Zwangere meiden omgeving Eindhoven

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jeetje mv 4, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle27

Danielle27 Actief lid

5 feb 2009
    264
    0
    0
    @Azucena, kopen kan idd misschien zelfs voordeliger zijn! Wij hebben via slimmerwonen (trudo, geloof ik?) een appartement gekocht met 50% korting! Die kon ik op mijn 21e met alleen mijn loon prima betalen! (Manlief komt uit Engeland, dus die had nog geen werk toen wij samen gingen wonen :)) Ze hebben behoorlijk wat huizen/appartementen te koop staan bij mijn weten en ik had binnen een half jaar een appartement! Dus misschien is het het proberen waard?

2. Linlala

Linlala Actief lid

27 feb 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    Joehoe dames! Ik sluit me graag aan bij jullie. Om onduidelijk reden had ik geen goede eisprong, maar ben na één keer Clomid te hebben genomen (wonderlijk medicijn!) pril zwanger, zo'n 4,5 week. Spannend en erg leuk!

Wel ben ik veel moe, ben met regelmaat misselijk en heb buikkrampjes en gevoelige borsten. Maar dat lijkt me er allemaal bij te horen :)

Ik ben nu op vakantie in Thailand, maar doe op het moment geen oog dicht. Er al drie keer uit geweest om te plassen :) Het is hier nu kwart voor 5 's nachts. Lang leve de wifi op mijn telefoon ;)

3. bloempje1501

8 nov 2011
    85
    0
    0
    typmiep
    brabant
    Linlala heerlijk op vakantie! lekker genieten! en gefeliciteerd met het wondertje in je buik! :)

4. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lin welkom hier!!!! Ik vind het zo gaaf dat het jou ook is gelukt nu eindelijk! En ik vind het ook wel leuk dat je dan op vakantie een positieve test hebt. Geniet nog van je vakantie en tot klets na je vakantie! Clomid en vakantie helpt echt ;)

5. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Uitgerekend

Bevallen 12-04-2012 : Mom2b1986 Jaylin
    16-08-2012 : Danielle27 Jongen
    30-09-2012 : Gizzy1983 Meisje
    11-10-2012 : Pleuni Jongen
    20-10-2012 : Jeetje mv 4 Jongen
    12-11-2012 : Suus15 Meisje
    14-11-2012 : ikke175 ( Surprise maar niet voor ons :) )
    20-11-2012 : Siesi
    19-12-2012 : azucena
    22-12-2012 : IngridE ( Surprise )
    02-01-2013 : Kooten3 Jongen

Afspraken

24-07-2012 : Kooten3 Verloskundige
    25-07-2012 : Ikke175 groei echo + gesprek gyn
    30-07-2012 : Jeetje mv 4 groeiecho
    30-07-2012 : Azucena 20 weken echo
    04-09-2012 : Siesi 30 weken echo

Eventjes de lijst ge-upd... Zijn er nog mensen met nieuwe afspraken? Laat het even weten of voeg ze toe....

Danielle... jij bent echt bijna aan de beurt he... spannend zeg! Gaat het allemaal nog goed bij jou?

6. bloempje1501

8 nov 2011
    85
    0
    0
    typmiep
    brabant
    Linlala moet er ook maar op het lijstje bij :) hoe gaat het met jullie buikjes? al flink aan het groeien? Ik was 17 kg aangekomen. Maar vond op het laatst ook alles lekker :) de gékke tik duurde maar 2weken. Toen vond ik chocolademousse met curry heerlijk!! Zou het nu niet eens meer proberen!! Nu moet ik nog 15 kg afvallen.. Maar tis zo moeilijk! Zijn jullie al aan het brainstormen over de naam?

Fijne dag nog!

