Zwangere meiden omgeving Eindhoven

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jeetje mv 4, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Morgen alweer 22 weken Ikke! Gaat snel hè, vind je niet?

Mom (ik kort het even af ;)), ik volg momenteel zwangerschapsyoga! Bevalt heel erg goed. Heb echt het idee dat ik hier iets aan heb straks tijdens de bevalling.

2. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mom, jaaaaaa kel bedoel ik. Hihi... Ik weet dat omdat ik idd met haar klets in een ander topic. Ze heeft toen vol trots verteld dat een vriendin van haar was bevallen van een lief meisje Jaylin...en dat ze zo blij was voor haar omdat diegene er zolang op heeft gewacht en dat ze IVF had gehad... dus toen jij zei van de IVF bedacht ik me dat jij dat was. Het matchte met de naam van je dochtertje... hihi.. Wel een hele leuke meid die kel en ik hoop ook voor haar dat ze snel een wondertje in haar buik mag krijgen...
    Zelf zijn wij in verwachting geraakt dmv Clomid, dus ook via ziekenhuis. Maar IVF moet wel heftig zijn zeg.... gelukkig heb je nu een hele mooie lieve meid!

Gizzie, jaaaaaaaaaaaa morgen 22 weken in verwachting van onze ukkies! Nu gaat het idd wel snel..gelukkig maar :) Vind het zo spannend... hoe verder ik kom, des te harder dat ik hoop dat de kleintjes nog even blijven zitten. Vind het wel spannend omdat ik zo klein ben... maar goed.. hopelijk hebben beide kindjes het nog prima in mijn buik. Over 2 weken weer een echo... :D

Andere dames.... waar zijn jullie??????????????????????????????/

3. bloempje1501

8 nov 2011
    85
    0
    0
    typmiep
    brabant
    Ikke, ja klopt helemaal! :-D enne weet je al welk geslacht jouw 2 wondertjes zijn? Enne IVF valt wel mee vond ik. Het lange wachten vond ik zo erg.. En de hormoonspuiten dan.. Heb een hekel aan spuiten. Maar ik heb het overleefd en het resultaat mag er zijn! :-D Jij ook al over de helft he.. meestal komt een tweeling ook wat eerder..je bent nu ook verplicht in het zkh te bevallen toch?

4. Danielle27

Danielle27 Actief lid

5 feb 2009
    264
    0
    0
    Pffff... moet even klagen hoor.

