Zwangere meiden omgeving Eindhoven

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jeetje mv 4, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Gefeliciteerd Ikke:D

Heeft iemand van jullie ervaring met het echobureau in Lommel?

Verder ben ik nog steeds erg moe, vandaar dat ik niet zoveel reageer:) Na mijn werk is het vaak eten koken, eten, katten eten geven (als vriend is werken) en dan val ik al op de bank in slaap:)

2. Linlala

Linlala Actief lid

27 feb 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    Joehoe Ukkie, echobureau Lommel heeft bij mij geslachtsbepaling gedaan met 14 weken. Erg vriendelijke dame, wist waar ze mee bezig was en was dan ook erg zeker van haar zaak wat het geslacht betreft (maar zegt het ook pas als ze het zeker weet). Daarnaast zijn de echo's ook nog eens super betaalbaar.

Doen sowieso veel goede verhalen over haar de ronde.

3. kooten3

kooten3 Actief lid

22 dec 2011
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat is het hier stil!!! Zal Pleuni al bevallen zijn???

Hier vandaag toch maar een afspraak gemaakt met de fysiotherapeut voor mijn bekken. Kijken of hij wat voor me kan betekenen. Ook zijn we bezig met de geboortekaartjes. Het definitieve ontwerp is af, de eveloppen liggen met naamstickers en postzegel klaar, we hoeven dus alleen maar de kaarten snel te bestellen als hij er is en in de envelop te schuiven.
    Ik krijg steeds meer de kriebels nu ik tegen de 30 weken aanloop.
    Net maar even de trappelzak van de maxi cosi gewassen en straks nog ff het boxkleed. Vrijdag lekker shoppen met vriendin, alles in huis halen voor mijn ziekenhuis tas, wassen en dan klaar zetten. De kleertjes doe ik over een week of 3. Je weet immers nooit wanneer die kleine zich aandient. Woensdag lekker naar ons mannetje kijken in Lommel!!! Zoveel zin in.
    Die kleine man houd me trouwens nu al flink uit mijn slaap, vannacht 3 uur geslapen door al dat gespring, hahaha kunnen we vast wennen........

Hoe is het verder met de rest????

4. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode

Hier eindelijk de 1e foto van de echo.
    Volgens de verloskundige een perfecte echo en een mooie zwangerschap, een betere echo kon niet volgens haar :)

'Smorgens helemaal niet zenuwachtig, heb nog lekker op de BSO gewerkt, maar toen ik om 13.00 was afgewerkt begonnen de zenuwen...en niet zo'n beetje ook.
    Ook mijn vriend was mega zenuwachtig, dat zag ik gewoon aan hem haha.

Eenmaal bij de verloskundigenpraktijk waren we al snel aan de beurt.
    Ik had me voorbereid op een inwendige echo, maar omdat ik zo slank ben hoefde dat gelukkig niet en kreeg ik een uitwendige echo.
    Kreeg gel op mijn buik en binnen 2 tellen zagen we ons wondertje........
    We kregen zelfs het hartje 10 seconden te horen, zo ontzettend bijzonder en gaaf.

De verloskundige heeft nog een hele hoop verteld en uitgelegd, maar ik heb daarvan maar 10 % meegekregen volgens mij....haha.
    Mijn vriend heeft gelukkig wel goed geluisterd ;)

'Garnaaltje' zag er goed uit, maar ben wel 5 dagen terug gezet, nu dus 7 weken en 3 dagen ipv 8 weken en 1 dag. Nu 1 juni uitgerekend.
    Over 4 weken de volgende echo!

En toen op naar familie........zo spannend......
    Eerst naar ons mam thuis en daarna samen met ons mam naar ons pap zijn werk gereden om daarhet goede nieuws te vertellen.
    Wat een leuke lieve reacties.....en wat traantjes natuurlijk.

Toen door naar mijn vriend zijn ouders op de boerderij, ook zij reageerden erg enthousiast en ook de 2 zussen van mijn vriend waren super verbaasd maar erg blij voor ons.