Liefs Monique x

7. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Uitgerekend

Bevallen 12-04-2012 : Bloempje1501 Jaylin
    ??-??-2013 : Linlala

Afspraken

16-08-2012 : Ikke175 groei echo, gesprek gyn, bloedprikken

Zo... vandaag groei echo gehad en alles zag er goed uit. Echo scopiste vond de kids te klein, maar de arts zei dat alles prima was. Kids groeien mooi met de curve mee, alleen dan wel onder de lijn ;) Zijn nog steeds iets kleiner dan gemiddeld, maar dat snappen we wel... haha...

bloempje, je hebt je naam veranderd????????
    Ik moest ff denken van huh? Maar zag het al... haha..
    Ik ben nu 8 kilo aangekomen, dus ben benieuwd hoeveel het er in totaal zullen worden. En ik heb nog niet van die gekke dingen gelukkig. Maarre...chocolade mouse mag je toch niet hebben als je zwanger bent? Daar zit rauw ei in....

Hoe is het verder met iedereen?
    Lekker aan het genieten van het weer?? Vakantie???

8. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Hey dames,

Massaal hebben we geklaagd over de slechte zomer tot nu toe en ik ben 's morgens echt heel blij als de zon schijnt, maar wat is het WARM! Daarbij schijnt de zon alleen als ik aan het werk ben lijkt het wel :(. Ik hoop dat het dit weekend ook nog lekker is al zien de voorspellingen er niet goed uit.
    Zou zonde zijn als we zaterdag (krijgen eters) moeten gaan gourmetten ipv BBq-en in de ZOMER!

Behalve de warmte gaat het hier erg goed, vrijdag de 20 weken echo, spannend!!

9. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Succes morgen met de 20 weken echo!!! Het is ook wel echt warm maar ik hou d'r wel van :D Ben nu ook aan het werk. Bijna klaar gelukkig!

10. bloempje1501

8 nov 2011
    85
    0
    0
    typmiep
    brabant
    ja mijn naam veranderd.. mom2be is niet meer/:) enne nooit geweten dat je geen chocolademousse mocht hebben :) terwijl ik juist wel altijd op die dingen letten.. geen zalm/kaneel/filet american en biefstuk dat soort dingen... het mooie weer is alweer voorbij :( Ben benieuwd hoe de 20 wken echo is gegaan IngridE

grtjes x

11. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    chocolade mousse ligt eraan. Van die mousse uit de fabriek is vaak niet met rauw ei gemaakt. In restaurantjes etc vaak wel. Dus om zeker te zijn pak ik het ook (helaas) nooit :)

Hier nu een weekje vakantie. Ben blij dat die hitte weg is. Wat heb ik slecht geslapen afgelopen week. Was steeds 28-29 graden op de slaapkamer pfff.

12. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pleuni, ik pak het ook niet. Een fijne vakantie! Ik vind het echt heerlijk zo met dat zonnetje. Ik heb het wel sneller warm, maar kan er opzich wel goed tegen. Alleen het slapen is idd wat minder maar ja.... dat neem ik maar voor lief. Kan ik alvast wennen aan de gebroken nachten ;):p

Bloempje, och ja... jullie meisje is gezond ter wereld gekomen, dus niks ervan geleeje om het zo maar te zeggen... van die chocolade mousse... haha...

Een vraag voor jullie dames over de namen van de kids.
    Ikzelf vind het niet fijn als de kids zijn geboren, om de namen hier zomaar op ZP neer te zetten. Dus dat wil ik ook niet doen.
    Onze namen van de kids zijn best wel apart ( 1 naam komt minder dan 5x voor in NL en de andere naam geen 1x ) Ik wil ze jullie wel laten weten, maar dan dmv prive bericht....
    En dan zou ik het ook prettig vinden als jullie de namen van onze kids ook niet zo benoemen hier :)
    Willen jullie de namen wel bekend maken zo op zp?
    Bloempje, de naam van jullie dochter heb ik wel zo erbij gezet. Zal ik hem weghalen of vind je dat niet erg? Ik merk op een ander forum dat de meningen zijn verdeeld... sommige vinden het raar dat ik het niet bekend wil maken, maar er zijn er gelukkig meer die dat niet doen.

Danielle, hoe gaat het met jou? En met de kleine man? Is ie al bijna in aantocht of wil hij blijven zitten met dit weer? Veel succes met de laatste loodjes in ieder geval!

13. kooten3

kooten3 Actief lid

22 dec 2011
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haaaaaaaaaaaaai,

Ingrid hoe ging je 20 weken echo????? Wij hebben onze 20 weken 13 augustus, goed voor het lijstje. Ergens midden september hebben wij de pretecho maar weet zo uit mijn hoofd de datum niet.