Ben nou de afgelopen 2 weken 2 keer naar de gynaecoloog geweest i.v.m. die ligging placenta. De eerste keer hadden ze geen idee waarom ik kwam, en kon ik vijf minuten later weer weg met een nieuwe afspraak voor de week erop. Die was gisteren, en ik krijg daar een echo. Nou komen we na een echo bij echoscopiste bij een gynaecologe, en die kijkt nauwelijks naar de papieren. Ze zegt "oh, de placenta ligt 1.45cm van de uitgang af. Het moet 2cm zijn... maar je kan toch denk ik wel gewoon bevallen hoor, maar dan met een infuus. Ik ga het even overleggen." Heb echt geen Idee wat dat inhoudt, en waarom ze 2cm aanhouden als 1.45cm ook goed is. Belt ze een collega op, die zegt iets tegen haar en ze kijkt nog eens naar de papieren en doet ineens heel verschrikt, begint over mij te praten en dat ik aan de CTG moet omdat de baby's buikomtrek veel te klein is (had ze zelf niet gezien ofzo). Ik spiek intussen een beetje mee en heb echt iets van '34,4 bij 34,5 vind ik zo klein niet' en zeg dat dan ook waarop ze nog eens gaat kijken en dan een beetje warrig begint uit te leggen dat ze dacht dat ik 37 weken was maar dat verkeerd gelezen had. Dus ik vraag of ik de metingen mag zien, en het was hoofd 34,5, buikomtrek 34,4 en beenlengte 39.5 (!) Ik zeg dat ik dat nogal raar vindt dat zijn benen blijkbaar in 2 weken tijd een voorsprong van 5 weken hebben opgebouwd ;) Maar daar kreeg ik niet echt een reactie op, maar wel een vervolgafspraak voor volgende week vrijdag. Nou bleek ook dat baby weer naar z'n vertrouwde plekje in dwarsligging is terugverhuisd (en ik mag genieten van een hoofd rechts onder m'n ribben en trappelende voetjes in m'n maag... probeer dan nog maar es fatsoenlijk te ademen ;) ) Maar daar deed ze nou ook nog niks mee, als dat over 2 weken nog was zouden we het daar dan wel over hebben, dat was nou nog niet aan de orde. Ik miste m'n verloskundige aan het einde van die afspraak echt behoorlijk, die a) lezen de info die ze krijgen tenminste fatsoenlijk door (die gynaecoloog mevrouw moest echt steeds terugbladeren en heeft wel 3x gezegd "oh dat had ik niet goed gelezen"... had alleen geen idee waar ze het over had) en b) als zij iets uitleggen snap ik de logica er tenminste achter. Je moet tegen mij niet zeggen dat iets 2cm van de uitgang moet liggen en dan vervolgen met "oh maar 1.45cm is OOK goed, kan je gewoon eerstelijns bevallen". Ben er echt beetje chaggie van, wil zo graag es weten wat ik nou moet verwachten. Of die kleine nou via een ks of de natuurlijke weg komt maakt me echt niet zo veel uit, maar DvU zegt het ene, de VK het andere, en de gynaecoloog weer iets anders en ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben :)

Oke, ben nou klaar :p

5. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Nou Danielle, daar zou ik ook chaggie van worden! Vind het maar een slechte bedoeling. Inderdaad, leg maar eens goed uit waarom 1.45 cm OOK goed is, terwijl de norm 2 cm is? En dan ook zo vaag doen over de groei van jullie mannetje? Dus, nu over 2 weken terug en dan heb je meer duidelijkheid? Kun je je VK niet laten bellen naar de gyn om opheldering te vragen?

6. bloempje1501

8 nov 2011
    85
    0
    0
    typmiep
    brabant
    jeetje Danielle lees net je verhaal. Welk ziekenhuis maken ze dat soort acties? ze hebben zich aan het protocol te houden. Het komt een beetje laks over van die Gyn! Gewoon zeggen hoe jij erover denkt hoor! t gaat om jouw en je beeb!

7. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mom, ja ik ben idd over de helft...gaat snel nu. Gelukkig dat IVF zelf bij je is meegevallen... kan me voorstellen dat het lange wachten erg is.. je wacht al zolang..en met IVF is dat niet meteen geregeld met een maand... gelukkig heb je een mooi lief meisje! :) En wij weten idd wat de geslachten van de kindjes zijn, maar dat houden wij voor iedereen geheim. Inclusief voor jullie lieve zp girls... hihi...
    En ik moet idd in het zh bevallen, maar vind ik niet erg. Wilde dit ook wel... alles bij de hand voor stel dat er iets "mis" gaat... weeën die niet op gang komen, onsluiting die niet snel genoeg gaat.... misschien toch keizersnede??? Je kunt het zo gek niet bedenken... vind het wel een fijn idee dat er in het zh veel professials zijn.. Ik moet rekening houden dat de twins rond de 37-38 weken zeker komen... hopelijk ook niet veel eerder...

Danielle, jeetje wat een verhaal. Ik zou ook ff bellen dat je het toch wel heel erg vervelend hebt gevonden hoe de afspraak is gegaan. Kan me voorstellen dat je je helemaal frustreerd als ze niet goed leest, dan iets zegt wat niet goed zou zijn, maar vervolgens dat minder cm ook goed is... bah bah.. wat een mensen. Die zouden niet eens in een zh mogen werken zou ik zeggen. En anders idd even met je vk bellen....?

