Ja, ik schrok me rot toen ik dat bloedverlies zag! Tranen met tuiten gehuild. Was zo bang. Maar gelukkig kwam de VK al snel en klonk het hartje prima. En we mochten 's avonds ook nog een echo laten maken en dat zag er ook allemaal goed uit. Ze zag toen wel dat mijn placenta iets voor het geboortekanaal lag. Ze dachten dat het bloedverlies daar vandaan kwam. Maar bij de gyn zagen ze dus die poliep zitten. Nu sinds anderhalve week helemaal geen rood/bruin verlies meer gehad! Ik heb zelf een voorgevoel voor een jongen. Mijn man weet bijna zeker dat het een meisje wordt . Haha. Ben benieuwd! Heeft je VK al gebeld? Hopelijk mag je snel een 1e echo laten maken!
Fijn dat je al zo'n vroege echo mag maken! Dan ben je rond de 7 weken? Dan zou je een wit knipperlichtje moeten kunnen zien. Spannend meis!
Mo, fijn dat je al zo vroeg een echo mag, is toch altijd een fijne geruststelling! Gizzie, dat zal zeker schrikken zijn geweest, maar fantastisch dat je nu al een tijdje niet meer bloedt, zo houden nu. Ik heb het voorgevoel dat we weer een meid krijgen, maar we zullen zien. Ikke, doe het rustig aan meid, die beebjes zijn nu belangrijker, zou een gesprek vragen bij de Arbo-arts om even te overleggen.
Hoi hoi dames, Gizzy, wat fijn dat de uitslagen goed waren! Is een hele geruststelling he. Echt super fijn. En ook dat je weer terug mag naar de VK... echt super nieuws. Mo, wat fijn dat je al bijna een afspraak hebt voor de echo. Hopelijk kunnen ze een mooi knipperlichtje zien knipperen. Je zou het dan moeten kunnen zien, en zo niet, dan ben je net iets te vroeg... Dan snel weer terug... haha... Maar echt fijn dat je er al bijna terecht kunt. Wij gaan die datum onze spulletjes voor de ukkies bestellen. De grote dingen zoals kamertje, wandelwagen etc... heb er zo'n zin in. Jackey, Oh wat spannend zeg... dat je een voorgevoel hebt voor een meisje... echt super leuk! Willen jullie het nu wel weten of zijn jullie er nog niet uit? Wij zijn echt zo benieuwd wat we krijgen... we weten de namen al, behalve de 2e naam voor een jongetje ( stel dat we die combinatie krijgen ).. ik vind het zooooooooooo leuk. Hihi... Vrijdag heb ik weer gewerkt en nu weet ik het zeker.... na volgende week meld ik me voor 50% ziek. Ik wil niet meer werken op mijn nieuwe werk... vind het opzich wel leuk, maar laat me maar 2 daagjes per week achter de computer zitten, zodat ik achterover kan leunen als het ff teveel wordt. Heb weer veel last van mijn buik gehad en hoofdpijn. Gelukkig net geen migraine, maar fijn is anders. Ik vraag het woensdag gewoon ff na in het ziekenhuis wat ik het beste kan doen, en dan ga ik de dag erna ff op zoek naar de manager en kaart het aan. Ik vind het wel goed... iedereen om me heen zegt dat ik aan mezelf moet denken en het rustig aan moet doen.. en denk dat ik er toch maar aan toe ga geven. Alles voor de kids! ook al is de manager het er niet mee eens, dan meld ik me voor 100 % ziek, en ga idd een gesprek aan met de arbo arts... thanx dames dat jullie zo met me meedenken. Nu ga ik denk ik maar ff het eten klaar maken. Tot snel weer dames!
Ikke leuk he spullen uitzoeken! Er komt nog veel kijken bij een baby hahaha. En goed dat je met je manager gaat praten. De baby's zijn nu het belangrijkste en zo steeds met migraine rondlopen is ook niks. Hier gaat het allemaal wel redelijk. Aankomende donderdag komt moeders voor moeders langs. Iemand ervaring daarmee? Hun hebben toch een test bij? Kunnen ze dan zien hoeveel hcg er in de urine zit en of dat overeen komt met het aantal weken dat je bent? Verder slaap ik nog steeds erg slecht, kom moeilijk in slaap en ben elke ochtend rond 6.00 uur klaar wakker. Waardoor ik de hele dag brak rondloop. Hopelijk word het nog beter. Verder niet misselijk of andere gekke dingen alleen steeds dat trekkende gevoel onder in mijn buik. Gisteren mijn schoonouders verteld want mij vriend hield het niet meer, hahahaha we hebben een koffertje gemaakt met een rompertje, bekertje, bestek en sokjes er in. En aan de binnenkant het tekstje: nu ben ik nog heeeeeeeeeel klein maar als ik straks wat groter ben mag ik dan een keertje komen logeren??? Nou mijn schoonouders konden het niet geloven en mijn schoonmoeder helemaal in tranen. Echt zo leuk! Mijn ouders wil ik het echt wat later vertellen. Eerst kijken of alles goed gaat.