@Ikke: Ik heb er totaal geen problemen mee om de naam hier op de site bekend te maken. Iedereen mag het weten!!!! Nou ja in januari dan he, hahaha.

Hier gaat alles zijn gangetje. Ben blij dat het even wat koeler is. Werd lichtelijk gek van die warmte. Vorig weekend lekker een weekend naar Texel geweest met mijn zusje, heerlijk even uitwaaien. Afgelopen dinsdag ook naar de verloskundige geweest, baarmoeder was goed gegroeid en een mooi hartje gehoord. De weegschaal gaf plus 2,7 kilo aan.
    Morgen lekker naar de babydump, even een nieuwe klamboe uitzoeken want die andere was niet meer leverbaar. En even kijken voor dekbedjes. Mijn schoonmoeder gaat mee om de babykamer af te rekenen....................erg fijn hahahahahhaha.
    Nu snel douchen en mijn bedje in, beetje proberen bij de slapen na die warme nachten.

14. Linlala

Linlala Actief lid

27 feb 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    Goedemorgen!

Dank jullie wel voor jullie warm welkom! Mijn vakantie zit er weer op, we zijn afgelopen zaterdag thuisgekomen, dus even een update.

Inmiddels heb ik een stuk of 7 :) zwangerschapstesten gedaan, allemaal positief, haha!
    Vandaag ga ik bellen naar het MMC, hoop snel terecht te kunnen voor een eerste echo (morgen begin ik 'al' aan mijn zevende week).
    Verder afgelopen weekeind de aanmelding voor MvM de deur uit gegaan, ben benieuwd wanneer ik hier iets van terug hoor.

Meiden, sliepen jullie die eerste weken ook zo slecht, of eigenlijk, zo kort? Ik ben constant moe, maar ben elke ochtend voor 06:00 uur klaarwakker! Erg vreemd, omdat ik 's nachts niet doorslaap; moet er met regelmaat uit om te plassen. En mijn borsten .. Auw :$ Heb sowieso alle klachten uit 'het boekje' wel, ghehe :D

Bloempje, helaas nog niet echt een groeiende buik. Ik moet deze week eigenlijk weer een keer op de weegschaal gaan staan om mijn startgewicht te bepalen. Enne.. Chocolademousse met curry?! Iek :D

Ikke, fijn dat het goed gaat met je beebs. Ze zijn gewoon klein maar fijn :) Heb je een foto?! En wat de namen van de kinders betreft, denk dat het mij niet zoveel uit zou maken als deze bekend zouden zijn op het forum.

Ingrid, ik denk dat het de BBQ is geworden? ;) Ik moet zeggen dat ik wel blij was met het zonnetje toen ik terug kwam uit Thailand. Maar nu ik vandaag weer aan het werk ga hoeft hij van mij ook niet al te hard te schijnen hoor!

Kooten, heel veel plezier met het babykamer shoppen! Ik kan eerlijk gezegd ook niet wachten tot ik daar mee mag gaan beginnen ;)

Tot slot even voor het schema; volgens de huidige berekeningen ben ik 25 maart 2013 uitgerekend.

Groetjes!

15. Linlala

Linlala Actief lid

27 feb 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    Net gebeld. Aanstaande donderdag om 10:20 uur al een afspraak staan voor een echo :)

16. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Hey dames,

Mijn 20 weken echo was goed, alle organen waren goed ontwikkeld e.d. Alleen werd ik daarna gebeld door het echo centrum. "We hebben de echo nogeens bekeken en ook de eerdere combinatietest echo en we willen graag nog een extra echo maken". Gelukkig niks mis met de vitale organen, maar de baby is erg groot voor de termijn (zie ook mijn onderschrift). Morgen mag ik terugkomen voor een extra echo, om te meten of het gaat om een eenmalige groeispurt of dat de baby gewoon erg hard groeit en dat er in de verdere zwangerschap meer controle echo's nodig zijn om de groei in de gaten te houden.