8. bloempje1501

8 nov 2011
    85
    0
    0
    typmiep
    brabant
    Hey Ikke,
    Je hebt helemaal gelijk. Ideaal zo'n ziekenhuis. Alles bij de hand. Ik zou er niet aan moeten denken om met weeen nog naar het ziekenhuis te moeten. Enne dat is ook het leukste dat het een verrassing is qua geslachten. Bij mij wist het in het begin helemaal niemand dat het een meisje werd. Na een aantal weken het te weten heb ik het tegen een paar mensen gezegd. (mijn mama die net zo nieuwsgierig is als mij) en 2 goeie vriendinnen. Maaruh zal ik een gokje wagen wat jullie krijgen? Ik zeg... 1meid 1 jongen! haha nou afwachten... :D geniet lekker van je zwangerschap voor je het weet hebben jullie 2 wondertjes in je armen!

9. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja idd... als ik weeen krijg, bel ik meteen het ziekenhuis. Wij moeten nog ongeveer 3 kwartier tot een uur rijden naar het Catharina ziekenhuis. Is dus nog een stukkie. Thanx voor je gokje... is wel leuk dat iedereen zo gokt. Bijna iedereen denkt een jongen en een meisje. Zelden dat het anders gegokt wordt... Gizzie denkt 2 meisjes en mo dacht 2 jongetjes als ik het me goed herinner... de rest in mijn omgeving zegt iedereen dus jongen/meid... Voordat we wisten wat de geslachten zijn, zeiden mijn vriend en ik ook dat ons gevoel een jongen en een meisje is.... dus dat is nog afwachten of we met z'n alle gelijk hebben... of dat het toch iets anders is ;):p

Ik zal zeker nog van mijn zwangerschap genieten. Al moet ik zeggen... hoe verder ik kom in mijn zwangerschap, hoe opgeluchtig ik ben.. ook wel wat angstig moet ik zeggen. Gewoon omdat tweelingen vaak te vroeg worden geboren..en ik hoop gewoon niet dat de ukkies voor de 34 weken komen... maar goed... ik ben zo klein en heb niet veel plek in mijn buik.. vandaar die angst denk ik. Maar komt goed :D Tot nu toe doen de ukkies en ikzelf het goed.. hihi...

10. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Heej dames,

Mag ik me hier ook melden? :)

Zie nu pas voor het eerst dat er een Eindhoven eo topic is. Woon zelf in Eindhoven, 29 jaar, ben zwanger van de eerste (jongetje), 11 oktober uitgerekend en tot nu toe gaat alles eigenlijk best ok. Heb de "gewone" kwaaltjes en sinds kort wat last in mijn linker lies en mijn ribben, maar het is nog te overzien ;).

Ik mis eigenlijk een beetje zwangere dames in mijn omgeving hihi en zag toevallig een Eindhoven topic. Zal proberen vandaag wat bij te lezen in dit topic, heb al een start gemaakt. :)

11. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hoi Pleuni,

Welkom! Gezellig als je mee komt kletsen!

Ik word volgende week 29 ;), en ben ook zwanger van de eerste. In ons geval een meisje :). Wat leuk dat jullie een zoontje verwachten! Heb zelf ook weinig last van kwaaltjes gehad, en begin nu wat last te krijgen van mijn bekken/ischiasspier. Vanmiddag eerste afspraak met de bekkenfysio.

Ikke, ik dacht ook een jongen en een meid, hihi. Kan me je angstige gevoelens wel een beetje voorstellen meis. Maar het gaat tot nu toe hartstikke goed, en je word goed in de gaten gehouden. Dus het komt allemaal goed! Hopelijk blijven de beebjes zeker zitten tot 34 weken, en het liefst gewoon tot 37.

Mom, wij hebben het meteen aan iedereen verteld dat we een dochter krijgen :p. Ik kan zoiets niet voor me houden. En anders gaat iedereen lopen vissen wat 'het' wordt. Maar de naam blijft geheim voor iedereen!

Nog 2 uurtjes tot de vakantie!!!!!!!!!!!

12. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Oh ja, wat ik nog wilde vragen. Welke wipstoel hebben jullie gekocht? Er is zoveel keus... Van goedkoop tot megaduur. Wil er niet de hoofdprijs voor betalen, maar hoef natuurlijk ook niet de goedkoopste. Ben benieuwd welke fijn is.

13. bloempje1501

8 nov 2011
    85
    0
    0
    typmiep
    brabant
    Pleuni, gezellig dat je mee kletst!
    Gizzy, qua wipstoel maakt het niet zo heel veel uit. Let wel op dat een baby niet langer dan 10 minuten p/dag in een wipstoeltje mag. ik vind de Chicco mia opzich wel handig. maar ze lijken bijna allemaal wel opelkaar qua systeem.

14. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Uitgerekend

Bevallen 12-04-2012 : Mom2b1986 Jaylin
    16-08-2012 : Danielle27 Jongen
    30-09-2012 : Gizzy1983 Meisje
    11-10-2012 : Pleuni Jongen
    20-10-2012 : Jeetje mv 4 Jongen
    12-11-2012 : Suus15 Meisje
    14-11-2012 : ikke175 ( surprise maar niet voor ons :) )
    20-11-2012 : Siesi
    19-12-2012 : azucena
    22-12-2012 : IngridE
    02-01-2013 : Kooten3

Afspraken

13-07-2012 : Gizzie pretecho
    16-07-2012 : Azucena verloskundige
    20-07-2012 : Kooten3 geslachtsbepaling
    25-07-2012 : Ikke175 groei echo + gesprek gyn
    30-07-2012 : Jeetje mv 4 groeiecho
    30-07-2012 : Azucena 20 weken echo
    04-09-2012 : Siesi 30 weken echo

Zo, heb alles aangepast. Als mensen nog afspraken hebben die hier niet in staan.... ik hoor het graag... hihi... of pas maar aan :)

Pleuni, welkom! Wat leuk dat je hier mee komt kletsen :D Als ik mezelf even voorstel : ik ben 26 jaar en zwanger van de 1e 2. Woon zelf een heel stuk van Eindhoven af, maar ik ben onder behandeling in het Catharina ziekenhuis... dus vandaar dat ik hier ook mee klets.

Gizzie, ooooooooooooooooh je hebt vakantie??????? Geniet ervan! Ga je ook nog weg of niet???
    Wat betreft wipstoeltje... wij hebben echt de aller goedkoopste ;) Van topmark.... 30 euro inclusief speeltjes gekocht bij de babydump. Gewoon 2 zwarte... hihi.. Geen idee of die fijn is... moeten we nog achter komen maar denk heb van meerdere gehoord dat ze er niet zoveel gebruik van maken, vandaar 2 goedkope gekocht... Wie was dat dan die dacht dat het 2 meisjes werden? Is wel een keer benoemd dacht ik... hihi.. we zullen zien :p

Mom, ik heb je ook ff toegevoegd aan het lijstje... altijd leuk he :)

15. bloempje1501

8 nov 2011
    85
    0
    0
    typmiep
    brabant
    Ikke goed bezig! zo hebben we alles up to date! Chaterina zkh.. daar woon ik 1 straat vanaf :) ben er ooit 1 keer binnengeweest. Daar hebben ze mijn IVF terugplaatsing gedaan :-D ben nu wel nieuwsgierig wat het gaat worden! en namen zijn ook altijd leuk! Ik zie zoveel aparte namen voorbij komen laatste tijd.

16. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Volgens mij ben ik het geweest die dacht 2 meisjes bij jou :p. Maar ik weet het niet meer zeker hoor..

Sorry dat ik niet zoveel meer reageer! Ben echt even op. Gelukkig nog maar twee daagjes werken en dan 5 dagen vrij. Kijk ik heel erg naar uit.
    Verder gaat het hier wel goed! Nog steeds geen kwaaltjes, wel steeds vaker bandenpijn. Ook heb ik het idee dat m'n bekken gaan opspelen :). Maar maandag naar de verloskundige en dan ga ik het daar over hebben!

