweest met eigen stal etc.. Hij is nog actief in de kortenbanen op het stalterein. Hier regelt die de hele boel Ga regelmatig naar Duindigt , alkmaar of wolvega. Groningen kom ik bijna nooit. Kortebanen gaan we ook nog wel eens heen....
@Pip, ik ben 5 dagen na de bevalling weer naar stal geweest. Beetje uitgemest enff gelongeerd. Na twee weken ben ik voorzichtig gaan stappen en rustig opgebouwd. Achteraf gezien een beetje snel met een fikse knip in de bekkenbodemspier,,,, Dus tip.....niet te snel willen!
Hoihoi, Hier ook nog een paardenmeisje..... Mijn eigen paard 3 jaar geleden moeten laten inslapen, maar ik rij op het moment een leuk westernpaard voor 2-3 dagen in de week. Met mijn eigen paard reed ik dressuur, maar stond op een westernstal.... dus na het overlijden westernlessen gaan nemen en dus de andere kant op. Erg leuk... want je haalt van beide het beste Ik ben al langer bezig om zwanger te worden. Ik heb 1 ICSI poging gedaan en heb na de punctie en terugplaatsing niet gereden. Ik vind dat ik er zoveel voor moet doen, dat ik even geen risico's wil nemen. Ik start nu met ICSI2, en ga weer niet rijden als de punctie is geweest tot ik het weet..... Ik ga ook niet meer rijden als ik zwanger ben.... en daar zal ieder een mening over hebben, maar ikvind dat ik naar mijn gevoel moet luisteren
Poeh Elise, wat een traject heb je al achter de rug. Wens je ontzettend veel succes! En over het wel of niet rijden, dat is toch helemaal je eigen keus! Je moet doen waar jij je goed bij voelt en meningen vam anderen....lekker boeiend! Ik heb bij de eerste wel lang doorgereden, maar alleen op mijn eigen paardjes, de laatste weken alleen op de maflinger. Jonge paarden inrijden ben ik wel meteen mee gestopt net zoals met crossen. Zo gauw je er geen lekker gevoel bij hebt dan is stoppen gewoon het allerbeste!
Hoi, Hier nog een paardengek. Voordat ik zwanger raakte reed ik met mijn kwpn-er in het z1 dressuur. Ik wilde tijdens mijn zwangerschap lekker doorrijden met vanwege bloedingen kreeg ik het advies vanuit het ziekenhuis om toch maar te stoppen. Ik was toen 16 weken zwanger. Nu is onze kleine meid 3 maanden en ik heb nog niet gereden. Tijdgebrek (mijn paard staat bij mijn ouders en is ongeveer 1 uur rijden). Donderdag wil ik er weer voor het eerst even op gaan zitten. Bij ons zei de vk dat je het beste kunt wachten tot ongeveer 6 weken na de bevalling. Dus na je nacontrole.
Hier ook een paardengek, helaas op dit moment passief. Heb zelf een pony gehad waar ik ook wedstrijden mee reed. Deze heeft helaas koliek gehad en dit niet overleefd. Heb haar moeten laten inslapen . Daarnaast heb ik veel lessen gegeven op een manege maar ook prive. Nu geen paard tot mn beschikking, maar ooit..!! Je passie verlies je niet!