Kortom....en topdagje!!
    Door alle spanning zat ik 's avonds met echt knallende koppijn op de bank, maar had mijn zusje nog gevraagd om wat tijdschriften op te halen.
    Eenmaal kreeg ze tijdschriften en gaf ik haar een cadeautje, ze maakte deze open en zij meteen dankjewel....ze had nog niet goed gezien wat het nu precies was ;)
    Toen ze goed keek.....ze ze ; ECHT??? En begin kei en keihard te huilen, ze vind het zo leuk voor en het feit dat ze tante wordt vind ze erg speciaal.

Wat een mooie afsluiter van een bijzondere en emotionele dag.
    Zodra ik de filmpjes hier op de PC heb staan plaats ik ze wel, heb de reactie van ons pap en mam gefilmd, gaaf :)

5. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Kooten, hopelijk kan de fysio je helpen.

LaVitaBella, fijn dat alles goed was! Ik was ook helemaal op van de zenuwen en moet nu nog 2 weken wachten op de volgende echo. Dan slaat de twijfel gewoon weer toe:(

Hier de laatste dagen erg beroerd, volgens mij krijg ik de griep. Heb me vandaag dan ook ziek gemeld:)

6. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Ikke, gefeliciteerd!!!

Kooten, hopelijk helpt de fysio.

LaVitaBella, klinkt als een super dag :D. Wat leuk dat je zo'n fijne reacties kreeg!

Hier nog steeds niet bevallen. Gisteren controle gehad bij VK. Controles waren goed. Was iets afgevallen en bloeddruk iets hoger dan anders, maar nog steeds ok. BMM zit nog potdicht. A.s. donderdag weer afspraak en kijken of ik dan wel wat weker ben en gestript kan worden en bespreken wat we willen met evt inleiden etc. Pff, duurt lang zo. Begin er nu wel langzaamaan genoeg van te krijgen haha.

7. Linlala

Linlala Actief lid

27 feb 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    Kooten, hopelijk snel resultaat met de fysio!

Bella, klinkt als een ontzettend mooie dag :) En wat fijn dat de eerste echo helemaal goed was! Benieuwd naar de filmpjes :D

Ukkie, doe 't lekker rustig aan! Beterschap.

Hier weinig bijzonderheden. Leef echt naar de volgende echo toe (wat duurt wachten lang). En wat kwaaltjes betreft; heb heel vaak en veel jeuk op mijn buik. Herkenbaar voor iemand?

8. kooten3

kooten3 Actief lid

22 dec 2011
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bella(ff afgekort :) ) Wat een mooie echo, prachtig is dat he zon klein wurmpje met een hartslag. En het vertellen aan iedereen is altijd een mooi moment. Bij ons waren er ook heel wat traantjes :)

Pleuni: Snap goed dat je het zat bent onderhand, je wil dan gewoon niks liever dan je mannetje bij je hebben. Maar kennelijk heeft hij het nog veel te goed bij jou binnen. Hoop dat ze je donderdag kunnen strippen, al hielp het bij een vriendin van mij niet, die heeft dat 3 x gedaan en bijna 6 dagen later kwam hij spontaan. Sterkte alvast met alles wat nog komen gaat!

Linlala: Soms heb ik ook last van jeuk maar dat is dan altijd maar eventjes, het is niet zo dat ik er helemaal gek van word.

Vandaag ff een minder dagje, merk dat mijn buik flink aan het groeien is en dat maakt me benauwd, aangezien het flink tegen mijn ribben aanduwd. En mega hoofdpijn, gatver en dan zijn ze ook al de hele dag aan het timmeren bij de buren.
    Komt mijn werk en gestel niet ten goede, maar goed, vanmiddag maar ff rusten. Morgen naar Lommel.....kan niet wachten!!!

9. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Kooten, hoe was je echo?

Linlala, geen ervaring hier met jeuk.

Hoeveel buisjes bloed moesten jullie laten prikken de eerste keer (met en zonder combinatietest). Ik vermoed dat ik de 29e ook bloed moet laten prikken en twee buisjes ga ik net redden, maar ben bang dat het er wel wat meer zijn:)

10. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Hier zijn alle ontwikkelingen te volgen :)

11. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Bella: wat een super gave site. Mooie. Echo.

Zieken: beterschap, snel opknappen allemaal.

Pleuni: Hopelijk meld de kleine zich snel.