Mijn moeder begon al meteen over zwangerschapssuiker etc en anderen beginnen me al bang te maken met bevallingsverhalen...

Het telefoontje krijgen zelf is volgens mij enger dan een grotere baby in de buik hebben, beter te groot dan te klein en ik ben blij dat ze me goed in de gaten houden.

17. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lin, woow je bent terug van vakantie! Welkom terug :D haha... 7 zwangerschapstesten??????? Dat is veel. Ik moet zeggen dat ik in het begin ook wel wat moe was. Verder af en toe misselijk zonder daadwerkelijk te hoeven braken. Verder ging het wel. Borsten enzo geen last van. Wel meteen van een groeiende bui.
    Wat fijn dat je donderdag al langs mag komen voor een echo! Dat is snel :D Ben zoow benieuwd! Jij had 1 eitje toch? Hopelijk zie je een mooi kloppend harje. Zo rond die termijn zal het hartje ongeveer gaan kloppen. Dus als je niks ziet, geen paniek.. de echo kan dan net iets te vroeg zijn. Dan mag je de week erop gewoon nog een keer terug :)

Ingrid, fijn dat de echo goed was. Maar wat vervelend dat je gebeld word daarna. Laat je niet bang maken door iedereen. Het kan altijd dat als ze ook maar een mm verkeerd meten, je baby te groot of te klein wordt gemeten. Er zal echt niks ernstigs aan de hand zijn. En als je zwangerschapsdiabeters hebt, kun je daar meteen wat aan doen. En als jij en/of je partner groot is, kan het ook daaraan liggen.
    Onze beebs zijn te klein, maar zelf zijn wij ook niet de grootste. Ik vind het prima zolang ze met de curve mee blijven groeien. Met 28 weken stop ik met werken, dus het kan dat de kids dan ook een stukkie harder gaan groeien. Och ja... zelf was ik ook maar 44 cm met de geboorte en een dag eerder geboren dan het gepland stond.. haha.. En vl was 49 cm.. dus ik vind het wel prima als onze kindjes rond de 45 cm zitten.. :D

Ik heb geen leuke foto's van de kids. is een beetje kijken hoe en wat maar hoop volgende keer wat mooiere foto's mee te krijgen. Dan kan ik ze wel delen!

Mo, veel plezier met shoppen! Is echt zoow leuk.
    Hier van het weekend ook weer flink geshopt. Nu hebben we echt bijna alles bij elkaar. Voor de 30 weken willen we alles klaar hebben. Ik denk dat we deze week de proef geboorte kaartjes gaan bestellen. En dan snel genoeg een keer de box opzetten. Daarna langzaam de kast inrichten met de "verboden kleuren" haha... die heb ik nu verstopt omdat sommige mensen zo de kast open trekken zonder te vragen. Heb dan geen zin dat ze kleuren zien hangen en meteen weten wat er bij ons in aantocht is. En als dat is gedaan, dan laten wij de babykamer aan niemand meer zien. Dan weten we zeker dat er niks gezien wordt :)

Vandaag weer flink gepoetst. Hele huis gedweild en badkamer en wc gepoetst. Nu lekker relaxen :)

Ik zal het lijstje zo ff aanpassen....

Uitgerekend

25-03-2013 : Linlala

Afspraken

18. kooten3

kooten3 Actief lid

22 dec 2011
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vergeten Linlala welkom te heetten!!!! Echt super meid dat het eindelijk gelukt is. Nou wordt het spannend je eerste echo. En ik heb in het begin ook zeker wel 7 testen gedaan want kon het echt niet geloven, haha. Verder sliep ik in het begin ook erg slecht, ik hoefde er niet echt uit om te plassen in de nacht maar was wel elke ochtend vroeg wakker, en dat terwijl ik doodmoe was. En ik had niet echt zere borsten, ze waren wel wat gevoeliger maar ook dat verdween met 9 weken.

Ingrid: meid probeer je niet druk te maken over verhalen van anderen. Idd je word nu goed in de gaten gehouden en wie weet is het een groeispurt.