Ikke, goed van je dat je aan jezelf (en de beebs!) denkt meis! Eerst maar eens proberen om de helft minder te werken. Hopelijk gaat dat goed. En als zelfs dat nog teveel is, dan nog wat uurtjes minder. Alles voor de kids inderdaad. En als je manager ontzettend moeilijk doet, dan zou ik ook tijdelijk 100% de ziektewet ingaan en een arbo-arts inschakelen. Wow, jullie zijn er al snel uit met de namen! Leuk! Wij weten het nog niet, haha. Heb nu wel een paar namen in mijn hoofd, maar manlief en ik zitten niet altijd op één lijn . Hopelijk weten we vrijdag of we een jongens- of meisjesnaam moeten kiezen. Dat maakt het al wat makkelijker, haha. Mo, wat leuk dat jullie het nieuws hebben gedeeld met je schoonouders! En wat reageerden ze enthousiast, super! Ik snap dat je het verder nog even voor je houdt. Wij hebben het onze (schoon)ouders pas verteld na de termijnecho (12 weken en 5 dagen). Bij MvM moet je inderdaad ook een zwangerschaptest doen. Maar daarin worden geen HCG-getallen aangegeven. Gewoon een streep of geen streep (in jouw geval gewoon een dikke streep hoor! ). Wel vervelend dat je zo slecht slaapt. Toch niet allemaal aan het piekeren hè? Trekkende gevoel in je onderbuik hoort erbij. Vrijdag komt nu steeds dichterbij!!! Begin het steeds spannender te vinden...
Mo, wat fijn dat je schoonouders zo reageerden. Echt een super leuk idee ook zeg. MvM komt idd langs en doet dan een test waarbij je best veel HCG nodig hebt zeggen ze. Maar dat komt helemaal goed bij jou! Een dikke vette streep en dan mag je gaan plassen. Ik moet nog een aantal weken, maar ben blij als ik er klaar mee ben. Vind het fijn dat ik andere kan helpen, maar vind het echt zoveel werk. Dus nog 3e weken, en dan hoeft het niet meer Ook speelt mee dat ik ( of mijn vriend ) de flessen zelf naar de container van MvM moet brengen. Is op en neer 20 minuten rijden.... Maar goed... de volgende keer zal ik evengoed weer meedoen... haha... Gizzy, ow wat spannend zeg. Vrijdag komt idd steeds dichterbij. Namen voor de kindjes verzinnen is ook niet echt makkelijk, maar elke keer als mij iets te binnen schoot, heb ik hem opgeschreven. En mijn vriend en ik kunnen het wel snel eens worden, al is hij wel van de hele simpele namen ( en ouderwetse namen ) maar die komen er bij ons niet in hihi... Ik ga maar eens ontbijten... heb ik nog niet gedaan.
Mijn laatste dag voor MvM, morgenochtend alles klaarzetten, zodat het kan worden opgehaald, ben toch ook wel blij als ik er klaar mee ben. Voor mij geen volgende keer meer, maar heb het nu 3 van de 4 keer gedaan, dat is mooi! Ikke, goed van je dat je gaat minderen met werken, alles voor de beebjes meid! Jullie zijn echt snel uit de namen, wij zijn uit de meisjesnaam, nu nog een jongensnaam en dat is zo moeilijk!!! Wij willen het dit keer niet weten, dus we zullen toch allebei de namen moeten hebben. Eisen voor de jongensnaam, 2 lettergrepen, 4/5 letters en met een i er in. Oh ja en manlief wil absoluut geen engelse of engelsklinkende naam. Gizzie, spannend, nog 4 daagjes en dan is het vrijdag... ben benieuwd of jullie op een blauw of roze wolk komen te zitten. Mo, wat leuk dat je schoonouders zo blij waren, is natuurlijk ook heel erg leuk! Fijn dat jij ook mee doet met MvM, is toch wel een heel mooi iets dat je andere vrouwen kunt helpen om zwanger te worden.