12. lovely13

lovely13 Actief lid

4 okt 2012
    140
    0
    0
    brabant...
    La vita wat een mooi plaatje! Het blijft een wondertje!
    Geniet er lekker van!
    Pleuni het zal niet zo lang meer duren :)
    Kooten Veel succes met fysio hopelijk heb je er snel baat bij!

Is de ziekenboeg alweer opgeknapt?

Hier: we zijn gister weer bij het consultatiebureau geweest. Alles was goed heel gemiddelde lengte/gewicht. ze schatten haar als ze op deze curve blijft doorgroeien 1.70. Verder moet ik nu gaan beginnen met kleine stukjes boterham.. Ik schrok ervan.. Stikt ze er niet in? ze heeft nog geen tandjes:D uitleg gekregen hoe ik het moet doen.. dus vandaag eens gaan proberen. Die 6 maanden zijn zo voorbij gevlogen..Verder startten we de 30ste met babyzwemmen. Zal ze wel lekker vinden.. Jaylin vind het te gek om in het water te spetteren. Verder al mensen met wat grotere kids die naar sinterklaas uitkijken? Sommige kids zijn nu al opgewonden dat ie eraan komt haha.. Heb er wel weer zin in die winterdagen met kerst en oud en nieuw... sinterklaasje komt over 2 jaar denk ik wel in de picture..

13. lovely13

lovely13 Actief lid

4 okt 2012
    140
    0
    0
    brabant...
    La vita: leuk die zwangerschaps aankondigingen. orgineel!!

14. kooten3

kooten3 Actief lid

22 dec 2011
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ukkie: Ik heb echt geen flauw idee hoeveel buisjes bloed het waren bij mijn combinatietest. Volgens mij 3 of 4.
    Hoe de echo was...............lang verhaal. Maar ik ga daar nooit meer naar toe naar die heks in Lommel. Wat een mens. De baby lag er niet echt goed voor maar de beelden die zij maakt in 3d en 4d zijn echt waardeloos. Wij gingen daar geen 95 euro voor betalen. Zij vond ze prachtig, nou het was een grote modderpoel die je zag. Verder vond ik het ook en zeer spastisch en onrustig en onaardig mens. Toen we vroegen om gratis terug te komen omdat het niet mooi was voor die 95 euro begon ze te gillen en te schreeuwen dat we haar bestolen en dat het diefstal was en rende ze naar buiten om ons kenteken op te schrijven want ze ging aangifte doen. Wij hebben in alle redelijkheid proberen te praten met haar maar er viel niks tegen in te brengen. Dus zonder te betalen weggegaan. En tot NOOIT meer ziens!
    Al met al zat ik met tranen in mijn ogen in de auto omdat ik me er zo op verheugd had. Nu gaan we het gelukkig morgen nog een keer overdoen in een praktijk in molenschot. Hopelijk niet bij een geflipt mens.

Lovely: Ja wat gaat de tijd snel he, kleine meisjes worden groot! Je hoeft niet bang te zijn voor dat brood, als je maar uitkijkt dat ze niet alles verzamelen tegen hun gehemelte aan :)

Hier gaat alles nog niet echt denderend, van mijn bekken heb ik al een paar dagen wat minder last maar heb de afgelopen 2 nachten nauwelijks geslapen van de banauwdheid en misselijkheid. Ons mannetje is zoooooo druk dat ik gewoon geen lucht krijg en al mijn eten minstens 15 keer beleef inclusief zuur.
    Dus heb vannacht ook weer lang rechtop gezeten omdat ik steeds het gevoel heb dat is stik. Moet dan echt oppassen dat ik niet in paniek raak. Maar goed hopen dat het vannacht beter gaat.

15. Linlala

Linlala Actief lid

27 feb 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    Hé Kooten, wat ongelooflijk balen van die echo! Heb er aan gedacht om ook een 3D echo in Lommel te laten maken, maar als ik dat zo hoor ga ik toch nog maar wat verder rond kijken. Hoewel de geslachtsbepaling in Lommel bij mij echt prima is verlopen. Maar moet wel eerlijk zeggen dat ik de meegekregen echo foto's niet mooi vond, maar daar was het me op dat moment ook niet echt om te doen natuurlijk. Maar nu op naar een schitterende echo morgen! Hopelijk verzacht dat de pijn ook een beetje.

16. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    :$ Kooten, wat een naar mens. Ik wilde eigenlijk ook naar Lommel, las veel goede ervaringen. Maar toen ik verder ging zoeken waren er toch ook veel negatieve, en dan inderdaad als er iets niet goed (te zien) was. Wij gaan nu denk ik naar Helmond of Son. Ben benieuwd naar jouw ervaring in Molenschot. Hopelijk is die wel positief!

Hebben jullie een combinatietest laten doen? Ik twijfel heel erg, en mijn vriend denkt dat ik niet wil vanwege het bloedprikken;) Nou, dat moet ik toch, dus die paar buisjes extra kan er dan ook nog wel bij. Ik twijfel alleen heel erg omdat het maar een kansberekening is. Jij kan net die ene pechvogel zijn ook al had je een kans van 1:10.000. En bij een verhoogde kans is de kans ook nog steeds vele malen groter dat het gewoon goed is.

Verder hebben wij vandaag al de kinderwagen besteld:) Het is nog wel erg vroeg, maar we hebben een special edition van collectie 2012. De nieuwe (en standaard-)kleuren vind ik niet zo mooi en omdat deze al moeilijk leverbaar is hebben we hem vast besteld:D

17. Linlala

Linlala Actief lid

27 feb 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    Wij hebben niet gekozen voor een combinatietest. Juist omdat het simpelweg een kansberekening is; ook met een 'negatieve' uitslag kan het nog alle kanten op. En wat het bloed prikken betreft; heb sowieso vier buisjes bloed af moeten geven om al mijn waardes te controleren, dus net wat je zegt, een paar buisjes meer of minder maakt dan ook niet meer uit ;)

18. lovely13

lovely13 Actief lid

4 okt 2012
    140
    0
    0
    brabant...
    Kooten wat een verhaal.. Wat een heks zeg! en goed dat je niets betaald hebt. Ze moeten je gewoon terug laten komen en hopen dat een andere keer de baby wel goed ligt. Zo gaat dat met geslachtsbepaling ook. Wij hadden een pretecho/geslachtsbepaling in westerhoven ( Echografie.nl, hét bureau voor je 3D en 4D echo, pretecho en 20 weken zwangerschapsecho in Westerhoven) Die vrouw is echt heel fijn en legt het duidelijk uit.. ze neemt echt de tijd...
    Bij de combitest was had ik 2 buisjes bloed moeten geven. Maar het is zo moeilijk.. Wat doe je met de uitslag van de nekplooimeting ect.? Een vriendin van me kreeg een percentage met verhoogde kans dat hun baby het syndroom van down en andere afwijkingen kreeg. natuurlijk verschikkelijk maar ze was ondertussen al 15 weken zwanger. Gesprek in het zkh gehad... Zei wilde het absoluut houden, maar dr man had zijn twijfels en zei dat ie dat niet aan zou kunnen. Na veel praten,ruzie had natuurlijk de moeder haar keuze, hij zou ter wereld komen. Nu blijkt er helemaal niets van down syndroom te zijn. Het enige is dat hij 1 nier niet functioneerd.

19. kooten3

kooten3 Actief lid

22 dec 2011
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    He meiden,

Molenschot(echotijd.nl) was helemaal top. Ondanks dat onze kleine man niet heel veel plek meer van binnen heeft zijn het mooie beelden geworden. Hij opende zelfs zijn oogjes even voor ons. Wat een prachtig mannetje, en hij lijkt nog steeds heel erg op zijn pappa, haha.

20. Linlala

Linlala Actief lid

27 feb 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    Hé meiden, wat is het hier toch rustig.. Gaat het goed met iedereen? Ikke, hoe is het met je meisjes? Je hebt het er vast druk mee :)

Ik ga vanmiddag naar de echopraktijk in Oss voor een extra (pret)echo. Werd nogal zuur (en zenuwachtig) van het wachten op mijn 20 weken echo; afgelopen weekeind de conclusie getrokken dat 2 nov. mij te lang wachten is, waarna manlief bovenstaande afspraak heeft gemaakt. Ik heb even de bevestiging nodig dat ons meisje (als het nog steeds een meisje is ;)) het goed doet..

Deel Deze Pagina