Ikke: Nou de babykamer is betaald en we hebben de halve babydump leeg gekocht, haha. Ook veel kleertje gekocht daar want vond de prijs wel meevallen. Vind de hema ook erg duur met zijn babykleding. De babykamer word pas eind september geleverd want er moet eerst nog een nieuw kozijn in de kamer, en de muur moet nog opnieuw gestuuct worden. We maken een muur in een goud tint. Daarna de muurschildering nog en dan pas het kamertje.......zucht dat duurt nog wel even. Ben blij als ik alles kan inruimen want ik heb nu echt geen overzicht meer van wat ik allemaal al gekocht heb. De geboortekaartjes zijn gelukkig al klaar bij ons. Maar mijn god wat een keus heb je daarin! Na vele proefdrukken hebben we uiteindelijk een super leuke kaartjes uitgezocht.

O ja en ik heb gisteren onze kleine man voor het eerst gevoeld. Het voelde echt als kleine plopjes en een hoop gekriebel. Echt zooooooo schattig.
    19 september hebben we trouwens de 3d/4d echo
    13 augustus de 20 weken (had ik al genoemd)
    21 augustus naar de verloskundige.
    Dus genoeg voor het lijstje :)

Waar zijn de andere meiden toch??? Gizzie???? Siesie???

19. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mo, woooow jij bent snel met je geboortekaartje!!! Wij hebben hem ook al best een tijd klaar, maar vond het zo vroeg. Daarom nog geen proefdruk besteld.. maar dat gaan we deze week doen denk ik.. Ben ook wel benieuwd.
    En wat heb je voor kamertje gekocht? Eind september is ook nog wel genoeg tijd toch? Heb je nog 2 maanden.. Komt helemaal goed.
    Ik vond toen de kleertjes niet zo leuk bij de babydump. Maar collectie veranderd he.
    Wat gaaf dat je je mannetje hebt gevoeld! Fijn gevoel is dat he... Ik voel de kids nu ook dagelijks meerdere keren per dag. Zo fijn. Af en toe schrik er nog van.. haha.. Ook mijn buik kun je soms goed zien bewegen. Dan komt er opeens zo'n plop tevoorschijn :D

Ik zal je datums er even bijzetten..

Uitgerekend

25-03-2013 : Linlala

Afspraken

13-08-2012 : Kooten3 20 weken echo
    21-08-2012 : Kooten3 Verloskundige
    19-09-2012 : Kooten3 3D/4D echo

Idd... waar zijn de andere meiden?? Op vakantie??????????

20. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Even een snelle update over onze 20-weken echo!
    Alles was helemaal in orde! Hij ligt iets voor op groei, dat had ik dan weer niet verwacht met mijn kleine buik (buikspieren, volgens de echoscopiste :p). En hier een hij dus! De echscopiste levert haar diploma in, als het geen jongetje blijkt te zijn. Vriendlief is dus helemaal blij, die hoopte stiekem op een jongetje ;) mij maakte het niet echt uit. Ben al lang blij dat alles goed was, desondanks mijn korte periode van foliumzuur (pas laat gaan slikken..).

Verder hier nu af en toe een harde buik gehad, zijn zondag wezen snowboarden en dat is misschien toch iets te druk geweest. Nu nog overal spierpijn en mijn stuitje is niet te harden. Doet pijn! Maar goed, het was wel super leuk :). En voorlopig ga ik niet meer (kunnen) boarden. Mijn vriend is al wel aan het kijken voor een kindersnowboard :p. Een goede vriendin is snowboardlerares en die heeft aangeboden vroeg te beginnen met lessen met de kleine :) super gaaf.

Ook voel ik nu steeds meer en duidelijker beweging! Echt super gaaf, hij schopt er af en toe al goed op los. Volgens mij heb ik 'm ook al aan de buitenkant gevoelt, sowieso met schopjes, maar volgens mij ook echt het lijfje.. Als dat kan dan ;). Was wel heel apart, zo'n harde bobbel in m'n buik die weg ging als ik er op druk.. Weet niet of dat zo vroeg al kan.

Ga weer proberen meer te reageren! We hebben van zondag de 22ste tot vandaag veel familiebezoek gehad (die wonen in het Noorden en blijven dus slapen ;)). Was erg druk!

Deel Deze Pagina