Jackey, Ja idd... ik moet echt aan de baby's denken. Heb al een mail gestuurd naar de manager dus ben benieuwd. Wat hebben jullie een eisen pakket zeg... haha... maar ik zal je eens een prive mail sturen want heb wel wat gevonden...hihi....
Thanks voor je berichtje ikke, heb een antwoord gestuurd Weer spannend wat je van de manager terug zal horen, hoop dat je er samen uit komt. Vandaag de babykamer en kinderwagen besteld, nu hopen dat de kamer er net zo uit ziet als op de foto. Kinderwagen had ik afgelopen zondag al uitgeprobeerd bij de Babydump, dus dat komt goed. En dan ook nog de datum geprikt voor de 20-wekenecho, die heb ik 8 juni om 10.00u.
Jackey, ik heb je berichtje gelezen. Ben echt super benieuwd wat voor naam je gaat bedenken voor als je een jongetje zou krijgen. Ben ook benieuwd wat de manager te zeggen heeft. In ieder geval heb ik vandaag eventjes gewerkt. Hierna heftige migraine dus heb de laatste cliënt afgebeld. Mijn kop explodeerde zowat uit elkaar. Ben blij dat ik morgen naar het ziekenhuis kan voor de controle. Ow wat gaaf dat je alles hebt besteld! Welke kamer en kinderwagen heb je besteld? Bij de babydump alles besteld? Wij gaan er volgende week heen en gaan dan alles bestellen. Heb er echt onzettend veel zin in
ik heb niet besteld bij babydump, maar bij een andere Internetwinkel. We hebben voor een Maxi cosi mura 3 gekozen, goede recensies en reed lekker. Zou ook geschikt zijn voor strand en bos. Kamertje is wit met zilveren strip. Zal proberen foto toe te voegen vanaf telefoon. Wret niet of het lukt, anders doe Ik het morgen vanaf de pc.
Mooi kamertje Jacky! Wat ik me afvroeg, kan jullie beebje geen gebruik maken van de babykamerspulletjes van je oudere kindjes? Of maakt een van de kinderen daar zelf nog gebruik van? Leuk dat jullie de Mura3 hebben gekocht! Wij hebben de Mura4 . Ikke, succes bij je controle vandaag! Wel vervelend dat zo'n last hebt van migraine zeg... Nog iets van je manager gehoord? Mo, hoe gaat het met jou? Siesi is toch ook zwanger of niet? Zou leuk zijn als ze hier ook komt kletsen . Kiekske, met jou ook alles goed? Gisteren weer goedgekeurd door de VK . En weer een prachtig hartje horen kloppen ♥. Nu op naar vrijdag!
Jacky: mooi kamertje! Wij hebben er ook al een uitgezocht bij de babydump. Dat hebben we een aantal maanden terug al gedaan omdat het kamertje uit de collectie ging verdwijnen. Dus hij staat nu gewoon gereserveerd in het magazijn. Gizzie: Spannend vrijdag!! Ben benieuwd. Hier gaat het wel goed hoor, gisterenavond ineens heel misselijk maar nog net niet overgeven. Verder veel moe dus doe het maar een beetje rustig aan. Ikke: Haal jij wel alles bij de babydump, ben benieuwd welke kamer jij kiest, wij hebben ze allemaal al vele keren bekeken
Hallo dames, Hier nog een zwangere uit omg Eindhoven. Kom namelijk uit Helmond ! Het is hier lekker 'rustig' is wel makkelijk, weet je met wie je praat, en waar het over gaat. Ben nu 13 weken zwanger van ons 1e kindje. Heb eigenlijk nergens geen 'last' van op het moe zijn na, dus is wel hartstikke fijn! Enja, vette happen zou ik de hele dag wel lusten. Maar dan enkel frietjes, geen mayo ofzo, gewoon een schaaltje friet.... Ikke75, jij bent ook lid van november mama's he? Heb je verhaal daar gelezen over de tweeling, super! Ik zou zo tekenen voor een tweeling Wij hebben de kinderwagen ook al, een Joolz Day, antraciet. Kamertje zijn we mee bezig... Hebben wel wat leuke gezien maar nog geen keus gemaakt! Waar komen jullie allemaal vandaag? Ik las al half uur van Ehv..?