Volgende week zal ik weer een keer uitgebreid reageren! Sorry! (Ik lees wel elke 2/3 dagen alles terug :), dus blijf wel op de hoogte hoor.)

17. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Ikke, nee, we gaan niet weg. Het wordt een klusvakantie... Babykamer in orde maken, en verder zoveel mogelijk af proberen te maken. We zijn eigenlijk al 2 jaar bezig met verbouwen (hebben alles van boven tot beneden aangepakt en beneden uitgebouwd). Maar er moe(s)t nog steeds het nodige gebeuren. We krijgen niet alles af voor eind september, maar proberen wel zoveel mogelijk te doen. Dus 3 weken klussen (met name manlief), maar wel een beetje uitslapen, wat lekkere dingetjes koken, af en toe iets leuks doen, en 's avonds lekker relaxen. Ook heel fijn!

Ben vanmiddag naar de bekkenfysio geweest. Ik ben een klassiek geval! Eentje uit het boekje....alsdus de fysio ;). Onder invloed van een veranderende hormoonhuishouding zijn mijn bekkenbanden week geworden, waardoor bepaalde spieren/zenuwen (ischias) nu te zwaar worden belast, en dat zorgt voor de pijn. Moet nu de komende dagen oefeningen gaan doen met mijn navel :). Navel in, navel uit, navel in, navel uit. Staand, zittend, liggend, lopend. Dit zorgt ervoor dat andere buikspieren aan het werk gaan, en mijn ischiasspier een beetje wordt ontlast. In verband met vakantie over 4 weken pas de volgende afspraak en dan krijg ik nieuwe instructies mee. Ben benieuwd. De pijn zal niet minder worden, maar ik kan hiermee wel voorkomen dat het erger wordt.

Babydump belde nog vandaag! Vrijdag 3 augustus wordt het kamertje, de box en de kinderwagen bezorgd! Leuk, dat is over 3 weken al.

Morgen pretecho!!!! Ben zo benieuwd!

18. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Oh, thanks voor je wipstoelbericht Ikke :D. Ja, als baby's er maar zo kort per dag in mogen, ga ik er ook niet de hoofdprijs voor betalen. Binnenkort maar eens gaan kijken bij de babydump. Zag dat de wipstoelen in de aanbieding zijn ;).

Fijne avond meiden! Dadelijk fijn Babyboom kijken :). Leuk programma vind ik.

19. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben nu ook babyboom aan het kijken en dalijk generatie 2010 :)

Mom, ik vind het catharina ziekenhuis erg fijn moet ik zeggen. Ben er wel tevreden over. Ik ben ook op de IVF afdeling geweest voor behandeling... maar dat was voor echo's en clomid...
    Nu gewoon op de normale afdeling.. Wat grappig dat je er zo dichtbij woont :)

Azecuna, daar ben je weer :D Is niet erg hoor. Succes met je bekken.. heb ik ook even gehad.. daarna ging het weer wat beter maar merk nu dat het toch wel weer wat zwaarder wordt...
    En jij was dat dus??? hihi...

Gizzie, graag gedaan. En oow ja... je hebt een klus vakantie.. Heel veel plezier en succes! Wat leuk dat het over 3 weken binnenkomt! Spannend :D:D:D

Nu ga ik snel verder met babyboom kijken...

En ow ja... thanx mom... ik ben wel van de lijstjes. Heb je idd alles bij elkaar staan... Is wel leuk om dat te zien dan he...

20. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Hey dames,

Voor mij is het allemaal nieuw (eerste kindje) en ik vroeg me af of zo'n wipstoeltje nu nodig is. Wij willen een Tripp Trapp met new born set kopen en dan kan het kindje mooi daarin liggen of in de box. Heb je dan ook nog een wipstoeltje nodig?

O en voor het lijstje: voor ons blijft het geslacht een verrassing tot bij de geboorte :).

Deel Deze Pagina