Jackey, mooie kamer zeg! Echt super. En de maxi cosi mura vonden wij ook een hele mooie wagen, maar die hebben ze niet in tweeling uitvoering. Ik geef alleen de voorkeur voor 4 wielen ipv 3. Waarom weet ik niet maar vind ik iets mooier...hihi... Gizzie, wat fijn dat je weer bent goed gekeurd. En vrijdag komt steeds dichterbij he... echt super spannend!!! Heel veel succes! Mo, ja wij halen het grootste gedeelte wel bij de babydump. Voordelige prijs, en goed spul. Is er iets kapot, komen ze het ophalen om het te maken. En aangezien alles toch zo duur is... hihi... Wel kamertje hebben jullie? Wij gaan voor de milk. Alleen dan de commode en 2 bedjes. Een grote kast hebben we al van mijn oude slaapkamer. Kast is echt mega met zo'n grote schuifpanelen en is nog geen 3 jaar in gebruik. En het plankje voor boven de commode weet ik ff niet waar we die van hebben maar in ieder geval een ander kamertje. Eigenlijk wilde we de miami, maar ik vind de lades van de commode te klein. Kan net een mandje in om spul in te doen, en de milk heeft 4 lades. Ook erg handig met 2 kids En wij gaan voor de bugaboo tweeling wandelwagen. Die vind ik helemaal het einde. En mijn vriend vind hem ook erg fijn. Wandeld super fijn. Alleen moet je er van houden. Ken genoeg mensen die dat ding afschuwelijk vinden... hihi... Suus, wat leuk dat je meekletst! Ja ik klets ook bij de november mama's maar moet zeggen dat ik er al een week niet meer geweest ben. Lees wel af en toe nog mee maar dat gaat me zo snel. En heb echt al een hele tijd last van migraine, en ben blij als ik even wat kan typen naar de vertrouwde dames waar ik toch meer mee klets. Bij de november mama's is het zo druk, en aangezien ik veel werkte kon ik het echt niet meer onthouden. Jij hebt ook een leuke kinderwagen zeg! Waar ik vandaan kom... in de buurt van Venlo.. Wij moeten 3 kwartier rijden naar het Catharina ziekenhuis, want daar staan wij onder behandeling. All, vandaag in het ziekenhuis geweest ( 2 uur lang... pff ) Eerst kregen we een gesprek met de co assistent. Daarna een gesprek met de gyn. Hij vertelde ons over de risico's bij een meerling zwangerschap, wanneer ze geboren mogen worden ( vanaf 32 weken met longrijping ) ( en vanaf 34 weken zonder longrijping ) Maar ik hoop niet dat ze echt te vroeg komen. Daarna controle van de buik. De co assistente voelde niks, toen de arts... voelde ook niks. Ow jeej.... dan toch maar een echo... JIPPIE En daar lagen onze beebjes. Helemaal bewegelijk en goed gegroeid! Super doen ze het. Weer goed gekeurd zijn ze. Ook bloeddruk was goed. In ieder geval hebben we nu weer een berg afspraken staan. Dinsdag een afspraak voor een gesprek in het diagnostisch centrum vanwege hartkwaal van mijn vriend ( niet erfelijk, maar ze wilde evengoed dat we goede voorlichting kregen en dat ze goed van ons en de beebjes op de hoogte zijn ) Over 2 weken een echo Over 6 weken de 20 weken echo in het diagnostich centrum. En daarna volgens mij 1 of 2 weken later weer naar het ziekenhuis voor gesprek arts en controles.... dat zijn er veel he... En nog iets........ we hebben allebei de hartjes gehoord van de kindjes. Echt super leuk om te horen. Ze hadden een regelmatige en goeie hartslag! Helemaal happy zijn we En ow ja.... ik heb me helemaal ziek gemeld bij het nieuwe werk. Gelukkig begrepen ze het, en nu ga ik proberen te regelen dat ik voor 14 uur administratie ga doen op mijn " oude " plek waar ik nu op de donderdag administratie doe, want de gyn zei dat ik me voor 50% ziek moest melden. En zijn advies is om met 28 weken helemaal te stoppen, maar dat moet ik dan maar bekijken. Morgen ff een afspraak maken met de bedrijfsarts en dan nog met de manager. Heb daar nog niks van gehoord. En Suus, een tweeling is idd echt super leuk! Als je je 2 kindjes daar samen ziet spartelen... oh dan smelt je echt helemaal. Bij 1 ook hoor denk ik zo... hihi..
Ik hoopte stiekem ook op een tweeling hoor.. Mijn zusje is ook van een tweeling alleen heeft eentje het helaas niet gehaald. Vandaar dat ik ook 'kans' had op een tweeling! Maar wie droomt daar niet van, al hoor ik ook veel mensen zeggen 'nog voor geen goud!'. Het zal inderdaad wel zwaarder zijn dan eentje maar dat heb je ook wanneer je een ander kindje rond hebt hupsen lijkt me
Ja het zal idd ook erg zwaar zijn als je nog meer kindjes hebt rondrennen. Ik moet zeggen dat ik erg klein ben, en mijn buik groeit behoorlijk. Met minder werken hoop ik minder last van kwaaltjes te hebben. Wat leuk dat je zus van een tweeling is, alleen is het dan wel weer heel spijtig dat 1tje het niet heeft gered. Ik zou er niet aan moeten denken om nu een kindje te verliezen... pff... Ik ken ook veel mensen die tegen mij zeggen... oh super leuk maar jij liever als ik. Nou...wij zijn er blij mee Weet je wat ik ook nog heb meegekregen............... ijzertabletten en foliumzuur. En daarbij moet ik ook nog de mama capusles slikken van davitamon ( die slikte ik al ) nou pff.. ik ben niet zo'n pillenslikker maar goed. Moeten er iets voor over hebben he. En die ijzertabletten is uit voorzorg. Doen ze in het ziekenhuis altijd. Oke............
Gizzie, fijn dat jij en je beeb weer zijn goedgekeurd. Onze jongste gebruikt op dit moment nog een ledikantje(gekocht voor de oudste werd geboren), waar ze straks waarschijnlijk wel uit is gegroeid. Meer babykamer hebben we ook nooit gekocht, dus eigenlijk is dit onze eerste echte babykamer en dan vooral omdat we de kastruimte en zo nodig hebben ) De commode die we nu hebben is een kast van Ikea en die gaat naar beneden als speelgoedkast. Wij hebben gekozen voor de Mura 3 omdat deze minder ruimte inneemt, wij hebben geen auto, dus zitten vaak in bus en trein en dan was deze net wat gemakkelijker. Jij had het over Siesi... ik heb alle zwangere dames van ons oude clubje uitgenodigd om te komen kletsen, denk dat Siesi nog steeds niet fit is, had veel last van haar exceem en extreme misselijkheid. Mo, voor welke babykamer hebben jullie gekozen? Wij wilden de Megane van babydump, maar hiervan is de kast niet meer leverbaar via internet tenminste. Dus toen verder gaan zoeken en uitgekomen bij deze. Suus, welkom hier! Gezellig dat je mee komt kletsen. Ik kom uit G|emert. Leuke wagen de Joolz, die vond ik ook leuk, maar lijkt op de bugaboo, die we eerder hadden. De kleine wieltjes voor zijn niet geschikt voor bos-en strandwandelingen, daarom hebben wij voor een wagen met 4 luchtbanden gekozen. We hadden onze Easywalker al verkocht, omdat de jongste eigenlijk de laatste zou zijn, totdat het weer begon te kriebelen ) Ikke, hoe kan het dat ze niks konden voelen? Fijn dat met echo bleek dat alles oké was met de beebjes, is ook leuk om je beebjes weer te zien. De bugaboo donkey is geweldig! Omdat wij hem als enkele wagen lelijk vinden (met die boodschappenmand ertussen) is dit hem niet geworden, maar dubbel is hij echt geweldig! Jullie babykamertje is ook leuk, vind de grote kast eerlijk gezegd ook niet mooi, dus fijn dat jullie nog een kast "over" hebben. Meid, die vitamines, foliumzuur en ijzer zijn voor een goed doel, een tweeling heeft gewoon meer nodig als eentje. En zeker leuk zo'n tweeling, maar ik ben toch erg blij dat dit ukje bij ons maar alleen is ) Was bij de eerste ook echt mijn wens hoor... een tweeling... prachtig! De band die die 2 kleintjes hebben, zo schattig! <3<3<3 Vandaag gaan we maar weer eens een buikfoto maken, want mij buik is echt mega gegroeid. Haal mijn schoonzusje, die 3 weken verder zwanger is van haar 1e kindje, nu echt in! Hoop dat het niet zo hard blijft gaan, want dan ben ik aan het eind een olifant )